Skocz do zawartości

Budowa modelu F2B


skuter
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od jakiegoś czasu buduje zawodniczy model na uwięzi klasy F2B z napędem elektrycznym i na bieżąco prowadzę relację na fb. Postanowiłem założyć ten temat aby użytkownicy forum również mogli śledzić postępy prac. Model ma być gotowy na MP we Włocławku na 23 czerwca więc prace idą ostro.

Historia modeli jest dość długa i sięga aż do roku 2005 kiedy to rozpocząłem jego budowę. Początkowo napędzany miał być napędzany silnikiem spalinowym Stalker Modusa 61. Ponieważ wróciłem do jego budowy w ubiegłym roku napęd zostanie zmieniony na elektryczny. Bazą jest model Classic 2 Yatsenko z Ukrainy jednak poczyniłem w nim pewne zmiany według własnego doświadczenia i zgodnie z najnowszymi nowościami w tej klasie modeli. O szczegółach może później.

post-14250-0-76289700-1496244913_thumb.jpg

post-14250-0-19657500-1496244956_thumb.jpg

post-14250-0-32893500-1496245092_thumb.jpg

post-14250-0-99557000-1496245200_thumb.jpg

post-14250-0-25931400-1496245247_thumb.jpg

post-14250-0-91761600-1496245295_thumb.jpg

post-14250-0-02855400-1496245349_thumb.jpg

post-14250-0-39815300-1496245424_thumb.jpg

post-14250-0-59256800-1496245478_thumb.jpg

post-14250-0-31890000-1496245562_thumb.jpg

post-14250-0-79555900-1496245635_thumb.jpg

post-14250-0-16452900-1496245690_thumb.jpg

post-14250-0-12023500-1496245758_thumb.jpg

post-14250-0-29768000-1496245846_thumb.jpg

post-14250-0-06118300-1496245932_thumb.jpg

post-14250-0-04865900-1496246045_thumb.jpg

post-14250-0-18711800-1496246143_thumb.jpg

post-14250-0-87502800-1496246388_thumb.jpg

post-14250-0-15338700-1496246500_thumb.jpg

post-14250-0-36528800-1496246569_thumb.jpg

post-14250-0-01717900-1496246686_thumb.jpg

post-14250-0-65326600-1496246723_thumb.jpg

post-14250-0-51836100-1496246782_thumb.jpg

post-14250-0-44421300-1496246818_thumb.jpg

post-14250-0-17917900-1496246849_thumb.jpg

post-14250-0-92306900-1496246914_thumb.jpg

post-14250-0-07746600-1496247071_thumb.jpg

post-14250-0-73950300-1496247134_thumb.jpg

post-14250-0-84428100-1496247168_thumb.jpg

post-14250-0-75723400-1496247190_thumb.jpg

post-14250-0-10359300-1496247258_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Rozpiętość skrzydeł standardowa jak dla tej klasy modeli czyli około 150cm.

Silnik polski robiony na zamówienie przez Pana Stefana Gaudyńskiego specjalnie do modeli F2B.

Regulator Jeti Spin 66A i timer aktywny od Igora Burgera.

Zasilanie pakiet grafenowy 2530mAh 6s firmy Revolectrix robiony na zamówienie.

Śmigła produkcji Pol-Prop węglowe 11,5/6 i 12/6 zależnie od pogody.

To na razie tyle.

post-14250-0-57686400-1496257230_thumb.jpg

post-14250-0-43464400-1496257262_thumb.jpg

post-14250-0-12693500-1496257290_thumb.jpg

post-14250-0-08968200-1496257334_thumb.jpg

post-14250-0-46669600-1496257363_thumb.jpg

post-14250-0-84031900-1496257418_thumb.jpg

post-14250-0-85959800-1496257458_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejny postęp. oklejone skrzydło i statecznik poziomy na gotowo. Wylaminowana centralna część skrzydła i połączenie z kadłubem tkaniną szkaną 48g/m2. Popychacz z włókna węglowego na Ball Endach MP JET. Kołpak z włókna węglowego i dotoczone tulejki redukcyjne do montażu z duralu PA6 oraz przerobiona piasta śmigła.

post-14250-0-80728200-1497653926_thumb.jpg

post-14250-0-41157600-1497653943_thumb.jpg

post-14250-0-28203400-1497653954_thumb.jpg

post-14250-0-49685900-1497653963_thumb.jpg

post-14250-0-84808100-1497653974_thumb.jpg

post-14250-0-25463500-1497653989_thumb.jpg

post-14250-0-69207400-1497654164_thumb.jpg

post-14250-0-80983300-1497654175_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W oryginale ten model miał trochę inną konstrukcję. Dostępne plany w Internecie są tylko a3 z podstawowymi wymiarami. Ja plany rysowałem sam i opracowałem własną konstrukcję. Może uda się gdzieś ze skasować.

Takiego wyprowadzenia linek nie kupisz w sklepie. Wykonałem je samodzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Timer, podłacza sie do regulatura zamiast odbiornika. W timerze ustawiasz czasy kiedy ma właczyć i wyłaczyć silnik. Oprócz tego można ( a nawet trzeba ) ustawic ile mocy ma dawać na silnik (tak jakbyś wychylał drążek gazu w rc) i zakres obrotów niskich i wysokich.

Czyli ustawiasz stałe obroty dla lotu po prostej, a nastepnie ustawiasz o ile ma zmniejszyc obroty lecąc w dół i ile ma zwiększyć lecąc w górę, oraz czułość jak szybko ma sie to dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informację  . Aż taki mądry ten timer , ho-ho . Ale modele latające na silnikach spalinowych nie mają regulaci prędkości obrotowej w czasie lotu ? Moje doświadczenie z uwięzią zakończyło się 30 lat temu na modelach szkolnych  z tąd pytania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.