Skocz do zawartości

Silnik Mega 10 szczotkowy-producent Karel Matyas.cz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

co do regla -od czasu do czasu pojawiają się na allegro lub OLX      tanie markowe używki szczotkowych regli...

 

 -więc jak masz czas -to poluj. ja bym szukał 100 amperowego lub więcej wersja opto co najmniej na 6 cel li-pol  lepiej na 8  np. jeti, hacker, kontronik, castle itp. 

 

Ludzie uciekają ze szczotkowych i pozbywają się regli. daj ogłoszenie na forum -może ktoś sprzeda już mu niepotrzebny.

 

Model duży -ciężki -niebezpieczny -drogi  -napęd może być stary ale musi być pewny. Podobnie elektronika

 

co do starych neodymowców -wiem co potrafią mam robbe pro sydney 744  oraz 2 maluszki Palićka-Velkom -troszkę bardziej prądożerne od dobrych bezszczotkowych -ale biją na głowę wszystkie tanie bezszczotki...    stare ale potwory.

Opublikowano

To były bardzo dobre silniki, jak kolega piszę wyżej. Mega czyli kopia Plettenberga, Lehnery czy kontroniki i Paliczki. Jak ma komutator w dobrym stanie i szczotki to używać i cieszyć się dobrym wyrobem. Regulatory do szczotek dobre robił Kontronik, model Sun. Wiadomo są to silniki stare często na magnesach kobaltowych , te nowsze na neodymowych, Wykonaniem jednak odbiegają od dzisiejszego szmelcu z wklejanymi luźnymi łożyskami. W łódkach te motory robiły kariere  swego czasu, do motoszybowca to będzie aż.. nadto na dobrym zasilaniu. Jedna tylko uwaga, trzeba celować w regulatory o dużo dużo większym zapasie  niż to by wynikało z liczenia prądu. 

Opublikowano

co do  podawanego przez producentów  prądu regla -dla regli samochodowych podawany prąd często dotyczy prądu chwilowego w momencie ruszania -i np. regler 180A może bezpiecznie pracować przy ciągłym obciążeniu 20 czy 30A....

 

dla regli lotniczych podawany prąd zazwyczaj dotyczy obciążenia ciągłego przy dobrym chłodzeniu -lub jest pisane, że przez 30 sekund.

 

w momencie startu szczotkowego neodymowca też jest duży impuls prądowy -regiel musi mieć zapas...

Opublikowano

Oczywiście, często gęsto są to prądy bliskie zwarciowym wynikające z możliwości akumulatora. Kiedyś jak zasilanie było NIMH to poszło dziesiąt amperów i tyle, teraz  są inne akumulatory..

Opublikowano

Jakby nie było to powinna być telemetria i na apce, albo wmiksowane do FPV  m.in. prąd, napięcie, pobrane Ah, aktualna temperatura pakietu, regla, silnika, itd., bo przy tej wielkości to już nie zabawka.

No może automatycznej gaśnicy sterowanej z dołu nie polecam, aczkolwiek bym nie wykluczał. :-)

Opublikowano

,W tym modelu będzie pełna telemetria . Ja taką przewiduje; .podwójne zasilanie odbiornika jeti 14 EX z szlachterem  Jeti MAX Bec 2DPlusEX. dwa akku na odbiornik  po 3300mAh 7,4V 25C

GPS Jeti czyjniki temperatury 2szt Jeti 1] silnik 2] akku. Obrotomierz. Jeti  Wario Jeti.  Akku silnika. Silnik ? zależy czy znajdę regler chciałbym Megę .Stabilizator lotu 3 osiowy tu jeszcze nie wiem jakiej firmy, ale muszę na razie go mieć, podział zasilania serva -odbiornik. płytka Tomasza. zamontowana za becem.Projektu skrzydła jeszcze brak więc nie wiadomo co będą miały lotki, klapy, hamulce, ?serwo holu , zamykane podwozie tu też znak zapytania czy warto. Serwa steru SW i SK w kadłubie SK na linkach SW popychacz węglowy prowadzony co najmniej w 4 punktach.  ja to wszystko zrobię tylko główne pytanie czy będę umiał to wszystko wykorzystać  Radio Jeti Duplex DS14. Dobry znak to taki dzisiaj odwiedziłem przyjaciół w Bielawie  byłem u Józia Dakiniewicza  właściciela Firmy Modellot i wiele spraw ruszyło do przodu. Władek   

Opublikowano

Radio lux, też bym takim polatał :-) , ale przy poważniejszych konstrukcjach zastanowiłbym się nad linkiem np. na 866MHz. U mnie w domu jak żona włączy mikrofalę, to wifi brak, oraz sterowania na 2,4GHz także.

Włączam analizator, a tam co 100-500KHz mikrofala steruje wszystko w promieniu kilometra. Pasmo jest fajne, ale raczej  koło nogi. Na tym "lata" słuchawka do telefonu, bezprzewodowe myszy i klawiatury, srajfon, smog z wifi nad miastem, oraz w/w wspomniana mikrofala. To mi przypomina kiedyś apki na 27MHz, a jak taryfiarz był w dopałą nie daleko, to było cienko. Z 2,4GHz aż tak nie jest, bo są inne mechanizmy dostępnu, ale może być "wesoło".  Że tak jeszcze jak pozwolisz swoje trzy grosze wrzucę. 

Gdzieś w necie widziałem projekt na dwa równoległe linki właśnie chyba na 866 i 433 MHz. Jak znajdę, to podeślę, ale bym sugerował może jakoś w tym klimacie, mimo fail save.

Opublikowano

Co do Jeti . Nie obawiam się zakłóceń  mam wielu kolegów w kraju w Niemczech Czechach którzy to radyjko intensywnie używają  i nic się nie dzieje to radio to dwa radia w jednym stąd Duplex w nazwie. Kiedyś FSRem  wyparkowałem na brzegu mając dobre radio 40 mega. Kolega z Berlina pokazał mi radio brzydsze od trumny że ma  takie  niezawodne i poleca. Po powrocie do domu kupiłem od Krzysia Jasińskiego fajne radyjko i u niego zobaczyłem tą trumnę okazał się rollsrojsem w śród radyjek , słynne radyjko Beckera 433Mgh z potrójną wymianą częstotliwości zabezpieczone 3 kwarcami coś jak dzisiaj super wypas w 2,4, i kosztował tyle ile dzisiaj Duplex  16

Opublikowano

Władek Twój silnik to jest prawdopodobnie ten który był stosowany w latach 90 w modelach F5F. Miałem taki, tylko był czarny. Miał oznaczenie MEGA 10 FAI. Zasilany był pakietem NiCd 10 ogniw. Kręcił małym śmigiełkiem, chyba 10,5x6 i brał coś około 80A. Był również identycznie wyglądający silnik ale z oznaczeniem MEGA 10 FAI-SP zasilany 10 cel NiCd i kręcił śmigłem 13,5x8 z prądem około 90A. Silniki te to typowe motorki FAI czyli na zawody. Praca kilka-kilkanaście sekund i chłodzenie kilkadziesiąt sekund. Do zalet nie należy ich waga. Do Twojego szybowca raczej się nie nadaje. To jest silnik do małej "spawarki", takiej do 2m rozpiętości. Szukaj raczej jakiegoś outrunera, inrunera z przekładnią lub outrunera z przekładnią. Jaką wagę do lotu przewidujesz dla tego szybowca? Czy tak wygląda Twój silnik https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?217133-From-the-Lab-May-1998 

Opublikowano

Cześ Ryszard tu masz chyba rację ja go odkupiłem od Waldka Berezeckiego z całym wyczynowym laminatem  modelem 2m i to rzeczywiście była spawarka kiedyś lataliśmy z Jurkiem G i mało mi paluchów nie odciął o pełnych gaciach nie wspomnę . Rysiu model zakładam wagę na 4,5kg bo sam kadłub już trochę warzy i nie zdziwię się jak dojdzie do 5 przed lotem. jak na razie skupiam się nad skrzydłami i z profilami mam dylemat a rozpiętość chcę wyciągnąć do 4,0-4,2m  Do Ciebie dzwonię od miesiąca o poradę i nie mogę się zebrać. Ale wiem jedno któryś z waszej paczki będzie go oblatywał .Tak mi Józek S obiecuje. :) :) :) Pozdrawiam Władek

Opublikowano

Zenon na razie u mnie nie ma co latać jestem jeszcze w czarnej d.............pie   Ryszard jest wytrawnym modelarzem lotniczym zaczynał od modeli robionych własna ręka i radzi chyba rozsądnie jakoś mi się przypomina że coś tam było napisane FAI . I jak tak jest to albo spalę silnik na dużym śmigle albo dam go do skobla 2m A do AWSa następna kasa do wydania lub jakaś fajna zamiana.

Opublikowano

Oki, ja bym go jak pisałem załączył z reglem i 12x6 na 5-10 minut i mierzył grzanie zwykłą nawet termoparą z umki (dotknięta na smalec do radiatorów). 

Opublikowano

Szukam klienta na nerkę :lol: :lol: :lol: :lol:bankructwo totalne. Zenon ja mam w radyjku telemetrię z czujnikiem temperatur w dwóch punktach ale wiem że to co Ryszard podpowiada to jest to co powinienem zainwestować . i do zakończenia budowy szybowca powinienem to kupić

Opublikowano

Takie śmigiełko do kompletu, kołpak od tego samego producenta i będzie Pan zadowolony http://www.hoelleinshop.com/Alles-fuer-den-Elektroflug/Luftschrauben-und-Mitnehmer/Klappluftschrauben/Freudenthaler/CFK-Klappluftschraube-RFM-17x11-8mm-Hals-Freudenthaler-Modellbau.htm?shop=hoellein&SessionId=&a=article&ProdNr=RFM8291&t=49302&c=62350&p=62350


Ale to radocha wydawać cudze pieniądze :D . Władziu a może tak na początek zrezygnować z mnogości zbędnych czujników, fajerwerków i wodotrysków. Zrezygnować z markowych silników i regulatorów. Postawić na niską wagę modelu oraz  "taniość" i kupić jakiś chiński silnik i regulator. Oblatać model i po regulacjach oraz przelatanym sezonie podjąć decyzję co dalej. Co o tym myślisz ?

Opublikowano

Rysiu znasz mnie dobrze wiesz ile modeli w życiu skasowałem i ile lat nie latam . AWS robię bo mnie roznosi z nudów ryby nie biorą z FSRami  skończyłem czasu dużo a ja lubię dłubać . Zaczynam od symulatora  następnie mam dwa nisko budżetowe modele do treningu 1 to laminat balsa z uszami 1700mm bez lotek leciutki modelik 2 to już 2000mmm pełna skorupa z lotkami  na nich będę się rozbijał niczym puszczę AWS, Na pewno  jeszcze coś po drodze większego się znajdzie.  Czasu trochę upłynie ,muszę zrobić skrzydła i całe wykończenie wraz z kabina którą muszę wytłoczyć pracy mnogo a ja mam dużo czasu.

Mam nadzieję ze wszystkiego nie zapomniałem . z tą telemetria to oczywiście przesada mimo że to wszystko posiadam to nie ślizg gdzie mogę patrzeć w ekran co i jak w powietrzu nie ma na to czasu

 Mam jeszcze 4 metrowe skrzydła od ASH i na nich może coś zrobię do treningu. Pogadamy na ten temat. Władek.

Opublikowano

Czekamy na ocieplenie. W zeszłym roku pod koniec kwietnia rozpoczynaliśmy sezon 3 dniowym spotkaniem w  stronach Józka S. W dzień latanie a wieczorem ognisko i pogaduchy do białego rana. Chłopaki już się nie mogą doczekać. Ja zresztą też przegoniłbym korniki z moich pierdopędów. Przygotuj jakikolwiek modelik bo do wiosny niewiele czasu zostało.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.