Skocz do zawartości

Altis -sposoby podłączenia w modelu klasy F5J


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Konrad nie ma drugiego kabla z ESC, już go nie ma, był ale zadziałało prawo tima: było i ni ma.

Tomku ten mój rysunek jest pokazaniem Twojego odręcznego schematu.

Faktycznie Altis jest podłączony do ESC za pomocą kabla Y.

W moim rysunku kabel GDZIE? jest tym samym kablem, który na Twoim rysunku idzie z kabla Y do odbiornika po lewej stronie pod wolny kanał bez kabla sygnałowego oznaczonego ?

Natomiast podłączenie Altis'a na moim rysunku to to samo co u Ciebie kabel z kabla Y do Altis'a bez czerwonego przewodu z +

I ten kabel który ty wpiąłeś pod wolny kanał ja gdzie mam wpiąć?

Na razie na kanale 5 jest + i - serw w skrzydłach.

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Wojtek, u mnie jest tak:

1 kanał - Altis - kanał spięty z silnikiem - sygnał, bez zasilana na wejściu do Altisa. Zasilanie Altisa idzie w kierunku od odbiornika do Altisa.

2 kanał lotka

3 kanał wysokość

4 kanał kierunek

5 kanał lotka

6 kanał klapa

7 kanał klapa

8 kanał wolny - zasilanie BEC - bez sygnału

 

Wszystko mieści mi się na 8 kanałach. Coś jak u Ciebie ;)

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Wojcio - jeśli kabelek "gdzie" jest odnogą "Y" pomiędzy regulatorem i Altis-em to wywal z niego przewód sygnałowy i podaj zasilanie pod skrzydła które teraz włączasz na 5 kanale.  5 kanał pozostanie wolny !. Odbiornik i serwa ogona dostaną zasilanie przez Altis-a a serwa skrzydeł bezpośrednio z BEC-a.

Pozdrawiam - Jurek

Opublikowano

Panowie, widze ze temat jest mocno zagwatmany. Istnieje pewien standart swiatowy w F5j bezpieczny i sprawdzony.

W skrzydle sa 4 serva i 4 kanaly powinny isc do odbiornika razem z zasilaniem serw.

Wojtek, nie wielka modyfikacja w skrzydle kosztuje cie tylko 1godzine przelutowani kabelkow. Jak to zrobic wyslalem

zdjecie powyzej w poprzednim poscie. Jak zrobisz tak jak wszyscy na swiecie to robia uzyjesz tylko 7 kanalow, a osmy kanal podlaczysz

do variometru ktory masz i bedzie na lotach treningowych uczyl sie jezyka jakim model gada do ciebie zeby zaczepic

sie w termite.

Ponizej zdjecie polaczen w jednym z moich models.

post-19491-0-18914700-1480821439_thumb.jpeg

Opublikowano

Przepraszam za piekny rysunek, ale tak powinny byc polaczone serva. Oczywiscie to jest polowa skrzydla i druga polowa

musi byc tak samo, jak zrobisz polacznie do kadluba to juz twoja sprawa, ale polecam metode z poprzedniego postu.post-19491-0-87854700-1480825750_thumb.jpeg

Opublikowano

Stan wszystko jasne, też myślałem o przerobieniu podłączenia serw na trzyżyłowych kablach tylko jest jeden myk, mój Jantar miał serwa montowane w formie i przeróbka tego w moim wykonaniu jest... sobie dopowiedz, bo nie chcę klnąć ;)

Jurku rozumiem z tego co napisałeś, że taka opcja jest możliwa i bezpieczna jak na poniższym rysunku

 

post-880-0-33103900-1480838349_thumb.jpg

Opublikowano

Dużo tych rozdzielacze y ;) z grubsza tak. Ale ja bym po prostu wyjął z wtyczki ESC żółty przewód sygnałowy, wsadziłbym go we wtyczkę i potem do Altisa. Jeden kabel Y mniej ;) masa (czarny) wystarczy jak dojdzie od strony odbiornika do altisa

Opublikowano

I to jest dobry pomysł, dzięki ;)

 

P.S. Czy można prosić moderatorów aby wydzieliły z tego wątku całą część poświęconą podłączaniu Altis'a (od nr 185) i zrobili z niego nowy wątek o tytule np. Jak podłączyć Altis'a.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Wojcio - coś Ty się tak zafiksował na tym 5 kanale ? Altis-a możesz podłączyć 3-żyłowym kabelkiem i przez niego zasilić odbiornik i 2 serwa ogona. 5 kanał pozostanie wolny.

- Jurek

Opublikowano

A bo to wszystko przez tą dobrą zmianę ;)

Do dnia posiadania Jantara każdy mój model posiadający 6 serw i regulator z BEC zajmował 7 kanałów w odbiorniku a Jantar zajmuje 8  :o

Dopóki Tomek nie opublikował swojego schematu podłączenia życie wydawało się proste - regulator pod Altis'a, altis'a pod kanał silnika w odbiorniku i gotowe.

A teraz to mam taki bałagan w głowie, że bez wsparcia NASA i Pentagon'u to nie dam rady  :lol:

Opublikowano

Witam,

 

to i ja dołączę się do wątku o Altisie,

 

mianowicie mam pytanie jak interpretować :

 

abs altitude [m]

filtered altitude [m]

 

???

 

oraz co oznacza max i min vario ?

 

w załączeniu screen z wczorajszego lotu.

 

pozdrawiam, 

Mariusz

 

 

post-1577-0-40039900-1480965462_thumb.jpg

wykres.pdf

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Teoria i praktyka się spotkały - przejściówka waży 6 gram. Można mniej... Dla chcących spać spokojniej i mających trochę luzu dla kilku dodatkowych gram - polecam :)

 

 

post-9515-0-01499200-1485604731.jpg

post-9515-0-69875100-1485604739_thumb.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Przeczytałem wszystko w tym wątku i instrukcję Altisa v4+  i zastanawiam się czemu producent nic nie wspomina, że lepiej nie puszczać zasilania przez Altisa - przecież doskonale wie jakie prądy mogą występować w F5J...

Nie rozbierałem tego nowego Altisa z koszulki, ale wychodzące z tego samego miejsca kabla wskazują, że masa i "+" wejścia i wyjścia mogą (a logika wskazuje, że powinny!) być albo zwarte, albo b.blisko siebie - może we wcześniejszych wersjach było inaczej?!?

Mój wniosek jest taki, że może nie warto komplikować sobie życia kablami Y etc. jeżeli używa się ESC z BEC, ale bardzo chętnie przeczytam opinię kogoś, kto Altisa v4+ rozbierał, ew. spalił puszczając zasilanie przez niego, a nie obok...

Opublikowano

Paweł, producent pisze w instrukcji, ze nie zaleca zasilania modelu przez Altisa. Pewnie wiesz dlaczego taki disclaimer pojawia sie w opisie. Jak powodem zwarcia bedzie Altis to .... przecież pisaliśmy.

Opublikowano

Ale główka nie chce przestać pracować ;) 

Co sądzicie o odsłonięciu wychodzących z Altisa kabli i zwykłym zlutowaniu masa-masa i V-V ? To załatwi sprawę puszczania prądu przez Altisa - jedyny potencjalny problem, to czy sędziowie na zawodach nie będą sarkać, że przerabiany... (koszulki nie zamierzam w ogóle ruszać - tylko kabelki na zewnątrz...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.