Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Posiadam kilka pakietów 6s 2500 mah z silnikiem pulso 4120/20 na którym mam smigło 16x8 i 7 min lotu z zapasem mocy. Silnik ma już trochę za sobą,  mimo, że mam go od nowiści i nie miał kraksy to lekko bije. Noszę się z zamiarem zakupu nowego silnika czy macie jakieś sprawdzone silniki które pasują do ww zestawu ?

Opublikowano

Witam

 

 to lekko bije.

Co przez to rozumiesz ? Niewspółosiowość (to normatywne, przyjęte w mechanice znaczenie tego słowa) czy wibracje od niewyrównoważenia mas wirujących ? Jedno i drugie da się zlikwidować, ale innymi sposobami.

Sprawdż, czy są czeskie AXi i Hackery w tych rozmiarach. Ale na siedząco  ;) ... Jakość podobna lub trochę lepsza.

Opublikowano

Możesz też kupić silnik PA Trust 50 .

 

http://www.nastik.pl/thrust-50-p-3693.html

A ten co ma w sobie szczególnego prócz marketingowego opisu ? Podkreślana "najwyższa sprawność " nigdzie nie jest podana. Wstępna analiza załączonej w pdf-ie tabelki wskazuje, że żadnej rewelacji tam nie ma. Poza ceną oczywiście... 

Opublikowano

Witam

 

Posiadam kilka pakietów 6s 2500 mah z silnikiem pulso 4120/20 na którym mam smigło 16x8 i 7 min lotu z zapasem mocy. Silnik ma już trochę za sobą,  mimo, że mam go od nowiści i nie miał kraksy to lekko bije. Noszę się z zamiarem zakupu nowego silnika czy macie jakieś sprawdzone silniki które pasują do ww zestawu ?

 

Witaj,

 

to klon AXi 4120/20 (465KV).

Możesz wymienić łożyska - nawet bezpośrednio Model Motors Ci wyśle. Będą na 100% pasować.

 

Torque'a, o którym pisał Krzysiek nie kupisz nigdzie blisko.

 

Możesz też zamówić AXI 4120 V2 https://www.modelmotors.cz/product/detail/274/

lub też wersję V1:

https://www.electricwingman.com/axi-4120-20-short-shaft-800mm-wires.aspx

a do niej koniecznie normalny długi wał - żeby wszedł pierścień zabezpieczający z zestawu łoża wstecznego.

 

Jak zwykle kwestia budżetu.

Opublikowano

A ten co ma w sobie szczególnego prócz marketingowego opisu ? Podkreślana "najwyższa sprawność " nigdzie nie jest podana. Wstępna analiza załączonej w pdf-ie tabelki wskazuje, że żadnej rewelacji tam nie ma. Poza ceną oczywiście... 

Andrzej ,tabelki tabelkami ale jak polatasz to zrozumiesz co znaczy dedykowany silnik przez producenta do danego modelu...(oczywiście piszemy tu o modelach z wyższej półki)

Odczucia z latania dedykowanymi silnikami a zastępczymi o rzekomo tych samych parametrach to spora przepaść .

Sam kombinowałem z zastępczymi silnikami do np .Adicctiona ale lot z dedykowanym Thrustem to naprawdę spora różnica (latałem ) i twierdzę że to nie chwyt marketingowy  :) .

A cena..cóż albo Cię stać albo nie ;) .

Opublikowano

jeszcze jest kwestia baterii

dobra bateria kosztuje i taki sam przykład kupujac sportowy wóz i lejąc najtansza 95

wiadomo mozna ale osiągi będą niższe

Opublikowano

 jak polatasz to zrozumiesz co znaczy dedykowany silnik przez producenta do danego modelu...(oczywiście piszemy tu o modelach z wyższej półki)

Odczucia z latania dedykowanymi silnikami a zastępczymi o rzekomo tych samych parametrach to spora przepaść .

 

Z tym się zgadzam. Pytałem po prostu, czym sugerowane przez Kolegów silniki przewyższają Pulso 4120. Ceny sugerują, że czymś przewyższają i to bardzo znacznie.

Skoro z Naszymi odczuciami jest jak napisałeś, to jakieś istotne czynniki konstrukcyjne muszą być tego żródłem. Nie miałem w rękach przytoczonych silników, więc mogę się jedynie domyślać, w czym przewaga - Pulso 4120 mam i mierzyłem, numer większego też. To nie są złe silniki, mimo że kupiłem niedoróbki z niezlutowanymi złączami 3,5 i sam poprawiałem. Do jakości wykonania uzwojenia też można mieć kilka uwag. Ale to błędy wykonawcze, na które konstruktor ma znikomy wpływ. Ostatecznie producent to nie filantrop, a i tak zarabia najmniej po drodze do klienta.

Więc jeżeli znacie te silniki to powiedzcie - w czym są ukryte te istotne różnice ?

Opublikowano

Ja tam nie wiem tak faktycznie w czym są te różnice  ;)  ale podejrzewam jakość materiałów, dokładność wykonania,selekcja .

To tak jak z silnikami Dualskiego ,dany silnik o tych samych parametrach występuje w trzech opcjach (wg Grzegorza z nastika) .

A różnica min. to dokładność wykonania czyli odległości szczelin pomiędzy wirującymi elementami i coś tam jeszcze oraz materiały. ;) .No i cena ...

Opublikowano

Jako że mam thrust 50 w Addictionie XL, Axi w extrze EF 1500mm, a Osa (OMA-5020-490) miałem w katance z HK 1500mm, a obecnie idzie do Pittsa Sebartu, to mogę pokusić się o malutkie porównanie. Thrust 50 rewelacyjny ale do Addictiona XL, czyli modelu o prawie o pół kilo lżejszego od dwóch pozostałych, w nim jest OK, bez problemu idzie pionowo w górę, zawis bezproblemowy na nieco ponad połowie drąga, ale obawiam się że w modelach po około 2,5kg będzie gorszy niż dwa pozostałe. Axi OK, ale bez wodotrysków, pionowe wznoszenie i zawis bezproblemowe, ale prawdziwa rakieta i pod względem parametrów silnik nie do pobicia to OS. Na nieco ponad pół drąga daje czadu tak jak Axi na całym, na 5s mam wrażenie że ma lepszego kopa niż Axi na 6s, a na 6s to nie widziałem jeszcze modelu, który by tak odchodził pionowo w górę. Co do prądów, to w związku z tym , że rzadko latam na maksa, nie zauważyłem, aby czasy lotów były różne. We wszystkich modelach używam tych samych baterii 6s, a w Osie dodatkowo używałem 5s.

Opublikowano

podejrzewam jakość materiałów, dokładność wykonania,selekcja .

To tak jak z silnikami Dualskiego ,dany silnik o tych samych parametrach występuje w trzech opcjach (wg Grzegorza z nastika) .

 

Są to wg. mnie jak najbardziej trafne podejrzenia. Dwa nierozróżnialne wzrokowo silniki mogą różnić się od siebie parametrami w sposób zasadniczy. Jedyne wyjście to opinie kolegów, którzy już jakiś czas eksploatują interesujący Nas silnik lub wyniki z hamowni. To pierwsze jest nieco lepsze, bo uwzględnia żywotność i niezawodność silnika w rzeczywistych warunkach eksploatacji.

 

" ale prawdziwa rakieta i pod względem parametrów silnik nie do pobicia to OS."

 

Tego można oczekiwać po uważnym przejrzeniu deklarowanych parametrów i wyglądu konstrukcji. OS-owi deklarują sprawność 85 % dla większości typów. To przeciętnie o 12 - 15% więcej, niż w większości konkurencyjnych silników. Ale to nie tylko oznacza te 12-15% więcej mocy mechanicznej z takiej samej elektrycznej. Silnik o sprawności (rzeczywistej) 70% przerabia na ciepło 30% dostarczonej mocy, a silnik wykazujący 85% sprawności - tylko 15%. Dwa razy mniej mocy nagrzewającej silnik to dużo niższa jego temperatura przy pracy z wszystkimi tego dobrodziejstwami - lepsze parametry magnetyczne i elektryczne, które ze wzrostem temperatury ulegają znacznemu pogorszeniu oraz większa żywotność i niezawodność. OS ma odmienny system chłodzenia niż to się zwykle spotyka w tańszych wykonaniach, ma także większe łożyska co jest korzystne z wielu względów, m.in. mniejszych oporów dla obciążenia siłą poosiową od ciągu śmigła i większej powierzchni odprowadzenia ciepła.

Gdy będę próbował wydusić coś z Fun Cuba XL, to z pewnością pomyślę o silniku OS.

Bardzo cenne porównanie panie Marcinie - dzięki :) . 

Opublikowano

Bardzo dziękuję za uznanie tego mojego wielce subiektywnego porównania i za podbudowę teoretyczną moich obserwacji :)

I proszę na forum jesteśmy Kolegami, bez panów :)

Opublikowano

Bardzo dziękuję za uznanie tego mojego wielce subiektywnego porównania i za podbudowę teoretyczną moich obserwacji :)

I proszę na forum jesteśmy Kolegami, bez panów :)

To raczej nie jest takie "wielce subiektywne porównanie". Podałeś wszystkie istotne dla porównania okoliczności i są one wymowne  ;) .

 

Radek - jakbyś miał dość eksploatacji tego Pulso, to jesienią gdy będę miał nieco więcej czasu jestem w stanie przywrócić mu świetność , może nawet lepszą niż fabryczna. W moich fabrycznie nowych też poprawiałem wyważenie. Granda !

Opublikowano

Dzięki wielkie za bardzo konkretne informacje. Silnik został przełożony z Extry 300 58" Extreme flight do Lasera EXP 60" którego teraz mam na stole w trakcie składania. Model wychodzi mi w granicach 2,5kg a ostateczna waga wyjdzie jaka wyjdzie... może i ciut ponad 2,5kg

 

Najciekawszy wydaje się być OS bo są to podane informacje z praktyki a nie z ulotki :-) wiadomo napisać i zachwalic można a w praktyce bywa z tym różnie.

 

Silnik OS maxa jest cięższy znacznie od mojego Pulso, 350g co zaraz się nasuwa z tej masy pewnie większa moc. Ta waga na gotowo z piasta czy sam silnik ?

 

Silnikiem Pulso zaliczyłem lądowanie modelem bez kabiny gdzie straciłem prędkość i przyhaczyłem śmigłem drewnianym , które tak jak i podwozie ocalało. Nie sądzę, żeby aż tak delikatny był ten silnik >? Po zdjęciu piasty idzie prosty korpus wiruje idealnie przerwa mi,edzy podstawą a resztą nie zmienia się. Wygląda na to, że skrzywiła się delikatnie piasta. Szczególnie widoczne jak założę kołpak. Bicie nie jest duże i przenosi minimalne drganie na model. Mimo wszystko czy ktoś ma taką piastę na zbyciu ?

 

PS korci mnie ten Os jeśli pulso będzie się mocno męczyć z modelem to kupię go.

Opublikowano

Jestem fanem AXi,

 

z brau laku skusiłem się na 100 kilka g O.S.'a

Bardzo ładnie pracuje - czuć power!

 

Ale z minusów:

  • rotor doważony jakąś masą. W AXi jest idealnie bez żadnego balastu
  • tylko montaż przed wręgą
  • chińskie łożyska
  • delikatny lakier obudowy - bardzo łatwo się rysuje (jeśli to komuś przeszkadza)

Swojego O.S. wpakowałem do Acromaster'a. Po przeróbce na montaż za wręgą (wał od AXi) i się dało.

Krety zdarzają mi się bardzo rzadko, no ale coś nie wyszło i przydzwoniłem - pękły i odłupały się 2 magnesy. Wkurzyłem się i kupiłem dokładnie taki sam. 2*170 PLN to już bym miał 1 AXi i to w wersji V2... Szybka przeróbka na montaż do Acromastera - pierwszy lot i ... kurcze łożyska! Lądowanie - wyczuwalne luzy! Dość zniesmaczony wylatałem w sumie 12 pakietów. W domu diagnoza - łożysko mniejsze fabrycznie z gigantycznym luzem. W profesjonalnym sklepie od razu dowiedziałem się, ze oryginalne łożyska to bardzo przeciętny chińczyk. Kupiłem japońskie EZO. Zobaczymy jak będzie.

 

Jak masz kasę to weź sobie AXi 4120/20 V2 https://www.modelmotors.cz/product/detail/274/

Hacker, O.S. to chińczyk, AXi - oryginalny made in Czech Republic. Poza tym ewentualny serwis AXi jest rewelacyjny. Zajechałem łożyska w DogFighterze lądując dwa sezony (model bez podwozia) na stałym śmigle. Komplet dostałem gratis. ;)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.