Skocz do zawartości

Opinie o Graupner Elektro Junior S


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Tutaj jest montaż starej wersji. Nowa ma serwa SK i SW montowane w oginie. Wiedziałeś o tym?

 

Tak wiem o tym bo nawet tutaj o tym pisaliście ale mocowanie SW sie nie zmieniło z tego co widziałem na zdjeciach.

 

Powiedziałem także że to tylko wycinek tego co przeczytałem na ten temat.

 

A i jest jeszcze coś takiego jak google translate ... a wiec wcale nie trzeba znać biegle 2 języków

 

Latałem Arcusem i EG a wiec zakładam że ten sie nie bedzie różnił za wiele i prosze grzeczniej następnym razem bo w twojej wypowiedzi odczuwam jakby drwine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 316
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ja w Twojej wypowiedzi dopatrzyłem się oznak braku kultury i znajomości zasad mowy ojczystej.

...prosze grzeczniej następnym razem bo w twojej wypowiedzi odczuwam...

Zwroty Twój, Twoje, Twojemu, Twojej, Twojego, Twoich, Twoim pisze się z wielkiej litery.

Nawet mi przez myśl nie przeszło aby z Ciebie zadrwić. Dlaczego? Za młody jeszcze na to jesteś.

"Studiowałeś" budowę Juniora, a książkę Kotarbińskiego miałeś w "łapkach"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous
1. Czy serwa są przyklejane, jak tak to jakim klejem ?

2. Czy elementy skrzydła są montowane do siebie (poprzez wsuniecie)

na siłę ?

 

Witam!

Generalnie serwa 8-9 gram (Tower pro, HS 55, HXT 900) wchodzą, po lekkim dopasowaniu otworów, na wcisk.

Ja w swoim Juniorze (wesja z serwami w stateczniku pionowym) serwa zabezpieczałem jeszcze kilkoma małymi kroplami kleju UHU Por. Można też na serwo nałożyć wcześniej koszulkę termokurczliwą.

Dwie połówki skrzydła mocuje się poprzez wsunięcie i zazębienie tzw. puzzla. Dodatkowo można zastosować dwa magnesiki na końcach tegoż puzzla, aby połączone części nie rozsuwały się w locie.

Jeśli chodzi o płaty i zaślepki kanału na bagnet i przedłużacz kabla serwa, to kleiłem je UHU Porem ale spokojnie można zastosować też klej CA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy komuś zdarzyło się jego wyrwanie tego elementu z kadłuba ?

 

Witam, "zdolnych" do tego typu uszkodzen nie brakuje. Czemu nie użyc CA? Zdażało sie natomiast odkrecenie silnika i aby temu zapobiec proponuje uzyc locttite lub nawet lakieru do paznokci aby zablokowac srubki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A dobrym rozwiązaniem jest przyklejenie mocowania silnika do kadłuba Uhu Porem ?

Czy komuś zdarzyło się jego wyrwanie tego elementu z kadłuba ?

 

Pozdr.

Blazej

 

Szczerze? Nie robił bym tego.

 

Uhu Por po związaniu jest jak guma. Ale może się okazać, że przy dużym nacisku wręga będzie się odkształcać i ruszać na boki a wraz z nią cały silnik.

 

Po za tym uhu por jest klejem do pianek i styropianów. A wręga silnikowa raczej nie jest pianką ani styro. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składam swojego Juniora i mam następujące pytanie.. czy zdrowe dla załączonego silnika Graupner Compact 345Z/7738 będzie zasilanie z pakietu 3S. W specyfikacji podanej na opakowaniu i na naklejce na silniku wyraźnie jest napisane napięcie 7,4V. Oczywiście wiem, że będzie działał na 3S ale jak wpłynie to na żywotność silnika i pobierany przez niego prąd? Pytam ponieważ pakietów 3S mam kilka w rozsądnych pojemnościach, natomiast 2S tylko trzy <= 1000mAh.

 

Posiadam też silnik TGY AerodriveXp SK Series 35-30 1400Kv / 470w który mam zamontowany w Blizzardzie i ewentualnie mógłbym go zainstalować zamiast standardowego.

 

edit:

A może wystarczy ograniczyć drążek gazu w aparaturze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Latam Juniorem S na pakietach 2S i uważam, że więcej mu nie trzeba. Paweł ma racje. Jeżeli już musisz użyć tych 3S to ogranicz wycylenie drążka gazu. Sprawdź tylko, czy pakiety mają odpowiednią wydolność prądową.

http://www.emodel.pl/esklep/download/Akumulatory_Li_Po.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zdrowe dla załączonego silnika Graupner Compact 345Z/7738 będzie zasilanie z pakietu 3S

 

Witam, nie musisz niczego sie obawiac stosujac pakiety 3S. Mam trzeci model tego typu i troche eksperymentowałem z zasilaniem. 3S to jest to co mu naprawde trzeba i nie teoretyzuje tu to sa informacje poparte faktyczna eksploatacja! Silnik bezszczotkowy nie odczuwa tak drastycznie podwyższenia napiecia jak jednostka komutatorowa. Jeżeli chcesz miec przyjemnosc i komfort z latania tym modelem - stosuj 3 cele.

Użyj silnika z zestawu tylko zmień śmigło na mniejsze

To nie prawda, smigło jest idealne do 3 cel...,ale co tam przeczytaj cały temat o juniorze i jeszcze kilka innych na tym forum to potwierdzisz moje uwagi. Wiekszosc z piszących tu opinie na ten temat ma taki model i eksploatuje go, wiec może cos na ten temat obiektywnie powiedziec, druga czesć piszących to teoretycy tak jak ertman_176 -sam przyznał pare postów wyżej,że nie ma takiego modelu - po co wiec takie rady? Wojcio 69 lata na 2S - tak , można - w końcu to szybowiec a nie mysliwiec, ale ile radochy daje szybkie wejscie na pułap (na 3S zrobiszto szybko) i potem pełny relaks - długie ciche latanie np. w termice... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. W takim razie wykorzystam pakiet 3S ale początkowo ograniczę drążek gazu do 80%. Jak lepiej poczuję model to pewnie dam na 100% bo szczerze mówiąc opcja szybkiego uzyskania pułapu i dalszego szybowania bardziej mi odpowiada niż wspinanie się przez kilka minut. Jeszcze raz dziękuję za rady.. na pewno podzielę się wrażeniami z oblotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na prawdę są identyczne :shock:

No to w sklepie nie sprzedali Ci tego co chciałeś :D

Rurka 10/9 nie może być taka sama jak 10/8 :wink:

Ale biorąc pod uwage tylko średnicę zewnętrzną będzie taka sama :P

 

Witam

 

To w końcu jest 10/9 czy 10/8 bo już się pogubiłem :) Instrukcja zresztą też :jupi:

 

Myślałem że jest 10/9. Dziś zmierzyłem dokładnie i okazało się że wraz z modelem była 10/8. Więc niepotrzebnie kupiłem dodatkową....

 

Interesuje mnie teraz tylko jedna sprawa. Kilku osobom złamała się rurka. Była ro 10/9 czy 10/8 ?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

uve usiądź wygodnie w fotelu, odpręż się, strzel sobie 50-tkę albo małe piwko i chwilę pomyśl.

Rurka ma średnicę zewnętrzną 10mm i tego nie rozważamy.

Średnicę wewnętrzną jeżeli będzie mieć 9mm, to grubość ścianki tej rurki ile będzie wynosić? Brawo :jupi: 0,5mm

Jeżeli średnica wewnętrzna równa jest 8mm, to rubość ścianki jaka jest? Brawo :jupi: 1mm.

No to teraz skup się i pomyśl, która z tych rurek będzie odpowiedniejsza do modelu.

Dodam, że są tacy co latają Juniorem na dość ostrym wierze i zamiast rurki używają pręta węglowego o średnicy 10mm, a na łączeniu skrzydeł w tzw. puzzel wklejają magnesy neodymowe aby im się skrzydła nie rozeszły w locie.

P.S. Graupner daje 10/8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zdrowe dla załączonego silnika Graupner Compact 345Z/7738 będzie zasilanie z pakietu 3S. W specyfikacji podanej na opakowaniu i na naklejce na silniku wyraźnie jest napisane napięcie 7,4V.

 

Zakres napięc roboczych dołączonego silnika wg informacji na odwrocie opakowania stanowi przedział 7.1-11.1V.

Instrukcja do modelu przewiduje to tego silnika pakiet 2s lub 3s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zdrowe dla załączonego silnika Graupner Compact 345Z/7738 będzie zasilanie z pakietu 3S. W specyfikacji podanej na opakowaniu i na naklejce na silniku wyraźnie jest napisane napięcie 7,4V.

 

Zakres napięc roboczych dołączonego silnika wg informacji na odwrocie opakowania stanowi przedział 7.1-11.1V.

Instrukcja do modelu przewiduje to tego silnika pakiet 2s lub 3s.

 

Wg. opakowania są dwie wersje silnika.. jedna na 2S (7,2 - 11,1), druga na 3S (7,4 - 14,8), ale w tym momencie to już nie takie ważne bo macie rację. Faktycznie na okładce jest napisane 2-3 celi.

 

Co do rurki to w moim zestawie była niestety rurka 10x9, więc 10x8 musiałem dodatkowo zamówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.