Kisciu Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 Tak, zawleczka obracała się swobodnie. Zastanawiam się teraz czy nie zastosować ośki odwrotnie, w ten sposób wyeliminuję pękające nacięcie na zewnątrz silnika...
Kisciu Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 Posłuchałem rady Pana leszek-bart i zamówiłem osie do silnika Dualsky, ponieważ do Raya nigdzie nie mieli. Oś Dualsky ma 5mm, moja ma 4 więc kaska wywalona w błoto :?
kojot Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 od silników Dualski , tylko musisz dobrać odpowiednią . Wiesz, Leszek pewnie liczył na twoją elementarną inteligencję (i jak widać się zawiódł). Myk się krył w słowie "odpowiednią". Mogłeś przecież zamówić oś 4mm: http://www.nastik.pl/silnika-pr25-xm3536-p-438.html Dualsky ma osie 3,2mm, 4mm i 5mm, to twój wybór, że zamówiłeś niewłaściwą. Ale zawsze możesz odesłać o ile kupowałeś wysyłkowo i kupić właściwą.
Kisciu Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 Mowa tutaj o silniku 3548 a one występują tylko w 5mm.
leszek-bart Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 Witam . Dlatego zaznaczyłem w przypadku silników Dualski byś dobrał odpowiednią a nie pierwszą lepszą bo silnik w nazwie ma 3548 , tak jest tylko w przypadku silnika Ray , który jest odpowiednikiem Turnigy , o czym też napisałem .
Kisciu Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 Ok, dobrałem jedyną która by na długość odpowiadała, a że miała inną średnicę to nie pisało więc myślałem, że polecana ośka będzie jednak taka sama. Same ośki Dualskiego bardzo solidne i możliwe, że trzeba będzie się przerzucić na ich napęd. Panie leszek-bart, moje odpowiedzi nie są w żadnym wypadku ofensywne, ja po prostu już mam dość tego, że nowy samolot nawet nie może polatać ze względu na taką pierdołę która powinna być oferowana w każdym sklepie skoro silniki są... Pozdrawiam
Marek_Spy Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 Jak zauważyłem ośki sa zle obrabiane termicznie tzn. zbyt głęboko hartowane . Możesz spróbować jedna z nich pogrzać do ok 400 st. C i powoli schładzać . Nacięcia powodują zjawisko "karbu" i w tym miejscu pękają. Zbyt duża masa wirująca .
Kisciu Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 Zakupiłem w modelarskim metrowy pręt 4mm za 8zł... Uciąłem odpowiedni kawałek, bez żadnych nacinek, bez wypłaszczenia na śrubę mocującą. Ośka weszła bardzo ciasno, więc nie ma mowy, że wypadnie, o ile sam będę w stanie ją wyjąć :wink: Wszystko chodzi jak należy, żadnego bicia itp, można wkładać pakiet 5s i cieszyć się z wysokich obrotów Tej osi nic nie zabije Pozdrawiam.
Wojtass_nt Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 A mój mentor gotowy do oblotu. Krótki test silnika: http://www.youtube.com/watch?v=_65M33a2cNU
MironRC Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 Fajny Mentor. Taki czyściutki bo nie latał jeszcze :ble:
Lech Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 No to wreszcie Przemku problem masz z głowy.
Wojtass_nt Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 Dzisiaj ucieleśniłem swoje marzenie, czyli klapy w mentorze. Robota bajecznie prosta. Wystarczy ostry nożyk, poliestrowe zawiasy, 2 dźwignie i 2 serwa 9g. A wyszło to tak: Otwarte: Od spodu: Test w powietrzu odbędzie się jak tylko pogoda pozwoli.
robas69 Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 Test w powietrzu odbędzie się jak tylko pogoda pozwoli. Latałeś z klapami?
Wojtass_nt Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 Niestety dzisiaj nie miałem z kim się zabrać. Muszę poczekać co najmniej do środy.
robas69 Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 Próbowałeś może na nim klapolotek?
robas69 Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 Co do planowanej konfiguracji osprzętu Czyli nie stosowałeś odrębnego zasilania serw i odbiornika pomimo 6 serw na pokładzie?
Wojtass_nt Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 No i po testach. Wizualnie w stosunku do punktu odniesienia na końcu pasa jakim były kretowiska model zarówno z wiatrem jak i pod wiatr z klapami ma rozbieg krótszy o połowę :mrgreen: Lądowania są wolniejsze ale trzeba płynniej operować gazem aby mięciutko posadzić.
robas69 Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 Wojtek, napisz proszę jakie masz serwa w modelu i czy stosujesz odrębne zasilanie odbiornika i serw oraz napędu.
Wojtass_nt Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 Tak stosuję osobne zasilanie do serw. Silnik Turnigy 3548 900kv Śmigło Tower Pro 14x7 Pakiet 3s 4000mAh Serwa na kierunek i wysokość Turnigy 620DMG+HS High Torque Digital Servo (MG) 10.6kg / .13sec / 52g Na lotkach, klapach i zaczepie hxt 900. Regulator SuperSimple 60-70A Osobne zasilanie odbiornika 4x AA nimh 2200mAh
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.