mayster8405 Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Papier japoński jest starym i dobrym sposobem na pokrywanie modeli. Ostatnio spotkałem się z czymś podobnym do japonki o nazwie SKYLOFT.Materiał super lekki i dobre właściwości wytrzymałośąciowe.Z opisu wynika że materiał trzeba " namoczyć" i nałożyć na konstrukcję do wyschnięcia , czyli napężenia.Potem potraktować nitrocellonem. PYTANIE, czy ktoś z kolegów stosował ten materiał pokryciowy jeśli TAK , prosiłbym o dokładniejsze przybliżenie metody krycia. Metoda z japonką jest taka, że japonkę przykleja się cellonem do konstrukcji, a ten mokry skyloft jakie ma właściwości przyczepne że nie odpada od konstrukcji i po wyschnięciu można go traktować już cellonem. Skyloft wiem że występuje w kolorze białym i to moczenie przed nakładaniem nasunęło mi myśl, że zamiast wody mogę zastosować barwnik ale.... to są włókna nylonowe Czy ktoś odpowie i opisze!?
japko95 Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Cześć, skyloft przesączasz wodą, kładziesz na model, a potem lakierujesz go lakierem wodorozcieńczalnym, ja używałem jakiegoś do drewna. Po wyschnięciu kilka warstw nitrocellonu i ewentualnie jakaś polerka. Trzeba uważać na powstające kłaczki. Barwienie wychodziło mi kiepsko, ale może źle coś robiłem. Dokładniejszy opis jak to robiłem kiedyś zamieściłem w jakimś temacie w tym dziale.
mayster8405 Opublikowano 12 Października 2016 Autor Opublikowano 12 Października 2016 Dzięki Michale za info.Tak też myślałem że czymś trzeba przykleić ten mokry skyloft do konstrukcji. / Wikol.....????/ Bardzo proszę o więcej konkretów.
japko95 Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Tutaj jest link http://pfmrc.eu/index.php?/topic/29269-okrywanie-skyloftem/ oraz fragment mojej wypowiedzi z tamtego tematu: Najpierw dość mocno psikałem skyloft z obu stron wodą, nakładałem na model i lakierem do drewna (rozwodniony wikol też działa, ogólnie każdy klej wodorozcieńczalny do drewna będzie ok) lakierowałem brzegi poszycie, środek pozostawiając tylko wilgotny od wody. Po ok. 30min gdy wstępnie skyloft przykleił się do krawędzi polakierowałem całość jeszcze raz lakierem do drewna. Po tym jak wszystko wyschło i ładnie się napięło - u mnie to trwało chyba ze 2h ale użyłem dość dużo wody, polakierowałem 2razy nitrocellonem i gotowe. Ogólnie to trochę jak z japonką, każdy wypracuje swoją metodę i ją będzie chwalił
robertus Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Skyloft nie jest jak japonka, to raczej plątanina włókien. Ja moczyłem kawałek skyloftu wodą z prysznica lub moczyłem w misce. Potem lekko odsączałem. Kleiłem na nitrocellon, ale lepszym by był jakiś wodorozcieńczalny lakier. Jak kleiłem długo to pryskałem jeszcze wodą ze spraya bo lubi szybko wysychać. Potem jak skyloft wysycha to mocno się napręża.
mayster8405 Opublikowano 12 Października 2016 Autor Opublikowano 12 Października 2016 To jeszcze, jak się ma faktyczna wytrzymałość skyloftu do japonki, że lżejszy to raczej jestem pewny.Klej Wikol albo kazeinowy/ o ile jeszcze jest w handlu/ byłby lepszy, bo można byłoby skleić, poczekać aż wyschnie i dopiero spryskać. Robert z fotki widać że chyba cellon " bił" się z wilgocią , i trzymało dobrze? Kiedyś papier pokryciowy o nazwie "Flumo" miał podobną strukturę. Może ktoś coś jeszcze doda.
japko95 Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Skyloft jest elastyczny i nie do przecięcia, ale równocześnie można go tak jakby "wgnieść" np. palcem, choć raczej sporo siły trzeba do tego przyłożyć.
alyan Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Kryję swoje uwięziówki (z epoki) SkyLoftem i na końcu maluję lakierem poliuretanowym. Technika krycia tak jak pisali koledzy - czyli na mokro + lakier nitro. Tutaj jest flyigclown pokryty tym sposobem a niżej inna uwięziówka. Zdjęcia trochę nieostre ale na Clownie widać fakturę materiału. Powierzchnia jest elastyczna bardziej niż japonka ale i bardziej trwała. Pokrywam tym tylko ze względu na to aby zbliżyć model do tamtych czasów kiedy był opracowany. Normalnie wybrałbym folię bo roboty przy tym jest bez porównania więcej no i ten "aromat" nitro rozchodzący się po całym domu... No zdrowie trzeba mieć po prostu
robertus Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Nitrocellon trochę gryzie się z wodą ze skyloftu, dlatego pisałem, że chyba lepszy byłby jakiś lakier poliuretanowy do parkietów, wodorozcieńczalny. Po wyschnięciu, pokrycie u mnie się napinało jak na bębenku.
japko95 Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Robert bo nitro kryjesz jak już wszystko wyschnie. Ja skyloft w jednej delcie wykonczyłem na lustro choć trochę roboty mnie to kosztowało więc raczej więcej go kupować nie będę.
alyan Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Nitrocellon jest tylko do przyłapania rozciągniętego skyloftu do konstrukcji. U mnie nic się nie gryzło.Kladłem na mokro i smarowałem nitrocellonem przez pokrycie. Dopiero wyschnięte, napięte pokrycie malowałem poliuretanowym wielokrotnie - malowałem i następnie szlifowałem papierem 800-1000. Chodziło o to aby zakryć te pory i dziury w pokryciu bo materiał nie jest jednorodny - przypomina bardziej matę niż płótno . Jutro wstawię jakieś zdjęcia...
robertus Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Tak, trzeba wielu warstw aby zakryć pory. Miałem takie jedno miejsce upierdliwe, że w końcu zaszpachlowałem je.
alyan Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Dobre rezultaty daje rozrobienie nitrocellonu z pyłem aluminowym. W miarę dobrze kryje te pory ale kilka razy też trzeba kłaść.
Grifon Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Czy skurcz skayloftu jest duzy? Można go używać do malych konstrukcyjnych modeli np. z napędem gumowym? A jak z pokrywaniem balsy?
mayster8405 Opublikowano 13 Października 2016 Autor Opublikowano 13 Października 2016 Zatem, stosowanie skyfloftu może być plusen wobec japonki, pomimo takich "trochę" uciężliwości.Niecałe 30zł za arkusz 91x274 chyba jest warte zachodu.
alyan Opublikowano 13 Października 2016 Opublikowano 13 Października 2016 Patryk, skurcz jest duży ale sam materiał dosyć elastyczny. No nie jest to napięte tak mocno jak w przypadku japonki czy koverall'u. Do małych modeli raczej się nie nadaje bo niebędna ilość lakieru żeby zatkać pory i wyrównać powierzchnię dodaje sporo wagi. Japonka lepsza a najlepiej folia do takich zastosowań. Chyba że ktoś robi model z epoki.. No ale to moje zdanie..
Grifon Opublikowano 13 Października 2016 Opublikowano 13 Października 2016 Dziękuję Adamie za odpowiedz z tego co wywnioskowałem to można nim pokrywać gołą balse i uzyskiwać gładką powierzchnię? Pytam gdyż będę nim pokrywał model w sobotę.
alyan Opublikowano 14 Października 2016 Opublikowano 14 Października 2016 No nie wiem. Wybrałbym japonkę na twoim miejscu. SkyLoft jest do pokrywania modeli konstrukcyjnych balsowych, klasycznych ale nie skorupowych. Tak na mój rozum. No i nie spotkałem się z czymś takim..Zrób próbę po prostu na małym kawałku i zobaczysz czy ci odpowiada.
majula7 Opublikowano 14 Października 2016 Opublikowano 14 Października 2016 material bardzo problematyczny do pracy japonka 100 razy lepszy do powierzchni krytej balsa
Grifon Opublikowano 14 Października 2016 Opublikowano 14 Października 2016 Dzięki Wam za odpowiedzi, napiszę jak poszlo.
Rekomendowane odpowiedzi