Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich kolegów posiadam samolot cessna vehi-cross rozpiętość 2 metry. Silnik który posiadam chyba jest troszkę za słaby objawy jest strasznie wolna i ciężko ja do góry wyciągnąć silnik  DUALSKY XM3548EA-5  pakiet zasilajacy lipol DUALSKY 11.1V/ 3200MAH 25C/4C ECO-S   

Co byście zaproponowali do tego modelu jaki napęd?  POZDRAWIAM MATEUSZ


Jest to ten model

Opublikowano

Śmigło według zaleceń producenta ??

 

Podstawowe dane:

 

wymiary: fi 34.5 x 46mm

średnica ośki: 5.0mm

zasilanie: 3-4 ogniwa Li-xxx

waga: 170g

KV: 740 obr/V

zalecane śmigła: 3xLi-xx/14x7, 4xLi-xx/13x6.5

prąd: maks. 45A (chwilowe do 15 sekund)

moc max: 671W

zastosowanie: jako odpowiednik silnika żarowego 2-takt o pojemności 4.0 - 5.25cm3, akrobaty do 1,8kg, akrobaty 3D do 1,2kg

Opublikowano

Dzięki f-150 już wcześniej widziałem twój model bardzo ładnie ci wyszedł:) pozdrawiam twój ma rozpiętość 180 cm  a ta moja ma dokładnie 220 cm 

Opublikowano

Ciąg na Twoim śmigle to około 1800g i prędkość ok19m/s. Trochę za mało do szaleństwa po niebie. Latać oczywiście się da co potwierdzasz ,ale w dzisiejszych czasach gdy motory mają więcej mocy niż 2:1 to u Ciebie jest cieniutko.

Opublikowano

Witam założyłem śmigło 14x7 i jest dużo lepiej :) ale też próbowałem pakiet 4s i śmigło 13x6,5 i jest o wiele lepiej!:) A mam jeszcze jedno pytanie jaką folią można okleić EPP czy elapor? 

Opublikowano

Witam założyłem śmigło 14x7 i jest dużo lepiej :) ale też próbowałem pakiet 4s i śmigło 13x6,5 i jest o wiele lepiej! :) A mam jeszcze jedno pytanie jaką folią można okleić EPP czy elapor? 

Jeżeli będziesz brał coś samoprzylepnego, to zrób próbę w niewidocznym miejscu, bo niektóre kleje na taśmach / foliach reagują z EPP, czyli elaporem. Też mam ten problem aktualnie, może ktoś ze specjalistów się wypowie z poradą  :).

Na silniku podobnej wielkości kV790 i śmigle 13x6 3B zasilanym z 4S model 3200 gramów (Fun Cub XL) drze pionowo do góry, a w poziomie zaiwania z kłopotliwą czasem do opanowania prędkością, jak mu nie przymknąć palnika. Na świeżym pakiecie silnik jest dość znacznie przeciążony na pełnym gwizdku - 70 vrs. 52 ampery na statycznym. A silnik to E-max, nie jest tak dobry jak ten Twój Dłubalski i ma nieco gorszą sprawność.  

Opublikowano

AMC dziękuje za wypowiedz postaram się coś pomyśleć jeszcze nad regulatorem i może będzie dużo lepiej

Sprawdż jeszcze, czy zakres gazu w ESC (regulatorze) masz zaprogramowany ok., tzn. czy podaje pełny gwizdek. Robi się to "z drążka" w większości przypadków tak :

 1 - włącz nadajnik , gaz daj na maksa i tak trzymaj

 2 - włącz instalację modelu - silnik zapika, najczęściej raz do trzech (sprawdzić możesz to w manualu ESC), nie czekaj zbyt długo, bo zaraz potem wejdzie w tryb programowania innych jego funkcji

 3 - zjedż drążkiem gazu na zero i poczekaj ze trzy sekundy. Jedne ESC pikają wtedy potwierdzenie , inne nie.

4 - wyłącz instalację w modelu. Nie wszystkie ESC tego wymagają, ale żadnemu nie zaszkodzi.

5 - włącz ponownie instalację w modelu i sprawdż, czy wszystko jest ok. z tym zakresem gazu. Wejście na pełną moc poznasz, gdy bez śmigła będziesz powoli zwiększał gaz - pod koniec zakresu silnik skokowo zmieni ton i na ostatnich milimetrach skoku drążka już nic się nie powinno zmieniać.

Opublikowano

Witam AMC zrobiłem tak jak kazałeś ale obroty silnika nie zwiększyły się jest ciągle tak samo. Jak będzie lepsza pogoda to spróbuje na tym większym śmigle i ocenie wtedy czy widać jakąś różnice  powinno być lepiej dam znać co i jak pozdrawiam mateusz

Opublikowano

Witam AMC zrobiłem tak jak kazałeś ale obroty silnika nie zwiększyły się jest ciągle tak samo. Jak będzie lepsza pogoda to spróbuje na tym większym śmigle i ocenie wtedy czy widać jakąś różnice  powinno być lepiej dam znać co i jak pozdrawiam mateusz

Jeszcze jedna ważna rzecz : to śmigło 13x6,5 to jakiej jest produkcji (firma) ? Bo jeżeli to powszechnie spotykana podróbka APC, to zmień na Master Airscrew - mają przeciętnie o 20% lepszą efektywność. W dodatku stabilność i przewidywalność Cessny w locie wyrażnie się poprawią z powodu dużo mniejszego momentu reakcyjnego śmigieł MA w porównaniu z tymi APC - nie APC. Jeszcze lepsze byłoby GWS HD, ale przy tych mocach mogłoby robić niespodzianki, bo ma aeroelastyczne, wiotkie łopaty. Jednak do spokojnego latania bez dużego zapasu ciągu osiągnąłbyś na GWS najdłuższy czas lotu. Gdy tego będziesz może kiedyś najbardziej potrzebował - pomyśl o GWS HD.

 

Gdybyś miał możliwość zmierzenia prędkości obrotowej Twojego silnika na biegu jałowym (bez śmigła), to zyskasz pewniejszy grunt do dalszego postępowania. Jednak nie jest to bezwzględnie konieczne  ;)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.