Tomasz Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Tak, to są te adaptery. Jak wspomniałem kiedyś były w MODELMOTOR. W silniku RCGF 10cm są świece iskrowe z gwintem 1/4'-32. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariopilot Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Witam odpalilem ASP10 na benzynie na orginalnym gazniku zmodyfikowanym osiaga 11.5tys na smigle 13na6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 ASP 10 ccm? Tego 2t motorka? Świeca G5? Masz porównanie obrotów metanol vs benzyna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Latem zeszłego roku robiłem eksperymenty z silnikiem SUPER TIGER 15cmm i świecą G5. Silnik bardzo ładnie odpalał ale tylko z rozrusznika. Obroty były stabilne ale tylko wysokie. Na małych obrotach pracował niestabilnie i gasł. Nic w gaźniku nie przerabiałem. Możesz zdradzić co z tym modyfikowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariopilot Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Trzeba w gardziel gaznika wstawic tulejke ja zmiejszylem z 9 na 7.5mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Dzięki za informacje. Dalsze eksperymenty, to jak się ociepli. Dłuższe regulacje silnika na mrozie już przerabiałem. I nigdy więcej tego nie zrobię. Po kilku minutach nie wiedziałem gdzie łapy wsadzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Najlepiej to łapy wsadzić głęboko do kieszeni i najbliżej "środka" . Właśnie z powodów tych mrozów odpalenie swojego benzyniaka odłożyłem na cieplejsze dni. Dziękuję kolegom za bardzo ciekawe informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariopilot Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Oblatalem model z silnikiem na benzyne jestem bardzo zadowolony 10 asp radzi sobie z modelem bardzo dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Czy to znaczy że wkręciłeś do silnika świecę G5 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariopilot Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Tak jak pisalem wczesniej modul zaplonowy i swieca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 11 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Nareszcie znalazłem czas na pierwsze uruchomienie. Wszystko podłączone nawet obrotomierz Zakupiłem taki. Okazało się że niestety nie współpracuje z układem zapłonowym RCGF. Silnik zassał paliwo, na pierwsze uruchomienie przygotowałem benzynę 95 z olejem syntetycznym Sthil ultra w stosunku 1:25. I nic. Rozrusznik kręci i cisza Podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz pokazywał aktualne obroty Sprawdziłem iskrę - nie ma, odłączyłem obrotomierz - Jest ! Wkręciłem świecę, zakręciłem rozrusznikiem i SUKCES ! Silnik zagrał Przy pomocy kształtek miedzianych oraz rurek teflonowych (które zakupiłem w CSH trzydzieści lat temu nie wiadomo po co ) zrobiłem przedłużenie wydechu. Trochę pluł przepalonym olejem. Po wypaleniu ok. 600 ml, przygotowałem paliwo w stosunku 1:35. Silnik wypalił ok. 200ml. Docelowo silnik będzie pracował na paliwie 1:50. Zobaczymy co z tego wyniknie. Silnik zaskakuje bardzo szybko, sporadycznie podwyższałem obroty. Jednak po całkowitym cofnięciu cofnięciu dźwigni gazu silnik gaśnie, konieczne będzie wyregulowanie wolnych obrotów. Mam prośbę do kolegów bardziej znających się na "benzyniakach". Jaki obrotomierz będzie współpracował z układem zapłonowym RCGF ? Zrobiłem próbę, po podłączeniu obrotomierza silnik - gaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Zapłon też jest Rcexl.Jak przyglądniesz się dokładnie to małym drukiem jest podany producent. Jak podłączyłeś obrotomierz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Dlaczego tak skomplikowałeś sobie życie... Nie dało się dać silnika głowicą w dół ? uniknąłbyś tego karkołomnego wydechu . Zastosowanie tak przedłużonego tłumika może mieć zdecydowany wpływ na jego pracę i regulację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Okazało się że niestety nie współpracuje z układem zapłonowym RCGF. Sprawdziłem iskrę - nie ma, odłączyłem obrotomierz - Jest ! A prawidłowo wpiąłeś ten obrotomierz, w obwód czujnika Halla? (kolejność pinów +, -, sign., w Y) a, prawda, Twój układ zapłonowy ma osobne wyście do obrotomierza, https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiI6uKXs4PVAhXEA5oKHfYZCTEQFghEMAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.xtremepowersystems.net%2Fdata%2Frcgf15cc_manual.pdf&usg=AFQjCNFw_5FHFJnuxQrPCBzhUHomzQXurg dlatego może nie chce działać.. spróbuj może z podłączeniem bezpośrednio za pomocą Y pod Halla.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Na ogół właśnie w tym wyjściu jest problem.U mnie w DLE pokazywał bzdury i za chwilę się zawieszał.Jak podpiąłem pod Y-kabel wszystko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 12 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Witam. Sprawdziłem przed chwilą wszystko jeszcze raz na sucho. Na pierwszym zdjęciu widać instrukcję od obrotomierza, podłączyłem na oba sposoby. Układ wtyczek Futaba wyklucza pomyłkę. Niestety po podłączeniu obrotomierza iskry nie ma . Oznaczenie producenta układu zapłonowego: Manufactured by: Zhejiang RCGF Model & Engine Co. ltd Producent obrotomierza: Rcexl. Wygląda na to że obie firmy nie są "kompatybilne". Obrotomierza nie będę używać. Ciekawostką jest że po wpięciu obrotomierza i zakręceniu silnikiem obrotomierz wyświetla obroty ale iskry nie ma. Z tego "karkołomnego" wydechu zrezygnuję po dotarciu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyrax_ojz Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Adamie nakleiłeś się tyle tych parowozów że tu też wydech zrobiłeś do góry wreszcie coś warkoczącego a nie same elektryki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 12 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Model już gotowy, tylko silnik dotrzeć. Problem z obrotomierzem wyniknął z mojej nieuwagi . Zamawiając go nie doczytałem uwagi : Urządzenie może nie współpracować z modułami zapłonu innych producentów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Problem z obrotomierzem wyniknął z mojej nieuwagi . Zamawiając go nie doczytałem uwagi : Urządzenie może nie współpracować z modułami zapłonu innych producentów. Może brakuje tego.. Adapter for some Ignitions (https://hobbyking.com/en_us/mini-tachometer-for-ignition-use-30000-rpm-max.html) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 13 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 Silnik już dotarty i zamontowany w modelu. Obroty wyregulowane. Musiałem wkręcić śrubę L o pół obrotu aby wolne obroty były stabilne. Jest jedna rzecz która mnie niepokoi. Podczas pracy silnika na wolnych obrotach drgają serwa : gazu mocniej i sterów wysokości i kierunku troszkę mniej i nieregularnie. Wygląda to tak jakbym bawił się drążkiem gazu w aparaturze, czyli zwiększał i zmniejszał obroty bez jakiejkolwiek prawidłowości. Po zwiększeniu obrotów do średnich i wysokich serwa przestają się poruszać. System jest 2,4 a układ zapłonowy jest oddalony od odbiornika ok. 30cm. Może koledzy znajdą jakąś radę. Teraz kolej na oblot, jeżeli pogoda będzie łaskawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi