Skocz do zawartości

.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Marek Ty "slangiem" nie pisz :) . Jak kolega nie wiedział, że ta rurka, to tylko kolektor, to może nie wiedzieć co to "rezonans"... A wiec: to co na zdjęciu to jest kolektor wydechowy, który może łączyć właściwy tłumik hałasu lub tzw "rurę" rezonansową, zwaną przez Marka rezonansem. Rury rezonansowe mogą same w sobie być już tłumikiem choć nie to jest ich zadaniem, lub mogą być połączone z dodatkowym tłumikiem hałasu (najczęściej). Rura rezonansowa właściwie dobrana do silnika,  umocowana w odpowiedniej odległości od silnika w bardzo znacznym stopniu podnosi jego moc, obroty, a co za tym idzie także moment obrotowy. To tak w skrócie. :)

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to był megafon. Nigdy czegoś takiego nie miałem w rękach ani nie widziałem - tylko na zdjęciach - rzadkość. To co na zdjęciu powyżej, było stosowane w latach 80, a współcześnie jest obudowane tłumikiem więc zupełnie niepodobne to tej prostej rurki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rury rezonansowe były i są stosowane, ale ponieważ nie są tłumikami i nie tłumią hałasu są używane głównie do wyczynowych modeli F2A.

Stosuje je się do silników żarowych, ale mogą być również do samozapłonowych, jednak z powodu trudności z uruchamianiem silnika z rurą nie jest celowe używanie ich do F2C.

Do uruchamiania żarowych w F2A używa się rozruszników.

Tu wstawię zdjęcie modelu Pawła Prausa z naszego forum dla zobrazowania rezonatora, myślę, że Paweł się nie obrazi:

post-8532-0-21293600-1465018647_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przypadkiem masz na myśli czarne tłumiki mvvs? 

Mam kilka, i faktycznie jest to w zasadzie rurka w rurce, dźwięk potrafi być przeraźliwy ale żarowy supertigre gs 45 wkręca się jak elektryk, zresztą g51 ring też  :) Nawet stary mds 3,5 zdecydowanie ożył po zastosowaniu czarnego wydechu mvvs  ;)

Darku ,te tłumiki MVVS o których piszesz (rury Nelsona) są właśnie tak zestrojone by dawać "kopa" Są silniki w których przyrost mocy jest znaczący,warto poeksperymentować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna wzmianka na jaką trafiłem na temat megafonu do samopałów pochodzi z "Miniaturowych..." Schiera:

 

DSC_4654.JPG

 

Może komuś uda się coś więcej znaleźć na ten temat.

 

Dla ścisłości; zwykła rura rezonansowa zmniejsza poziom hałasu nawet o 40%, a rezonans z sekcją tłumika jeszcze więcej. Dwie pierwsze  na zdjęciu poniżej to właśnie tłumiki rezonansowe, trzy pozostałe, to zwykłe rury.

 

DSC_4651.JPG

 

Darek, tak, te czarne tłumiki MVVS, to właśnie to. Poniżej jeszcze kilka innych przykładów (m.im. ten OS 40 VR-P ze zdjęcia powyżej):

 

DSC_4650.JPG

 

I jeden z moich modeli w akcji, silnik K&B z rurą rezonansową:

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.