kszczech Opublikowano 6 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2018 z ołowiem na ogonie wyważa się 20cm od natarcia Może dziś uda mi się polecieć to napiszę jak się zachowuje na plecachZałóż maskę i wyrzuć ołów. Będzie ok. Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejek5456 Opublikowano 6 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2018 OK jutro może się uda bo dziś znowu kicha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejek5456 Opublikowano 7 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2018 Załóż maskę i wyrzuć ołów. Będzie ok. Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Zrobiłem jak radziłeś ale niestety model dalej leci w dół W locie odwróconym wznosi się do góry Zastanawia mnie taka sprawa ??? Zdjąłem z ogona ołów na przód założyłem maskę a opadanie się nie zmieniło Przed lotem pomyślałem że po założeniu maski opadanie będzie większe ale nie .Czy skłon silnika ma tu jakiś wpływ ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacFlyer Opublikowano 7 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2018 No to masz zdecydowanie za ciężki ogon skoro na plecach się wznosi , przesuń pakiety do przodu maksymalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejek5456 Opublikowano 7 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2018 No to masz zdecydowanie za ciężki ogon skoro na plecach się wznosi , przesuń pakiety do przodu maksymalnie. Ale w locie normalnym wali w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacFlyer Opublikowano 7 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2018 To zły środek ciężkości, jak masz wytrymowany ster wysokości w neutrum ? Jeśli jest w dół to na plecach będzie lecieć w górę a w locie normalnym w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 7 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2018 Też mi sie wydaje że stery wysokości są źle ustawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejek5456 Opublikowano 8 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2018 Ster wysokości jest na zero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 8 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2018 Nadal aerodynamika polega na przesuwaniu beczek po pokładzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszczech Opublikowano 8 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2018 Andrzej, czy otwory stabilizacyjne na skrzydło i na ster wysokości to przerabiałeś? Wykorzystałeś je zgodnie z projektem? Czy może przerabiałeś coś po swojemu? Może zamieść jakieś zdjęcia bo tak trudno będzie Ci pomóc. Hej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejek5456 Opublikowano 8 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2018 Wiem jakie znaczenie mają te otwory Nic nie przerabiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejek5456 Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 PYTANIE DO KRZYSZTOFA Jak powinny być osadzone skrzydła bo zmierzyłem i prawe skrzydło mam dwa milimetry poniżej osi Czyż bym żle zrobił krawędz natarcia ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszczech Opublikowano 12 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2018 PYTANIE DO KRZYSZTOFA Jak powinny być osadzone skrzydła bo zmierzyłem i prawe skrzydło mam dwa milimetry poniżej osi Czyż bym żle zrobił krawędz natarcia ???Nie bardzo rozumiem pytania. Czy jak sklejałeś skrzydła to takie małe otworki w żeberkach i innych częściach były na górze ? Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot92 Opublikowano 12 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2018 Chodzi może o te otworki, bo też się biorę za klejenie skrzydeł. One mają jakieś znaczenie?? W obu przypadkach (prawe, lewo skrzydło) mają być na górze?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszczech Opublikowano 12 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2018 Chodzi może o te otworki, bo też się biorę za klejenie skrzydeł. One mają jakieś znaczenie?? W obu przypadkach (prawe, lewo skrzydło) mają być na górze?? Tak, są ważne. Mają być na górze skrzydła. Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejek5456 Opublikowano 12 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2018 Nie bardzo rozumiem pytania. Czy jak sklejałeś skrzydła to takie małe otworki w żeberkach i innych częściach były na górze ? Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Chodziło mi o kąt zaklinowania ale to już chyba nieważne bo sprawa tych otworów wszystko wyjaśnia U mnie jest coś nie tak bo ich nigdzie nie mogę wypatrzeć Będę chyba musiał zamówić nowe skrzydła u Marcina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszczech Opublikowano 12 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2018 Chodziło mi o kąt zaklinowania ale to już chyba nieważne bo sprawa tych otworów wszystko wyjaśnia U mnie jest coś nie tak bo ich nigdzie nie mogę wypatrzeć Będę chyba musiał zamówić nowe skrzydła u MarcinaNie ma tego co by na dobre nie wyszło. Zamów 2 wersję skrzydeł z powiększonymi lotkami. Już oblatane, polecam. Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 13 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2018 W temacie na 200% jest wzmianka o tych dziurkach tyle że nie jest to udokumentowane na zdjęciach , tylko jest o tym napisane , i sam nie wiem gdzie, aby to wychwycić trzeba by było przeczytać dokładnie całą relację , bo czytając na skróty na pewno się to przegapi. Ja natomiast z drugim modelem mam bardzo duże zaległości , po zrobieniu sterów i stateczników , własciwie to skończyłem cały ogon, poskładałem jedno skrzydło na stole i tak leży do dziś , również niczym nie latam bo nie mam na to czasu, ale do dziś . Od jutra wszystko wraca do normy , zabieram sie za model, mam tez zamiar troche polatać, bo mimo że z modelem nie robiłem nic to pas startowy mam skończony , Co prawda na drugiej połowie pasa która powstała niedawno nie ma jeszcze zasianej trawy (przez suszę i i tak nie zeszła by) to podłoże jest wyrobione i wyrównane i można go juz używać . Zastanawiam się nad serwami do nowego mx-a , w pierwszym mam serwa turnigy z tytanowymi zębatkami i ogólnie jestem zadowolony , ale widziałem jak jedno troszke miało ochotę potrząsać sterem, no i nie sa najlżejsze. Do nowego chciał bym coś dobrego w dobrej cenie choć i tak mam zamiar serwa kupić w czarny piętek to nawet jak będą droższe to i tak będą tańsze , wagowo dobrze by było jak by nie wazyło więcej jak 50-54g i zamiast potencjometru miało hallotron , hobby king takie ma ale mam takie jedno i co mi z hallotronu jak urwał sie w nim kabel od płytki elektronicznej i to podczas lotu, na szczęście serwo nie pracowało z sterem tylko napędzało gaz. Nie za bardzo wiem w jakie serwa celować, a tym bardziej gdzie je kupić aby w ten czarny piatek były za pół ceny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 15 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2018 Ja dziś sporą część dnia spędziłem przy modelu . Skrzydło które leżało na stole złożone na sucho juz jest posklejane, żebro przykadłubowe z dwu połówek sklejone na L285, tak samo listwy sosnowe, bo listwy tym razem mam ze sklepu modelarskiego , sam nic nie wycinałem, ale ze sklepu mają metr długości a potrzebne sa dłuższe niż metr , więc zeszlifowałem konice i sztukowałem na sporą zakładkę, i kleiłem też na L285, żebro i listwy teraz schną. Na jutro będą gotowe i mogę zabierać się za skrzydło na całego. Ale mam pytanie do kogoś kto ma do skrzydła rurę węglową uciętą już na miarę, ile taka rura węglowa waży?. Bo jest dużo droższa niż duralowa , za duralową płaciłem 80zł , i znam różnicę w cenie a chciał bym znać różnicę w wadze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 28 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2018 No więc panowie ja wczoraj rozbiłem model extry 260 seagull, więc dzis chciałem się odstresować więc wyciągnąłem mx-a i całe popołudnie latałem. Co prawda pierwszy lot był nie pewny bo nie miałem pewności czy winnym kraksy wczorajszego modelu nie było radio. Ale to nie radio , prawdopodobnie zaczepiły się linki pull pull przy wychylonym kierunku , przy dźwigni serwa. Wylatałem sie dziś mx-em za wszystkie czasy ,chodzi jak zegarek, choc miałem problem z przestawieniem się z lekkiej pianki elektrycznej na dużą benzynę , ale po jednym zbiorniku dogadaliśmy się. Kupiłem 3,5l benzyny i nie wiem czy na jutro mi wystarczy to co zostało po dzisiejszych harcach . Natomiast chciałem pokazać przydomowe lotnisko , a właściwie pas startowy bo po starcie mam przytłaczającą ilość hektarów do polatania . Model stoi na końcu pasa to widać proporcje , taki jest szeroki A taka jest długość , to znaczy jest troszkę dłuższy ale to tak z 6 metrów , bo nie stałem pod sama bramą wjazdową robiąc zdjęcie. Szerokośc jest wystarczająca mimo że troszkę mi wychodzą dziadka roslinki ogrodowe na pas, ale jak dziadek zbierze plon dosieje trawę i będzie tak jak jest namalowana czerwona kreska na zdjęciu. Choć i teraz mi to w niczym nie przeszkadza bo roślinek jest dwa rządki w poprzek pasa , gdzieś za miesiąc pewnie to zniknie. Długośc jest wystarczająca bo dziś każde lądowanie było z wiatrem , a nawet jak spóźniłem przyziemienie i w miejscu gdzie powinien juz jechać a model jeszcze leciał, to nawet w takiej sytuacji bez problemu lądował i sie zatrzymywał i jeszcze bardzo dużo brakowało aby dojechał do miejsca w którym stałem robiąc zdjęcie To jak będzie bezwietrzna pogoda lub bedzie powiewało w drugą stronę to wtedy wystarczająca jest połowa tego co jest . Ja jestem zadowolony A model stoi na stelażu zrobionym pod niego , jest złożony i gotowy do lotu, tak że wystarczy go wyprowadzić , wlać benzynę i już lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi