Skocz do zawartości

MX2 3D 50 Goldwing jaki silnik 4T?


RydzuM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam ten model i chciałbym w nim zastosować silnik czterosuwowy. Wszyscy polecają do tego modelu os maxa 55ax ale to 2T. Jaki silnik 4T byście koledzy polecili do 3D żeby miał nadmiar mocy? Waga modelu to ok 2400g rozpiętość 1450mm. Interesuje mnie albo OS albo Saito.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek tak nie mów bo oglądałem Extre z Extrimflight czy jakoś tak która nieźle poczynala z zarowym napędem. Do twojego modelu polecalbym silnik ok 15ccm pojemnosci

 

Nieźle poczynała , mocne słowa -- natomiast to pojęcie względne , każdyo robi jak tam uważa. 

Ale latanie żarówkami ma się nijak w tej klasie jak porządny silnik elektryczny. 

 

Marcin mówisz o tej żółtej extrze z EF która gdzieś tam sto lat temu latała na żarce ? haha. Ok kup sobie w takim razie 15cc i lataj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna niebieska, było to z 5lat temu kiedy napęd 3f do takiego modelu kosztował tyle co gotowy model z silnikiem zarowym. Zgadzam się, 3d napęd zarowy z modelem w tym rozmiarze za bardzo nie masz co liczyć. pokrecisz się, ale nic super złożonego

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do 3D to na pewno nie silnik żarowy :P

Jedno i drugie nie chodzi w parze ;/

możesz rozwinąć?

w poprzednim temacie odradzali koledze silnik spalinowy http://pfmrc.eu/index.php?/topic/63582-rcgf-15cc-i-mx2-3d-50-goldwing/

teraz odradzacie mu żarowy. Wychodzi na to, że do tego modelu nie da się dobrać silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się da się 

W takim modelu ( tej wielkości ) jedynym i sensownym napędem będzie elektryk.

To ma być model do 3d , a Tu trzeba mieć mocy i zrobić model tak , by wyszedł jak najlżej.

W żarówce ani wagi , ani dobrej mocy potrzebnej do 3d nie uzyskasz .

 

Tym bardziej, że w dzisiejszych czasach odchodzi się już ( małymi kroczkami , ale jednak) od napędów spalinowych .

Nawet tacy producenci jak EF , czy sebart wsadzają do swoich "większych" maszyn napędy elektryczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe oba wątki, większość "doradzaczy" tylko słyszała, że małe są kapryśne itd. Silniki spalinowe w tym benzynowe 2T to nie elektryki. Jakie by nie były trzeba trochę się nimi pobawić i napocić (poregulować, dotrzeć zgodnie z tym co zaleca producent) zanim dadzą nam satysfakcje ze swoich możliwości.

Osobiście do tego MX-dał bym RCFG-15 i cieszył się lataniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję coś z OS motors electric :))

 

Edit. Np coś takiego https://www.modelmotor.pl/silnik-350g-kv490-o-s-motor-oma-5020-490.html

Ale to już musisz wiedzieć ile model będzie ważył do lotu , bo może okazać się że to będzie za dużo do tego mx-a.

Tutaj możesz podpatrzeć na specyfikacje tych silników http://www.osengines.com/motors/motors/motor-specifications.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Horn3t ja używam małych silników zarowych asp 4-8ccm kilka asp i jeden os i nie narzekam na żaden. Więc tak jak mówisz cierpliwa regulacja=bezstresowa eksploatacja. Co do małych benzynowek. Kolega ma Evo10 i to jest porazka! Dmuchany i chychamy na silnik a on żyje własnym życiem. Niskie ok, wysokie ok a na średnich pompuje obrotami, niestabilnie pracuje. Tak ze został wymieniony na asp żarowe. Rcgf nie miałem w rękach, się nie wypowiadam. Osobiście zmienił bym zarowy na benzynę przy pojemności od 20-30ccm. Poniżej tylko zarowy. PS. Od elektryków odszedlem jakieś 3 lata temu i dobrze mi z tym:) Brym brym to jest to :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tak! ;) chodzi mi ze ponizej tych 20ccm pojemności tylko napęd zarowy, powyżej tylko benzynka:)

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Zgadzam się.

Kolega Konrad 29 podsunął świetną propozycję w postaci Yamady w rozpiętościach .63 - .80. Saito i Os Max był już wałkowany :) .

Elektryk (dobry i wizualnie cukierkowy silnik) to kwestia gustu i.....pieniędzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki mocne mające spory apetyt na paliwo i przynajmniej 15%nitro. Olej to 20-24% wersje .70 i .80 - tak podaje instrukcja :).

Może więcej na temat obsługi, żywotności, dostępu do części zamiennych wypowie się jakiś użytkownik z Forum........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten model i latam nim z 4 lata.Jeśli ktoś jako kryterium 3d uznaje zawis na śmigle to może wstawić do tego modelu każdy silnik który się zmieści.Do modelu który powinien ważyć 2,3 kg aby latać 3d , wkładanie silnika który waży ok 850 g bez baterii do zapłonu to (tych słów nie wolno używać na tym forum). Ja latałem na saito 82 teraz latam na osmxie 72 , model z tym silnikiem waży 2,35 kg.Osmax 55 2t też byłby świetny a może lepszy bo mniej trzepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.