Jump to content

emax BL2215/20 - przekładka wału


Krzysztof7501
 Share

Recommended Posts

Ja bym Ci doradził abyś skorzystał z pomocy w warsztacie na przykład samochodowym gdzie maja prasę do łożysk . Wał musi być idealnie prowadzony na prasie aby go nie skrzywić . na prasie milimetr po milimetrze pójdzie jak nie to zostaw go bo zepsujesz cały silnik.Władek

 

PS Nigdy nie miałem  takiego silnika w ręku więc się zastanawiam czy można wirnik  obrócić 180 stopni?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za radę z imadłem, ale trochę mi brakuje rozstawu. Muszę jeszcze przemyśleć, czy to ruszać.

 

Może wystarczy odkręcić jedną, lub dwie szczęki. Ale uwaga: małe imadełko, może nie wytrzymać potrzebnej siły!

Jaka jest średnica ośki?

 

Jurek

Link to comment
Share on other sites

Bez jaj, takie maleństwo na prasę, to jak z armatą na muchę. Obawiam się że przy operacji wypychania wału mogą rozlecieć się łożyska. Ja chciałem w 2215gt wał przełożyć i nie było opcji, bo z jednej strony był frez na segera ( spinka ), a z drugiej na "pchełkę". Ale u mnie wał wyszedł całkiem lekko, co prawda czujnik kinetyczny był potrzebny, ale silnik trzymałem w ręce.

Link to comment
Share on other sites

Mamy prasy i praski prasa hydrauliczna ma nacisk w tonach ręczna w dziesiątych i setnych kilogramach bardzo często z niej korzystam i zapewniam was że dużo precyzyjniej się to robi .

Link to comment
Share on other sites

Bez jaj, takie maleństwo na prasę, to jak z armatą na muchę. Obawiam się że przy operacji wypychania wału mogą rozlecieć się łożyska. Ja chciałem w 2215gt wał przełożyć i nie było opcji, bo z jednej strony był frez na segera ( spinka ), a z drugiej na "pchełkę". Ale u mnie wał wyszedł całkiem lekko, co prawda czujnik kinetyczny był potrzebny, ale silnik trzymałem w ręce.

 

Łożyska się nie rozlecą, bo ich tan nie ma :) ,a czujnik kinetyczny jak najbardziej, możliwie największy, "czujnikować" nim delikatnie, osiowo i nie zapominać o podparciu rurką gniazda osadzenia ośki (by nie pogiąć "szprych"). A prasa, albo solidna wiertarka kolumnowa, to dobre rozwiązanie, tyle, że dostępne dla niewielu z nas.

 

Jurek

Link to comment
Share on other sites

Obawiam się że będzie problem z przesunięciem wału, bo frez na segera jest z jednej strony. Jak inaczej wał założysz, to zawleczki nie założysz. Chyba zostaje tylko dobranie innego wału, chyba że ktoś zna jakieś inne rozwiazanie. Ja próbowałem i odpuściłem, w GT mocowanie jest takie same, z jednej str spinka, z drugiej frez na śrubkę zabezpieczającą. Opornie szło, ale tragedii nie było.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Tarczą ścierną narzędziem Dremel lub podobnym można zrobić rowek. Czasem wychodzi trochę szerszy niż potrzeba, ale ogólnie to działa. Pierwsza próba mi nie wyszła- rowek był dużo za szeroki, więc zastosowałem drut miękki, tak ok. 0,5 mm skręcony kombinerkami aż do momentu, kiedy skrętka się ukręciła. Pozostał jednak pierścień w rowku, zastępujący oryginalne zabezpieczenie i silnik długo tak działał. Od tego momentu przestałem się przejmować brakiem dedykowanych do silników wałów- byle mieć właściwą średnicę. Podebrania pod "pchełki" też można zrobić samemu bez kłopotu.

Link to comment
Share on other sites

A musi być seger?

Przecież wystarczy np. tak blokada:

Blokada_na_o_popychacz_-_31mm_otwor.jpg

Zresztą przecież po przepchnięciu to podcięcie do mocowania piasty/propsavera znajdzie się akurat tam gdzie będzie trzymane robaczkiem wkręconym w obudowę i tyle wystarczy.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.