Jump to content
MASK

ENYA fanclub

Recommended Posts

Wspólnie z Jarkiem (jarek996) postanowiliśmy stworzyć nowy wątek na temat silników Enya. Starsi modelarze na pewno pamiętają te silniki, a młodsi pewnie czegoś się o nich dowiedzą. To jedna najstarszych, wciąż obecnych na rynku, marek modelarskich. Proponuję tu umieszczac zdjęcia posiadanych silników, opinie na ich temat, testy i wszystko inne co się z nimi wiąże. Pewnie frekwencja nie będzie zbyt duża, ale przynajmniej się policzymy :) 

Na początek wrzucę fotkę sampzapłonowej Enyi 40-4C (było o niej w innym wątku). To jeden z ciekawszych silników w mojej kolekcji.

 

DSC_2379.JPG

 

Znalazłem w necie filmik z pracy tego silnika:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy silnik :) wygląda jak żarowy a jednak diesel Także miałem kiedyś silnik ENYA, ale właśnie żarowego dwusuwa pojemności ok. 3,5 ccm. Świetny motor. Zdjęć nie mam bo to było z 20 lat temu :).

Dobrze że firma nadal istnieje.

 

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to może i ja zaprezentuję moje dwa silniki tej marki.

Oto pierwszy z nich. Enya 46-4C

post-17149-0-29175500-1460876341_thumb.jpg

post-17149-0-07863000-1460876394_thumb.jpg

post-17149-0-31976600-1460876406_thumb.jpg

 

Silnik już lekko sfatygowany lecz wciąż sprawny i w znacznie lepszej kondycji niż model, w którym jest zamontowany. Widać kto kogo przeżyje :)

 

Drugi to Enya 11-CX

 

post-17149-0-33796500-1460876713_thumb.jpg

post-17149-0-94104900-1460876722_thumb.jpg

post-17149-0-78623300-1460876731_thumb.jpg

 

Mam nadzieję, że nie zakończę swojej przygody z tymi silnikami tylko na tych dwóch egzemplarzach.Mam też skromną nadzieję, że dzięki tym dwom małym dziełom sztuki japońskiej inżynierii dołączę do fanklubu Enya.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolaczyles  :)    O Twoim silniku .46 czytalem wiele , a miedzy innymi to , ze mozna go smialo wkrecac do modeli .46 . Nie ma potrzeby klasycznego przeskoku o rozmiar w gore , w przypadku przejscia na czterosuwa . Ten silnik DAJE RADE !  Jedna z bardzie udanych konstrukcji ENYA . Szkoda , ze juz nie produkuja. Pojawia sie czesto na "ibajach" w roznym stanie i roznych cenach... Trzeba bedzie zapolowac  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie ta "czterdziestka szóstka" ma niezłego kopa. U mnie napędza model dwupłatowca "Bies" o rozpiętości 1230mm i masie 2,5kg. Śmigło zamontowane w tym modelu to 13X5 !!! Oczywiście silnik trzeba było lekko odprężyć, lecz czynność ta została przeprowadzone według instrukcji do tego motorka.

 

post-17149-0-97493300-1460885825_thumb.jpg post-17149-0-66975500-1460885836_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witamy w klubie :)

46-4C wywrócił rynek silników 4t do góry nogami. Silnik dysponował mocą o połowę większą niż ówczesne silniki konkurencji. Clarence Lee pisał, że po pierwszym odczycie obrotomierza myślał, że obrotomierz jest po prostu zepsuty  :lol:

Ten mały tłumiczek w 11CX jest dość restrykcyjny, warto popróbować z większym. Nowe tłumiki do silników 2,5cc są też rozwiercone pod 11CX i 09.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak myslalem !   Wlasnie na niego sie teraz czaje . Wczoraj sprawdzalem moja przesylke w sieci i ENYA .80 jest juz w Malmö ! Mysle , ze do punktu gdzie odbieram paczki dojdzie jutro lub pojutrze . Wrzuce fotki i jazda z nia na hamownie ;) . Planuje do niej cos TAKIEGO :  http://www.kyosho.se/webshop/products/product.aspx?ArtNr=01.11077&BildLopNr=04

 

Poniewaz .80 jest "rozwiercona" .60 , wiec bedzie jak znalazl , a ja kolejna wyscigowke bede mial w kolekcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również przedstawię moje motorki tej marki.

Ze stajni czterotaktów jest to ENYA 80-4C i ENYA 120-4C a z dwutaktów mam Enya 60 II TV (trochę pożeniona z Webrą do testów, mam oryginalny gaźnik do niej ale muszę wykonać drobną naprawę) 

Wszystkie na chodzie. Mogę się już czuć klubowiczem ;)

 

 

 

post-14250-0-29634900-1460923948_thumb.jpg

post-14250-0-74328500-1460923989_thumb.jpg

post-14250-0-73335800-1460924037_thumb.jpg

post-14250-0-79675200-1460924081_thumb.jpg

post-14250-0-46705900-1460924128_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

HIHI :)

80-ka puki co pracowała tylko na desce. Z nią jest dziwna historia. Kupiłem ją ze źle poskładanym rozrządem. Ktoś próbował uruchamiać ale bez skutecznie. Na szczęście nie było kolizji. Okazało się że jest nie dotarta. U mnie ze względu na wiek dostała nowe łożyska i została prawidłowo poskładana oraz jest w trakcie docierania. Acha no i wytoczyłem jej tłumiczek 14 gramów wagi. Na śmigle 13/6 kręci 10,5 tys obr. Zdjęcie z czyszczenia i wymiany łożysk.

 

 

post-14250-0-74018100-1460925109_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Tomus ; TAKICH czlonkow na trzeba  :D    Fajnie , ze udalo sie uratowac silnik . Ile ma juz minut na "liczniku" ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja 80 miala dzisiaj nadejsc , ale ugrzezla gdzies na  pocztowych polkach....

 

Mam nadzieje , ze jutro awizo w skrzynce  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

NARESZCIE ! 

 

Dzisiaj odebralem moja  ENYA 80 4C  :)

 

Silnik jest tzw "nowka sztuka" lub NIB ( NEW IN the BOX ) jak to na "ibajach"  opisuja .

Jak zwykle ( stara szkola ) ENYA dolacza  kluczy i kluczykow , ze mozna prawie warsztat otworzyc.

Nie mam pojecia ILE ten silnik w kartonie przelezal , ale na 100% nie zrobili go wczoraj ;) .

Rozdziewiczenie nastapi niestety w przyszlym tyg. , bo w ten weekend mamy otwarcie sezonu na naszym lotnisku i trzeba tam na razie jeszcze popracowac i przygotowac rowniez cos do latania .

post-6937-0-86126700-1461172499_thumb.jpg

post-6937-0-38909900-1461172519_thumb.jpg

post-6937-0-78919200-1461172541_thumb.jpg

post-6937-0-94110000-1461172561_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

HIHI :)

80-ka puki co pracowała tylko na desce. Z nią jest dziwna historia. Kupiłem ją ze źle poskładanym rozrządem. Ktoś próbował uruchamiać ale bez skutecznie. Na szczęście nie było kolizji. Okazało się że jest nie dotarta. U mnie ze względu na wiek dostała nowe łożyska i została prawidłowo poskładana oraz jest w trakcie docierania. Acha no i wytoczyłem jej tłumiczek 14 gramów wagi. Na śmigle 13/6 kręci 10,5 tys obr. Zdjęcie z czyszczenia i wymiany łożysk.

 

 1. Nypelek na tlumiku miales , czy montowales ?

 2 .Masz to ustrojstwo na swoim gazniku ? Klapka do zamykania doplywy powietrza  :huh: . Piwerwsz raz takie cos widze .

     To rodzaj pomocy startowej ?

     Ma mocowanie do "drucika" ktory chyba mozna wyprowadzic za obudowe i zamiast pchac palucha w niedostepne miejsce to      zatyka sie klapka przed startem ( zassanie paliwa)  

post-6937-0-04238800-1461176669_thumb.jpg

post-6937-0-37608500-1461176690_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę że ty masz chyba drugą wersję. Ja mam pierwszą więc tłumika i klapki nie było. Tłumik sam robiłem to i nypelek wkręciłem bo bardzo przydatny jest. Klapke mam jedna na dwa motory. Narazie jest w 120-ce bo 80-ke na desce można paluchem zatkać do zassania. Klapka jest dokładnie do tego co napisałeś jak motor jest zabudowany w modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.