papuga Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Witam Zimową porą doszedłem do wniosku ,że jeszcze nie budowałem dwupłata. Wiec zrobiłem remanent w magazynku aby wyszukać zapomniane, niepotrzebne, użyteczne inaczej i po prostu śmieci (niewłaściwe skreślić) które byłyby materiałem wyjściowym do produkcji wymienionego w temacie modelu. Więc "cosik" wyszperałem. pozdrawiam Jako że produkcja skrzydła żeberkowego jest upierdliwa to początek już mam. Mam takie 4 sztuki. Kiedyś, ktoś miał produkcję dużych SU i CAP-ów i zostało mu trochę braków, to dostałem kilkanaście płetw steru kierunku. Zainwestowałem trochę czasu i materiałów ( 25% nowe a 75% recycling materiałów) i powstał mi płat górny. Więc mamy punkt wyjścia do stworzenia konstrukcji CRD.
papuga Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Witam Budowa posuwa się naprzód. Kadłub wykonany z balsy, kadłubowa stójka płata górnego ze sklejki. Boki kadłuba balsa 3 częściowo wzmocniona sklejką 0.8 mm. Stójki skrzydłowe z balsy z elementami węglowymi - rurki i płaskowniki. pozdrawiam
papuga Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Witam Mam trochę opóźnienia z wklejaniem zdjęć więc nie przestraszcie się tego tempa prac. Także śpię i pracuję, a w wolnych chwilach kleję. Model nabiera kształtów, chociaż nie istnieją plany a jedynie zarys konstrukcji plączący się gdzieś po głowie. Z uwagi na małe wydłużenie płata będzie czuły w płaszczyźnie podłużnej, no niestety z rozpędu zrobiłem zbyt duże lotki. Na szczęście aparaturą pozwoli ustawić precyzyjnie małe wychylenia. Jeżeli i to będzie za dużo, to do spokojnego lotu (start, lądowanie) wyłączę dolny płat. Aby obrót w osi poprzecznej był łatwy do opanowania wydłużyłem kadłub aby zastosować jak najmniejsze konieczne stateczniki poziome. Ster kierunku z płetwą grzbietową z możliwością zwiększenia powierzchni na razie jest zaprojektowany według zasady CRD. Nie przypuszczam ażeby w osi pionowej był problem, za dodatkowy statecznik będą robiły kryte stójki skrzydłowe. Jako że jestem analogowy to użyłem ołówka, papieru, kalkulatora, kilku zasad i wzorów i wyliczyłem położenie środka ciężkości, ramienia usterzenia poziomego i jego powierzchni. dorobiłem półkę na serwa steru kierunku i wysokości. Wkleiłem klocek bukowy do mocowania podwozia. Przy okazji wymieniłem podłogę z balsowej na sklejkową (topolowo-balsowa) Lepiej aby pakiet nie znalazł się na ziemi przy ostrym lądowaniu . Mocowanie stójek w górnym płacie. pozdrawiam
papuga Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Kleimy dalej. Wklejanie statecznika poziomego. Góra kadłuba zrobiona z listewek balsowych. Widok od tyłu.
madrian Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Mam nieodparte wrażenie, że skrzydła są za krótkie, za szerokie i ogólnie całość dość masywnie wygląda, jak na taką powierzchnię nośną. Stery (lotki) wydają się dziwnie małe jak na tak szerokie skrzydło. Ale może to tylko taka impresja ze zdjęć. Dziwnie to CRD wygląda. Ręka, ręką i bierze się jak daje, ale są w ogóle jakieś założenia co planowanego zastosowania, czy "niech się dzieje wola nieba"? Generalnie wierzę w zasadę - ładnie lata, co ładnie wygląda, a tutaj moja wiara jest wystawiona na próbę. Kadłub wygląda ładnie i ciekawie, jak na półprodukt. Dolny płat... Od biedy ujdzie. Ale góra? Ja bym poważnie raz jeszcze z Ręką pogadał... Może da coś innego? Ale to tylko głos swobodnego komentatora i można nie zwracać na mnie uwagi. Nadal patrzę. 1
papuga Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Mam nieodparte wrażenie, że skrzydła są za krótkie, za szerokie i ogólnie całość dość masywnie wygląda, jak na taką powierzchnię nośną. Stery (lotki) wydają się dziwnie małe jak na tak szerokie skrzydło. Fakt, wygląda "inaczej" Smukłości nadaje mu tylko kadłub ale powierzchnia nie jest mała bo to prawie 40 dm2, bez kilku dziesiętnych. Przy zakładanej masie 1,3 do 1.5 kg (o ile się wyrobię) to obciążenie nie przekroczy 37,5 g/dm2. Więc pomimo wyglądu nie powinno być problemu ze zwrotnością i czasem reakcji na stery. Lotki raczej za duże w stosunku do wydłużenia skrzydła (małe), będą blisko osi obrotu wzdłużnego i zapowiada się że beczkę będzie mógł wykonać w mgnieniu oka. CRD dotyczy raczej tego jakie stare i zapomniane materiały ręka wyszperała w magazynku. Dlatego materiał wyjściowy narzucił taki a nie inny kształt. Układ płatowca, wymiary i powierzchnie są tak przeliczone że spełniają zasady narzucone przez fizykę. No chyba że Wojciechowski i Schier kłamią . Zrobienie płata o większym wydłużeniu musiałoby skutkować zbyt czaso- i materiałochłonną przeróbką. Gra nie warta świeczki. Lepiej wtedy wszystko zaprojektować i zrobić od nowa bez użycia gotowych elementów. Moje CRD to takie lekki postawienie sprawy projektowania modelu na głowie ale daje dreszczyk emocji i niepewności, jak to brzydkie kaczątko będzie latać. Do napędu wykorzystam ( w zalezności od masy) jeden z dwóch zestawów. Silnik o ciągu 1200g i regulator min. 30A lub wiekszy 1800 ciagu i regel 55 A.
madrian Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 W takim razie kibicujemy i czekamy na stan RTF.
papuga Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Dzisiaj dokończyłem okablowanie i podwozie. Pogoda dopisała więc zrobiłem kilka zdjęć w słońcu. Model ma już wszystkie podstawowe elementy i wymaga robót wykończeniowych. Tych najbardziej praco i czasochłonnych . Dużo pracy a mało efektów wizualnych . Waga modelu z silnikiem, regulatorem, pakietem, serwami i odbiornikiem to niecałe 1,1kg. 1
skippi66 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Fajny samolocik z króciutkimi skrzydełkami. Podoba mi się.
papuga Opublikowano 1 Maja 2016 Autor Opublikowano 1 Maja 2016 Witam po długiej przerwie. Dopieszczanie wielu drobnych i niefotogenicznych szczegółów trochę trwało. Model otrzymał owiekę silnika. W tej chwili przygotowuję kadłub do malowania. Na oszlifowany kadłub nanoszę Sand'n'Seal. Używam go pierwszy raz i ciekawy jestem efektu. Wcześniej tylko "Capon". Czekając na wyschniecie "Sand'..." odkurzyłem poprzednie CRD. Rozpiętość identyczna (zdjęcie kłamie), silnik taki sam, masa +/- 850 g (zależna od pakietu) ale powierzchnia przynajmniej 2 razy mniejsza. Model lata dobrze i jest to ocena mojego aeroSTIG-a , który oblatuje wszystkie moje koromysła. Mnie w pierwszym locie za bardzo trzęsą się kolana . Masa Dwupłata będzie większa o ok. 400g więc wzrośnie obciązenie mocy ale obciążenie płata mniejsze. Ciekawi mnie jakie będą różnice w osiągach tych modeli. 1
kossimon Opublikowano 2 Maja 2016 Opublikowano 2 Maja 2016 Czy ten warbird piaskowy ma krzywo wklejony statecznik ? Czy to złudzenie? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
papuga Opublikowano 2 Maja 2016 Autor Opublikowano 2 Maja 2016 Złudzenie, tylko płetwa statecznika jest wychylona w lewo. Tak działa kamuflaż
Bartek Piękoś Opublikowano 2 Maja 2016 Opublikowano 2 Maja 2016 Nie wiem, czy Koledze nie chodziło o statecznik poziomy...
papuga Opublikowano 2 Maja 2016 Autor Opublikowano 2 Maja 2016 Odpowiedź identyczna, z tym ze nie widać stopnia wychylenia płetwy steru. Lata poprawnie. Czego jeszcze chcieć od życia ps. Zdjęcie zrobione komórką. Kiepska optyka potrafi zafundować efekty takich zachwianych proporcji i skręceń. pozdrawiam
Marcin K. Opublikowano 3 Maja 2016 Opublikowano 3 Maja 2016 Panowie opanujcie podstawy nazewnictwa bo trudno dojść o co wam biega. Statecznik ma ster. Skrzydło ma lotki, klapy, hamulce aerodynamicznego, skrzela...
pawel4090 Opublikowano 3 Maja 2016 Opublikowano 3 Maja 2016 Nie słyszałem o skrzelach w modelu, no cóż człowiek uczy się cale życie.
Marcin K. Opublikowano 3 Maja 2016 Opublikowano 3 Maja 2016 O przepraszam,sloty również spotykana nazwa to skrzela
Marcin81 Opublikowano 3 Maja 2016 Opublikowano 3 Maja 2016 https://pl.wikipedia.org/wiki/Skrzela_(lotnictwo)
pawel4090 Opublikowano 3 Maja 2016 Opublikowano 3 Maja 2016 Panowie, to byl żart.... ale dziękuję za szybką reakcje
Rekomendowane odpowiedzi