Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co prawda w budowie tego modelu nie ma nic nie zwykłego i trudnego, ale zakładam temat - może ktoś dzięki temu znajdzie model którego szuka tak jak ja w tym temacie.

Model jeszcze nie oblatany ale raczej skończony, budowa bardzo prosta i przyjemna. W stosunku do oryginału zmieniona szerokość przedniej półki do 11cm (w oryginale chyba 9cm). Dzięki sugestii Łukasza (Hincek) przesunąłem winglety tak jak powinny być  :D . W tym momencie środek ciężkości znajduję się odrobinę przed środkiem z planów - mam nadzieję, że nie sprawi to problemów.

 

Na zdjęciach przyklejona na szybko kamerka FPV, ostatecznie zamocuję ją odpowiednio, zasilana będzie z małego osobnego pakietu.

 

Obecnie boję się trochę dźwięku wydawanego przez silnik/śmigło, jest  dziwnie głośny. Oś jest prosto, śmigło dobrze wyważone, mam wrażenie, że to przez uderzanie powietrza w skrzydło - przy wolnych obrotach da się usłyszeć, że hałas jest wydawany podczas przelotu śmigłą obok skrzydła (tj. wtedy gdy jest poziomo). 

 

Specyfikacja:

Waga gotowego do lotu ok. 353 gramy - Wydaję mi się, że całkiem ok. :)

Silnik Redox 500/1400

Regulator Redox 20A

Śmigło GWS 8x4.3

Serwa TowerPro MG90S

Akumulator Redox 1500mAh 2S

 

Większość wyposażenia wyjęta z mojego pierwszego modelu ToTo - 0

 

Oblot - może jutro. Boje się  :D

 

Zdjęcia:

 

32449527394_e255fb3323_h.jpgIMGP8491 by czarobest, on Flickr

33164240301_4f96703940_h.jpgIMGP8492 by czarobest, on Flickr
33292350375_bce7bd99c3_h.jpgIMGP8493 by czarobest, on Flickr
33292348665_ba8a7d00b6_h.jpgIMGP8494 by czarobest, on Flickr
33251698286_f063240ecf_h.jpgIMGP8495 by czarobest, on Flickr
32485263574_d9f5a628c9_h.jpgIMGP8496 by czarobest, on Flickr
33172646372_010e5c4b86_h.jpgIMGP8497 by czarobest, on Flickr
33327834075_d359cc50b3_h.jpgIMGP8498 by czarobest, on Flickr
33327833215_25c3ec8cb6_h.jpgIMGP8499 by czarobest, on Flickr
33327832505_9f2909b595_h.jpgIMGP8500 by czarobest, on Flickr
33327831355_9794d320c7_h.jpgIMGP8501 by czarobest, on Flickr
33327830915_63829753ac_h.jpgIMGP8502 by czarobest, on Flickr
33327830415_053a843269_b.jpgIMGP8503 by czarobest, on Flickr

 

 

Anteny od obornika muszę lepiej ogarnąć :P  

Model ze strony: http://red20rc.org/nanowing-600mm-kfm4-fpv-race-wing/

Opublikowano

Teraz wszystko jest jasne.

Śmigło "pierdzi" bo ma za mało "powietrza" wokół i przez to napęd ma też mniejszą sprawność.

Koniecznie odsuń śmigło od kadłuba i zastosuj mniejszą średnicę, ale o większym skoku.

Będzie dobrze :)

Opublikowano

Czyli oblot jednak nie jutro :) . Ciężko będzie to odsunąć, ale coś zrobię. Ile mniej więcej powinno być luzu? Szkoda, że nie da rady to śmigło, wieje mocno :).

Opublikowano

Daj mniej elastyczne śmigło np. APC bo to ci się odkształca i dlatego masz ten hałas. Po drugie to te śmigiełko troszkę za duże, ale to wyjdzie w praniu - chodzi mi o moment odśmigłowy, ale mając takie KV nic nie poradzisz. Spokojnie poleci nie przejmuj się tym dźwiękiem. A silnika do tyłu nie przesuwaj bo tylko środek ciężkości zmienisz i wagi będziesz dodawał. Powodzenia przy oblocie.

Opublikowano (edytowane)

Dziękuje Wam za rady, odsunąłem na razie śmigło ile się da na wale, mam około centymetra odległości między śmigłem a końcem kadłuba. Sprawdzę jak z hałasem po naładowaniu akumulatorków od aparatury i prawdopodobnie jeszcze dziś pójdę na pierwszy lot bez FPV. Jeśli chodzi o śmigła to pewnie spróbuję jeszcze 7x6, ale nie mam takich i musiałbym zamówić. Śmigłą APC są cięższe od GWS'ów i może być większy problem z tym momentem.

 

Powodzenia przy oblocie.

Będzie dobrze  :)

Dzięki  :)

 

 

I po crash testach  :) . Przypuszczam że jednak środek ciężkości za bardzo z przodu. Ciężko było w ogóle go obrócić oraz zmienić wysokość - za to leci prosto  :D . Muszę chyba przesunąć ten silnik do tyłu i zwiększyć wychylenia sterów. Z dobrych wieści - model dostałby 5 gwiazdek w teście Euro NCAP, lekko wgnieciony winglet, a na samym skrzydle nawet zmarszczki się nie zrobiły na taśmie.Pierwszy start to moja wina - za mało mocy, czyli jak zwykle przy moich startach. Drugi "lot" wygląda w miarę, ale to co zrobiłem wygląda strasznie, to trochę z winy tego, że model w ogóle nie reagował na obrót w lewo, a w prawo zareagował nagle do tego moje umiejętności :D  i tak wyszło. A i ten dźwięk przy drugim wyrzucie - to już nie było śmigło... Muszę to sprawdzić dokładnie. 

 

Nie ma się czym chwalić, ale film musi być:

Edytowane przez czarobest
Opublikowano

Smiglo jest typu SF

gws-smiglo--8x4-3-sf.jpg

- one bardzo szybko zrywaja strugi i nie nadaja sie do niczego co szybko lata ani do niczego co szybko kreci. Polecam zalozyc cos sztywniejszego - np jakies miglo od racerow. Zaloz smiglo typu HD

gws-smiglo--8x4.jpg

Opublikowano

A ja "mądry" jestem :). Wiem co to jest SF, ale nie pomyślałem, że mogą zrywać strugi, raczej, że bardziej obciążają silnik. Mam do dyspozycji jeszcze GWS 8x4 "normalnego" spróbuję z nim. Nie zmienia to faktu, że raczej i tak muszę przesunąć środek ciężkości odrobinę do tyłu, bo słabo reagował na stery. Dzięki :)

Opublikowano (edytowane)

Ciężko będzie to odsunąć, ale coś zrobię. Ile mniej więcej powinno być luzu?

 

Sprawdziłem u siebie i wychodzi po 25mm zarówno od kadłuba jak i wingletów elevonów.

Edytowane przez Hincek
Opublikowano

Sprawdziłem u siebie i wychodzi po 25mm zarówno od kadłuba jak i wingletów.

A nie od lotek?  :huh:

 

Jak odsunę jakoś silnik około 1 cm powinno być chyba ok. bo obecnie mam też 1 cm od kadłuba.

Opublikowano

Tym razem zmieniłem śmigło na GWS'a 8x4 (normalnego) i faktycznie jest lepiej. Zwiększyłem dodatkowo zakres wychyleń. W tym momencie mogę ostatecznie powiedzieć, że muszę przesunąć środek ciężkości do tyłu, dodatkowo oddalając śmigło od kadłuba. I jeszcze dodać większy skłon silnika.

 

Podczas lotu musiałem cały czas trzymać drążek wysokości do siebie by model leciał prosto, ale dało się już latać i jestem zadowolony  :). Może ktoś jest ciekawy to również film  :D  :

 

Edycja 11.03.2017 19:38

Odsunąłem silnik do tyłu i hałas jest sporo mniejszy. Jednak pomimo dość, moim zdaniem, mocnego wysunięcia i sporego skłonu dalej muszę trzymać ster do siebie, ale już minimalnie. To już sobie wytrymuję. Po za tym fajnie się lata  :) i o dziwo brakuje mi trochę prędkości  :D . Muszę zakupić jakiegoś APC 7x6 lub coś podobnego.

33225187702_034c8214c7_b.jpgIMGP8504 by czarobest, on Flickr

A jutro spróbuję z FPV  ^_^

Opublikowano

dalej muszę trzymać ster do siebie, ale już minimalnie.

 

Wszystko wskazuje na to, że nie ustawiłeś reflexu - lekkie wychylenie lotek do góry w stanie spoczynku.

Opublikowano

Po powrocie z lotów zmieniłem po prostu mechanicznie położenie neutralne sterów na "lekko do góry". Czy może chodzi o jakąś opcję w aparaturze? Nie za bardzo potrafię coś takiego znaleźć. 

Opublikowano

Przy tak długim wale i słabo wyważonym śmigle rozwalisz migiem łożyska w silniku, nie da się piasty nasunąć głębiej na wał?

Opublikowano

Przy tak długim wale i słabo wyważonym śmigle rozwalisz migiem łożyska w silniku, nie da się piasty nasunąć głębiej na wał?

Jest trochę odsunięta w celu oddalenia śmigła od kadłuba. Obecnie mogę trochę ją przybliżyć. Śmigło w miarę możliwości wyważałem tak samo jak i silnik (co widać)

Jezeli zrobiles na zero - to ciezki nos chce opadac, i musisz zaciagas ster wysokosci. 

Ok, myślałem, że po odpowiednim wyważeniu (już jest praktycznie tak jak w planach) powinien lecieć w miarę prosto szczególnie przy wykłonie silnika. 

Opublikowano

Tak - latajace skrzydla musza miec profil samostateczny:

 

http://m-selig.ae.illinois.edu/flyingWingAfs/eh2012/eh212.GIF

 

Jezeli zrobiles na zero - to ciezki nos chce opadac, i musisz zaciagas ster wysokosci. 

 

Nie muszą ;)

Planki muszą mieć (czyli takie bez skosu).

Ogólnie im większy skos do tyłu i większe skręcenie końcówki, tym profil musi być mniej samostateczny.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.