robloz Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2016 No i odpalił i to od pierwszego razu. W stosunku do pierwszych prób zmieniłem dwie rzeczy: - nowa świeca i podniosłem zbiornik z 1.5cm . Które bardziej zawiniło? stawiałbym na świecę. Dzięki wszystkim za pomoc.
Pit Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 No i odpalił i to od pierwszego razu. W stosunku do pierwszych prób zmieniłem dwie rzeczy: - nowa świeca i podniosłem zbiornik z 1.5cm . Które bardziej zawiniło? stawiałbym na świecę. Dzięki wszystkim za pomoc. Nowa świeca czyni cuda niekiedy. Fajnie, że wszystko gra.
jarek996 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 No i odpalił i to od pierwszego razu. W stosunku do pierwszych prób zmieniłem dwie rzeczy: - nowa świeca i podniosłem zbiornik z 1.5cm . Które bardziej zawiniło? stawiałbym na świecę. Dzięki wszystkim za pomoc. Ja jednak mysle , ze miales zle obroty w rozruszniku , ale nie chcesz sie przyznac
Bartek Piękoś Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Szkoda ze masz kawałek spory do mnei bo by się do do zycia raz dwa doprowadziło ... Jacek, czy nie masz czasem zapełnionej skrzynki PW? Miałbym do Ciebie pytanie.
jpd Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Ano miałem ... możesz teraz słać. Robercie podajesz ciśnienie z tłumika do zbiornika ?
MASK Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 To co w końcu pomogło na brak kompresji nowa świeca, czy podniesienie zbiornika? ;D
robloz Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Brak kompresji wpisałem w tytule, bo tak myślałem ( po powrocie z pierwszych prób ) że to ona jest powodem problemu z uruchomieniem silnika. Okazało się w rozmowach że ASP tak ma. Problem istniał gdzie indziej.
jpd Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Z mojego doswiadczenia pozycja zbiornika jak jest podawane cisnienie ma znaczenie zerowe. Byle z metra nie musial ciagnac. Jak dobrze policzysz to 1cm slupa paliwa to jakies 60-70 Pa z tlumika dostajesz najmarniej rząd wielkosci wiecej. Przy otwartym ukladzie paliwowym bez pompy to inna rozmowa oczywiscie.
MASK Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Tak, tak, oczyiście żartowałem:) Ale przypadku Saito pozycja zbiornika ma znaczenie i to ogromne. Os Maxy są o wiele bardziej tolerancyjne, więc pewnie ich klony też.
jpd Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Osobiście uważam Saito za dalece przereklamowane - chociażby wymagania dot. paliwa bodajże min 10% nitrometanu a najlepiej chodzą przy 15-20%. Biorąc pod uwagę nasz kochany jewrokołchoz i obostrzenia cobyśnmy przypadkiem naszych ukochanych jewropolitruków nie chcieli wysłać na księżyc paliwo z nitro będzie niedługo kosztowało 500pln za litr. przy kosztach produkcji składników na poziomie 5-7 pln. A nie ukrywam ze moje doświadczenia z Osmaxami i ASP są takie: dziwne ze to na wodę nie chodzi ale pewnie jakby się postarać trochę ...
MASK Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Wcale nie, Saito świetnie pracują na niższej zawartości nitro. Ja standardowo latam na 10%. Przykładowo powiem, że FA91 na tym paliwie i na apc 15x4W rozkręca się do 9800, a minimalne stabilne rpm, to 1750 (przy czym można zejść do 1300!), silnik zamontowany jest głowicą do dołu. Oczywoście trzeba dobrać świecę. Tak jak pisałeś wszystkie 4t są podobne, ale jednak warto wybrać tę najlepszą do warunków pracy silnika. Myślę, że wybór marki, to raczej kwestia gustu, ja nie używam ASP i OS Maxów w ogóle, wolę Saito i Enyę. Po prostu wolę to brzmienie
jpd Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 No to masz odwrotnie niz ja .. Saito dla mnie za bardzo klekocze. Ale jak mowisz to kwestia gustu. Wychowalem sie na osmaxach w czasach kiedy os 65 fx byl rarytasem najczesciej grane bylo LA. A czterotakty to gfzies ktos kiedys cos i byly w zasadzie poza zasiegiem. Nie ukrywajmy oczywiacie t!go ze asp jest topornijsze od saito. I jak juz pisalem wielokrotnie wolne obroty to pieta achillesowa tej konstrukcji. Z tym ze saito jak sprobuj ruchomic saito bez nitra. Kumpel kidys probowal i nawet probowal wyregulowac to mozna po!iedziec tylko tyle ze skonczylo sie na zmianie paliwa. Ale jak pisales ... De gustibus non disputandum est.
MASK Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Pamiętam te czasy, to były jeszcze lata 90. Sam zaczynałem swoje "nowożytne" modelarstwo od 40LA, potem 46FX Robert, a sprawdziłeś po uruchomieniu silnika na nowej świecy czy działa na starej? Świeca świecą, ale pod prądem powinien pracować i na starej (Jacek też o tym wspomniał), chyba, że jest mechanicznie uszkodzona.
robloz Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Na starej świecy nie próbowałem. Silnik już w modelu. Dalsze próby i ustawienia jak pogoda pozwoli.
Rekomendowane odpowiedzi