Skocz do zawartości

NanoWing - Pierwsze skrzydło i pierwsze FPV


Rekomendowane odpowiedzi

Co prawda w budowie tego modelu nie ma nic nie zwykłego i trudnego, ale zakładam temat - może ktoś dzięki temu znajdzie model którego szuka tak jak ja w tym temacie.

Model jeszcze nie oblatany ale raczej skończony, budowa bardzo prosta i przyjemna. W stosunku do oryginału zmieniona szerokość przedniej półki do 11cm (w oryginale chyba 9cm). Dzięki sugestii Łukasza (Hincek) przesunąłem winglety tak jak powinny być  :D . W tym momencie środek ciężkości znajduję się odrobinę przed środkiem z planów - mam nadzieję, że nie sprawi to problemów.

 

Na zdjęciach przyklejona na szybko kamerka FPV, ostatecznie zamocuję ją odpowiednio, zasilana będzie z małego osobnego pakietu.

 

Obecnie boję się trochę dźwięku wydawanego przez silnik/śmigło, jest  dziwnie głośny. Oś jest prosto, śmigło dobrze wyważone, mam wrażenie, że to przez uderzanie powietrza w skrzydło - przy wolnych obrotach da się usłyszeć, że hałas jest wydawany podczas przelotu śmigłą obok skrzydła (tj. wtedy gdy jest poziomo). 

 

Specyfikacja:

Waga gotowego do lotu ok. 353 gramy - Wydaję mi się, że całkiem ok. :)

Silnik Redox 500/1400

Regulator Redox 20A

Śmigło GWS 8x4.3

Serwa TowerPro MG90S

Akumulator Redox 1500mAh 2S

 

Większość wyposażenia wyjęta z mojego pierwszego modelu ToTo - 0

 

Oblot - może jutro. Boje się  :D

 

Zdjęcia:

 

32449527394_e255fb3323_h.jpgIMGP8491 by czarobest, on Flickr

33164240301_4f96703940_h.jpgIMGP8492 by czarobest, on Flickr
33292350375_bce7bd99c3_h.jpgIMGP8493 by czarobest, on Flickr
33292348665_ba8a7d00b6_h.jpgIMGP8494 by czarobest, on Flickr
33251698286_f063240ecf_h.jpgIMGP8495 by czarobest, on Flickr
32485263574_d9f5a628c9_h.jpgIMGP8496 by czarobest, on Flickr
33172646372_010e5c4b86_h.jpgIMGP8497 by czarobest, on Flickr
33327834075_d359cc50b3_h.jpgIMGP8498 by czarobest, on Flickr
33327833215_25c3ec8cb6_h.jpgIMGP8499 by czarobest, on Flickr
33327832505_9f2909b595_h.jpgIMGP8500 by czarobest, on Flickr
33327831355_9794d320c7_h.jpgIMGP8501 by czarobest, on Flickr
33327830915_63829753ac_h.jpgIMGP8502 by czarobest, on Flickr
33327830415_053a843269_b.jpgIMGP8503 by czarobest, on Flickr

 

 

Anteny od obornika muszę lepiej ogarnąć :P  

Model ze strony: http://red20rc.org/nanowing-600mm-kfm4-fpv-race-wing/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wszystko jest jasne.

Śmigło "pierdzi" bo ma za mało "powietrza" wokół i przez to napęd ma też mniejszą sprawność.

Koniecznie odsuń śmigło od kadłuba i zastosuj mniejszą średnicę, ale o większym skoku.

Będzie dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj mniej elastyczne śmigło np. APC bo to ci się odkształca i dlatego masz ten hałas. Po drugie to te śmigiełko troszkę za duże, ale to wyjdzie w praniu - chodzi mi o moment odśmigłowy, ale mając takie KV nic nie poradzisz. Spokojnie poleci nie przejmuj się tym dźwiękiem. A silnika do tyłu nie przesuwaj bo tylko środek ciężkości zmienisz i wagi będziesz dodawał. Powodzenia przy oblocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam za rady, odsunąłem na razie śmigło ile się da na wale, mam około centymetra odległości między śmigłem a końcem kadłuba. Sprawdzę jak z hałasem po naładowaniu akumulatorków od aparatury i prawdopodobnie jeszcze dziś pójdę na pierwszy lot bez FPV. Jeśli chodzi o śmigła to pewnie spróbuję jeszcze 7x6, ale nie mam takich i musiałbym zamówić. Śmigłą APC są cięższe od GWS'ów i może być większy problem z tym momentem.

 

Powodzenia przy oblocie.

Będzie dobrze  :)

Dzięki  :)

 

 

I po crash testach  :) . Przypuszczam że jednak środek ciężkości za bardzo z przodu. Ciężko było w ogóle go obrócić oraz zmienić wysokość - za to leci prosto  :D . Muszę chyba przesunąć ten silnik do tyłu i zwiększyć wychylenia sterów. Z dobrych wieści - model dostałby 5 gwiazdek w teście Euro NCAP, lekko wgnieciony winglet, a na samym skrzydle nawet zmarszczki się nie zrobiły na taśmie.Pierwszy start to moja wina - za mało mocy, czyli jak zwykle przy moich startach. Drugi "lot" wygląda w miarę, ale to co zrobiłem wygląda strasznie, to trochę z winy tego, że model w ogóle nie reagował na obrót w lewo, a w prawo zareagował nagle do tego moje umiejętności :D  i tak wyszło. A i ten dźwięk przy drugim wyrzucie - to już nie było śmigło... Muszę to sprawdzić dokładnie. 

 

Nie ma się czym chwalić, ale film musi być:

Edytowane przez czarobest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja "mądry" jestem :). Wiem co to jest SF, ale nie pomyślałem, że mogą zrywać strugi, raczej, że bardziej obciążają silnik. Mam do dyspozycji jeszcze GWS 8x4 "normalnego" spróbuję z nim. Nie zmienia to faktu, że raczej i tak muszę przesunąć środek ciężkości odrobinę do tyłu, bo słabo reagował na stery. Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko będzie to odsunąć, ale coś zrobię. Ile mniej więcej powinno być luzu?

 

Sprawdziłem u siebie i wychodzi po 25mm zarówno od kadłuba jak i wingletów elevonów.

Edytowane przez Hincek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem zmieniłem śmigło na GWS'a 8x4 (normalnego) i faktycznie jest lepiej. Zwiększyłem dodatkowo zakres wychyleń. W tym momencie mogę ostatecznie powiedzieć, że muszę przesunąć środek ciężkości do tyłu, dodatkowo oddalając śmigło od kadłuba. I jeszcze dodać większy skłon silnika.

 

Podczas lotu musiałem cały czas trzymać drążek wysokości do siebie by model leciał prosto, ale dało się już latać i jestem zadowolony  :). Może ktoś jest ciekawy to również film  :D  :

 

Edycja 11.03.2017 19:38

Odsunąłem silnik do tyłu i hałas jest sporo mniejszy. Jednak pomimo dość, moim zdaniem, mocnego wysunięcia i sporego skłonu dalej muszę trzymać ster do siebie, ale już minimalnie. To już sobie wytrymuję. Po za tym fajnie się lata  :) i o dziwo brakuje mi trochę prędkości  :D . Muszę zakupić jakiegoś APC 7x6 lub coś podobnego.

33225187702_034c8214c7_b.jpgIMGP8504 by czarobest, on Flickr

A jutro spróbuję z FPV  ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe. Nie znam się :).

Dzięki. Czy to normalne w tego typu modelach?

 

Tak - latajace skrzydla musza miec profil samostateczny:

 

http://m-selig.ae.illinois.edu/flyingWingAfs/eh2012/eh212.GIF

 

Jezeli zrobiles na zero - to ciezki nos chce opadac, i musisz zaciagas ster wysokosci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tak długim wale i słabo wyważonym śmigle rozwalisz migiem łożyska w silniku, nie da się piasty nasunąć głębiej na wał?

Jest trochę odsunięta w celu oddalenia śmigła od kadłuba. Obecnie mogę trochę ją przybliżyć. Śmigło w miarę możliwości wyważałem tak samo jak i silnik (co widać)

Jezeli zrobiles na zero - to ciezki nos chce opadac, i musisz zaciagas ster wysokosci. 

Ok, myślałem, że po odpowiednim wyważeniu (już jest praktycznie tak jak w planach) powinien lecieć w miarę prosto szczególnie przy wykłonie silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - latajace skrzydla musza miec profil samostateczny:

 

http://m-selig.ae.illinois.edu/flyingWingAfs/eh2012/eh212.GIF

 

Jezeli zrobiles na zero - to ciezki nos chce opadac, i musisz zaciagas ster wysokosci. 

 

Nie muszą ;)

Planki muszą mieć (czyli takie bez skosu).

Ogólnie im większy skos do tyłu i większe skręcenie końcówki, tym profil musi być mniej samostateczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.