Grzesiek Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 witam i pytam jak w temacie rozne zrudla roznie podaja wiec jak ma byc zeby dobrze latal model ma byc akrobacyjny.prosze o odpowiedz jesli ktos wie ja bazuje na W.Schierze i on podaje gorny plat +4 dolny +3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 W Ultimate Biplane GP który teraz buduję z przerwami jest tak: górne skrzydło 0 stopni, dolne skrzydło 0 stopni, statecznik 0 stopni, silnik +1 stopień w górę (tak jest wg. planów).Profil w Ultimacie jest symetryczny.Profil statecznika jest w formie płaskiej płytki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 dzieki wielkie Slawek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Mój Ultimate po wielu próbach jednak trochę inaczej jest zaklinowany.Wszystko na zero tylko górne skrzydło na ok.-1 stopnia.Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Też się nad tym zastanawiałem, ale silnik jest na plusie 1 stopień więc może obędzie się bez zmian.Okaże się przy oblocie.Podejrzewam że w książce wymienionej przez Grześka kąty podane są dla innych profili niż symetryczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 tak te konty ktore napisalem sa podane dla clarka y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Prawidłowo powinno być na minusie więc możesz od razu Sławku ustawić "-" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 W moim Ultimate jest regulacja więc problemu nie będzie z ustawieniem kąta zaklinowania.Dzięki za podpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 panowie a to cytat z ksiazki :Miniaturowe lotnictwo "Dolny płat ma mieć kąt właściwy dla danego profilu, oczekiwanych własności lotnych itp. Dla profili symetrycznych jest to zwykle 0 do +0,5 stopnia. Dla profili płasko wypukłych (wiele oldtimerów w układzie dwupłata ma właśnie takie profile) jest to zwykle kąt 1,5 do 2,5 stopnia. Górny płat daje się najczęściej na kącie do 0,5 stopnia mniejszym niż dolny." co o tym sadzicie? Pozdrawiam Grzesiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Na planach Ultimate jest wszędzie 0 stopni ale górny płat ma możliwość regulacji.Silnik ma +1 stopień.W Ultimate górny płat jest wysunięty względem dolnego o kilka cm więc może dlatego przewidzieli ten 1 stopień na silniku.wszystko się wyjaśni po oblocie modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Z praktyki z wypowiedzi właściciela duży ultimate dobrze latał dopiero po ustawieniu minusa. Ale skoro masz regulacje to najlepiej sprawdź u siebie jak będzie najlepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 z mojej praktyki to najlepiej wszystkie kąty w modelu ULTIMATE aby były na 0 stopni, i tak też stosuję we wszystkich dwupłatach z profilem symetrycznym, aczkolwiek może się tak zdarzyć że jak się górny płat ustawi na 0,5-1 stopnia na + to model winduje cały czas w górę, najlepiej wtedy jak się ma na lotkach klapolotki to model da się wyprowadzić z takiego stanu, gorzej jest jak ich nie ma bo lądowanie może się okazać tragiczne w skutkach, ponieważ zazwyczaj w takim układzie dolny płat podczas lądowania przestaje działać, dlatego zaleca się żeby ten górny płat miał kąt - 0,5 do -1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 "Dolny płat ma mieć kąt właściwy dla danego profilu, oczekiwanych własności lotnych itp. Dla profili symetrycznych jest to zwykle 0 do +0,5 stopnia. Dla profili płasko wypukłych (wiele oldtimerów w układzie dwupłata ma właśnie takie profile) jest to zwykle kąt 1,5 do 2,5 stopnia. Górny płat daje się najczęściej na kącie do 0,5 stopnia mniejszym niż dolny." Nie jestem autorem tej książki ani jej nie cytowałem. Ten cytat też z niej nie pochodzi. Jest to moja wypowiedź na PWM z 11 lutego 2008 r. To tak gwoli ścisłości. Powyższe zasady sprawdzone zostały w praktyce przez wielu modelarzy (osobiście również je wielokrotnie stosowałem) Składałem i oblatywałem Ultimate z zestawu Goldberga. Górny płat (skrzydła z profilem symetrycznym) był na niewielkim kącie ujemnym w stosunku do dolnego (jeśli dobrze pamiętam to 0,5 stopnia). Model latał (i lata nadal) bardzo poprawnie. Proponuję zacząć od takiego ustawienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Prawidłowo powinno być na minusie więc możesz od razu Sławku ustawić "-" . Zdecydowanie potwierdzam. Też miałem na zero jeżeli chodzi o płaty i usterzenie ale latał tak jakoś tak ni jak. Dopiero zmiana górnego płata (jego kąta) na "-" dała bardzo dobre wyniki. Dwupłaty rządzą się trochę innymi prawami. Przesunięcia płatów względem siebie i lekka róznica w kątach eliminuje zjawisko wpływu jednego płata na drugi co może powodować znaczne zmniejszenie siły nośnej jednego z nich (Venturi) Jest to jednak bardzo indywidualna sprawa każdego modelu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.