Skocz do zawartości

TURBINATOR


solainer

Rekomendowane odpowiedzi

 Jedyny mankament to zbiornik paliwa, 1,5 litra to za mało. Zrobiłem kilka okrążeń, jedną przymiarkę i jedno lądowanie i gdybym zrobił jedno okrążenie więcej to brakło by mi paliwa. Timer miałem ustawiony na 5 min od momentu podniesienia przepustnicy. Po zapikaniu przeszedłem do lądowania. Muszę ustawić na 4 minuty lub zrobić większy zbiornik. 

Dziwnie duże to zużycie paliwa...  :blink: Nawet jeśli byś latał na pełnym gazie :rolleyes: to paliwa powinno wystarczyć na 6 '25 min (wg danych które podałeś - podaje producent)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zgadza się powinno wystarczyć ma około 6 min lotu, a na pełnym gazie może z 2 minuty latalem. Potem coraz wolniej i wolnej żeby wyczuć na co mogę sobie pozwolić przed lądowaniem. Może jetcat oszukuje w kwestii konsumpcji albo mam coś źle ustawione w ecu ale nawet nie wiem w czym grzebać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za miłe słowa. Oczywiście zorganizuje jakiś obszerniejszy materiał foto wideo.

Mam pytanie gdzie można dostać aeroshell 500 w rozsadnej cenie? Chyba że polecicie mi jakiś inny olej. Ja do tej pory używalem tego ale ostatnio jest słabo dostepny. Gdzie pytam to nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za miłe słowa. Oczywiście zorganizuje jakiś obszerniejszy materiał foto wideo.

Mam pytanie gdzie można dostać aeroshell 500 w rozsadnej cenie? Chyba że polecicie mi jakiś inny olej. Ja do tej pory używalem tego ale ostatnio jest słabo dostepny. Gdzie pytam to nie ma.

Castrol 599 przetestowałem na własnej turbinie i jest wszystko oki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem aeroshell 500 po 86 zł za puszkę oraz mobil jet oil 2 za 65 zł. Oba dostepne u mnie w okolicy. Nigdy nie używałem mobila i teraz pytanie czy mogę nim zastapic shella?

Cześć Piotrku!

 

        Używałem oleju Mobil Jet Oil 2  i wszystko było w porządku.  Możesz podać adres sprzedawcy tych  olejów do jetów ?

 

 

                                                       Pozdrawiam Lucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak: shell dostepny jest w Knurowie sklep polteam.pl, a mobil w Tychach sklep superolej.com

 

Przy okazji odkryłem przyczynę dużgo spalania. Miałem timer w radiu ustawiony na odliczanie czasu po podniesieniu przepustnicy od 30% przez co rzeczywisty czas lotu wyszedł mi ponad 8 minut. Teraz już to poprawiłem i powinno być dobrze. Chyba emocje sprawiły że lot wydawał mi sie taki krótki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się przyłącze do gratulacji i zapytam przy okazji. Czy Twoim zdaniem ten model nadaje się na pierwszego jeta?

Ja również mialem problem z zakupem oleju,ale ponieważ na pierwsze uruchomienie mojego JetCata jade do Roberta użyję sprawdzonej mieszanki :) Wyczytałem że stosuje się też oleje do dwusuwów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie że tak bo jest lekki a pilotuje się calkiem latwo. Ja super doswiadczenia nie mam to mój własny pierwszy jet. Reszta z którymi miłem doczynienia to modele mojego szefa. W porownaniu do nich jest dużo lżejszy i ma duże skrzydła. Balem sie że napęd bedzie słaby ale model lata nawet dynamicznie. Dużym plusem jest że jest z drewna przez co łatwo się będzie naprawiało ewentualne uszkodzenia i jest stosunkowo niedrogi w wykonaniu. Kwoty podać nie mogę aby się w kłopoty nie wpakować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Oczywiście zorganizuje jakiś obszerniejszy materiał foto wideo.

Trzymam Cię za słowo ;)

 

 Oba dostepne u mnie w okolicy. Nigdy nie używałem mobila i teraz pytanie czy mogę nim zastapic shella?

Spokojnie możesz zastosować Mobil Jet oil ll           http://advancenaft.com/produkt/mobile-jet-oil-ii-2/

Ja obecnie używam do swoich turbin BP 2380         https://www.145.aero/BP-2380-Turbo-Oil-MIL-PRF-23699-SAE-AS5780-p/bp2380cs.htm

 

 

Czy Twoim zdaniem ten model nadaje się na pierwszego jeta?

Paweł, co prawda Piotrek już Ci odpowiedział. 

Ja dodam ,że zdecydowanie ten model jest lepszym wyborem jak Hotspot na którego się uparłeś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ładnie żarło i zdechło.... Nie mogę uruchomić silnika. Próba rozruchu kończy się komunikatem LOW- TEMPERATURE. Wychodzi na to, że nie następuje zapłon żarnikiem od Kerosene startu. Sprawdzałem przewody elektryczne i są ok, żarnik ma oporność 1 ohm. Zakładam, że uszkodzony jest właśnie kerosene start i mam nadzieję że nie ECU. Wymontuję żarnik i spróbuję go potraktować bezpośrednio z akumulatora żeby sprawdzić czy żarzy. Będę wdzięczy za pomoc w znalezieniu problemu. Trochę się zawiodłem niemożliwością uruchomienia silnika na lotnisku. 

 

PS. Osobiście nie poleca HOT Spota na pierwszy model. Pierwszy lot w życiu zrobiłem na Hotspocie i nie jestem z tego zadowolony. Dużo lepiej poszło mi z tym modelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ładnie żarło i zdechło.... Nie mogę uruchomić silnika. Próba rozruchu kończy się komunikatem LOW- TEMPERATURE. Wychodzi na to, że nie następuje zapłon żarnikiem od Kerosene startu. Sprawdzałem przewody elektryczne i są ok, żarnik ma oporność 1 ohm. Zakładam, że uszkodzony jest właśnie kerosene start i mam nadzieję że nie ECU. Wymontuję żarnik i spróbuję go potraktować bezpośrednio z akumulatora żeby sprawdzić czy żarzy. Będę wdzięczy za pomoc w znalezieniu problemu. Trochę się zawiodłem niemożliwością uruchomienia silnika na lotnisku.

Piotrek , całkowicie brak jest zapłonu ? turbina dymi przy rozruchu ?

- akumulator ECU naładowany ,posiada wydajność prądowa ,przewody zasilające ok?

- paliwo dopływa ,filtr, zaworek, pompa ?

-sprawdź napięcie bezpośrednio na świecy i pobór prądu podczas grzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zapłonu nie ma wcale, turbina nie dymi a temperatura na termoparze ani drgnie. Paliwo jest podawane do silnika. Wszystkie przewody sprawdzone, akumulator w pełni naładowany a napięcie podczas rozruchu nie siada. Niczego też nie zmieniałem po pierwszym udanym locie poza wglądem w Info menu. Muszę sprawdzić dokładnie żarniķ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że ten grafit (żarnik) jest na ok 6V. W tej sytuacji sprawdziłbym czy podczas fazy podgrzewania wychodzi napięcie na żarnik.

Piotrek, zakładam że zrobiłeś kilka prób nieudanego startu.Ważne aby usunąć nadmiar paliwa z turbiny przed kolejna udaną próbą rozruchu !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.