chips Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Cześć. Zimowe plany toto-3 wydrukowane (od Pana motylastego) ale chciało by się co nie co nabroić i zmienić. Cały rok latałem toto-7 z kadłubem 100% depron + basowa łoże. Model bajka szkoda że nie zrobiłem lotek. ale prowadzenie i manewry oraz lądowanie i start z podwoziem bajka. Dodatkowo pod kadłubem luk do zrzucania czegoś Kilka razy przy mocniejszym lądowaniu pękł kadłub przy podwoziu raz silnik odpadł z łożem na pełnym gazie itp itd. Ostatni lot (miał byc w tym sezonie a nie tym modelem) skończył się po odcięciu statecznika przez linie wysokiego napięcia. Tak więc padła decyzja na kolejny model ToTo ale większych rozmiarów Co ważne będzie woził FPV!!!! Po 1 Tak mi się wydrukowało że skrzydła wyszły prawie 1.6m do tego nieco przerobię uszy by mieć każde po ok 20cm ca daje nam 2m rozpiętości no ale co z kadłubem który ma jedynie 90cm??? Przedłużyć go nieco ? może z 15cm w tył i z 5cm przód? Po 2 Będą lotki no i został mi jeszcze 5CH który zostanie użyty do klap. Czy są potrzebne to nie wiem ale chcę mieć coś pod 5kanałem, a chowane podwozie nigdzie nie wejdzie ;p Pytanie jaki kąt wychylenia powinien być na klapach dwa. mam aparaturę Hitec Optic 5 i chyba nie da się połączyć klap z wychyleniem się statecznika poziomego. A tego raczej klapy wymagają??
chips Opublikowano 29 Października 2016 Autor Opublikowano 29 Października 2016 Tak więc uporałem się z powiększeniem kadłuba. Już prawie jest gotowy. Ale pomóżcie mi z tymi klapami. Czy razem z klapami musi wychylać się ster wysokości?? A Co jak tylko klapy będą się otwierać a ster zostanie jak był ??
Zulugula Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 Hej, jak włączysz klapy to możne lekko na nos lecieć, w sumie czytałem że clarkY jest zły na klapy ale tak w sumie to w moim mam klapolotki. Mam toto-0 1,5m z mvvs3,5, nie zapomni go solidnie powzmacniać zwłaszcza kołki do mocowania skrzydła żeby mocno w kadłubie siedziały, mi na ok 20m skrzydło odfrunęło, jak chcesz to jakąś fotkę później podrzucę. Ciekaw jestem jak taki 2 metrowiec będzie szybował. A co do wymiarów dobrze by było żeby wszystko było proporcjonalne.
Vesla Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 Jeżeli ustawisz klapy na pokrętle zamiast na przełączniku (jeżeli takie masz na radiu) będziesz miał płynną kontrolę wychylenia i będziesz automatycznie korygował sterem wysokości, tendencję do opadania nosa. Mam tak w swoich modelach i nie mam problemów z tym zjawiskiem.
kesto Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Po 1 . Po co ci klapy w takim modelu? Jeśli masz aparaturę 5-cio kanałową to nie masz pokrętła tylko przełącznik, a więc odpada łagodne wychylenie kalp. Po 2. W tym modelu nie są potrzebne klapy, bo opór modelu jest wystarczający do wolnego latania po zmniejszeniu obrotów silnika. Po 3. Jeśli masz wolny kanał, to zrób zrzut cukierków lub ulotek, a nie pchaj klap tam gdzie nie są potrzebne.
Motylasty Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Powiem tak - model faktycznie latał wolno nawet bez klap. Ale klapy były przydatne, jak zaopatrzyłem go w kamerę CONTOUR - prawie 200 gram.
Vesla Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 No to czekamy na odpowiedź ile ma kanałów i czy może ustawić kontrolowane wychylanie klap. :-)
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Na klapach może zarówno zadzierać jak i opuszczać nos. Nie ma reguły. Jak nie masz możliwości proporcjonalnego sterowania wychyleniem klap, to rób testy w 2-3 krokach. Najpierw pełne wychylenie to 10%, lądowanie, przestawienie na 20% i tak dalej. Zobacz jakie Ci odpowiada i jak reaguje model i ew. dodaj stosowne wychylenie SW. Mam klapy na profilu Clarky 12% grubości i bardzo sobie chwalę.
chips Opublikowano 1 Listopada 2016 Autor Opublikowano 1 Listopada 2016 5CH to przycisk więc w grę wchodzi tylko 0-1 sterowanie klapami. W poprzednim toto-7 miałem otwierany luk do zrzucania np. spadochroniarzy czekam na zestaw FPV więc nie wiem w jakiej wadze sie wyrobię, . Jak w toto-7 zamontowałem zamiast lekkiej kamerki z okropną rozdzielczością, telefon to model zachowywał się tragicznie a lot był tylko możliwy na pełnym gazie. Lądowanie na wąskim asfalcie w otoczeniu słupów z pełną prędkością było ryzykowne. Mało tego toto-7 miał kadłub bez grama drewna (nie licząc łożą) więc naprawdę był ultra lekki. W tym modelu nie żałuję wzmocnień tak więc i klapy do wolniejszego lądowania by się przydały. Nigdy nie latałem z klapami więc totalnie nie wiem czego się spodziewać w locie. W szczególności gdy otworzą się maksymalnie w ciągu poł sekundy. Może jest jakiś sposób na spowolnienie ruchu serw?
Bartek Piękoś Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 Jak nie znajdziesz sposobu na spowolnienie, to zacznij od max wychylenia 10st. potem sukcesywnie zwiększaj.
chips Opublikowano 20 Listopada 2016 Autor Opublikowano 20 Listopada 2016 Zastanawiam się nad silniczkiem do tego cudaka do tej pory w toto-7 miałem tower pro ze zdjęcia i na śmigle 8x4 latał jak zły. Po dociążeniu go kamerką a właściwie telefonem było topornie. Na śmigle chyba 9x6 silnik nie miał siły ledwo się wkręcał a po 5min latania na full gazie uzwojenie zmieniło kolor na czarny. Tak więc co tu zamontować by przy 11.1v mieć wystarczająco powera???? Oczywiście wg planów silnik na wieżyczce pchający!!! A i po 2 kadłub mi wyszedł 1.15m czy skrzydełko 2m nie będzie za długie??
mayster8405 Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 Obejrz sobie ten filmik.Podawane jest napięcie, prąd i zakładane śmigła.Jeśli dobrze zobaczyłem to 8x4.3" jest najlepsze przy 3S
kossimon Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 Silnik dobierz na końcu, jak będziesz znał masę startową - o odpowiednim ciągu. Śmigło i napięcie dobierzesz zalecane do silnika. A pojemność zależnie od masy (do wyważenia i czasu lotu). Przydatna strona to http://ecalc.ch/ Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
chips Opublikowano 22 Listopada 2016 Autor Opublikowano 22 Listopada 2016 Ok tak też zrobię zima jeszcze się nie zaczęła więc czasu mam na budowę. Jak będę znał ostateczną wagę z dwoma pakietami do latania i FPV to bede szukał silnika. Kolejne pytanka... Będę montował dziób i kapke na magnesy + jakieś prowadzenie z pręcika stalowego. W dziobie jest kamerka a zaraz za nią będzie nadajnik do FPV. Czy ów magnesy nie bedą przeszkadzać w komunikacji FPV??? I jeszcze jeden temat rzeka jak to jest z tym skłonem silnika. Wyczytałem że oś silnika ma przechodzić przez punkt wyważenia modelu na skrzydle. W innych tematach widzę że silniki są równolegle do modelu bez skłonów. I jestem już głupi jak to ma być Kiedyś kiedys miałem taki modelik z silnikiem z CD -romu i miał równolegle silnik a latał jak zły
kossimon Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Odnośnie wpływu pola magnetycznego na FPV nie pomogę, bo się nie znam. Odnośnie skłonu piszę co czytałem, pamiętam i co mi logika podpowiada (jeśli gdzieś piszę głupoty to proszę o poprawienie przez bardziej doświadczonych kolegów): Nie zawsze linia ciągu musi przechodzić przez punkt wyważenia na skrzydle (patrz górnopłat vs warbirdy) - chyba, że źle zrozumiałem Twoje zdanie. Ciąg powinien być równoległy do osi lotu poziomego (wieżyczki, samoloty pasażerskie itp.) lub posiadać skłon. Skłon ma wyeliminować tendencję do najczęściej niekontrolowanego wznoszenia samolotu przy dodatnim kącie zaklinowania skrzydła. Tak bardziej organoleptycznie - jak jedziesz samochodem i wystawisz rękę przez okno nie poziomo tylko podniesiesz przód to ręka idzie sama w górę. Podobny efekt się dzieje jak skrzydło ma podniesiony przód (kąt zaklinowania) - dlatego jest skłon, żeby przy dodawaniu gazu dziób się nie podnosił, tylko żeby samolot leciał w przód a do sterowania wysokości służy ster wysokości (co prawda z drugiej strony tego ramienia, bo on obniża ogon do wznoszenia a nie podnosi przód ale efekt na końcu jest taki sam - samolot jest bardziej w górę skierowany). Dlatego dla każdego modelu wygląda to inaczej i każdy potrzebuje innego wykłonu w zależności od konstrukcji samego kadłuba, kąta zaklinowania i pewnie czegoś jeszcze. Jeśli samolot leci poziomo a przy dodawaniu gazu podnosi dziób to najprawdopodobniej potrzebuje skłonu (lub zmiany punktu wyważenia - środka ciężkości).
chips Opublikowano 22 Listopada 2016 Autor Opublikowano 22 Listopada 2016 Żeby nie popełnić gafy to zrobić łoże prostopadle to skrzydła i regulować podczas latania np. podkładkami. Czy na początek eksperymentalnie zacząć od pochylenia osi silnika w dół?
kossimon Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 Podczas latania to raczej ciężko wymienić podkładki a tak na serio to weź z planów - jak zmieniasz skalę to zachowuj proporcje każdego elementu - tym bardziej jeśli masz małe doświadczenie w budowie i lataniu. Z tego co patrzyłem na szybko jakiś wykłon tam jest na planach.
PiotrEryk Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 Do spowolnienia ruchu serwa użyj spowalniacza serw, tak to się dosłownie nazywa, używane np do wysuwania podwozia. Niektóre mają możliwosć regulacji spowolnienia.
sławek Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 kamerka tak na dziobie? się nie boisz? Odchył silnika w górę ,w linii z SC ale : w średniej cięciwie płata z uwzględnieniem wzniosu (powoduje to że faktyczny punkt wyważania przy skrzydłach ze wzniosem, uszami.... jest geometrycznie troszkę wyżej niż to mylnie widzimy często na rysunkach/ fotkach zaraz na przekroju skrzydła przy kadłubie...
chips Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Opublikowano 23 Listopada 2016 PiotrEryk nie wiedziałem że takie cudo istnieje Juz zamówione za 3.32$ Sławek o kamerkę się nie boję kosztowała z 10$ a swoją drogą utrzymuję średnią glebowania do jednej rocznie przeważnie na koniec sezonu ;] w szczególności upodobałem sobie linie wysokiego napięcia Biorę się za robienie wieżyczki. I tak będą korekty w pierwszych lotach i tak Żeby urozmaicić mój temat filmik z lotu ToTo-7 (wersja bez lotek)
Rekomendowane odpowiedzi