Jump to content

Jaki pakiet do tego silnika prośba o pomoc


Przemek1979
 Share

Recommended Posts

Witam państwa wczoraj pływałem łodzią właśnie z tym silnikiem i pakietem Turnigy Lipo 3s 2200 mah po 7 minutach pakiet spuchł i był gorący.stwierdzam że jest nie odpowiedni.proszę o poradę co kupić aby długo można pływać na wysokich obrotach. http://m.ebay.de/itm/222234891699?_mwBanner=1

W tym linku niżej jest opis silnika artikelbeschreibung.7e28a4789d14a1875cf6811aa7255f5a.jpg

Link to comment
Share on other sites

W tabelce stoi, że bez obciążenia silnik pobiera 3A, a na maksa 15 A. Za to na zwarciu pobiera aż 110A. Pakiet Twój to 2,2A i maksym. wydajność 44A. Zwarcie to np. wplatany w śrubę roślinność wodna. Ale i za duża średnica śruby bardzo zwiększy pobór prądu.

Link to comment
Share on other sites

Pakiet załatwiłeś najprawdopodobniej tym, że go zbyt głęboko rozładowałeś. Jak będziesz kupował nowy i o większej pojemności to kup od razu sygnalizator dźwiękowy napięcia "buzzer" i go używaj. W przeciwnym razie rozwalisz kolejny pakiet :)

Link to comment
Share on other sites

Używasz pakietu LiPo z regulatorem nieprzystosowanym do takich pakietów . Regulator nie ma ogranicznika rozładowania pakietu LiPo . Silnik też pewnie powinien być zasilany pakietem 2S a nie 3S . Buzler pomoże jeśli rygorystycznie zastosujesz się do jego sygnałów ( zakończysz pływanie )

Link to comment
Share on other sites

Tak, jak koledzy napisali - kup regulator, który musi mieć prąd znamionowy większy od poboru silnika i obsługiwać lipole. W sumie obecnie każdy ma tę funkcję. Ty masz jakiś przestarzały jeśli to w ogóle jest regulator napięcia. Regulator - ten który kupisz musi być do silników szczotkowych bo taki posiadasz. To ważne - nie do silników 3fazowych tylko szczotkowych.

Z drugiej strony za chwilę będziesz chciał jeszcze lepszych osiągów więc może od razu zakupić regulator i silnik 3f .

Link to comment
Share on other sites

Powinieneś zapytać tych co pływają łódkami jaki osprzęt zastosować do twojej łódki .  Jak fajnie pływa to bym dokupił tylko ten buzer . W połowie pływania sprawdził bym temperaturę silnika i pakietu czy nie są zagorące - parzą . Ten silnik beszczotkowy to jakiś potwór  i pakiet do niego potrzebny  6S a regulator ze 100 Amper .

Link to comment
Share on other sites

Ten regulator co mam to jest nowy kupiony tydzień temu i też może być na lipo.prosze zobaczyć zaznaczyłem na czerwono

Ten regulator co mam to jest nowy kupiony tydzień temu i też może być na lipo.prosze zobaczyć zaznaczyłem na czerwono

9e23e661d62d2bfbdafc508ff4912f3a.jpg
Link to comment
Share on other sites

Zacznij od tego co to za model pływający; pokaż fotkę, podaj wymiary. Ten regulator z twego linku to typowo samochodowy czyli z biegiem wstecz. Nie chcę się wymądrzać ale regulatory do łodzi różnią się od tych do samochodów - np. chłodzeniem wodnym tak samo jak silnik. Wystarczy gorący dzień - w kadłubie jest jeszcze wyższa temperatura - nie zbyt wyżyłowane pływanie i pakiet puchnie.

W silniku z Twego linku też można wyczytać, że regulator minimum 80A i pakiet 4s.

Link to comment
Share on other sites

Do tak wielkiego modelu aby pływał w ślizgu potrzebujesz przynajmniej 5kW mocy.  Możesz teraz sobie liczyć z jakiego napięcia będzie ją najbardziej  ekonomicznie robić.  Przy 50V napięcia nadal masz prąd w granicach 100 amperów. To teraz policz pojemność niezbędną na 5 minutowy rejs. Robi się grubo...i pamiętaj ślizgi niechętnie pływają na pół gazu i wcale wtedy oszczędne nie są a wręcz przeciwnie. 

Link to comment
Share on other sites

W zwiazku z zapytaniem wyjaśnie. Do tak dużego modelu z napędem pół zanurzonym potrzebujesz silnika o mocy minimum 5kW mocy. Tak to prawie 7 koni mechanicznych.  Potrzebujesz obrotów na śrubie od 24 tyś w gorę, to jest moim zdaniem  dolna granica dla tego typu napędu dla śruby 2 łopatowej. Fizyka  i matematyka jest jedna dla wszystkich .

P=UxI

Gdzie P to moc wyrażona w Watach, U prąd w amperach i I napięcie w woltach.

 

Łatwo więc przeliczyć, że dla mocy 5000W prądy  płynące z niskich napięć będą koszmarne. Żeby to miało jakikolwiek sens trzeba tak duży model zasilać jak najwyższym napięciem. Przyjmijmy napięcie bezpieczne dopuszczane jeszcze w modelarstwie a więc 42V jest to 10 cel popularnych Lipo. Z prostych wyliczeń wynika iż, prąd potrzebny do wygenerowania tej mocy z  tego napięcia to aż 119 amperów. Zakładając zmienne warunki na wodzie model będzie pływać na około 100A prądu, więc na każdą godzinę potrzeba aż 100Ah pojemności. Łatwo wyliczyć, że dla 5 minut potrzeba jej aż ponad 8 amperogodzin. Pakiet zasilający musi więc zbudowany być z 10 cel lipo a pojemności przynajmniej 10Ah żeby został jakiś zapas. Czas pływania wyniesie około 5 minut. Są to teoretyczne rozważania podparte moim doświadczeniem. Do sprawnego przyspieszania i sensownej prędkości potrzebujesz moim zdaniem 30 tyś obrotów dla śruby 50-54mm. Potrzebujesz więc silnika o obrotach od 700 do 750 na 1V napięcia i  znoszącego przeciążenie do 6 kW. W gre więc wchodzą tylko duże silniki 46-56mm średnicy  i długości od 70 do 100mm. Regulator aby sprawnie to obsłużył minimum 160A w górę chłodzony wodą. Jest to moim zdaniem minimalistyczna konfiguracja na model 1,5 metra długości i 40 cm szeroki. Obserwując kolegów  z Niemiec gdzie takie modele są budowane daje się zauważyć tendencję do stosowania 2 silników i dwu śrubowych napędów zasilanych z 2x 12 lipo, obsługiwanych regulatorami 2x300A. Wszystko mniejsze co wstawisz w taką balie zamęczysz. Zestaw który wstawiłeś nadaje się do lekkiego małego 50 cm ślizgu szerokości 15 cm. Naprawdę łódki są odrebnym działem tego hobby i mają najwyższe zapotrzebowanie na moc ze wszystkich typów modeli. Czy to spalinowe czy elektryczne to napędy są najbardziej wysilone. Z zasady model elektryczny pływa krótko i szybko i tego na razie nie przeskoczymy.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.