czarobest Opublikowano 8 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 Co prawda w budowie tego modelu nie ma nic nie zwykłego i trudnego, ale zakładam temat - może ktoś dzięki temu znajdzie model którego szuka tak jak ja w tym temacie. Model jeszcze nie oblatany ale raczej skończony, budowa bardzo prosta i przyjemna. W stosunku do oryginału zmieniona szerokość przedniej półki do 11cm (w oryginale chyba 9cm). Dzięki sugestii Łukasza (Hincek) przesunąłem winglety tak jak powinny być . W tym momencie środek ciężkości znajduję się odrobinę przed środkiem z planów - mam nadzieję, że nie sprawi to problemów. Na zdjęciach przyklejona na szybko kamerka FPV, ostatecznie zamocuję ją odpowiednio, zasilana będzie z małego osobnego pakietu. Obecnie boję się trochę dźwięku wydawanego przez silnik/śmigło, jest dziwnie głośny. Oś jest prosto, śmigło dobrze wyważone, mam wrażenie, że to przez uderzanie powietrza w skrzydło - przy wolnych obrotach da się usłyszeć, że hałas jest wydawany podczas przelotu śmigłą obok skrzydła (tj. wtedy gdy jest poziomo). Specyfikacja: Waga gotowego do lotu ok. 353 gramy - Wydaję mi się, że całkiem ok. Silnik Redox 500/1400 Regulator Redox 20A Śmigło GWS 8x4.3 Serwa TowerPro MG90S Akumulator Redox 1500mAh 2S Większość wyposażenia wyjęta z mojego pierwszego modelu ToTo - 0 Oblot - może jutro. Boje się Zdjęcia: IMGP8491 by czarobest, on Flickr IMGP8492 by czarobest, on FlickrIMGP8493 by czarobest, on FlickrIMGP8494 by czarobest, on FlickrIMGP8495 by czarobest, on FlickrIMGP8496 by czarobest, on FlickrIMGP8497 by czarobest, on FlickrIMGP8498 by czarobest, on FlickrIMGP8499 by czarobest, on FlickrIMGP8500 by czarobest, on FlickrIMGP8501 by czarobest, on FlickrIMGP8502 by czarobest, on FlickrIMGP8503 by czarobest, on Flickr Anteny od obornika muszę lepiej ogarnąć Model ze strony: http://red20rc.org/nanowing-600mm-kfm4-fpv-race-wing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hincek Opublikowano 8 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 Teraz wszystko jest jasne. Śmigło "pierdzi" bo ma za mało "powietrza" wokół i przez to napęd ma też mniejszą sprawność. Koniecznie odsuń śmigło od kadłuba i zastosuj mniejszą średnicę, ale o większym skoku. Będzie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 8 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 Czyli oblot jednak nie jutro . Ciężko będzie to odsunąć, ale coś zrobię. Ile mniej więcej powinno być luzu? Szkoda, że nie da rady to śmigło, wieje mocno . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MLITEK Opublikowano 8 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 Daj mniej elastyczne śmigło np. APC bo to ci się odkształca i dlatego masz ten hałas. Po drugie to te śmigiełko troszkę za duże, ale to wyjdzie w praniu - chodzi mi o moment odśmigłowy, ale mając takie KV nic nie poradzisz. Spokojnie poleci nie przejmuj się tym dźwiękiem. A silnika do tyłu nie przesuwaj bo tylko środek ciężkości zmienisz i wagi będziesz dodawał. Powodzenia przy oblocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 9 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 (edytowane) Dziękuje Wam za rady, odsunąłem na razie śmigło ile się da na wale, mam około centymetra odległości między śmigłem a końcem kadłuba. Sprawdzę jak z hałasem po naładowaniu akumulatorków od aparatury i prawdopodobnie jeszcze dziś pójdę na pierwszy lot bez FPV. Jeśli chodzi o śmigła to pewnie spróbuję jeszcze 7x6, ale nie mam takich i musiałbym zamówić. Śmigłą APC są cięższe od GWS'ów i może być większy problem z tym momentem. Powodzenia przy oblocie. Będzie dobrze Dzięki I po crash testach . Przypuszczam że jednak środek ciężkości za bardzo z przodu. Ciężko było w ogóle go obrócić oraz zmienić wysokość - za to leci prosto . Muszę chyba przesunąć ten silnik do tyłu i zwiększyć wychylenia sterów. Z dobrych wieści - model dostałby 5 gwiazdek w teście Euro NCAP, lekko wgnieciony winglet, a na samym skrzydle nawet zmarszczki się nie zrobiły na taśmie.Pierwszy start to moja wina - za mało mocy, czyli jak zwykle przy moich startach. Drugi "lot" wygląda w miarę, ale to co zrobiłem wygląda strasznie, to trochę z winy tego, że model w ogóle nie reagował na obrót w lewo, a w prawo zareagował nagle do tego moje umiejętności i tak wyszło. A i ten dźwięk przy drugim wyrzucie - to już nie było śmigło... Muszę to sprawdzić dokładnie. Nie ma się czym chwalić, ale film musi być: Edytowane 9 Marca 2017 przez czarobest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MLITEK Opublikowano 9 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 ten drugi dźwięk to śmigło ci w wibracje wpada i przestaje ciągnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 10 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 Smiglo jest typu SF - one bardzo szybko zrywaja strugi i nie nadaja sie do niczego co szybko lata ani do niczego co szybko kreci. Polecam zalozyc cos sztywniejszego - np jakies miglo od racerow. Zaloz smiglo typu HD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 10 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 A ja "mądry" jestem . Wiem co to jest SF, ale nie pomyślałem, że mogą zrywać strugi, raczej, że bardziej obciążają silnik. Mam do dyspozycji jeszcze GWS 8x4 "normalnego" spróbuję z nim. Nie zmienia to faktu, że raczej i tak muszę przesunąć środek ciężkości odrobinę do tyłu, bo słabo reagował na stery. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hincek Opublikowano 10 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 (edytowane) Ciężko będzie to odsunąć, ale coś zrobię. Ile mniej więcej powinno być luzu? Sprawdziłem u siebie i wychodzi po 25mm zarówno od kadłuba jak i wingletów elevonów. Edytowane 10 Marca 2017 przez Hincek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 10 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 Sprawdziłem u siebie i wychodzi po 25mm zarówno od kadłuba jak i wingletów. A nie od lotek? Jak odsunę jakoś silnik około 1 cm powinno być chyba ok. bo obecnie mam też 1 cm od kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hincek Opublikowano 10 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 hehehehe racja, miałem napisać od elevon'ów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 11 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Tym razem zmieniłem śmigło na GWS'a 8x4 (normalnego) i faktycznie jest lepiej. Zwiększyłem dodatkowo zakres wychyleń. W tym momencie mogę ostatecznie powiedzieć, że muszę przesunąć środek ciężkości do tyłu, dodatkowo oddalając śmigło od kadłuba. I jeszcze dodać większy skłon silnika. Podczas lotu musiałem cały czas trzymać drążek wysokości do siebie by model leciał prosto, ale dało się już latać i jestem zadowolony . Może ktoś jest ciekawy to również film : Edycja 11.03.2017 19:38 Odsunąłem silnik do tyłu i hałas jest sporo mniejszy. Jednak pomimo dość, moim zdaniem, mocnego wysunięcia i sporego skłonu dalej muszę trzymać ster do siebie, ale już minimalnie. To już sobie wytrymuję. Po za tym fajnie się lata i o dziwo brakuje mi trochę prędkości . Muszę zakupić jakiegoś APC 7x6 lub coś podobnego. IMGP8504 by czarobest, on Flickr A jutro spróbuję z FPV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hincek Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 dalej muszę trzymać ster do siebie, ale już minimalnie. Wszystko wskazuje na to, że nie ustawiłeś reflexu - lekkie wychylenie lotek do góry w stanie spoczynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 11 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Po powrocie z lotów zmieniłem po prostu mechanicznie położenie neutralne sterów na "lekko do góry". Czy może chodzi o jakąś opcję w aparaturze? Nie za bardzo potrafię coś takiego znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hincek Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 O to właśnie chodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 11 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Hehe. Nie znam się . Dzięki. Czy to normalne w tego typu modelach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Osa Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Przy tak długim wale i słabo wyważonym śmigle rozwalisz migiem łożyska w silniku, nie da się piasty nasunąć głębiej na wał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Hehe. Nie znam się . Dzięki. Czy to normalne w tego typu modelach? Tak - latajace skrzydla musza miec profil samostateczny: http://m-selig.ae.illinois.edu/flyingWingAfs/eh2012/eh212.GIF Jezeli zrobiles na zero - to ciezki nos chce opadac, i musisz zaciagas ster wysokosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 11 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Przy tak długim wale i słabo wyważonym śmigle rozwalisz migiem łożyska w silniku, nie da się piasty nasunąć głębiej na wał? Jest trochę odsunięta w celu oddalenia śmigła od kadłuba. Obecnie mogę trochę ją przybliżyć. Śmigło w miarę możliwości wyważałem tak samo jak i silnik (co widać) Jezeli zrobiles na zero - to ciezki nos chce opadac, i musisz zaciagas ster wysokosci. Ok, myślałem, że po odpowiednim wyważeniu (już jest praktycznie tak jak w planach) powinien lecieć w miarę prosto szczególnie przy wykłonie silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Tak - latajace skrzydla musza miec profil samostateczny: http://m-selig.ae.illinois.edu/flyingWingAfs/eh2012/eh212.GIF Jezeli zrobiles na zero - to ciezki nos chce opadac, i musisz zaciagas ster wysokosci. Nie muszą Planki muszą mieć (czyli takie bez skosu). Ogólnie im większy skos do tyłu i większe skręcenie końcówki, tym profil musi być mniej samostateczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi