lukas90 Opublikowano 5 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 Wszystko powycinane, teraz czekam na wyposażenie ok 2 tygodnie z HK. w międzyczasie zrobię już drugiego z szarych podkładów;) Poskładane w całość, narazie nic nie klejone tylko skrzydła gotowe do zamknięcia, ale zaczekam na serwa. stateczniki,stery,lotki 6mm reszta 3mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas90 Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 Pytanie- po co jest ten krzyżak do którego przykręca się silnik? Nie można by tak od razu silnika zamocować do wręgi? Jego mam chyba i tak bezpośrednio do niej przykręcić/przykleić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek1989 Opublikowano 6 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 dzięki temu krzyżakowi śruby mocujące będą poza obrysem silnika. To moim zdaniem dużo upraszcza mocowanie i regulację kątów. Do wręgi wbijasz cztery nakrętki kłowe i możesz swobodnie zdejmować silnik od zewnątrz. Jak zrobisz mocowanie od wewnątrz to przy takim kadłubie nic już nie zmienisz bez rozcinania depronu. Nie idź na skróty, zostaw ten krzyżak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas90 Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 dzięki temu krzyżakowi śruby mocujące będą poza obrysem silnika. To moim zdaniem dużo upraszcza mocowanie i regulację kątów. Do wręgi wbijasz cztery nakrętki kłowe i możesz swobodnie zdejmować silnik od zewnątrz. Jak zrobisz mocowanie od wewnątrz to przy takim kadłubie nic już nie zmienisz bez rozcinania depronu. Nie idź na skróty, zostaw ten krzyżak. Nie chcę iść na skróty tylko pytam z ciekawości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas90 Opublikowano 18 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Ruszyłem z budową modelu i po sklejeniu boku kadłuba z "podłużnicami" i wręgami okazuje się, że skłon silnika wychodzi mocno do góry. Zakładki wręgi silnika pasują dobrze do wycięć z podłużnicach więc nue wygląda jakby było źle wycięte. Jak ma wyglądać skłon w takim samolocie? Podłożyć od razu jakieś podkładki pod mocowanie silnika? Bo teraz już nie będę rozklejał wszystkiego. I czy do łączenia skrzydeł nada się listwa sosnowa 3x20mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Dlaczego masz wykłon w lewo, a nie w prawo? Jeśli silnik kręci Ci się w prawo (patrząc z kabiny pilota), to wykłon też w prawo. Jeśli kręci się w lewo to jest o.k. Edit: Dobra, już doczytałem, że to skłon (?!). Tak to jest, jak się na szybko ogląda, a nie czyta . Wiesz, co z tym zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek1989 Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 sprawdziłem w Cadzie i wpusty na bokach są zaprojektowane na pochylenie wręgi o 2 stopnie do dołu. U Ciebie jest jakieś 5-10 do góry. Trzeba to poprawić. Jeśli kadłub nie jest całkiem zaklejony, to ja bym próbował odkleić wręgę. Możesz też spróbować zrobić adapter z twardej balsy, coś w kształcie ściętego walca. Wyrównaj silnik do poziomu i dopiero końcową regulację wykonaj na podkładkach. Poza tym nakrętki kłowe byłby tu dużo lepszym rozwiązaniem. Czy te nakrętki są chociaż przyklejone do sklejki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas90 Opublikowano 18 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Nie dostałem nigdzie nakrętek kłowych m3 więc użyłem zwykłych. Wkleiłem je ale nie wiem czy będą się trzymać przy wykręcaniu Wiesz, co z tym zrobić?nie wiem dlatego pytam;)sprawdziłem w Cadzie i wpusty na bokach są zaprojektowane na pochylenie wręgi o 2 stopnie do dołu. U Ciebie jest jakieś 5-10 do góry. Trzeba to poprawićto aż taka różnica a mi wszystkie wpusty pasują? nie wiem jak to się stało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek1989 Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 ja w pierwszym modelu też przyklejałem zwykłe nakrętki, ale patent się nie sprawdzał weź poxipol i objedź je dookoła, powinno się trzymać trochę lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Odciąłbym końcówkę spodu kadłuba wraz z klejeniem dolnej krawędzi wręgi i przeniósł je nieco głębiej w kadłub, pochylając całą wręgę silnikową pod pożądanym kątem. Mam nadzieję, że napisałem zrozumiale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Podziało Ci się tak bo pominąłeś ten element: To jest wzmocnienie miejsca mocowania wręgi silnikowej (a przy okazji ustawia ją też pod odpowiednim kątem względem podłużnicy). W moim Ultronie zrobiłem ten element z depronu 6mm. A co do skłonu/wykłonu to skłon dałem na 0, wykłon - minimalny dodałem po pierwszych lotach. Ale ja modyfikowałem plany - bo podłużnice kadłuba robiłem z depronu 6mm, a nie 3mm. Szkoda, że przy wcześniejszym pytaniu o krzyżak mocujący nie napisałeś, że masz silnik "dzwonek". Oczywiście, że możesz ( i powinieneś) go zamontować bezpośrednio do wręgi, teraz to mocowanie masz bardzo pancerne (a przede wszystkim zbyt ciężkie). Ja swój silnik zamocowałem za pomocą zwykłych wkrętów do drewna (5x3 bodajże). Co do łącznika skrzydeł - ja swój zrobiłem depronu i płaskowników węglowych 5x0,5mm, jeśli nie masz węgla (a radzę zakupić - bo przyda się np. do usztywnienia lotek) zamiast tego można użyć listewek 5x2 mm. Buduj lekko - im go zrobisz lżejszego tym będzie lepiej latał, a i ewentualne krety lepiej zniesie. Powodzenia. EDITa Powodzenie będzie bardzo. bardzo potrzebne... Bo przyjrzałem się dokładniej zamieszczonemu przez Ciebie zdjęciu. No cóż - kadłub będziesz musiał robić po raz kolejny. 1. "Zakładki wręgi silnika pasują dobrze do wycięć z podłużnicach" - serio???? W górnej podłużnicy nie ma wcięcia na wręgę silnikową. A do wcięć w bokach kadłuba, to jak widać na załączonym obrazku ni cholery nie pasuje. 2. Przyjrzyj się dokładnie planom modelu i sprawdź na nich, gdzie ta wręga powinna się znajdować i jakie jest jej zadanie. W jaki sposób zamierzałeś zamontować skrzydło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas90 Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 Podziało Ci się tak bo pominąłeś ten element: ultron1.jpg To jest wzmocnienie miejsca mocowania wręgi silnikowej (a przy okazji ustawia ją też pod odpowiednim kątem względem podłużnicy). Tak, zapomniałem o tych wzmocnieniach. Ale zobaczyłem je dopiero jak skleiłem kadłub już po poprawieniu skłonu silnika więc za późno żeby znowu rozklejać- będzie bez wzmocnienia Powodzenie będzie bardzo. bardzo potrzebne... Bo przyjrzałem się dokładniej zamieszczonemu przez Ciebie zdjęciu. No cóż - kadłub będziesz musiał robić po raz kolejny. ultron2.jpg 1. "Zakładki wręgi silnika pasują dobrze do wycięć z podłużnicach" - serio???? W górnej podłużnicy nie ma wcięcia na wręgę silnikową. A do wcięć w bokach kadłuba, to jak widać na załączonym obrazku ni cholery nie pasuje. 2. Przyjrzyj się dokładnie planom modelu i sprawdź na nich, gdzie ta wręga powinna się znajdować i jakie jest jej zadanie. W jaki sposób zamierzałeś zamontować skrzydło? Dlaczego mówisz, że tak wręga znajduje się w złym miejscu? Może zmylił Cię ten szary kawałek podkładu, który wkleiłem wkoło mocowania skrzydła jako "wzmocnienie" ? Tak więc temat skłonu silnika rozwiązany ale mam kolejne dwa pytania. Jak widziałem po zdjęciach ultronów to ogon powinien się schodzić praktycznie "na zero" ale jak to możliwe jak u mnie nie pozwalają na to podłużnice? Widać kształt po tym elemencie, który pomalowałem na czerwono- jak to możliwe, żeby mi się tył skleił jak podłużnice są takie szerokie? Wycięte napewno dobrze. Jeszcze jedno- nie przemyślałem od razu mocowania serw w skrzydłach i okazują się one za wysokie Otwory na serwa wyciąłem tak jak na planach a teraz widzę, że jedynym rozwiązaniem było by wyciąć je przy samych dźwigarach skrzydła tam gdzie jest najwyżej. Ale znowu po przesunięciu pozostanie mi spora dziura, może ewentualnie przesunę serwo bardziej do środka skrzydła i zakleję tą dziurę kawałkiem depronu? Następnym razem będę wiedział na co zwracać uwagę, a ten pierwszy model nie będzie zbudowany idealnie Plan jest taki, żeby się wzbił w powietrze i przelatał kilka pakietów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 Jeśli chodzi o wręgę przed krawędzią natarcia skrzydła - to zwracam honor. Faktycznie zmyliły mnie te wzmocnienia. (Inna rzecz, że dodanie ich to jest bardzo dobry pomysł, bo mocowanie płata jest w oryginalnym projekcie po prostu słabe). Kadłub Ci się nie schodzi, bo nie uformowałeś go przed sklejeniem. Na planach masz zaznaczoną linię, wzdłuż której należało go zgiąć. Ogólnie zasada jest taka, że części należy uformować przed sklejeniem. Bo podobnie - będziesz miał problem ze skrzydłami. Tam też najpierw trzeba było dokładnie uformować poszycie, tak żeby na sucho, bez kleju trzymało profil, a dopiero potem wklejać podłużnice i żebra. Mocowaniem serw lotek nie przejmuj się w tym momencie - zamontujesz je już w sklejonym skrzydle. Co do ich wystawania poza obrys płata to u siebie poradziłem sobie w ten sposób, że zamocowałem je bardziej równolegle do cięciwy skrzydła, wklejając kliny z depronu od strony krawędzi spływu. Link do mojego Ultrona: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/46308-ultron-3d-czyli-waryjot-ii-w-skr%C3%B3cie-wa-ii/?hl=ultron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas90 Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 Mocowaniem serw lotek nie przejmuj się w tym momencie - zamontujesz je już w sklejonym skrzydle. Co do ich wystawania poza obrys płata to u siebie poradziłem sobie w ten sposób, że zamocowałem je bardziej równolegle do cięciwy skrzydła, wklejając kliny z depronu od strony krawędzi spływu. Link do mojego Ultrona: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/46308-ultron-3d-czyli-waryjot-ii-w-skr%C3%B3cie-wa-ii/?hl=ultron widziałem Twojego ultrona, ale zdjęć tam nie za dużo z budowy Jak mam się teraz nie przejować? Wkleiłem połkę ze sklejki w skrzydło przed jego wygięciem. Przymierzałem kształt skrzydła mniej więcej i wyglądało dobrze. Serwo jest dużo za wysokie, a nie wysunę go żeby coś podłożyć bo wystawać będzie dobre 5-6mm. Przesunę całe mocowanie serwa bliżej dżwigara i zaślepię stary otwór. Cóż- następnym razem będę więcej się zastanawiał zanim coś wykonam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 Nie robiłem relacji bo jest ich n+1 do znalezienia na sieci... Nie mówiąc już o tym, że jest to projekt Mitji (Ultralight'a) a on zawsze swoje konstrukcje dobrze dokumentuje podczas budowy. Tu masz cały wątek na RCgroups. https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=748176 A ze skrzydłem chodziło mi o to, że najpierw powinieneś doprowadzić żeby trzymało taki kształt: A dopiero potem wklejać żebra i podłużnice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas90 Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 Już wszystko sklejone- ultron schnie zostanie mi zamocowanie skrzydeł, zrobienie zawiasów lotek i steru kierunku a później wklejenie dźwigni i ustawianie serw. Tutaj przymiarka całości: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas90 Opublikowano 24 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Mam taki problem, że serwa buczą bez żadnego ruszania drążkami. Dostają jakiś sygnał i reagują. Kalibracje aparatury zrobiłem ponownie i niby wszystko jest w punktach neutralnych. Jak można by to ustawić, żeby nie "buczały"? Próbowałem na apce ustawić expo, czyli teoretycznie reakcje na drążki powinny być opóźnione, ale to nic nie zmienia. (mam turnigy 9x z softem er9x) https://youtu.be/-jgGEvOg3P4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 To cyfrowe serwa -ten typ tak ma .Wszystko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas90 Opublikowano 24 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 To cyfrowe serwa -ten typ tak ma .Wszystko jest ok.A to w takim razie jestem spokojny. Myślałem, że to im może zaszkodzić po czasie bo widać w środku, że na małej zębatce jest wymuszany ciągle lekki ruch Jeszcze mam pytanie co do sterów- orczyki wychyliłem w jedną stronę, tak jak widać na filmie, żeby uzyskać równomierne wychylenie sterów. Czy tak powinno być zrobione? Problem jednak z popychaczami do których użyłem prętów węglowych 2mm a na końcu kawałek 1mm żeby wchodził w mocowanie-tulejkę. Mimo to pręty wyginają się trochę przy pchaniu. Może lepsze w takich modelach są linki? nie miałem z nimi do czynienia i nie wiem jak się sprawują. Może ktoś podrzuci jakiś temat o stwrowaniu linkami bo nie widzę nic konkretnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilos Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Linki n stery w takim modelu to bezsens. Linki pod wpływem temperatury łapią luzy, w dużych model używa się stalowych ale one chyb do takiego modelu będą trochę przyciężkie. Możesz spróbować wziąć orczyk serwa odciąć go od tego miejsca gdzie nakłada się na zębatkę serwa, naciąć depron gdzieś tak w połowie popychacza nałożyć ten orczyk na popychacz i wepchnąć go w to nacięcie żeby wszedł w depron i go przykleić, to powinno zapobiec wyginaniu się prętów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi