Jump to content

Zastosowanie serw od heli w innych modelach


Elvis
 Share

Recommended Posts

Kwestia może prozaiczna, ale nie znalazłem jednoznacznej informacji w sieci, a z heli nie miałem nigdy styczności: czy serwa przeznaczone do heli (cykliki lub ogonowe) można używać w innych modelach (szybowce, akrobaty) zastępując nimi "zwykłe" serwa cyfrowe, bez jakichś specjalnych zabiegów lub widocznych różnic w ich pracy? Na zdrowy rozum wygląda że tak, ale nie zaszkodzi się upewnić.

 

Z góry dziękuję za rzeczowe informacje.

Link to comment
Share on other sites

Serwa do smiglowcow - szczegolnie ogonowe - ze wzgledu na wspolprace z zyroskopem i koniecznoscia szybkiego dzialania- zazwyczaj sa duzo bardziej wymagajace niz samolotowe. W skrocie - smiglowce wymagaja "lepszych" serw niz typowe samoloty. Dobierajac serwa do jakiegokolwiek modelu nalezy przejrzec jego parametry: http://www.servodatabase.com/ 

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się.

Tylko że ja chcę zrobić w drugą stronę: serwa od heli wstawić do szybowca i tu nie jestem pewien czy podłączone bezpośrednio do odbiornika będą "normalnie" działać.

 

Edit:

Link powyżej nie działa, ale to mało istotne w tym momencie.

Link to comment
Share on other sites

Widzisz, sęk w tym że chce zamówić z HK od razu 6 szt. Też myślałem że nie powinno być problemu ale im dalej w las tym ciemniej  :).

 

Spotkałem się w necie ze sprzecznymi opiniami, miedzy innymi tą która jest w linku powyżej, że ze względu na większą czułość nie nadają się do akro. Dla tego liczę na opinię kogoś kto miał i próbował.

Link to comment
Share on other sites

Ale serwa do śmigłowca niczym się nie różną oprócz szybkości, która akurat w modelu szybowca nie ma aż takiego znaczenia, to nie akrobacja. Każde serwo będzie działać i z żyroskopem i bez, podpięte od razu do odbiornika. Tyle że serwa przeznaczone do śmigłowców, ze względu na zazwyczaj dosyć dużą prędkość jak już wspomniałem, w szybowcu niekoniecznie wymaganą, mają dosyć wysoką cenę. Nie lepiej kupić zwykłe serwa cyfrowe z podobnymi parametrami za mniejsze pieniądze?
Aha, nie wiem co to za parametr serwa - czułość, ich podstawowe parametry to szybkość, siła trzymania i moment. Czułość to może mieć żyroskop w śmigłowcu, ale nie serwo, ono nie odbiera żadnych sygnałów oprócz tego z nadajnika który po prostu jest jak mamy zasięg i nie ma, kiedy ten zasięg zgubimy.

 

Może pokaż jakie serwa planowałeś kupić, może znajdziemy coś "nie-helikowego"

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie za zainteresowanie tematem.

 

Kwestię ceny pomińmy, chodzi o inne względy (gabaryt, moment, waga, dostępność). Chodzi mi akurat o te serwa

Tak jak pisałem, wątpliwości zrodziły się po wertowaniu sieci, zwłaszcza anglojęzycznych zasobów. 

 

A co do czułości to akurat nie chodzi o jakiś konkretny parametr a stwierdzenie "heli servos with a very tight deadband are not suitable for aircraft", być może źle to zrozumiałem.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jeśli na cenie Ci nie zależy to śmiało, chociaż wg mnie i tak taka prędkość jest nie potrzebna w szybowcu. Ale jeśli Ci akurat pasuję to czemu nie, działać będą. Osobiście chyba bym wybrał jakąś cyfrową, Coronę z metalowymi trybami. :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem nie można tylko stosować w płatowcach serw ogonowych heli z długością impulsu sterującego dla położenia neutralnego 760 mikro sekund. Typowe serwa mają długość impulsu 1520 mikro sekund. Takie serwo ogonowe pracujące z krótkimi impulsami nie będzie pracować podpięte pod normalny odbiornik, a spalić się może. Z drugiej strony są odbiorniki np. Futaby, które umożliwiają podłączenie serw pracujących w trybie hi speed. Ja w każdym razie po prostu wystrzegałbym się serw dedykowanych do pracy na ogonie (z żyroskopem).

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

W pełni się zgadzam, ale podane serwo nie jest typowo ogonowym servem takim jak np KST DS565X, te jest po prostu szybkie. Nie spotkałem się, żeby serwo z tym neutralnym impulsem na 760ms nie było jakoś specjalnie oznaczone w specyfikacji. Więc te Turnigy są raczej zwykłymi, szybkimi i małymi serwami.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Latam głównie śmigłowcami. Z tego co się orientuję to serwa, które stosuje na tarcze bez najmniejszego problemu możesz zastosować w szybowcu.

Serwa tgy-306G przeważnie są używane na tarcze w 450, ale niektórzy stosują je również na ogon. Odpowiednikami tych serw są KST115, lub nowsze KST 215.

Z tego co się oriente prawdopodobnie posiadają takie same zębatki jak KST115.

Słabszymi odpowiednikami są KST113 - ale mają rożne opinie.

 

Co do używania serwa ogonowego to raczej nie polecam. Są to serwa bardzo szybkie z mniejszym momentem.

 

Dużo osób do szybowców stosuje MIDI KST DS125MG WING, MIDI KST DS135MG WING, MIDI KST DS145MG WING, MIDI KST DS225MG WING.

Wszystkie z powodzeniem możesz dostać w Polsce. np. sklep w stopce.

 

Przed zakupem serwa radzę zobaczyć z jakimi napięciami serwo pracuje.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Kwestia może prozaiczna, ale nie znalazłem jednoznacznej informacji w sieci, a z heli nie miałem nigdy styczności: czy serwa przeznaczone do heli (cykliki lub ogonowe) można używać w innych modelach (szybowce, akrobaty) zastępując nimi "zwykłe" serwa cyfrowe, bez jakichś specjalnych zabiegów lub widocznych różnic w ich pracy? Na zdrowy rozum wygląda że tak, ale nie zaszkodzi się upewnić.

 

Z góry dziękuję za rzeczowe informacje.

306 mam w extrze PA. Bardzo fajne serwa za rozsądne pieniądze. Polecam ;-)

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.