Skocz do zawartości

Opinie o Graupner Elektro Junior S


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

ad 1. Rurka węglowa jak i reszta w czasie normalnego latania spełnia doskonale swoje zadania. Ujmę to tak, że kret do normalnych faz lotu nie należny i wtedy może dojść do pęknięcia. Nie zawsze tez po "takim" lądowaniu wszystko sprawdzimy. Pręt wytrzymał niejedno twarde lądowanie i stad moja uwaga.

ad 2. Pianka jest wytrzymała, ale nie niezniszczalna. Przekonałem się o tym w dość niewinny sposób, gdy przeciągnąłem Juniora jakieś 2m nad glebą. pod spodem był akurat fragment betonowej płyty i gdy szybowiec o nią uderzył całe łoże silnika został dosłownie odcięte od reszty kadłuba. od tamtej pory latałem z taśmą, oczywiście nie po to, żeby w ogóle się trzymało :)

ad 3. W moim przypadku wysunęła się złączka przedłużacza od serwa kierunku, musiałem pruć kadłub.

ad 5. Z autopsji wiem, że w momentach "szczególnego zdenerwowania" w locie nie zawsze skoordynowanym miałem odruch pchania draga gazu, żeby sobie pomóc. Kilka razy dało to efekt odwrotny, najpierw miałem kosiarkę, a potem koparkę ;)

Gdy zmieniłem sterowanie na włącznik wiele lądowań miało łagodniejszy charakter, a do góry i tak na full-speedzie.

 

Wszystkie te uwagi wynikają z mojego doświadczenia nie z modelem, ale z nauką latania tym modelem i do tego się odnoszą. Każdy ma inne doświadczenia i inna drogę uczenia się. Stad też moje uwagi nie są nakazem a jedynie podpowiedzią, co można zrobić, żeby coś nie poszło nie tak...

 

Jednocześnie życzę unikania kretów każdemu, (mi też są niemiłe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 316
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

dziś oglądałem dokładnie elementy modelu i na rurce wzmacniającej skrzydło przypadkiem spostrzegłem ryskę w ok połowie długości, właściwie to nic ale - lekko ją naprężyłem trzymając za końce i obracałem w palcach, zgadnijcie co się stało? Pękła dokładnie na tej rysce /oczywiście w chcrakterystyczny sposób się rozwarstwiając/. :!:

albo miała wadę fabryczną, albo może mi się jakoś zarysowała, ale w powietrzu efekt mógłby być podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Witajcie.

I ja stałem się szczęśliwym posiadaczem Junior'a. Model wykonany jest wzorowo :)

Mam do Was pytanie:

 

1.Czy zdarza Wam się że śmigło w locie się nie złoży i kreci się wraz z pędem powietrza?

Jak na to zaradzić? Czy takie kręcenie jest szkodliwe dla wyposażenia - w końcu takie obroty wytwarzają prąd.

 

2.Jak jest u Was z wyważeniem? TO pytanie jest głównie do latających na pakiecie 3S. Ja muszę dołożyć trochę metalu na ogon... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie zdarza się nam aby śmigło składane w czasie jak silnik jest odłączony nie składało się i kręciło w przeciwną stronę.

Trzeba zaprogramować na regulatorze hamulec.

Jakiś śladowy prąd się wytwarza ale nie jest on szkodliwy dla elektroniki.

Latałem na pakiecie 2S i było dość (zobacz FILM2 z mojego podpisu).

Proponuję zmiksować lotki ze sterem kierunku w stosunku 100/50 będziesz wówczas płynniej pokonywał zakręty z mniejszą utratą wsokości.

Ehh, zapomniałem, Tobie taki miks przeszkadza przy ladowaniu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ile razy można pisać na jednym i tym samym forum jak się programuje regulatory Tower Pro.

Bak własnej inwencji, chęci szukania czegoś samemu, samodzielnego drążenia tematu wśród współczesnych nastolatków przeraża mnie.

Najlepiej podać gotowe na tacy a jak nie będzie tak jak myślał poszukujący odpowiedzi, to i tak będzie źle.

Mam wrażenie, że gdyby współczesna młodzież dokonywała odkryć naukowych to bylibyśmy na etapie lampy naftowej i maszyny parowej.

 

 

INSTRUKCJA PROGRAMOWANIA REGULATRÓW

W12A/ W25A/W30A

 

Limit prądowy: regulator 12A: max obciążenie 15A (chwilowe), ciągłe obciążenie 12A przez 10 minut

regulator 25A: max obciążenie 30A (chwilowe), ciągłe obciążenie 25A przez 10 minut

regulator 30A: max obciążenie 35A (chwilowe), ciągłe obciążenie 30A przez 10 minut

 

 

Zakres napięcia pracy : 6V-12V

Liczba baterii: 4-12NiMH, 2-3LiPo

BEC: 5V1.5A.2LiPo\4-5mini servo, 3Lipo\3-4mini servo

Funkcje zabezpieczające:

◆ Automatyczne wykrywanie liczby pakietów 2-3LiPo , zabezpieczenie napięciowe 6V/9V

◆ Automatyczne wykrywanie baterii NiMH z zabezpieczeniem napięciowym 0,8V na każdą za baterii w pakiecie.

◆ Posiada funkcję bezpiecznego startu – czyli silniki nie zacznie się obracać jeśli drążek gazu będzie w złej pozycji

◆ zabezpieczenie temperaturowe na poziomie 110 stopni Celsjusza

◆ zabezpieczenie przed utratą sygnału sterującego ( po utracie sygnału sterującego regulator wyłącza obroty)

Charakterystyka:

◆ Częstotliwość PWM 8kHz,

◆ Maksymalne wychylenie gazu jest ustawiane automatycznie

◆ BEC oraz MCU używają oddzielnych (separowanych) źródeł zasilających dla tablic danych.

Metoda programowania:

Załącz nadajniki, ustawi dźwignię gazu w pozycji maksymalnych obrotów( dla nadajników FUTABA , drążek gazu powinien mieć załączoną funkcję rewersu kanału).

Podłączamy na regulatora odbiornik i silnik (może być już wcześniej połączony).

Jeżeli wszystkie połączenia regulatora są poprawne podajemy zasilnie na regulator.(pamiętaj jeżeli chcesz programować dźwignia gazu ustawiona na maksymalne obroty

4. Jeżeli po podaniu zasilania na regulator usłyszysz trzy krótkie dźwięki a następnie jeden długi oznacza to, że należy ustawić rewers dla kanału gazu.

Opcje programowania wskazywane dźwiękami B (bip)

☆ B: wskazanie mówiące, że można zaprogramować pakiety Li-pol jako źródło zasilania

☆ BB BB: wskazanie mówiące, że można zaprogramować NiMH/NiCD jako źródło zasilania

☆ BBB BBB: wskazanie mówiące, że można zaprogramować hamulec

Procedur programowania.

Po usłyszeniu dźwięku B wystąpi krótka przerwa a następnie kolejna opcja BB BB kolejna przerwa i BBB BBB Jeżeli będziesz chciał zaprogramować jakąś opcję to procedura wygląda następująco. Słysząc kod dźwiękowy danej opcji którą chcesz zaprogramować należy drążek gazu ustawić na minimalne obroty.(na przykład: Jeżeli chcesz ustawić źródło zasilania na pakiety Li-Ploy należy: zaraz po usłyszeniu kodu dźwiękowego wskazanego przez dźwięk B przesunąć dźwignię na pozycję minimalnych obrotów (wyłączyć gaz)

6. Jeżeli chcesz zmienić inne opcje (po zaprogramowaniu np. Pakietu zasilającego) należy szybko przesunąć dźwignię gazu na maksymalne obroty aby można było wybrać kolejną opcję z kodu dźwiękowego.

7. Jeżeli dokonałeś wszystkich ustawień, poczekaj 2 sekundy aby silnik wysłał potwierdzenie dźwiękowe dla ochrony pakietu.

8. UWAGA!!! Przed programowaniem pakietu NiMH należy mieć w pełni naładowane akumulatory.

9. Sprawdzenie ustawień regulatora: ponieważ seria tych regulatorów posiada zabezpieczenia przed przegrzaniem oraz funkcję zabezpieczenia przed niepoprawnymi operacjami (opisanymi na początku tej instrukcji) istnieje możliwość że zauważymy niepoprawną pracę regulatora lub nie będziemy pewni jakie parametry są zaprogramowane.

Jeżeli podczas załączenia napięcia na regulator usłyszymy jeden długi dźwięk B oznacza to że regulator ma ustawione źródło zasilania na pakiety Li-Poly. Natomiast jeśli usłyszymy BBB oznacza to że jako źródło zasilania regulator ma zaprogramowane baterie NiMH/NiCD.

Hamulec jest ustawiony w opcjach fabrycznie (sprawdzamy ustawienia poprzez dodanie i odjęcie gazu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzialeczka ja pytanie zrozumiałem, problem w tym, że Ty nie rozumiesz odpowiedzi. Podałem Ci instrukcję od producenta regulatorów Tower Pro jak zaprogramować regulator z aparatury. Widzisz w tym jakiś problem? Poza roszczeniowym sposobem zachowania i postępowania popracuju trochę nad czytaniem ze zrozumieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

:wink: ehh, zaraz musiałeś się tego Tomku odoptrzeć :wink: rozpędziłem się i nie zdążyłem zaprogramować hamulca i wyszło jak wyszło :wink: Pewnie, żo obroty będą w tą samą stronę, no chyba, że wrzuci się wsteczny :wink: ale ten numer chciałbym zobaczyć na własne oczy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Już za 2 dni przyjdzie do mnie junior s. Nigdzie w Polsce niema nawet w magazynach w niemczech i kupiłem w UK.

 

Moje pytanko to: silnik będzie seryjny regiel mam turnigy 30A i pakiet turnigy 3S 1800mAh

i chciałem się Was spytać czy na tym osprzęcie nie spale regla czy silnika. Nie mam już pieniędzy na nowy akumulator 2S, bo za sam model i wysyłkę musiałem dać 650zł (200zł DHL) dlaczego nie kupiłem Easy Glider PRO bo bardziej mi się podoba junior ale niestety przepłaciłem.

 

Dziękuje z góry za odp

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To przy pakiecie 2s silnik się grzeje. W zasadzie po wyczerpaniu pakietu 2s 2100 mAh trzeba odczekać do wystudzenia silnika. Latanie na drugim od razu to nie najlepszy pomysł.

Próbowałem na pakiecie 3s - tu grzanie silnika było o wiele mniejsze - tylko czy silnik to wytrzyma - w zestawie jest wersja na 7,* V.

Może trzeba spróbować z mniejszym śmigłem 8*6 lub 9*5???

Ja mam inne pytanie czy Junior jest wstanie wykręcić beczkę i latać na plecach. Zrobiłem dwie próby i niewiele z tego wyszło.

Pozdrawiam AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.