Skocz do zawartości

Problemy ASP FS 61


marcinlota1977
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no własnie jest drożny i mam założony wężyk 2,5 mm w środku aby odprowadzał czesc po za model i z niego tez się dość mocno leje....na zdieciu widać jak cieknie po trzech lotach ...ale już  wytarłem na tym zdieciu kape i ten plastik biały pod łożem bo był cały zabryzgany wiec wyglądało to gorzej...wypuściłem też ten plastik biały niżej pod kadłub aby mi okleina się nie odklejała i balsa nie namakała........na zdieciu z góry widać jak mam wężyk ząłożony ale jeszcze model czysty przed lotami.....

post-2380-0-70140000-1479410328_thumb.jpg

post-2380-0-56144100-1479410365_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Ja się wziąłem za os Max .48 surpass. Tracił móc, od pół gazu nie rosły obroty. Luz na zaworach na oko ok 1mm! Dziw ze chodził! Szczelinomierz powinien do mnie dotrzeć do wtorku. U mnie nie znalazłem. Wymaganymi listkami.

Nie wiem czy luz zaworowy może wpłynąć na to że silnik się poci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było to samo był słaby i od połowy nie rosły praktycznie obroty....były luzy ok 1mm i tez się dziwiłem ze chodzi    jak zobaczyłem jakie ma przerwy ....miałem zawalone kolanko i prześwit był na zapałke a nie na ołówek...po przeczyszczeniu głowicy i kolanka moc bajeczna wolne obroty tez...to działaj.... ile paliwa przepalił ze ma takie luzy i jakie powinien mieć..?masz go od nowości..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin lota - gdy przechodzisz z 2suwa na 4suw to pierwsze co zauważysz pomijając dźwięk to to, iż modelu nie musisz wycierać z oleju po zakończeniu lotów. Z tej odmy w moich prawie w ogóle nie leci olej. Uruchamiałem też silnik ze zdjętą pokrywą zaworów - nie mogę powiedzieć by pluło na prawo i lewo. Czyli w dalszym ciągu masz coś nie tak

tu masz pracę mojego ASP FS 61

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłeś dwa tematy o tym samym. I tu i tam była mowa o ustawieniu zaworów. Co jeszcze mamy powiedzieć???!!!! Może to nie zawory tylko eksploatujący go jest do.....

Marcin, wymyj cały silnik np. ekstrakcyjną i pędzelkiem, tak żeby był suchy jak pieprz. Potem odpal na chwilkę, wyłącz i oglądaj pod lupą dokładnie kawałek po kawałku. Jak nic nie zobaczysz, to znowu odpal na chwilkę i powtórz inspekcję optyczną. Tak wykryłem minimalny wyciek spod pokrywy karteru, tylko na gorąco się pocił, na zimno nic nie mogłem wypatrzyć. Znikomo mała ilość kleju do szyb samochodowych Wurth'a załatwiła sprawę, teraz jest czysty i suchy po spaleniu 200 ml paliwa. ASP 160 , kupiony używany, paliwo standardowe. Z tłumika pluje trochę, z odpowietrznika karteru niewiele, tak kropelka co 3...4 minuty pracy na trochę mniej niż pół gazu.

Gdzieś tu na Forum czytałem relację Kolegi (?) o podobnym kłopocie, powodem była niewielka i łatwa do naprawy wada odlewu przy złączeniu powierzchni uszczelniających, chyba karteru właśnie, trudna do wzrokowego wykrycia.

Próbowałeś wydłużać dolot dużym przekrojem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolot powietrza w gaźniku masz na myśli...?

Tak, ściślej do gażnika. Tam powietrze wcale nie płynie tylko w jedną stronę, zwłaszcza w dwusuwach, lecz pulsuje trochę. Fala zwrotna, powstająca po zamknięciu zaworu dolotowego, skutkuje chwilowe odwrócenie kierunku przepływu. Błędy ustawienia rozrządu mogą powodować nasilenie tego zjawiska i w efekcie wypluwanie mieszanki wstecz przez gardziel ssącą gażnika. W dwusuwach jest to wręcz normalne i trudne do zlikwidowania, w czterosuwach zwykle znikome, ale tym silniejsze, im długość przewodu/kanału pomiędzy gażnikiem a zaworem dolotowym jest większa. 

Spróbuj założyć na wlot gażnika jakąś rurkę o możliwie dużej średnicy, nie mniejszej niż fi zewn. na gażniku, a najlepiej rozszerzającą się tuż za nim. 10 - 15 cm długości powinno wystarczyć, o ile nie zakłóci to składu mieszanki. Jakby co, to przereguluj śrubką składu.

A w ogóle to zdiagnozowałeś, skąd Ci ten silnik tak chlapie ? Bo od tego trzeba zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.