Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niewiele zrobiłem ostatnio, ale mam już podłączony odbiornik, serwa, zamontowany regulator i wszystko działa.

Zrobiłem rozpórki z dwu warstw podkładu 5mm żeby schować te rurki łączące skrzydło z kadłubem.

dziś może się wezmę za wręgę silnikową, bo praktycznie tylko to mi zostało , no i kosmetyka, przycięcie wystającego kleju  i jakieś pomalowane modelu , ale kosmetyka będzie po oblocie, pod warunkiem że będzie co malować :).

Zamówiłem dziś silnik, podobno na poniedziałek będzie, ale z pośpiechu zapomniałem zamówić kołpaka.

Wszystko wskazuje na to  że do końca przyszłego tygodnia model będzie oblatany.

Ale mam ogromny problem z wyważeniem modelu.

Mimo że silnik będzie ważył około 180g i regulator 80g to pakiet 200g włożony wzdłuż kadłuba i wepchnięty pod samą wręgę silnikową nie da rady wyważyć modelu.

Jedynie włożenie pakietu w poprzek kadłuba pod samą wręgą silnikową pozwala na wyważenie modelu ze skorygowanym SC.

Na dwa pakiety po długości nie ma miejsca w kadłubie bo zrobiłem wręgi ze sklejki żeby podwozia nie stracić podczas twardszego lądowania , a we wręgach otwór jest zostawiony na jeden pakiet.

Jedyne wyjście jakie mi przychodzi do głowy to wyciąć w kadłubie tuż przed wręgą silnikową drzwiczki , takie troszkę większe od pakietu, na zawiasie zamykane na magnes.

Wtedy będę mógł łatwo wkładać pakiet w poprzek do kadłuba.

 

Tak wyglądają rozpórki maskujące rurki łączące skrzydło z kadłubem

 

09e8d41a4bcf5d62.jpg

Opublikowano

Bartku, to znaczy może i jednym pakietem by się go dało wyważyć ale takim z 300-350g wagi.

Mój najcięższy pakiet ma 2600mah pojemności i waży około 200g.

Myślę że najłatwiej na chwilę obecną było by wyciąć z boku kadłuba drzwiczki na pakiet i po kłopocie.

Ale na razie tego nie zrobię do puki nie przyjdzie silnik , jak już silnik będzie w modelu wtedy będę wiedział dokładnie gdzie ten pakiet umieścić.

Na chwilę obecną lokalizacja pakietu jest tak w przybliżeniu .

Mogłem podwozie dać trochę bliżej przodu , jak by nie było podwozie waży chyba ponad 100g to trochę by pomogło w wyważeniu.

Opublikowano

Mam pytanie odnośnie śmigła.

Wczoraj wykonałem wręgi i do mocowania silnika i do mocowania pakietu, zrobiłem jakieś zdjęcia wieczorem wrócę to wrzucę bo teraz jestem w pracy.

Silnik juz podobno kurier przywiózł i już jest w domu.

Ale mam dylemat ze śmigłem, mam to drewniane 13x6 ale szkoda mi go zakładać na oblot bo nie wiem czego sie spodziewać po modelu.

Ale mam kilka sztuk 12x6 tower pro, takiego to i nie szkoda połamać , ale nie jestem pewny ciągu silnika na śmigle 12x6 i pakiecie 4S.

Coś wyczytałem że powinno być 2900g ciągu i silnik powinien pobierać 45A.

Czy śmigło 12x6 będzie dobre do oblotu tego modelu?

Opublikowano

Nie wiem :) .

Ale od rozbicia cessny przez źle dobrane śmigło wole zapytać.

Może ktos pamięta jak założyłem za duże śmigło slow flayer, wcale długo nie czekałem na kreta , model wyrzuciłem z ręki ale nie miał mocy żeby lecieć.

Więc wole zapytać niż popełnić błąd :)

Opublikowano

Nie wiem :) .

Ale od rozbicia cessny przez źle dobrane śmigło wole zapytać.

Może ktos pamięta jak założyłem za duże śmigło slow flayer, wcale długo nie czekałem na kreta , model wyrzuciłem z ręki ale nie miał mocy żeby lecieć.

Więc wole zapytać niż popełnić błąd :)

Pamiętamy, pamiętamy... Miałem analogiczny przypadek ze śmigłem APC 6x4 w parkflyerze, które fatalnie wypadło na pomiarach statycznych. Tak fatalnie, że wierzyć mi się nie chciało i sprawdziłem praktycznie w locie. No, nie w locie - w rozpaczliwych próbach uratowania lubianego modelu, także wyrzuconego z ręki. Straty nie były duże, bo w końcu wyłączyłem napęd i SK zaczął skutkować.

Najprostszy względnie pewny sposób, który mogę podpowiedzieć, to waga wędkarska. Chyba nie jest strasznie droga, a możesz nią z grubsza zmierzyć ciąg statyczny. Zwykle jest mniejszy od podawanego o 5...20 %, więc jak Ci pokaże 2500 gramów to spoko. Poleciłbym też już na rozbiegu prewencyjną kompensację drążkiem SK w prawo o kilka milimetrów (tzn. sam SK, nie drążek) i rozbieg na wprost od Siebie, szybciej zauważysz ewent. tendencje do skręcania modelu z toru prostego i będziesz mógł szybciej na to zareagować.

Polecałbym także nie oszczędzać na śmigle, zwłaszcza do oblotu, bo może się to zemścić. Sprawdzone i niemal gwarantowane, raczej bez zagrożenia niespodzianką podróbki (tak, jak APC) to Master Airscrew oraz GWS HD. Pewnie też jakieś jeszcze, ale te badałem, mierzyłem i sprawdzałem w locie. Wszystko się zgadzało. Śmigła F.K. Kavan, Graupner spalina i drewniane wypadały sprawnościowo słabiej, ale wytrzymałościowo vrs. prędkości obrotowej bardzo dobrze.

O skłonie i wykłonie silnika nie trzeba chyba przypominać.

Opublikowano

Chciałem jutro oblatać model ale chyba nie da rady, wieczorem musiałem wracać do pracy , niedawno wróciłem i nie dałem rady skończyć modelu.

Ogólnie jest prawie gotowy, zostało zrobić mocowanie pakietu na śrubę i  zamontować zawias i magnes od drzwiczek gdzie wkładany jest akumulator.

I tyle , ale jak jutro wrócę późno z pracy to nie będzie już kiedy zrobić oblotu, ewentualnie skończę te drzwiczki akumulatora i jak pogoda dopisze to oblatam go w środę rano.

 

Mam kilka zdjęć

 

31c357cf2634ab5c.jpg

 

Pułka gdzie leży pakiet , plus widać rurki węglowe którymi jest przestrzelona wręga do której jest przykręcone podwozie, niby wręga ma 50mm szerokości ale przewierciłem ją i wkleiłem w nią na wylot dwie rurki węglowe które to są zalane klejem na całej długości kadłuba od dolnego skrzydła do początku kadłuba.

 

d71f6d5a29be1dd4.jpg

 

Nad pakietem ograniczyłem przestrzeń żeby nie przyszło mu do głowy podskakiwać. Do przodu pakiet nie wysunie się bo ta wnęka jest zasłonięta wręgą ale nie mam zdjęcia, zrobiłem wręgę ze sklejki żeby pakiet nie wypadał pod wręgę silnikową , a po drugie w razie jak by się oblot nie udał to żeby mi wał silnika nie przebił pakietu

.

31cab9d7ce5fb99a.jpg

 

Tak wygląda wręga silnikowa już z silnikiem

 

08065b2e68d46324.jpg

 

A tak już prawie gotowy model

 

120d9ecd17fbb080.jpg

Opublikowano

Wiesiek ,przypomina mi się taki stary dowcip: : Na zabawie podchodzi KARK do dziewczyny i mówi -Wiesz mała ,podobasz mi się ,tylko   tego nie sp...l :

Tak więc co masz zrobić w środę rano ,zrób w piątek wieczorem , a do tego czasu sprawdź wszystko trzy razy, Pośpiech w naszym hobby jest zabójczy dla KRETÓW i modeli. Wiesz że nie piszę tego złośliwie tylko z czystej sympatii. Trzymam kciuki za oblot i dodaj jakiś filmik -  Najlepiej robiony przez syna -bo nieźle mu to w przeszłości wychodziło. Pozdrawiam 

Ps. A model -tylko pozazdrościć

Opublikowano

No właśnie, jak tym razem nie będzie fajnego filmu z oblotu, to ja się definitywnie obrażam :)

Dobry pomysł. To ja też  :P .

Opublikowano

Dobry pomysł. To ja też  :P .

Mój chyba nie był taki zły :D

 

 

Przed oblotem sprawdź z 5 razy czy dobrze Ci stery chodzą i przed samym startem stań za modelem i jeszcze raz sprawdź. Jeśli tak jak w moim przypadku ster wysokości Ci  nie odpadnie to nie bój nic poleci bez problemu.  DASZ RADĘ! Powodzenia przy oblocie!

Opublikowano

Gratki! Twój lata znacznie szybciej od mojego.Lądowanie super podczas kołowań i lądowań zawsze zaciągaj ster wysokości właśnie po to żeby nie kapotował i podczas startu dla bezpieczeństwa żeby śmigłem nie zahaczył.

Opublikowano

Gratulacje,  oblot super :) lotnisko małe ale pilot dał rade i to pod oślepiające słoneczko.okularki przeciwsłoneczne na przyszłość ;) .model super to teraz jakieś malowanie?

Opublikowano

No i po oblocie.

 

"...Lataj synku nisko i powoli, zwalniaj na zakrętach..." - jak widać to się da  :). Gratulacje ! Dobra, odważna decyzja rozwiązania problemów z kołowaniem tuż przy płocie i w podskokach - i sukces  :)

No i jeszcze stress od widowni ... :( . Dałeś radę !

Opublikowano

Tak model mi się podoba i do zachowania w powietrzu też nie można się specjalnie czepiać, kolejne loty będą coraz lepsze bo jeszcze się z nim nie oswoiłem.

Podczas tego oblotu strasznie zjadał mnie stres , ze strachu miałem serce na plecach.

Dorzucę mu 15g balastu na ogonie i powinien fruwać już jak trzeba :).

Teraz czeka mnie najgorsze co może być podczas budowy modelu, czyli jakieś malowanie.

Ja plastycznie to jestem zero, żonka się dziś podśmiewała że może mu namalować oczy i rzęsy tylko muszę zlikwidować śmigło :lol: .

Tak więc malowanie tego modelu to na dzień dzisiejszy wielka niewiadoma.

Opublikowano

Gratulacje. Nie rozumiem tylko do końca tego akapitu :

 

Już po wylądowaniu zauważyłem że ster wysokości się po trymowaniu tak ustawił że np jak statecznik ma 5mm grubości i ster też ma 5mm to górna płaszczyzna steru wysokości jest w środku statecznika poziomego , ale nie mierzyłem ile stopni się skorygował na plus, i czy takie położenie jest w normie?

 

Możesz trochę bardziej obrazowo \. \

Włodek

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.