Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam serdecznie nocne pływanie odbyło się wygladało ślicznie , lecz stwierdzam ze oświetlenie na maszcie dwie białe lampy są za jasne . Oraz muszę jeszcze trochę dobalastować model a oto kilka zdjęć film po powrocie z urlopu.

post-1628-0-68363900-1501154740_thumb.jpg

post-1628-0-88395900-1501154826_thumb.jpg

Opublikowano

Dzwięk jest ,oczywiście pracy diesel-a

- stema. Nie zabardzo rozumiem nie wiem jak odczytać Twój wpis. Miałeś na myśli wiocha.

Opublikowano

Dzwięk jest ,oczywiście pracy diesel-a

- stema. Nie zabardzo rozumiem nie wiem jak odczytać Twój wpis. Miałeś na myśli wiocha.

:D :D :D

Nie, nie kierowałem tego do statku.

Przypomniały mi się tylko dźwięki z innego statku.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Zastanawiam się co będzie bardziej stanilizowało model przy zwrotach ,chodzi mi tu o nadmierne przechyly . I tu moje pytanie czy można to wyeliminować sterem np. dłuższym czy może szerszym.

post-1628-0-10687900-1506863961.jpg

Opublikowano

Dołóż Seba trochę balastu na dnie , jak już kiedyś radziłem !

Masz duży zapas pływalności i trochę ciężką nadbudówkę !!  :)

W takim zestawie zawsze będzie cię "kiwać" !!!

Jak to nie pomoże dopiero wtedy pokombinuj z kształtami sterów - daje to różne efekty, np. dobre skręty w prawo i kiepskie w lewo lub odwrotnie !!

Powodzenia, informuj o efektach ! B)

Opublikowano

To doklej  do steru boki z hipsu lub sklejki  ( przekładka na grubości - hips-ster-hips) i wyprofiluj na sterze profil NACA dwuwypukły - taki jak samolotowy ) to znacznie poprawia sprawność steru ! Dołóż też tak z 8 mm na szerokości ( od tyłu) bo widzę , że przy tych 3 śrubach trochę go mało !.

Płaska płytka przy profilowanym "wymięka"  :D  :D  :D

Skręt powinien się znacznie poprawić !

A balastu jeszcze możesz dołożyć - nie chcesz wiedzieć ile balastu jest w "parówce" ..... :P

post-3419-0-57264900-1506888567_thumb.png

  • Lubię to 1
Opublikowano

KIlka drobnych uwag:

- wykładanie się na zewnątrz jednostki w zakręcie jest spowodowane różnicą w położeniu ( w pionie) środka oporu bocznego i środka masy (jest nad)

  można obniżyć srodek masy dokładając balast, obniżając masę elementów nad linią wodną (to chyba już niemozliwe), zmniejszeniem stępki, jeżeli jest zbyt wysoka (porawia stateczność kierunkową, ale obniża środek oporu)

możesz np. dać dwie ale w okolicy przejścia dna w burtę

- ster

 zastanowiłbym się nad zwiększeniem liczby płetw  np do trzech. Wyprofilowanie steru na pewno poprawi jego sprawność, poszerzenie już niekoniecznie. Warto porównać biegunowe skrzydła z jakimkolwiek profilem o tej samej powierzchni, ale o różnym wydłużeniu. Skrzydełko o wydłużeniu 3-5 będzie zdecydowanie sprawniejsze niż te o wydłużeniu 1-1,5. Dwie główne przyczyny takiego zachowania: wytworzenie tej samej siły przy mniejszym kącie natarcia, zmniejszenie oporu indukowanego (ten ostatni zależy bardzo silnie od współczynnika siły nośnej i wydłużenia. Można trochę sztucznie zmniejszyć opór indukowany steru dodając płytę brzegową, płyta polączona ze stępką dodatkowo osłoniła by ster przed kolizją z dnem.

- profil - tu raczej nie stosowałbym profilu dwuwypukłego, raczej symetryczny, choćby taki jak na obrazku w poście powyżej. Szkieletowa profilu (jego oś symetrii) jest w profilu symetrycznym linią prostą, w profilu dwuwypukłym jest wygięta i to odróznia te dwie klasy profili. Nie wypisywałem wzorów określającyh te zależności, te można odszukać w każdej książce o aerodynamice.

 

Najważniejsze to zwalniać w zakrętach. Łódka nie wpadnie w korkociąg.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie wcześniej o tym nie pisałem ale jest jeszcze jeden problem. Otóż przy całej na przód po około 3/ 4 sekundach odcina napięcie na silnikach po czym powraca po około podobnym czasie. Co może być

Regulatory https://rcpro.pl/product-pol-7106-Regulator-szczotkowy-Hobbywing-QuicRun-WP-1060-60A.html

Silniki te https://www.modelarski.com/produkt-SilnikSWIFT4006V,12649.html zasilanie dwa pakiety 5000mah 2S

Opublikowano

Popatrz na wykres parametrów silnika z linku który załączyłeś - przy pełnej mocy ( linia W + lewa oś pionowa wykresu AMPS ) prądy szczytowe są DLA KAŻDEGO SILNIKA powyżej 22 A x 3 = 66 A...

Regler 60 A więc DELIKATNIEJ Z TYM GAZEM !!! :)

Krótki 2 -3 sekundowy pik prądowy regler wytrzyma, ale przy dłuższym używaniu zabezpieczenie go wywala !

Potem ostygnie i rusza dalej ....

Pływaj wolniej albo daj regler 80 A , albo trzeba zmienić śrubę na mniejszą ...

Pozdrowienia B)

Ps.

Mam latającego Twin Stara na 2 silnikach klasy 400 - regler 40A mocno się grzał przy pełnej mocy napędu. Dopiero regler 60 amperowy załatwił sprawę ( dla 2 silników , a Ty masz 3 ! ).

post-3419-0-78529200-1509095664.jpg

post-3419-0-11354700-1509102277_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nie mówiłem lecz ja pdejrzewam że to po prostu bedą za słade rygle i odcinają sie przy zbyt duzym obciązeniu pakiety patrzyłem są zdrowe a i sprawdzałem na różnych li-polach i zawsze jest tak somo.

Opublikowano

Widzę że jest programowany zworkami - są właściwie powkładane ? Może tu jest problem , bo odcinają przy spadku napięcia nie dla tego typu baterii - sprawdź może inne ustawienie !

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.