wojcio69 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2016 Konrad nie ma drugiego kabla z ESC, już go nie ma, był ale zadziałało prawo tima: było i ni ma. Tomku ten mój rysunek jest pokazaniem Twojego odręcznego schematu. Faktycznie Altis jest podłączony do ESC za pomocą kabla Y. W moim rysunku kabel GDZIE? jest tym samym kablem, który na Twoim rysunku idzie z kabla Y do odbiornika po lewej stronie pod wolny kanał bez kabla sygnałowego oznaczonego ? Natomiast podłączenie Altis'a na moim rysunku to to samo co u Ciebie kabel z kabla Y do Altis'a bez czerwonego przewodu z + I ten kabel który ty wpiąłeś pod wolny kanał ja gdzie mam wpiąć? Na razie na kanale 5 jest + i - serw w skrzydłach.
TommyTom Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Wojtek, u mnie jest tak: 1 kanał - Altis - kanał spięty z silnikiem - sygnał, bez zasilana na wejściu do Altisa. Zasilanie Altisa idzie w kierunku od odbiornika do Altisa. 2 kanał lotka 3 kanał wysokość 4 kanał kierunek 5 kanał lotka 6 kanał klapa 7 kanał klapa 8 kanał wolny - zasilanie BEC - bez sygnału Wszystko mieści mi się na 8 kanałach. Coś jak u Ciebie
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Wojcio - jeśli kabelek "gdzie" jest odnogą "Y" pomiędzy regulatorem i Altis-em to wywal z niego przewód sygnałowy i podaj zasilanie pod skrzydła które teraz włączasz na 5 kanale. 5 kanał pozostanie wolny !. Odbiornik i serwa ogona dostaną zasilanie przez Altis-a a serwa skrzydeł bezpośrednio z BEC-a. Pozdrawiam - Jurek
cZyNo Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Prąd-niby prosty a jednak taki skomplikowany
Kangur Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Panowie, widze ze temat jest mocno zagwatmany. Istnieje pewien standart swiatowy w F5j bezpieczny i sprawdzony. W skrzydle sa 4 serva i 4 kanaly powinny isc do odbiornika razem z zasilaniem serw. Wojtek, nie wielka modyfikacja w skrzydle kosztuje cie tylko 1godzine przelutowani kabelkow. Jak to zrobic wyslalem zdjecie powyzej w poprzednim poscie. Jak zrobisz tak jak wszyscy na swiecie to robia uzyjesz tylko 7 kanalow, a osmy kanal podlaczysz do variometru ktory masz i bedzie na lotach treningowych uczyl sie jezyka jakim model gada do ciebie zeby zaczepic sie w termite. Ponizej zdjecie polaczen w jednym z moich models.
Kangur Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Przepraszam za piekny rysunek, ale tak powinny byc polaczone serva. Oczywiscie to jest polowa skrzydla i druga polowa musi byc tak samo, jak zrobisz polacznie do kadluba to juz twoja sprawa, ale polecam metode z poprzedniego postu.
wojcio69 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2016 Stan wszystko jasne, też myślałem o przerobieniu podłączenia serw na trzyżyłowych kablach tylko jest jeden myk, mój Jantar miał serwa montowane w formie i przeróbka tego w moim wykonaniu jest... sobie dopowiedz, bo nie chcę klnąć Jurku rozumiem z tego co napisałeś, że taka opcja jest możliwa i bezpieczna jak na poniższym rysunku
cZyNo Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Dużo tych rozdzielacze y z grubsza tak. Ale ja bym po prostu wyjął z wtyczki ESC żółty przewód sygnałowy, wsadziłbym go we wtyczkę i potem do Altisa. Jeden kabel Y mniej masa (czarny) wystarczy jak dojdzie od strony odbiornika do altisa
wojcio69 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2016 I to jest dobry pomysł, dzięki P.S. Czy można prosić moderatorów aby wydzieliły z tego wątku całą część poświęconą podłączaniu Altis'a (od nr 185) i zrobili z niego nowy wątek o tytule np. Jak podłączyć Altis'a.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Wojcio - coś Ty się tak zafiksował na tym 5 kanale ? Altis-a możesz podłączyć 3-żyłowym kabelkiem i przez niego zasilić odbiornik i 2 serwa ogona. 5 kanał pozostanie wolny. - Jurek
wojcio69 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2016 A bo to wszystko przez tą dobrą zmianę Do dnia posiadania Jantara każdy mój model posiadający 6 serw i regulator z BEC zajmował 7 kanałów w odbiorniku a Jantar zajmuje 8 Dopóki Tomek nie opublikował swojego schematu podłączenia życie wydawało się proste - regulator pod Altis'a, altis'a pod kanał silnika w odbiorniku i gotowe. A teraz to mam taki bałagan w głowie, że bez wsparcia NASA i Pentagon'u to nie dam rady
cZyNo Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Obie wersje sa ok, choć ja jestem zwolennikiem nie puszczania zasilania przez kolejne urządzenia.
Shock Opublikowano 5 Grudnia 2016 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Tutaj przenosimy wątek i będziemy dyskutować w/w temacie.
young Opublikowano 5 Grudnia 2016 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Witam, to i ja dołączę się do wątku o Altisie, mianowicie mam pytanie jak interpretować : abs altitude [m] filtered altitude [m] ??? oraz co oznacza max i min vario ? w załączeniu screen z wczorajszego lotu. pozdrawiam, Mariusz wykres.pdf
kojani Opublikowano 5 Grudnia 2016 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Max i min vario to maksymalne i minimalne wartości zmierzone variometrem. Filtered altitude - https://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=32200567&postcount=100 Pozdrawiam Kojani
TommyTom Opublikowano 28 Stycznia 2017 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Teoria i praktyka się spotkały - przejściówka waży 6 gram. Można mniej... Dla chcących spać spokojniej i mających trochę luzu dla kilku dodatkowych gram - polecam
kinemax Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Przeczytałem wszystko w tym wątku i instrukcję Altisa v4+ i zastanawiam się czemu producent nic nie wspomina, że lepiej nie puszczać zasilania przez Altisa - przecież doskonale wie jakie prądy mogą występować w F5J... Nie rozbierałem tego nowego Altisa z koszulki, ale wychodzące z tego samego miejsca kabla wskazują, że masa i "+" wejścia i wyjścia mogą (a logika wskazuje, że powinny!) być albo zwarte, albo b.blisko siebie - może we wcześniejszych wersjach było inaczej?!? Mój wniosek jest taki, że może nie warto komplikować sobie życia kablami Y etc. jeżeli używa się ESC z BEC, ale bardzo chętnie przeczytam opinię kogoś, kto Altisa v4+ rozbierał, ew. spalił puszczając zasilanie przez niego, a nie obok...
TommyTom Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Paweł, producent pisze w instrukcji, ze nie zaleca zasilania modelu przez Altisa. Pewnie wiesz dlaczego taki disclaimer pojawia sie w opisie. Jak powodem zwarcia bedzie Altis to .... przecież pisaliśmy.
kinemax Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 Ale główka nie chce przestać pracować Co sądzicie o odsłonięciu wychodzących z Altisa kabli i zwykłym zlutowaniu masa-masa i V-V ? To załatwi sprawę puszczania prądu przez Altisa - jedyny potencjalny problem, to czy sędziowie na zawodach nie będą sarkać, że przerabiany... (koszulki nie zamierzam w ogóle ruszać - tylko kabelki na zewnątrz...
Rekomendowane odpowiedzi