Skocz do zawartości

Multiplex MENTOR - początek...


Filonxxxl

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak, zawleczka obracała się swobodnie. Zastanawiam się teraz czy nie zastosować ośki odwrotnie, w ten sposób wyeliminuję pękające nacięcie na zewnątrz silnika...

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Posłuchałem rady Pana leszek-bart i zamówiłem osie do silnika Dualsky, ponieważ do Raya nigdzie nie mieli. Oś Dualsky ma 5mm, moja ma 4 więc kaska wywalona w błoto :?

Opublikowano
od silników Dualski , tylko musisz dobrać odpowiednią .

 

Wiesz, Leszek pewnie liczył na twoją elementarną inteligencję (i jak widać się zawiódł). Myk się krył w słowie "odpowiednią". Mogłeś przecież zamówić oś 4mm: http://www.nastik.pl/silnika-pr25-xm3536-p-438.html

 

Dualsky ma osie 3,2mm, 4mm i 5mm, to twój wybór, że zamówiłeś niewłaściwą. Ale zawsze możesz odesłać o ile kupowałeś wysyłkowo i kupić właściwą.

Opublikowano

Witam . Dlatego zaznaczyłem w przypadku silników Dualski byś dobrał odpowiednią a nie pierwszą lepszą bo silnik w nazwie ma 3548 , tak jest tylko w przypadku silnika Ray , który jest odpowiednikiem Turnigy , o czym też napisałem .

Opublikowano

Ok, dobrałem jedyną która by na długość odpowiadała, a że miała inną średnicę to nie pisało więc myślałem, że polecana ośka będzie jednak taka sama. Same ośki Dualskiego bardzo solidne i możliwe, że trzeba będzie się przerzucić na ich napęd.

 

Panie leszek-bart, moje odpowiedzi nie są w żadnym wypadku ofensywne, ja po prostu już mam dość tego, że nowy samolot nawet nie może polatać ze względu na taką pierdołę która powinna być oferowana w każdym sklepie skoro silniki są...

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak zauważyłem ośki sa zle obrabiane termicznie tzn. zbyt głęboko hartowane . Możesz spróbować jedna z nich pogrzać do ok 400 st. C i powoli schładzać . Nacięcia powodują zjawisko "karbu" i w tym miejscu pękają. Zbyt duża masa wirująca .

Opublikowano

Zakupiłem w modelarskim metrowy pręt 4mm za 8zł...

 

Uciąłem odpowiedni kawałek, bez żadnych nacinek, bez wypłaszczenia na śrubę mocującą.

 

Ośka weszła bardzo ciasno, więc nie ma mowy, że wypadnie, o ile sam będę w stanie ją wyjąć :wink:

 

Wszystko chodzi jak należy, żadnego bicia itp, można wkładać pakiet 5s i cieszyć się z wysokich obrotów :)

 

Tej osi nic nie zabije :P

 

Pozdrawiam.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Dzisiaj ucieleśniłem swoje marzenie, czyli klapy w mentorze.

Robota bajecznie prosta.

Wystarczy ostry nożyk, poliestrowe zawiasy, 2 dźwignie i 2 serwa 9g.

 

A wyszło to tak:

 

SDC11051.JPG

 

Otwarte:

SDC11052.JPG

SDC11056.JPG

 

Od spodu:

SDC11059.JPG

 

Test w powietrzu odbędzie się jak tylko pogoda pozwoli.

Opublikowano

No i po testach.

 

Wizualnie w stosunku do punktu odniesienia na końcu pasa jakim były kretowiska model zarówno z wiatrem jak i pod wiatr z klapami ma rozbieg krótszy o połowę :mrgreen:

 

Lądowania są wolniejsze ale trzeba płynniej operować gazem aby mięciutko posadzić.

Opublikowano

Tak stosuję osobne zasilanie do serw.

 

Silnik Turnigy 3548 900kv

Śmigło Tower Pro 14x7

Pakiet 3s 4000mAh

Serwa na kierunek i wysokość Turnigy 620DMG+HS High Torque Digital Servo (MG) 10.6kg / .13sec / 52g

Na lotkach, klapach i zaczepie hxt 900.

Regulator SuperSimple 60-70A

Osobne zasilanie odbiornika 4x AA nimh 2200mAh

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.