Skocz do zawartości

Opinie o Graupner Elektro Junior S


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 316
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
Witam

To przy pakiecie 2s silnik się grzeje. W zasadzie po wyczerpaniu pakietu 2s 2100 mAh trzeba odczekać do wystudzenia silnika. Latanie na drugim od razu to nie najlepszy pomysł.

Próbowałem na pakiecie 3s - tu grzanie silnika było o wiele mniejsze - tylko czy silnik to wytrzyma - w zestawie jest wersja na 7,* V.

Może trzeba spróbować z mniejszym śmigłem 8*6 lub 9*5???

Ja mam inne pytanie czy Junior jest wstanie wykręcić beczkę i latać na plecach. Zrobiłem dwie próby i niewiele z tego wyszło.

Pozdrawiam AK

 

Ok, czytałem że jak się ustawi przerwę między kołpakiem a modelem to wtedy jest dobre chłodzenie.

 

 

Ile sekund mógłbym mieś włączony silnik tak na pełnym gazie. Czy to nie ma znaczenia :?: :?:

Opublikowano

Ok, czytałem że jak się ustawi przerwę między kołpakiem a modelem to wtedy jest dobre chłodzenie.

 

Pobożne życzenie ... - to po co robią kołpaki z dziurą w środku, ew. boczne łapacze powietrza .. :crazy:

 

ps. tą przerwą to powietrze wlatuje czy wylatuje ??

Opublikowano

Witam

Szczelinę mam 1-2 mm. I chyba powietrze nią wylatuje, a raczej jest zasysane przez strumień zaśmigłowy.

Trzeba uważać z czasem pracy silnika, choć wydaje mi się, że były to sekundy i nie warto wznosić się pionowo. A może powodem były kolejne nieudane podejścia do lądowania i odejścia?

Na dodatek ta czarna osłona kabiny pięknie nagrzewa się w słońcu - a to też nie ułatwia chłodzenia.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Latałem Juniorem S na pakiecie 2S 1800mAh i regulatorze Tower Pro Mag 8 30A.

Przez ok. 20s wyciągałem Juniora S na wysokość ok. 150-200m i potem szybowałem. Pakiet wystarczał na zrobienie średnio 5 takich wind. W warunkach całkowicie atermicznych pozwalało to polatać ok 30min. Między kołpakiem a wręgą silnika miałem szczelinę 1mm. Po zużyciu pierwszego akumulatora lądowałem wkładałem drugi i kolejne 5 wind.

Nie zdarzyło się aby silnik był specjalnie nagrzany, był ciepły ale spokojnie można było trzymać na nim palec. Pakiety akumulatorów były ledwo letnie.

Opublikowano

Witam dziś doszedł do mnie junior S i mam pytanko

ElektroJuniorS_kit_003.jpg

czy w tym wyżłobienieniu równolegle do steru kierunku powinno być coś ?? jakaś rurka węglowa ??

Opublikowano
czy w tym wyżłobienieniu równolegle do steru kierunku powinno być coś ?? jakaś rurka węglowa ??
rurka węglowa, a w niej bowden/pręt stalowy napędzający ster wysokości
Opublikowano

Witam

Dzialeczka składałeś Juniora S? Widziałeś go na żywo? A instrukcję od niego?

kakis_cro elektro Junior S ma serwa od kierunku i wysokości w stateczniku pionowym więc bowdeny są tu nie potrzebne. Tak jak Dzaleczka? Nie widziałeś, nie składałeś a piszesz wydaje mi się...

Adam B a co mówi o tym miejscu instrukcja dołączona do Juniora?

Do każdego sprzedawanego sprzętu dołączona jest instyrukcja obsługi, którą przed użytkowaniem danego sporzętu warto przeczytać.

Z tego co pamiętam, to w moim Juniorze trzeba było tam wkleić tą krótką rurkę węglową. Drugą (dłuższą) taką rurkę wklejało się na długości całej belki ogonowej, a trzecia służy jako dźwigar skrzydeł.

W drugiej połówce kadłuba w stateczniku pionowym powinny byś wyżłobienia do zamocowania serw od steru wysokości i steru kierunku.

W tych cienszych wycięciach w belce ogonowej i stateczniku pionowym prowadzisz kable z przedłużaczami od serw a w tych zgrubieniach chowasz złączki kabla od serwa i przedłużacza.

Gość Anonymous
Opublikowano

Tak składałem, widziałem!

Ty masz jakiś inny komplet chyba, ja miałem w zestawie tylko 2 rurki węglowe.

Nadal trzymam się wersji że tam nic nie powinno się znajdywać.

Opublikowano

Witam

Dzialeczka faktycznie były dwie wersje Elektro Juniora S.

Pierwsza miała serwa kierunku i wysokości tak jak EGP w kabinie, druga wersja miałe je mocowane w stateczniku pionowym.

Gość Anonymous
Opublikowano

Ta co ma Adam B jest z serwami w kabinie(chyba). Ja osobiście posiadam tą nowszą wersje gdzie serwa mocuje się w stateczniku no i tam nie ma i nie było żadnej rurki.

Opublikowano
Nie widziałeś, nie składałeś a piszesz wydaje mi się...

Zasugerowałem się budową innego piankowego motoszybowca, który od środka wygląda bardzo podobnie, jak na podanym zdjęciu

Opublikowano

Witam

Adam skoro masz tylko dwie rurki to w ogon nic nie wklejaj, choć trochę mnie to dziwi. Może Graupner doszedł do wniosku, że ta rurka w ogonie jest niepotrzebna :roll:

Jak rozmieściłem elektronikę zobaczysz klikając FILMY z mojego podpisu. Pokaże się storona Youtube z moimi filmami i tam kliknij film Elektro Junior S 4. Dokładnie 1min 18s oraz 5min 38s.

Opublikowano
czy w tym wyżłobieniu równolegle do steru kierunku powinno być coś ?? jakaś rurka węglowa ??
rurka węglowa, a w niej bowden/pręt stalowy napędzający ster wysokości

a już na pewno "bowdenów" nie puszcza się w rurkach węglowych!!!

Bowden już z definicji zawiera cięgło-popychacz i koszulkę...

 

Rurka w ogonie faktycznie jest niepotrzebna, kadłub jest wystarczająco sztywny i poddaje się łatwo skręcaniu. sugeruje tylko żeby penie połączyć serwo z przedłużaczem, bo w razie rozpięcia przewodów kadłub trza pruć...

Opublikowano

Witam

 

Mam problem z wyważeniem. posiadam pakiet turnigy 3S 1800mAh(150g) i wydaje mi się że jest za ciężki. Bo model od razu w dół. nie dokładałem żadnych ciężarków na tył.

 

Podpowiedzcie coś aby poleciał

Opublikowano

Witam

A trzeba było przeczytać instrukcję. W części ogonowej w połówkach kadłuba od wewnętrznej strony były wyżłobione takie prostokątne zagłębienia, w które trzeba było wsadzić metalową kulkę dołączoną do zestawu i byłoby wszystko OK.

Musisz dociążyć ogon.

Opublikowano

Witam

 

Dziękuję Panie Wojtku za szybką odpowiedź :) Tylko nie miałem metalowych kulek w zestawie :( Ale wiedziałem że Pan i kilka innych osób z forum wkładało metalowe kulki z łożysk. Myślałem ze jak niema kulek to nie trzeba. teraz mam nauczkę że zawsze trzeba sie upewnić przed złożeniem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.