matiss333 Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 Witam wszystkich kolegów posiadam samolot cessna vehi-cross rozpiętość 2 metry. Silnik który posiadam chyba jest troszkę za słaby objawy jest strasznie wolna i ciężko ja do góry wyciągnąć silnik DUALSKY XM3548EA-5 pakiet zasilajacy lipol DUALSKY 11.1V/ 3200MAH 25C/4C ECO-S Co byście zaproponowali do tego modelu jaki napęd? POZDRAWIAM MATEUSZ Jest to ten model
Elkojote Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 A ile waży model ?? Z parametrów silnika wygląda że z modelem ważącym 2kg spokojnie sobie poradzi .
matiss333 Opublikowano 11 Września 2016 Autor Opublikowano 11 Września 2016 Model z pakietem waży około 2300g Jak jest lekki wiaterek to bardzo ciężko mu pod wiatr .
Elkojote Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 Śmigło według zaleceń producenta ?? Podstawowe dane: wymiary: fi 34.5 x 46mm średnica ośki: 5.0mm zasilanie: 3-4 ogniwa Li-xxx waga: 170g KV: 740 obr/V zalecane śmigła: 3xLi-xx/14x7, 4xLi-xx/13x6.5 prąd: maks. 45A (chwilowe do 15 sekund) moc max: 671W zastosowanie: jako odpowiednik silnika żarowego 2-takt o pojemności 4.0 - 5.25cm3, akrobaty do 1,8kg, akrobaty 3D do 1,2kg
matiss333 Opublikowano 11 Września 2016 Autor Opublikowano 11 Września 2016 Śmigło mam 13X6.5 za małe chyba z tego co widzę latam na pakiecie 3s 3200mah
f-150 Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 Miałem ten model.Latałem na silniku Power HD 3548 980 KV śmigło 13x7 ale na 4S.Mój model ważył do lotu 2700g Tu masz mój temat http://pfmrc.eu/index.php?/topic/19838-cessna-182-185m-epo/?hl=%2Bcessna+%2Bepo
matiss333 Opublikowano 11 Września 2016 Autor Opublikowano 11 Września 2016 Dzięki f-150 już wcześniej widziałem twój model bardzo ładnie ci wyszedł pozdrawiam twój ma rozpiętość 180 cm a ta moja ma dokładnie 220 cm
Tomek Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 Ciąg na Twoim śmigle to około 1800g i prędkość ok19m/s. Trochę za mało do szaleństwa po niebie. Latać oczywiście się da co potwierdzasz ,ale w dzisiejszych czasach gdy motory mają więcej mocy niż 2:1 to u Ciebie jest cieniutko.
matiss333 Opublikowano 11 Września 2016 Autor Opublikowano 11 Września 2016 To co podpowiadasz a może takie cuś http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_19_283&products_id=18383
leszek-bart Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 Zmień pakiet na 4S i będzie latał jak trzeba .
Tomek Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 Tak jak Leszek pisze. A ten silnik co podałeś tylko niewiele różni się od tego co masz.
matiss333 Opublikowano 13 Września 2016 Autor Opublikowano 13 Września 2016 ok dziękuje bardzo kupie 4s i zobaczę jak będzie a i śmigło zmienię przed zakupem na 14x7
kesto Opublikowano 13 Września 2016 Opublikowano 13 Września 2016 przy 4S śmigło 13-to calowe jest dobre.
matiss333 Opublikowano 15 Września 2016 Autor Opublikowano 15 Września 2016 Witam założyłem śmigło 14x7 i jest dużo lepiej ale też próbowałem pakiet 4s i śmigło 13x6,5 i jest o wiele lepiej! A mam jeszcze jedno pytanie jaką folią można okleić EPP czy elapor?
AMC Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 Witam założyłem śmigło 14x7 i jest dużo lepiej ale też próbowałem pakiet 4s i śmigło 13x6,5 i jest o wiele lepiej! A mam jeszcze jedno pytanie jaką folią można okleić EPP czy elapor? Jeżeli będziesz brał coś samoprzylepnego, to zrób próbę w niewidocznym miejscu, bo niektóre kleje na taśmach / foliach reagują z EPP, czyli elaporem. Też mam ten problem aktualnie, może ktoś ze specjalistów się wypowie z poradą . Na silniku podobnej wielkości kV790 i śmigle 13x6 3B zasilanym z 4S model 3200 gramów (Fun Cub XL) drze pionowo do góry, a w poziomie zaiwania z kłopotliwą czasem do opanowania prędkością, jak mu nie przymknąć palnika. Na świeżym pakiecie silnik jest dość znacznie przeciążony na pełnym gwizdku - 70 vrs. 52 ampery na statycznym. A silnik to E-max, nie jest tak dobry jak ten Twój Dłubalski i ma nieco gorszą sprawność.
matiss333 Opublikowano 16 Września 2016 Autor Opublikowano 16 Września 2016 AMC dziękuje za wypowiedz postaram się coś pomyśleć jeszcze nad regulatorem i może będzie dużo lepiej
AMC Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 AMC dziękuje za wypowiedz postaram się coś pomyśleć jeszcze nad regulatorem i może będzie dużo lepiej Sprawdż jeszcze, czy zakres gazu w ESC (regulatorze) masz zaprogramowany ok., tzn. czy podaje pełny gwizdek. Robi się to "z drążka" w większości przypadków tak : 1 - włącz nadajnik , gaz daj na maksa i tak trzymaj 2 - włącz instalację modelu - silnik zapika, najczęściej raz do trzech (sprawdzić możesz to w manualu ESC), nie czekaj zbyt długo, bo zaraz potem wejdzie w tryb programowania innych jego funkcji 3 - zjedż drążkiem gazu na zero i poczekaj ze trzy sekundy. Jedne ESC pikają wtedy potwierdzenie , inne nie. 4 - wyłącz instalację w modelu. Nie wszystkie ESC tego wymagają, ale żadnemu nie zaszkodzi. 5 - włącz ponownie instalację w modelu i sprawdż, czy wszystko jest ok. z tym zakresem gazu. Wejście na pełną moc poznasz, gdy bez śmigła będziesz powoli zwiększał gaz - pod koniec zakresu silnik skokowo zmieni ton i na ostatnich milimetrach skoku drążka już nic się nie powinno zmieniać.
matiss333 Opublikowano 17 Września 2016 Autor Opublikowano 17 Września 2016 Witam AMC zrobiłem tak jak kazałeś ale obroty silnika nie zwiększyły się jest ciągle tak samo. Jak będzie lepsza pogoda to spróbuje na tym większym śmigle i ocenie wtedy czy widać jakąś różnice powinno być lepiej dam znać co i jak pozdrawiam mateusz
AMC Opublikowano 17 Września 2016 Opublikowano 17 Września 2016 Witam AMC zrobiłem tak jak kazałeś ale obroty silnika nie zwiększyły się jest ciągle tak samo. Jak będzie lepsza pogoda to spróbuje na tym większym śmigle i ocenie wtedy czy widać jakąś różnice powinno być lepiej dam znać co i jak pozdrawiam mateusz Jeszcze jedna ważna rzecz : to śmigło 13x6,5 to jakiej jest produkcji (firma) ? Bo jeżeli to powszechnie spotykana podróbka APC, to zmień na Master Airscrew - mają przeciętnie o 20% lepszą efektywność. W dodatku stabilność i przewidywalność Cessny w locie wyrażnie się poprawią z powodu dużo mniejszego momentu reakcyjnego śmigieł MA w porównaniu z tymi APC - nie APC. Jeszcze lepsze byłoby GWS HD, ale przy tych mocach mogłoby robić niespodzianki, bo ma aeroelastyczne, wiotkie łopaty. Jednak do spokojnego latania bez dużego zapasu ciągu osiągnąłbyś na GWS najdłuższy czas lotu. Gdy tego będziesz może kiedyś najbardziej potrzebował - pomyśl o GWS HD. Gdybyś miał możliwość zmierzenia prędkości obrotowej Twojego silnika na biegu jałowym (bez śmigła), to zyskasz pewniejszy grunt do dalszego postępowania. Jednak nie jest to bezwzględnie konieczne .
Rekomendowane odpowiedzi