Jump to content

Jaki regulator do silnika 2830 1000kV?


LITE
 Share

Recommended Posts

Witajcie!

 

Jaki regulator będzie właściwy do tego silnika:

 

Rocket Surpass 2830 1000kV:

Typ: C2212-12

Obroty: 1000kV

Moc: 260W

Napięcie zasilania: 2 - 4 cele LiPo (7,4V - 14,8V)

Maksymalny pobór prądu: 21A


Prąd spoczynkowy: 0,9A

Rezystancja: 0,152 ohma

 


Silnik ma napędzać model Rambler EP - The World Models

 

Pozdrawiam

LITE

Link to comment
Share on other sites

25A 4s(14.8V) ;) . jeśli silnik ma maksymalny pobór prądu np. 20 to daj z 5A więcej żeby się nie grzał tak mocno.No i pamiętaj że jak silnik jest np 3-4s a dasz regler 3s i podepniesz pakiet 4s to spalisz regler, pamiętaj żeby sprawdzać w opisie do ilu V może być zasilany regler.

Link to comment
Share on other sites

Kolego, bo ja tu czegoś nie rozumiem.

Jeżeli mam silnik o maksymalnym prądzie np. 25A i dam regulator o maksymalnym prądzie 25A to powinno być ok?

Spotkałem się z tym, że do silnika 25A daje się regulator 30A (za duży prąd z regulatora?) lub do silnika 25A daje się regulator 20A(silnik ma rezerwę).

Przy czym, jak silnik jest na 4S to regulator też jest na 4S.

Jak to z tym jest?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz silnik o prądzie 25A to daj regler o prądzie 30A żeby się regler nie grzał.Ja to źle opisałem trochę.Tak jeśli silnik jest na 4s to regler musi mieć 4s lub więcej s żeby się nie zjarał(może mieć np.od 3s do 5s byle by miał tyle żeby nie spalił się gdy podłączysz pakiet). Jeśli dałbyś regulator 20A do silnika o poborze prądu 25A to regulator bardzo by się grzał albo nawet spalił. A jak dasz regulator 30A do silnika o poborze prądu 25A to wszystką będzie git bo silnik dostanie tyle prądu ile trzeba i nic nie będzie się grzało (mocniej niż powinno).

Link to comment
Share on other sites

Dobór napędu (silnik, regulator, śmigło i pakiet) nie jest aż tak prosty.

To jaki prąd pobiera silnik zależy od zamontowanego śmigła ( średnica/skok), obrotów (położenie przepustnicy i napięcie z akumulatora) i prędkości z jaką porusza się model, od tych parametrów z kolei zależy ciąg uzyskiwany z napędu.

Prąd jaki podaje się dla regulatora to jego maksymalne długotrwałe obciążenie, prąd jaki podaje się dla silnika - tak samo (w kartach katalogowych jest też max obciążenie chwilowe n.p.15s).

Jak to wszystko ogarnąć...? Jest w sieci kilka programów ułatwiających obliczenia n.p. http://www.ecalc.ch/motorcalc.php?ecalc&lang=pl

Prościej producent daje często tabelę w której podaje zalecane śmigła (dla zasilania 2s;3s;4s), max prąd jaki silnik będzie pobierał i ciąg jaki wtedy uzyskamy. Śmigło bierzemy z tabeli dla oczekiwanej wartości ciągu. Regulator powinien mieć prąd nieco wyższy niż ten który będzie pobierał silnik 20% wystarczy (czym większy margines tym regulator cięższy). Akumulator powinien mieć ilość ogniw (s) jak w tabel dla oczekiwanego ciągu i pojemność oraz parametr C zapewniający znacznie większy prąd niż potrzeba dla całego układu (zasila całą elektronikę) nie może być za ciężki i musi się zmieścić w kadłubie.  Ten model jest na kołach, do wybranego silnika zaleca się śmigła 9-10 cali - nie będzie zawadzało o ziemię? Silnik z przekładnią czy śmigło na wale? Regulator 25-30A będzie  OK.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Szanowny Panie!

Ja widzę to tak:

 

ESC 25A i motor 25A - jest ok

ESC 25A i motor 30A - jest ok, motor ma zapas

ESC 25A i motor 20A - motor dostaje 5A za dużo i przegrzewa się/pali/etc.

Link to comment
Share on other sites

To źle to widzisz! Od tego ile dostaje A silnik to zazwyczaj jest zależne śmigło. Jak obciazysz silnik za mocno (za duze śmigło) to sie sfajczy i to cała filozofia. A co ma wiekszy regulator do poboru prądu przez silnik to nie bardzo rozumiem?

Link to comment
Share on other sites

To źle to widzisz! Od tego ile dostaje A silnik to zazwyczaj jest zależne śmigło. Jak obciazysz silnik za mocno (za duze śmigło) to sie sfajczy i to cała filozofia. A co ma wiekszy regulator do poboru prądu przez silnik to nie bardzo rozumiem?

To z czego mogę wywnioskować, które śmigło będzie ok? Tylko doświadczalnie?

Link to comment
Share on other sites

Zawsze regulator powinien mieć większy dopuszczalny prąd niż pobiera silnik. Prąd jaki pobiera silnik jest zależny od obciążenia na wale silnika i napięcia zasilającego napęd. Wszystkie te wartości prądu regli też są przeważnie zawyżone więc lepiej mieć zapas. 

Nie wiem skąd ludzie biorą tą tajemną wiedzę że większy regulator spali silnik.?  Według tego rozumowana jak damy pakiet o większym C i wyjdzie 60A to też spali silnik.?

Od jednego z wędkarzy budujących łodzie zanętowe dowiedziałem się że regulator aby był dwukierunkowy musi mieć BECa bo jak niema to nie działa wsteczny.

Skąd ludzie biorą taką wiedzę.? A najgorsze że nikt nie chce się nią podzielić. :(

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nie wiem skąd ludzie biorą tą tajemną wiedzę że większy regulator spali silnik. 

 

Najtrudniej się rozprawić z półprawdami, a tak tutaj jest. Przy źle dobranym śmigle może być i tak, że silnik będzie uratowany tylko przez zbyt małą wydajność prądową regulatora.

Link to comment
Share on other sites

Do układu napędowego należy podchodzić w całości (silnik, śmigło, regulator, akumulator).

Jeśli nie przekroczymy parametrów granicznych żadnego elementu zestawu to można je zestawiać dowolnie - najczęściej zależy nam na uzyskaniu maksymalnego ciągu przy min masie, czasem chcemy mieć lekko, czasem czas lotu jest najbardziej istotny...a często chcemy napęd do modelu zmontować z tego "co leży w szufladzie".

W danych tego silnika masz napisane: jakie śmigła są zalecane:

pierwsze co pokazała goglownica:

http://www.rc4max.com/silnik_bezszczotkowy_rocket_surpass_2830_1000kv_260w,2574,30514.html

  • Napięcie zasilania: 2 - 4 cele LiPo (7,4V - 14,8V)
  • Maksymalny pobór prądu: 21A
  • Zalecane śmigło: 9 x 4,5; 10 x 6; 10 x 5

marnie to opisane (brakuje info jaki ciąg będzie przy którym śmigle i jak prąd i ciąg będą się zmieniały przy spadku napięcia w miarę rozładowywania się baterii) , ale nie znalazłem nic więcej (masz jakiś pełniejszy opis tego silnika ?) - na 2 cele wziąłbym śmigło 10x6; na 3S 10x5 i na 4S 9x4,5 - pogląd na temat czy prąd silnika nie będzie za duży i jaki uzyska się ciąg można uzyskać w jakimś programie typu "propcalc" wstawiając elementy zestawu o podobnych parametrach.

Sporo zależy od tego jakiej jakości jest śmigło - kto wyprodukował polecam sztywne APC E albo klon z Turnigy - przy mocy silnika ponad 200W elastyczne "pomarańczowe" mogą nie pracować dobrze.

Rambler EP - The World Models (też tylko zerknąłem w Google) to całkiem niewielki model na kołach  stąd moje pytanie czy śmigło nie będzie zawadzało o ziemię 10' średnicy to sporo.

Producenci z danymi czasem trochę koloryzują.

Pewność uzyskuje się jak wszystko zapakujemy do modelu wraz z czujnikami telemetrycznymi (prąd, napięcie, temperatura, obroty)  i polatamy, ciąg statyczny można sprawdzić na hamowni, można też poprzestać na tym że model lata dobrze i nic obmacane po wylądowaniu nie jest gorące.

 

Masz ten model i wymieniasz upalone elementy czy składasz nowy z zestawu?

 

Pozdrawiam i życzę sukcesów.

Link to comment
Share on other sites

Najtrudniej się rozprawić z półprawdami, a tak tutaj jest. Przy źle dobranym śmigle może być i tak, że silnik będzie uratowany tylko przez zbyt małą wydajność prądową regulatora.

 

Maciej,

Czy masz na myśli sytuację w której zabezpieczenie termiczne regulatora wyłączy zasilanie silnika jak regulator się przegrzeje?

Link to comment
Share on other sites

Do układu napędowego należy podchodzić w całości (silnik, śmigło, regulator, akumulator).

Jeśli nie przekroczymy parametrów granicznych żadnego elementu zestawu to można je zestawiać dowolnie - najczęściej zależy nam na uzyskaniu maksymalnego ciągu przy min masie, czasem chcemy mieć lekko, czasem czas lotu jest najbardziej istotny...a często chcemy napęd do modelu zmontować z tego "co leży w szufladzie".

W danych tego silnika masz napisane: jakie śmigła są zalecane:

pierwsze co pokazała goglownica:

http://www.rc4max.com/silnik_bezszczotkowy_rocket_surpass_2830_1000kv_260w,2574,30514.html

  • Napięcie zasilania: 2 - 4 cele LiPo (7,4V - 14,8V)
  • Maksymalny pobór prądu: 21A
  • Zalecane śmigło: 9 x 4,5; 10 x 6; 10 x 5

marnie to opisane (brakuje info jaki ciąg będzie przy którym śmigle i jak prąd i ciąg będą się zmieniały przy spadku napięcia w miarę rozładowywania się baterii) , ale nie znalazłem nic więcej (masz jakiś pełniejszy opis tego silnika ?) - na 2 cele wziąłbym śmigło 10x6; na 3S 10x5 i na 4S 9x4,5 - pogląd na temat czy prąd silnika nie będzie za duży i jaki uzyska się ciąg można uzyskać w jakimś programie typu "propcalc" wstawiając elementy zestawu o podobnych parametrach.

Sporo zależy od tego jakiej jakości jest śmigło - kto wyprodukował polecam sztywne APC E albo klon z Turnigy - przy mocy silnika ponad 200W elastyczne "pomarańczowe" mogą nie pracować dobrze.

Rambler EP - The World Models (też tylko zerknąłem w Google) to całkiem niewielki model na kołach  stąd moje pytanie czy śmigło nie będzie zawadzało o ziemię 10' średnicy to sporo.

Producenci z danymi czasem trochę koloryzują.

Pewność uzyskuje się jak wszystko zapakujemy do modelu wraz z czujnikami telemetrycznymi (prąd, napięcie, temperatura, obroty)  i polatamy, ciąg statyczny można sprawdzić na hamowni, można też poprzestać na tym że model lata dobrze i nic obmacane po wylądowaniu nie jest gorące.

 

Masz ten model i wymieniasz upalone elementy czy składasz nowy z zestawu?

 

Pozdrawiam i życzę sukcesów.

 

Model ma być nowy, dziś jednak zmarła moja Mama, więc temat na razie będzie odstawiony.

 

Pozdrawiam

LITE

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kolego !

Nie czujesz elektrycznego bluesa to ci to wyjaśnię na ciężarówkach..

 

Jeżeli masz ładunek 25 kg i załadujesz na ciężarówkę o nośności 10  000 kg to ona się załamie ??

Ładunek to maksymalny prąd silnika a ciężarówka to regler.

Odporność silnika na prąd to jest to ile te druty w silniku są w stanie przepuścić przez siebie mówiąc w dużym uproszczeniu.

 

Jak tankujesz samochód przed trasą 100km. to lejesz 8 l bo tyle wystarczy ? Chyba coś rezerwy masz ?

 

Cały układ napędowy to łańcuch odporny na zerwanie przez krowę na rozstajach tak słaby jak jest najsłabsze ogniwo.

Oczywiście inny łańcuch dla cielaka, krowy ,byka i skurczybyka. Wedle stawu grobla...

 

Wyznacznikiem parametrów elektrycznych układu napędowego są :

 

potrzebny ciąg -praktycznie 180-200W /kg  -zawsze się sprawdza i to z naddatkiem....

 

maksymalny prąd długotrwały silnika-podaje producent

 

maksymalny długotrwały prąd regulatora- nieco ponad prąd silnika. Nieco oznacza  5-500% więcej. Po co 500% ? By nie kupować kolejnego regulatora i by do silnika w najnowszym twoim super ptaku  zastosować weterana z poprzedniego ptaka.  To kwestia ekonomii zakupów oraz wagi  .

 

Zasilanie o maksymalnym wydatku prądowym -krotność pojemności C  podanym jako np.25C, 30C itd. Wydatek prądowy większy niż maksymalny prąd pobierany przez silnik .

 

Napięcie akumulatora odpowiadające najniższemu napięciu z podanych maksymalnych napięć silnika lub regulatora .

 

 Amen. 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.