skuter Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Witam. Od jakiegoś czasu buduje zawodniczy model na uwięzi klasy F2B z napędem elektrycznym i na bieżąco prowadzę relację na fb. Postanowiłem założyć ten temat aby użytkownicy forum również mogli śledzić postępy prac. Model ma być gotowy na MP we Włocławku na 23 czerwca więc prace idą ostro. Historia modeli jest dość długa i sięga aż do roku 2005 kiedy to rozpocząłem jego budowę. Początkowo napędzany miał być napędzany silnikiem spalinowym Stalker Modusa 61. Ponieważ wróciłem do jego budowy w ubiegłym roku napęd zostanie zmieniony na elektryczny. Bazą jest model Classic 2 Yatsenko z Ukrainy jednak poczyniłem w nim pewne zmiany według własnego doświadczenia i zgodnie z najnowszymi nowościami w tej klasie modeli. O szczegółach może później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Jaką rozpiętość będzie miał model i jaki silnik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Rozpiętość skrzydeł standardowa jak dla tej klasy modeli czyli około 150cm. Silnik polski robiony na zamówienie przez Pana Stefana Gaudyńskiego specjalnie do modeli F2B. Regulator Jeti Spin 66A i timer aktywny od Igora Burgera. Zasilanie pakiet grafenowy 2530mAh 6s firmy Revolectrix robiony na zamówienie. Śmigła produkcji Pol-Prop węglowe 11,5/6 i 12/6 zależnie od pogody. To na razie tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Ty mi lepiej powiedz jak ma się model z tego wątku: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/63460-budowa-modelu-f2a-rodeo/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Hehe. Pawełku poległem na struganiu sosny ????A na poważnie to cały czas poświęcam na budowę akrobata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 W najbliższy weekend są zawody w Dąbrowie Górniczej...gdzie mógłbyś z tym Rodeo wystartować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj-tech Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Bardzo fajny model a wyposażenie to najwyższa półka. Kibicuję żeby udało ci się zdążyć na Mistrzostwa Polski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 2 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 Dzięki Wojtek. Na pewno się pojawię na MP. Gdybym jednak nie zdążył z tym modelem to mam rezerwę. Co prawda to dinozaur z silnikiem saturno V60 ale jakoś tam lata. ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 A ile obrotów na Volt ma ten silnik ? Następne pytanie było by o wagę modelu ale to chyba zawcześnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 2 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 Silnik ma około 600 kV a waga modelu to zobaczymy. Chcę się zmieścić między 1600 a 1650g. Na razie mam 1435g z pełnym wyposażeniem i podwoziem i został kadłub do skończenia i statecznik pionowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 13 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 Taki postęp prac. Po malutku zaczynam montaż modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 16 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 Kolejny postęp. oklejone skrzydło i statecznik poziomy na gotowo. Wylaminowana centralna część skrzydła i połączenie z kadłubem tkaniną szkaną 48g/m2. Popychacz z włókna węglowego na Ball Endach MP JET. Kołpak z włókna węglowego i dotoczone tulejki redukcyjne do montażu z duralu PA6 oraz przerobiona piasta śmigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 Czy jak skończysz będzie możliwość uzyskania planów tego modelu ? Gdzie kupić takie ładne regulowane wyprowadzenie linek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 4 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 W oryginale ten model miał trochę inną konstrukcję. Dostępne plany w Internecie są tylko a3 z podstawowymi wymiarami. Ja plany rysowałem sam i opracowałem własną konstrukcję. Może uda się gdzieś ze skasować. Takiego wyprowadzenia linek nie kupisz w sklepie. Wykonałem je samodzielnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 Dzięki Wojtek. Na pewno się pojawię na MP. Gdybym jednak nie zdążył z tym modelem to mam rezerwę. Co prawda to dinozaur z silnikiem saturno V60 ale jakoś tam lata. Nie widziałem Cię niestety...chyba że nie o te MP chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 5 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 No niestety Paweł życie mi zrobiło psikusa. A dokładnie samochód zeżarł cały fundusz przeznaczony na zawody. Dla mnie koszt tego wyjazdu to minimum 500zł i już brakło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 5 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 Wiem, wiem życie to nie je bajka :-)) Zapraszam do Dąbrowy Górniczej z modelem Rodeo na memoriał Jana Jóźwiaka - przełom września i października. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Jak tam prace , posuneły się do przodu ? Te śmigła to mozna kupić przez internet ? A ten timer aktywny od Igora Burgera to steruje regulatorem silnika ? Mozna go kupić przez internet . Wogóle w Polsce jest sklep posiadający akcesoria do F2B ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Timer, podłacza sie do regulatura zamiast odbiornika. W timerze ustawiasz czasy kiedy ma właczyć i wyłaczyć silnik. Oprócz tego można ( a nawet trzeba ) ustawic ile mocy ma dawać na silnik (tak jakbyś wychylał drążek gazu w rc) i zakres obrotów niskich i wysokich. Czyli ustawiasz stałe obroty dla lotu po prostej, a nastepnie ustawiasz o ile ma zmniejszyc obroty lecąc w dół i ile ma zwiększyć lecąc w górę, oraz czułość jak szybko ma sie to dziać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Dziękuję za informację . Aż taki mądry ten timer , ho-ho . Ale modele latające na silnikach spalinowych nie mają regulaci prędkości obrotowej w czasie lotu ? Moje doświadczenie z uwięzią zakończyło się 30 lat temu na modelach szkolnych z tąd pytania . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi