Jump to content
MASK

ENYA fanclub

Recommended Posts

Wczoraj dotarla do mnie "australijska" ENYA 155 !!! Jest to jeden z ostatnich modeli ktory uzupelnia moja kolekcje , ale ( bo zawsze jest jakies ALE ) szukam dalej takiego samego tylko NOWEGO ( ufff; ciezkie zadania i kosmiczne ceny ).

Jak pewnie czesc z Was wie jest to "rozwiercona " R120 . Widac tez wyraznie na fotkach , ze uczszelka pod glowica jest o wiele wyzsza ( widac to pod dolnym prawym gniadem sruby wydechu )  . Na rozwierceniu i "podwyzszeniu" zyskano dodatkowe  0,035 cala 3 . Na fotkach ( co teraz faktycznie odkrylem ) widac tez , ze poprzedni wlasciciel R120 przekrecil caly przod o 180 stopni , tak ze "odma" jest na gorze !

Pewnie latal glowica do dolu ..... 

post-6937-0-86949500-1546948219_thumb.jpg

post-6937-0-45420700-1546948253_thumb.jpg

post-6937-0-94702200-1546948306_thumb.jpg

post-6937-0-96038500-1546948358_thumb.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oto krotkki filmik mojej "lewej" ENYi 53-4C. Dzisiaj troszke pokrecila ( prawa zreszta tez ) . Ciezko pamietac , ze wszystklo odbywa sie odwrotnie ( zassac paliwo , przelaczyc rozrusznik ) szczegolnie jak sie taka roztrzepana osoba jak ja  :wacko:

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj odebralem z poczty wygrana na "Ebaju" ENYe 80-4C . Dzisiaj zostala rozkrecona na czynniki pierwsze , lozyska zostaly wybite

( nie byly najlepsze ) , nowe zamowione. Jest o niebo lepsza niz moja remontowana 90 . Wystarczylo przemyc ja od srodka jakims plynem do mycia silnikow i jest jak nowa. Jedynie gaznik byl "zastany" na amen , ale po wielu plukaniach i lekkiej polerce wnetrza chodzi teraz jak nowy !

Z zewnatrz ( moze jutro ) ja wysoduje , aby odzyskala troszke blasku i czysciej wygladala. Fotki zamieszcze jutro. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No koledzy ! Walcze na "ibaju" o ostatnie ogniwo mojej kolekcji , czyli silnik ( nowy ) ENYA 155-4C ! Na razie prowadze ( 290 dol) , ale droga jeszcze BARDZO daleka. Ostatni  jaki byl licytowany , poszedl za 650 dolarow ! Polozylem wtedy 500 , poszedlem spac ( jak sie kladlem stal na 250 ) i obudzilem sie na kacu  :D 

 Tym razem bede walczyl do ostatniego dolara w portfelu , bo mam ciagle steresy , ze NIE mam tego silnika ( NOWEGO , bo uzywka w domu lezy ) .

Oto link do aukcji : https://www.ebay.com/p/Vintage-Enya-155-4c-RC-4-stroke-Engine/14015099037

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ide powoli spac. Do konca aukcji 4 godzinki. Mam nadzieje , ze jak sie obudze , to bedzie usmiech na twarzy  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik zdobyty ! Tanio nie bylo , ale przynajmniej kolekcja dopelniona . Jak dojdzie , to zrobie zdjecie zbiorcze .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj odpalilem kolejny wyremontowany silnik ENYA 80-4C . Wymiana lozysk , czyszczenie zapuszczonego wnetrza ,  sodowanie , polerowanie gaznika ITP. Silnik zapalil od pierwszego strzalu. 

Zmienilem rowniez paliwo ( po wielu latach latania ma MECCAMO 4 stroke )  na OPTIFUEL Optimix 12%  4 stroke. Zrobilem to , bo nie moglem juz wytrzymac ze smrodu !   MECCAMO ma tak potworny zapach spalin , ze latajac na nim ciezko jest  kochac silniki spalinowe  :D

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=CS93ghN3cVs&feature=youtu.be

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu mogę tu napisać :P. Co prawda na razie to tylko jeden pospolity motorek, ale długo chciałem go mieć i w końcu jest. Stan nie idealny, podobnie jak motorek który przed chwilą pokazałem w innym wątku, ale powtórzę się - lubię takie :P.

Jak wyczyszczę i odpalę to pewnie wrzucę filmik i jakieś zdjęcia :)

post-18299-0-08316800-1572022048_thumb.jpg

 

I reszta fotek:

 

 

post-18299-0-25124200-1572022037_thumb.jpg

post-18299-0-30851500-1572021970_thumb.jpg

post-18299-0-30310100-1572021917_thumb.jpg

post-18299-0-21788300-1572021839_thumb.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skad odkopany ??

Sorki, dopiero teraz zobaczyłem. Również Ebay, kupiony razem z PAWiem.

 

Na razie fajnie bez oporów dała się rozkręcić, mały minus to że chyba nie da się w nich wyciągnąć cylindra z karteru co utrudni trochę czyszczenie, ale jakoś się uda :P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. I ja stałem się posiadaczem silnika Enya. Jest to model 120 4c. Do tej pory miałem Saito i OSmaxy czterosuwowe. Enya zakupiona na olx. Podobno po wymianie Łożysk i nie odpalana jeszcze. Wkrótce próba. Sprzedający ma do niej w zapasie pierścień tłokowy za 80zł. Nie wiem czy to drogo czy tanio i czy jest sens brać. Pod powiedzcie ewentualnie.

 

fc12019b87d547bcmed.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witamy w klubie. Mam nadzieje, spodobają Ci się te silniki :)

Części nie warto gromadzić. Tłumik OSowy, widzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamy jeszcze jednego CZLONKA , ale ujawni sie jak silnik dojdzie  ;)

Jest na 100% zapalonym Enyowcem , bo jeszcze pierwszy silnik nie dotarl ( gdzies tam od Ciebie z USA ) , a walczy juz o drugi !

Takich ludzi nam tu trzeba Panie Przewodniczacy ( to do Marcina )  :D .

Ja oglaszam sie jego pierwszym zastepca  ;)


Witamy w klubie. Mam nadzieje, spodobają Ci się te silniki :)
Części nie warto gromadzić. Tłumik OSowy, widzę.

 

 

Witam. I ja stałem się posiadaczem silnika Enya. Jest to model 120 4c. Do tej pory miałem Saito i OSmaxy czterosuwowe. Enya zakupiona na olx. Podobno po wymianie Łożysk i nie odpalana jeszcze. Wkrótce próba. Sprzedający ma do niej w zapasie pierścień tłokowy za 80zł. Nie wiem czy to drogo czy tanio i czy jest sens brać. Pod powiedzcie ewentualnie.

fc12019b87d547bcmed.jpg

 

Pieknie wyszlo na Twojej fotce , ze 120 to rozwiercona 90. Swietnie widac "zeszlifowana" pow. po 90 i nabite nowe 120 .

Nie jest to nic nadzwyczajnego , bo robi tak wiekszosc producentow ( rozne silniki na bazie jednego karteru ) .

Widac to tez na mojej fotce ( ponizej ) na przykladzie silnikow ENYA 120R-4C i ENYA 155-4C . Widac grubszy "nadlew" na 120 i cienszy ( prawie go nie ma ) z nowym"stemplem" 155 .

Enya ma tego chyba najwiecej na bazie karteru od 36 . Jest 40 , 41 , 46 i 53 . Jak jest z 35 Marcin ? Ona tez bazuje na podstawowym , czy miala "swoj" ? 

Wiem ze  sa dwa"przody" tej serii. 


Panie Przewodniczacy ; znalazlem w Japonii nowa 35 i 40 ( open rockery )  !!!

Ceny tak okolo 200-250 EUR szt.   Napisalem do kolesia ktory mieszka od 20 lat w Tokyo ( ostatnimi laty urwal nam sie troche kontakt , wiec bedzie okazja odnowic ) . Jak odpisze , to poprosze go o pomoc w zakupie i wysylce do mnie . 

post-6937-0-55171600-1573919145_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witamy w klubie. Mam nadzieje, spodobają Ci się te silniki :)

Części nie warto gromadzić. Tłumik OSowy, widzę.

Dzięki za przyjęcie do klubu????Silniki 4t Enya podobały mi się od zawsze z uwagi na niesamowity dźwięk głównie i nieprzeciętny wygląd. Mam nadzieję że nie polegnęcz regulacją ale z waszą pomocą powinno się udać???? Jest coś szczególnego na co powinienem zwrócić uwagę przed pierwszym odpaleniem? Świecę mam os typ F. Będzie ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.