Skocz do zawartości

OS Max 62 FS V - problem z obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 Witam !

Chcialem dzisiaj polatac moim Harmonem Rocketem , ale na lotnisku stwierdzilem , ze silnik nie chce wejsc wyzej jak na 8 500 obrotow . Wykrecalem iglice , dmuchalem , znow wkrecalem i nic. Gdy dochodzilem do momentu , ze stawal na tych 8 500 i jeszcze troszke wkrecalem , zaczynal sie dlawic. Odkrecona jest na ok 3 obroty i na tych 3 obrotach uzyskuje wlasnie te swoje 8 500 obrotow. Smiglo Aeronaut Carbon Power 13X6. Jaka moze byc przyczyna ???

Opublikowano

Powiem tak .

Jak mój silnik  10ccm fs odkręcony na 3 obroty uzyskuje 8500 obr z śmigłem 13x6 to sprawdzam czy gażnik nie jest zapchany.Jeśli nie jest ,kto silnik się kończy. :P

Edi:czasem wystarczy wyregulować zawory.

edit:poprawiłem na 13

Opublikowano

Konczyc sie nie konczy , bo sie ledwo zaczal ( 2 godz ) , ale moze zawory ?

 

 

Przecież on jeszcze nie jest dotarty .... 

Opublikowano

Troche sie wyjasnilo. Najpierw zajalem sie zaworami. Ustawilem na  0,07 ( jeden mial spory luzik ) , no i okazalo sie , ze smiglo jest 13x8 ( bylo to zasloniete kolpakiem ) . Po zmianie na 12,5x6 odpalilem i wskoczyl natychmiast na 10 800 ( a nawet przez chwile na ponad 11 000 ) . Polatalem i wszystko jest z silnikiem OK . Nie przypuszczalem , ze 13x8 moze az tak "zdlawic" obroty......

 

 Dzieki wszystkim za pomoc .

 

P.S. 10 600 bylo  na ziemi .

Opublikowano

Jano - zabrakło mi uśmiechu w pytaniu o śmigło 3x6 - wiedziałem, że to literówka ;). W moim ASP FS 61 stosuję śmigło APC 13x6. Model wystartował nawet z wody przy masie do lotu 3,4kg.

Zakładam, że do OS mogę dać większe śmigło niż do ASP(np. do OS FS91 stosuję 16x8, a do ASP FS 91 zalecają max 15'') stąd trochę się dziwię, że na 13x8 były kłopoty.

Opublikowano

Spokojnie : ja nim nie latam ciagle na 11 000  :) . Zastanowilo mnie tylko , ze stanal na tych 8 500 ...  Z drugiej strony nie planuje go miec 20 lat ....

Opublikowano

Nie nie latasz .. jak na ziemi masz 10,600 to w powietrzu dochodzisz spokojnie do jakichś 13krpm. A zdaje się dopuszczalna tego silnika jest 11krpm. Zatem już co najmniej kilka razy przekręciłeś silnik... Stałe śmigło wrednym narzędziem jest ...

A ze tak Ci "dławi" większa  średnica to poszukaj wzorów do obliczeń śmigła do napędu tam o ile dobrze pamiętam średnica jest w 4tej potędze.

Opublikowano

Jacku ... próbowałem coś w temacie zasugrować (w piątym poście), Ty również aż w końcu napisałeś wprost i na tym się rola nasza kończy. Nie nasze pieniądze, nie nasz silnik ... 

Opublikowano

11k, to maksymalna użyteczna, co nie oznacza że jest to dopuszczalna prędkość obrotowa.  Nie przesadzajcie, skoro tłok nie spotkał się jeszcze z zaworami, to nic się złego nie dzieje. Bał bym się przekraczać 11k na ziemi, choć to też pewnie bezpieczna rpm.

Opublikowano

Nie nie latasz .. jak na ziemi masz 10,600 to w powietrzu dochodzisz spokojnie do jakichś 13krpm. A zdaje się dopuszczalna tego silnika jest 11krpm. Zatem już co najmniej kilka razy przekręciłeś silnik... Stałe śmigło wrednym narzędziem jest ...

A ze tak Ci "dławi" większa  średnica to poszukaj wzorów do obliczeń śmigła do napędu tam o ile dobrze pamiętam średnica jest w 4tej potędze.

 

 Spokojnie koledzy : Te 10 600 to strzelilem kilka sek. na najubozszej mieszance  aby tylko sprawdzic. Pozniej go natychmiast "wzbogacilem" i poszlo kilkaset obrotow  w dol. Tlok sie z niczym nie spotkal , i kreci bardzo ladnie.  Wzorow nie bede szukal , bo nie jestem modelarzem "teoretykiem" i ani mnie one specjalnie nie interesuja , ani nie mam na nie czasu ( ledwie na latanie mam ...) . Jak sie silnik "przekreci" to na 100% Wam o tym napisze  :) . Lubie dzielic sie i sukcesami i porazkami  ;) . Napisze tak ; odkad latam NIGDY nie zatarlem silnika modelarskiego ( zatarlem kiedys swojego SAABa , bo mialem rozne perturbacje zyciowe i zapomnialem o zmianach oleju :D ) , a przyznam , ze nawet specjalnie o nie nie dbam , ( mam na mysli czyszczenia i zalewanie olejami na zime ITP ). Czesto po sezonie model zostaje spakowany po ostatnim locie i tak sobie czeka do wiosny . Mam niestety ( lub stety ) jeszcze kilka innych czasochlonnych hobby + rodzine i wlasna firme , wiec to nie z lenistwa , a braku czasu. 

Opublikowano

Marcinie pozwolę się z Tobą nie zgodzić. Jeżeli producent podaje N rpm jako maksymalną moc i Ileś tam max jako max obroty to znaczy ze tych nie należny przekraczać w trakcie eksploatacji bo

1. Nie ma to sensu spadek mocy jest drastyczny.

2. Powoduje szybsze zużycie elementów silnika - skraca znacznie jego żywotność.

 

Osobiście dobieram śmigło tak żeby mieć minimum 2-2,5k RPM mniej na ziemi niż maksymalna moc lub obroty dopuszczalne.

 

Ale jak mówię każdy robi jak lubi.

Opublikowano

Jacku ... próbowałem coś w temacie zasugrować (w piątym poście), Ty również aż w końcu napisałeś wprost i na tym się rola nasza kończy. Nie nasze pieniądze, nie nasz silnik ... 

 

 Dzieki za uwagi i masz racje ; Wasza rola sie na tym  konczy . Silnik zaczal krecic jak nalezy....

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.