latacz Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 co do regla -od czasu do czasu pojawiają się na allegro lub OLX tanie markowe używki szczotkowych regli... -więc jak masz czas -to poluj. ja bym szukał 100 amperowego lub więcej wersja opto co najmniej na 6 cel li-pol lepiej na 8 np. jeti, hacker, kontronik, castle itp. Ludzie uciekają ze szczotkowych i pozbywają się regli. daj ogłoszenie na forum -może ktoś sprzeda już mu niepotrzebny. Model duży -ciężki -niebezpieczny -drogi -napęd może być stary ale musi być pewny. Podobnie elektronika co do starych neodymowców -wiem co potrafią mam robbe pro sydney 744 oraz 2 maluszki Palićka-Velkom -troszkę bardziej prądożerne od dobrych bezszczotkowych -ale biją na głowę wszystkie tanie bezszczotki... stare ale potwory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 20 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 To były bardzo dobre silniki, jak kolega piszę wyżej. Mega czyli kopia Plettenberga, Lehnery czy kontroniki i Paliczki. Jak ma komutator w dobrym stanie i szczotki to używać i cieszyć się dobrym wyrobem. Regulatory do szczotek dobre robił Kontronik, model Sun. Wiadomo są to silniki stare często na magnesach kobaltowych , te nowsze na neodymowych, Wykonaniem jednak odbiegają od dzisiejszego szmelcu z wklejanymi luźnymi łożyskami. W łódkach te motory robiły kariere swego czasu, do motoszybowca to będzie aż.. nadto na dobrym zasilaniu. Jedna tylko uwaga, trzeba celować w regulatory o dużo dużo większym zapasie niż to by wynikało z liczenia prądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 20 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 co do podawanego przez producentów prądu regla -dla regli samochodowych podawany prąd często dotyczy prądu chwilowego w momencie ruszania -i np. regler 180A może bezpiecznie pracować przy ciągłym obciążeniu 20 czy 30A.... dla regli lotniczych podawany prąd zazwyczaj dotyczy obciążenia ciągłego przy dobrym chłodzeniu -lub jest pisane, że przez 30 sekund. w momencie startu szczotkowego neodymowca też jest duży impuls prądowy -regiel musi mieć zapas... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 20 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 Oczywiście, często gęsto są to prądy bliskie zwarciowym wynikające z możliwości akumulatora. Kiedyś jak zasilanie było NIMH to poszło dziesiąt amperów i tyle, teraz są inne akumulatory.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bulbon Opublikowano 20 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 Jakby nie było to powinna być telemetria i na apce, albo wmiksowane do FPV m.in. prąd, napięcie, pobrane Ah, aktualna temperatura pakietu, regla, silnika, itd., bo przy tej wielkości to już nie zabawka. No może automatycznej gaśnicy sterowanej z dołu nie polecam, aczkolwiek bym nie wykluczał. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 20 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 ,W tym modelu będzie pełna telemetria . Ja taką przewiduje; .podwójne zasilanie odbiornika jeti 14 EX z szlachterem Jeti MAX Bec 2DPlusEX. dwa akku na odbiornik po 3300mAh 7,4V 25C GPS Jeti czyjniki temperatury 2szt Jeti 1] silnik 2] akku. Obrotomierz. Jeti Wario Jeti. Akku silnika. Silnik ? zależy czy znajdę regler chciałbym Megę .Stabilizator lotu 3 osiowy tu jeszcze nie wiem jakiej firmy, ale muszę na razie go mieć, podział zasilania serva -odbiornik. płytka Tomasza. zamontowana za becem.Projektu skrzydła jeszcze brak więc nie wiadomo co będą miały lotki, klapy, hamulce, ?serwo holu , zamykane podwozie tu też znak zapytania czy warto. Serwa steru SW i SK w kadłubie SK na linkach SW popychacz węglowy prowadzony co najmniej w 4 punktach. ja to wszystko zrobię tylko główne pytanie czy będę umiał to wszystko wykorzystać Radio Jeti Duplex DS14. Dobry znak to taki dzisiaj odwiedziłem przyjaciół w Bielawie byłem u Józia Dakiniewicza właściciela Firmy Modellot i wiele spraw ruszyło do przodu. Władek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bulbon Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Radio lux, też bym takim polatał :-) , ale przy poważniejszych konstrukcjach zastanowiłbym się nad linkiem np. na 866MHz. U mnie w domu jak żona włączy mikrofalę, to wifi brak, oraz sterowania na 2,4GHz także. Włączam analizator, a tam co 100-500KHz mikrofala steruje wszystko w promieniu kilometra. Pasmo jest fajne, ale raczej koło nogi. Na tym "lata" słuchawka do telefonu, bezprzewodowe myszy i klawiatury, srajfon, smog z wifi nad miastem, oraz w/w wspomniana mikrofala. To mi przypomina kiedyś apki na 27MHz, a jak taryfiarz był w dopałą nie daleko, to było cienko. Z 2,4GHz aż tak nie jest, bo są inne mechanizmy dostępnu, ale może być "wesoło". Że tak jeszcze jak pozwolisz swoje trzy grosze wrzucę. Gdzieś w necie widziałem projekt na dwa równoległe linki właśnie chyba na 866 i 433 MHz. Jak znajdę, to podeślę, ale bym sugerował może jakoś w tym klimacie, mimo fail save. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 21 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Co do Jeti . Nie obawiam się zakłóceń mam wielu kolegów w kraju w Niemczech Czechach którzy to radyjko intensywnie używają i nic się nie dzieje to radio to dwa radia w jednym stąd Duplex w nazwie. Kiedyś FSRem wyparkowałem na brzegu mając dobre radio 40 mega. Kolega z Berlina pokazał mi radio brzydsze od trumny że ma takie niezawodne i poleca. Po powrocie do domu kupiłem od Krzysia Jasińskiego fajne radyjko i u niego zobaczyłem tą trumnę okazał się rollsrojsem w śród radyjek , słynne radyjko Beckera 433Mgh z potrójną wymianą częstotliwości zabezpieczone 3 kwarcami coś jak dzisiaj super wypas w 2,4, i kosztował tyle ile dzisiaj Duplex 16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 22 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 Władek Twój silnik to jest prawdopodobnie ten który był stosowany w latach 90 w modelach F5F. Miałem taki, tylko był czarny. Miał oznaczenie MEGA 10 FAI. Zasilany był pakietem NiCd 10 ogniw. Kręcił małym śmigiełkiem, chyba 10,5x6 i brał coś około 80A. Był również identycznie wyglądający silnik ale z oznaczeniem MEGA 10 FAI-SP zasilany 10 cel NiCd i kręcił śmigłem 13,5x8 z prądem około 90A. Silniki te to typowe motorki FAI czyli na zawody. Praca kilka-kilkanaście sekund i chłodzenie kilkadziesiąt sekund. Do zalet nie należy ich waga. Do Twojego szybowca raczej się nie nadaje. To jest silnik do małej "spawarki", takiej do 2m rozpiętości. Szukaj raczej jakiegoś outrunera, inrunera z przekładnią lub outrunera z przekładnią. Jaką wagę do lotu przewidujesz dla tego szybowca? Czy tak wygląda Twój silnik https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?217133-From-the-Lab-May-1998 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 22 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 Cześ Ryszard tu masz chyba rację ja go odkupiłem od Waldka Berezeckiego z całym wyczynowym laminatem modelem 2m i to rzeczywiście była spawarka kiedyś lataliśmy z Jurkiem G i mało mi paluchów nie odciął o pełnych gaciach nie wspomnę . Rysiu model zakładam wagę na 4,5kg bo sam kadłub już trochę warzy i nie zdziwię się jak dojdzie do 5 przed lotem. jak na razie skupiam się nad skrzydłami i z profilami mam dylemat a rozpiętość chcę wyciągnąć do 4,0-4,2m Do Ciebie dzwonię od miesiąca o poradę i nie mogę się zebrać. Ale wiem jedno któryś z waszej paczki będzie go oblatywał .Tak mi Józek S obiecuje. :) Pozdrawiam Władek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 22 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 Jak się trochę ociepli to umówimy się na latanie całą paczką. Będzie okazja pogadać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bulbon Opublikowano 23 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 ... ale wrzucicie filmik, jak to lata? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 23 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 Zenon na razie u mnie nie ma co latać jestem jeszcze w czarnej d.............pie Ryszard jest wytrawnym modelarzem lotniczym zaczynał od modeli robionych własna ręka i radzi chyba rozsądnie jakoś mi się przypomina że coś tam było napisane FAI . I jak tak jest to albo spalę silnik na dużym śmigle albo dam go do skobla 2m A do AWSa następna kasa do wydania lub jakaś fajna zamiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bulbon Opublikowano 23 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 Oki, ja bym go jak pisałem załączył z reglem i 12x6 na 5-10 minut i mierzył grzanie zwykłą nawet termoparą z umki (dotknięta na smalec do radiatorów). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 23 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 Władek ten motorek będzie dobry https://www.hacker-motor-shop.com/e-vendo.php?SessionId=&a=article&ProdNr=12716701&p=7202 Jak używasz nadajnika JETI to regulator do tego silnika pasowałby ten https://www.hacker-motor-shop.com/e-vendo.php?SessionId=&a=article&ProdNr=11009075&p=5446 Regulator z pełną telemetrią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 23 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 Szukam klienta na nerkę :lol: :lol:bankructwo totalne. Zenon ja mam w radyjku telemetrię z czujnikiem temperatur w dwóch punktach ale wiem że to co Ryszard podpowiada to jest to co powinienem zainwestować . i do zakończenia budowy szybowca powinienem to kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 23 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 Takie śmigiełko do kompletu, kołpak od tego samego producenta i będzie Pan zadowolony http://www.hoelleinshop.com/Alles-fuer-den-Elektroflug/Luftschrauben-und-Mitnehmer/Klappluftschrauben/Freudenthaler/CFK-Klappluftschraube-RFM-17x11-8mm-Hals-Freudenthaler-Modellbau.htm?shop=hoellein&SessionId=&a=article&ProdNr=RFM8291&t=49302&c=62350&p=62350 Ale to radocha wydawać cudze pieniądze . Władziu a może tak na początek zrezygnować z mnogości zbędnych czujników, fajerwerków i wodotrysków. Zrezygnować z markowych silników i regulatorów. Postawić na niską wagę modelu oraz "taniość" i kupić jakiś chiński silnik i regulator. Oblatać model i po regulacjach oraz przelatanym sezonie podjąć decyzję co dalej. Co o tym myślisz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bulbon Opublikowano 24 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2017 A może coś takiego https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-donkey-st4010-820kv-brushless-motor.html na początek? Szału nie ma, d..y nie urywa, ale tanio. :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 24 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2017 Rysiu znasz mnie dobrze wiesz ile modeli w życiu skasowałem i ile lat nie latam . AWS robię bo mnie roznosi z nudów ryby nie biorą z FSRami skończyłem czasu dużo a ja lubię dłubać . Zaczynam od symulatora następnie mam dwa nisko budżetowe modele do treningu 1 to laminat balsa z uszami 1700mm bez lotek leciutki modelik 2 to już 2000mmm pełna skorupa z lotkami na nich będę się rozbijał niczym puszczę AWS, Na pewno jeszcze coś po drodze większego się znajdzie. Czasu trochę upłynie ,muszę zrobić skrzydła i całe wykończenie wraz z kabina którą muszę wytłoczyć pracy mnogo a ja mam dużo czasu. Mam nadzieję ze wszystkiego nie zapomniałem . z tą telemetria to oczywiście przesada mimo że to wszystko posiadam to nie ślizg gdzie mogę patrzeć w ekran co i jak w powietrzu nie ma na to czasu Mam jeszcze 4 metrowe skrzydła od ASH i na nich może coś zrobię do treningu. Pogadamy na ten temat. Władek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 24 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2017 Czekamy na ocieplenie. W zeszłym roku pod koniec kwietnia rozpoczynaliśmy sezon 3 dniowym spotkaniem w stronach Józka S. W dzień latanie a wieczorem ognisko i pogaduchy do białego rana. Chłopaki już się nie mogą doczekać. Ja zresztą też przegoniłbym korniki z moich pierdopędów. Przygotuj jakikolwiek modelik bo do wiosny niewiele czasu zostało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi