MASK Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Łooo, ale śliczny motor! Te klapki na gaźniku, to standardowe wyposażenie nie tylko w Enyach. Podobne miały OSy i Saito. Stały się zbędne kiedy pojawiły się tłumiki z króćcem do zbiornika. Tomek, w starszych Enyach tłumik (bez króćca) był tylko opcją, mocowany był do standardowego kolektora wydechowego. Dokładnie to widać na zdjęciach Jarka. Zresztą ten kolektor (i tłumik) był identyczny dla silników 4t: 40, 46, 53, 60 i 80. Ciekawy system wstępnego zasysania paliwa (zamiast klapki) miały 46-4C i 53-4C.
jarek996 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Łooo, ale śliczny motor! Te klapki na gaźniku, to standardowe wyposażenie nie tylko w Enyach. Podobne miały OSy i Saito. Stały się zbędne kiedy pojawiły się tłumiki z króćcem do zbiornika. Tomek, w starszych Enyach tłumik (bez króćca) był tylko opcją, mocowany był do standardowego kolektora wydechowego. Dokładnie to widać na zdjęciach Jarka. Zresztą ten kolektor (i tłumik) był identyczny dla silników 4t: 40, 46, 53, 60 i 80. Ciekawy system wstępnego zasysania paliwa (zamiast klapki) miały 46-4C i 53-4C. Szczerze mowiac nigdy i nigdzie tego nie widzialem , ale tez jakos sie specjalnie silnikami nie interesowalem.... Przejrzalem teraz Tomka fotki i faktycznie na jego 120 to tez jest. Przeoczylem wczesniej ...
alyan Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Dołączę. Enya 40-4c cały czas w eksploatacji. Ostatnio wymieniałem rozrząd kupiony bezpośrednio u producenta. Polecam bardziej niż eBay.
jarek996 Opublikowano 7 Maja 2016 Opublikowano 7 Maja 2016 Witam ! Dzisiaj w koncu rozdziewiczylem moj nowy nabytek ENYA-80-4C . Mialem to zrobic juz wczoraj , ale podczas "uzbrajania" silnika na hamowni stwierdzilem , ze os silnika ma dosyc niestandardowe 7 mm srednicy. Poniewaz smiglo ktore planowalem zalozyc ( GRAUPNER 13x6 ) ma "wiercenie" 8 mm wiec musialem sie poddac . Kolega SKUTER podsunal mi genialny w swojej prostocie sposob na takie problemy , a mianowicie owiniecie osi tasma izolacyjna na tyle , aby smiglo dosyc ciasno "naszlo" na os nie zrywajac tasmy ( fotka ) . SKUTER pisze , ze patent wyprobowany i nigdy nie mial problemow z "biciem" smigla . Poniewaz musialem popracowac dzisiaj kilka godzin , gotowy z silnikiem bylem ok. 14.00 . Nawinalem tasme , zalozylem kolpak , smiglo i do boju ! Po zalaniu zbiornika , odkrecilem igle na 5,5 obrotu , napelnilem gaznik i po kilku ( nie kilkunastu !!! ) obrotach silnik zaskoczyl . Poniewaz latam na MECCAMO do czterosuwow ( 15% ) , wiec i tym razem nalalem tego paliwa. Nie wiem czy Francuzi zmienili olej , czy ktos narzygal podczas mieszania paliwa , ale spaliny byly tak smierdzace , ze az przez chwile bylo to podejrzane ( pozniej sie przyzwyczailem , bo czlowiek do wszystkiego moze sie przyzwyczaic ) . Silnik jednak chodzil bardzo ladnie , mieszanke dostawal BARDZO bogata i "komin" dymil jak trzeba plujac z rury olejem.... Na poczatek poszla sesja 6 minut ( z minuta podzielona na 2 x po 30 sek. na max. obrotach ) Oczywiscie ze wzgledu na bogata mieszanke silnik wchodzil na max. 8800 i zaczynal czkac z nadmiaru paliwa. Razem pokrecilem ok. 25 min i jutro planuje zakonczyc wstepne docieranie. Dolaczam kilka fotek i filmilk ( niestety sredniej jakosci )
Paweł Prauss Opublikowano 15 Marca 2017 Opublikowano 15 Marca 2017 Nie wiem jak to się mogło stać, ale zupełnie ten temat przeoczyłem... Dorzucę i swoje trzy grosze :-)) 1
MASK Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Porównanie Enya SS15 i OS 15FP:
jarek996 Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 Witam po zimowej przerwie. Wczoraj bylem w mojej modelarni poogladac "dobytek" i czas chyba powoli sezon zaczynac. W tym roku tak pozno , bo znow na powaznie zaczalem uprawiac kolarstwo , a to niestety sport czasochlonny . 4-5 treningow w tygodniu ( od 2,5 do 5 godzin na raz ! ) , a jeszcze praca , rodzina no i piwko czasem trzeba z kolegami wypic. Ostatnio mam przekladance ; rok modele , rok rower :-) W tym roku na razie rower wygrywa i chyba tak zostanie . Obiecuje jednak cos tam odpalic i troche polatac , wiec sie niedlugo ponownie uslyszymy. W przyszlym tygodniu chce dotrzec do konca moja .80 i cos do niej zamowic ( czaje sie na to : http://www.jouets-modelisme.fr/avions-thermiques-arf/1640-phantom-62-70-gp-sqs-fibre.html ) bo dosyc maly i bez problemu moge go stale moim ESPACE wozic. Zamowie chyba w tym tygodniu , jak dojdzie to sie pochwale.
jarek996 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 ENYA VT 240 do wciagniecia ........ https://www.leboncoin.fr/sports_hobbies/1175605790.htm?ca=12_s Cena niestety 850 EUR :-(
jarek996 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Dzisiaj dotarl do mnie spozniony Mikolaj Doszly modele , ale najwazniejsza paczka to ENYA 36 4C AL CHROME TN Oto kilka fotek . Porownalem ( widac na zdjeciach ) z moja 53 i nie jest to ten sam silnik ( choc wymiarowo bardzo zblizony ) . Ma nizszy cylinder o jedno "zeberko" ( czyli "lany" z innej formy ) , "odkaszlnik ma z przodu ( 53 ma z tylu ) + kilka innych drobiazgow. Czekam jeszcze na 41 ktora juz do mnie "idzie" , no a kolega Marcin zgarnal mi 60 sprzed nosa . Pewnie sie nia za chwile pochwali . Te 240 V mozna miec juz za "jedyne" 775 EUR . Sprobuje rzucic 650 EUR , zobaczymy , czy pani ktora ja oglasza da sie "sprowokowac" .... Na "ibaju" leza takie za ponad 1100 EUR. 1
jarek996 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Dzisiaj sie u mnie "zaENYilo" ! Doszly w koncu do mnie 2szt 53-4C ( jedna normalna , druga "zrewersowana" do dwusilnikowca z ktorym zaczalem walczyc ) no i doszla rowniez 1.20 ( ale nie R ) ktora wygralem na jakims szwajcarskim odpowiedniku "ibaja". Nowa w kartonie , dobrze zaklejona smarem i z totalnie rozklekotanymi zaworami . Zawory ustawilem , ale bedzie porzadne "mycie" silnika , bo troszke sie klei ..... Bedzie mi ta 1.20 sluzyla jako 90 ( bo to jest w rzeczywistosci rozwiercona 90 ) i z tego wzgledu zakup prawdziwej 90 sobie odpuszcze. Na fotkach jak widac , Pan Dunczyk od ktorego kupilem dwie 53 ladnie zaznaczyl ktora jest ktora .....
jarek996 Opublikowano 15 Marca 2018 Opublikowano 15 Marca 2018 Zawitala do mnie dzisiaj Enya 41-4C . Silnik jest nowy w pudelku z kluczami i wszelkimi instrukcjami . Kolekcja mi sie powieksza . Patrzac od dolu ( pojemnosciowo ) mam juz 36-4C , 53 - 4C , 80 - 4C , 120 4-C i 120R - 4C . 46 - 4C , ( nowy wygrany na aukcji w Szwecji ) powinien dotrzec do mnie jutro , a o rowniez nowy 60 - 4C ( zreszta od tego samego sprzedawcy ) walcze do soboty. Pozostanie 90 - 4C ( jest ich duzo , nalezy tylko tanio znalezc ... ) ,155 -4C i VT 240 . Co dziwne , 155 jest rzadsza od VT 240 ! Mam na oku kilka 240 , ale 155 to na aukcji nie widzialem od ponad roku ! Smieszne jest to , ze szukam jej od dawna , a NOWA lezala ponad rok w sklepie modelarskim ( komis ) 15 km od Malmö i sprzedana zostala w grudniu 2017 Na 100% pojawi sie niebawem na jakiejs aukcji , potrzeba tylko troche cierpliwosci. Wszystkie nowe silniki ( wymienione wyzej ) pozostana w domu jako KOLEKCJA , a reszta bedzie latala . Postaram sie porobic zdjecia "reszty" pomontowanej w modelach , bo takie "suche" zdjecia uzywek nie oddadza ich piekna . Za moment dojda do mnie prawdziwe perly , ale o nich w osobnym watku , aby "ENYOWEGO" nam tutaj nie zasmiecac ........
MASK Opublikowano 16 Marca 2018 Autor Opublikowano 16 Marca 2018 Pięknie, bardzo pięknie U mnie parkują obie Enye z otwartą klawiaturą: 35-4C i 40-4C. Poza tym 41-4C samozapłon, kilka 46-4C, kilka 53-4C wersje TV i TN, dwie 60-4C, 80-4C i 120-4C. Poza tym całe wiadro dwusuwów Enya
jarek996 Opublikowano 16 Marca 2018 Opublikowano 16 Marca 2018 Wlasnie : zapomnialem o tych pierwszych z otwarta ! One tez kiedys "wleca" .... Uzywana 53 gaznikiem TV idzie do mnie z Niemiec ( tanio kupiona uzywka na jakims forum modelarskim ) , a TNki mam 3 ( jedna nowa na polke i te dwie do BRZYDALA ). No i u kolegi w Berlinie lezy nowa 80 ktora idzie na polke , a moja ktora juz dotarlem do KYOSHOwskiego PHANTOMA 70 ( tez czeka w Berlinie ) Marcin ; poniewaz masz wiekszy staz , to Ci ja odpuszczam : https://www.ebay.ca/itm/USED-VINTAGE-ENYA-35-4C-OPEN-ROCKER-DIESEL-4-STROKE-MODEL-ENGINE/112862035257?hash=item1a4719fd39:g:nx0AAOSwH1VapYFq Weszla tez na "ibaj" nowa 46 : https://www.ebay.com/itm/Enya-46-4C-II-Four-Stroke-R-C-model-airplane-engine-new-in-box/123023423226?hash=item1ca4c476fa:g:LbkAAOSwHG9aqxK4 Ostro wystartowal z cena ! Duzo taniej moja w Szwecji tydzien temu kupilem ......
jarek996 Opublikowano 18 Marca 2018 Opublikowano 18 Marca 2018 W piatek doszla do mnie uzywana ENYA 53-4C ze starym gaznikiem i NIE czarna pokrywa zaworow. Silnik jest w BDB stanie ( zdjecia ) , piekna kompresja , czysty bez zadnych niespodzienek . Jedyne co jest lekko uszkodzone ( ale to widzialem na zdjeciu jak kupowalem ) to rurka wydechu , ktora Pan Kudelka ( tak nazywa sie byly wlasciciel ) wyginal chyba kombinerkami ( aby pewnie wpasowac sie z nia pod obudowe silnika ) . Poniewaz mam raczej szczescie w zyciu , zajrzalem wiec na strone ENYA ( w Japonii ) i mieli akurat komplety wydechow do tego silnika ! Nie bedzie to juz rurka , ale pelny tlumik z polaczeniem do glowicy . Wzialem tez srube do osi smigla ( nie bylo , a to tez Japonce mieli ) no i tlumik do mojej 120R ( ale ten przedluzany na rurze flex ) . Zalaczam fotki 53 starego modelu przy nowym ( widac wyraznie rozne gazniki ) . W tej chwili ( doslownie ) koresponduje z Panem Manfredem z Austrii , ktory ma prawie nowe ENYA 35 i 40 OPEN ROCER !!! Czekam na maila , bo wlasnie zastanawia sie ILE za nie chce . Kolekcja bylaby prawie DOPELNIONA !
f-150 Opublikowano 18 Marca 2018 Opublikowano 18 Marca 2018 Bo pod latarnią najciemniej.Ja też szukałem części do Yamady 90 Ac po całym świcie,a okazało się że najtaniej razem z wysyłką i bez problemu dostałem w Japonii u producenta.Napisałem w niedzielę wieczorem a w poniedziałek rano już była faktura proforma na Paupalu,Zapłaciłem i po siedmiu dniach cieszyłem się nowymi konikami.Przesyłka z Japonii kosztowała 21 zł
jarek996 Opublikowano 18 Marca 2018 Opublikowano 18 Marca 2018 Od ENYA przesylka tez jakies smieszna pieniadze...... Czasem z Danii do Szwecji wiecej placilem Niesamowite jest to , ze mieli akurat to co potrzebowalem .
jarek996 Opublikowano 21 Marca 2018 Opublikowano 21 Marca 2018 Wczoraj dotarla do mnie ENYA 46-4C . Nowa , z kompletem dodatkow i narzedzi. Rowniez wczoraj wygralem aukcje na nowa 60-4C ( od tego samego pana zreszta ) . Ma jeszcze nowa VT240 , ale cos pisal , ze chce ja na EBAY w USA wrzucic. Musze z nim POWAZNIE o cenie podyskutowac , moze zostanie w Szwecji :-)
MASK Opublikowano 24 Marca 2018 Autor Opublikowano 24 Marca 2018 Żeby nie było, że się tu tylko chwalimy, to wrzucam link do instrukcji jak poskładać czterosuwowe Enye tak aby pracowały w drugą stronę: LINK Można i z dwusuwem, tak:
Rekomendowane odpowiedzi