Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam poszukuje wału Kardana lub wału przegubowego do połączenia wału silnika z dmuchawy od liści z wałem napędowym śruby łódki

Wał silnika ma średnice 8mm (nakręca się nakrętka 13-stka)

Wał napędowy 5mm jest bez gwintu

Na te dwie wielkości wałów poszukuje łącznika najlepiej jedna strona z gwintem m8 długość łacznika 8cm

Proszę bardzo o poradę może ktoś posiada.?8ca650017877847f376617022d497ce1.jpg4d71f23e07329456cc7b04526369f0a3.jpg

Może być dłuższy

Opublikowano

To jest łódka 125cm długości to nie ścigacz.chcę to poprostu połączyć razem.

A jak inaczej połączyć? Jakieś zębatki i przekładnie nie wchodzą w grę nie chcę komplikować lubie proste rozwiązania ;)

Musisz szukać sprzęgła metalowo gumowego, Andrzej C podał Tobie namiary na stronę gdzie się tego dowiesz i Ciebie pokierują.

Gdzie podał namiary? Na stronkę? Nic nie widzę?
Opublikowano

Proponuje najprostrze rozwiązanie.. utocz sobie.ten silnik jest iuz wklejony?

Brak symetri z wałem chyba ze robiłeś zdjęcie obiektywem z szerokim kątem :)

Opublikowano

Te elementy piękne są, lecz do łódki nie nadają się.

Koledze Przemkowi w sumie żaden kardan nie jest potrzebny.

Potrzebny jest łącznik do połączenia wałka giętkiego z silnikiem.

I taki łącznik można kupić pod adresem który podałem.

A.C.

 

post-197-0-41936600-1498724134.jpg

Opublikowano

 

Potrzebny jest łącznik do połączenia wałka giętkiego z silnikiem.

I taki łącznik można kupić pod adresem który podałem.

O ile będą w osi...

A tu jak widać to raczej będzie niemożliwe, kąt będzie dość duży...

post-3384-0-22797300-1498724787_thumb.jpg

Opublikowano

Tak po prawdzie, to i ten motor nie nadaje się do napędu łódki. łącznik zda egzamin pod warunkiem ,że zostanie zostawiony odstęp i wałek nie będzie pracował w pancerzu. To że opory, drgania będą i wałek trzeba będzie często wymieniać, to inna sprawa...

A.C.

Opublikowano

Można by pokombinować także coś z wałkiem giętkim do wkrętarek, ale wymagało by to przeróbek końcówek i redukcji długości wałka(adaptacji)

 

6-3-MM-Flex-Elastyczne-Zginalny-Rozszerz4-pcs-wkr%C4%99tak-magnetyczny-uchwyt-4m

 

albo adaptować takie końcówki(nagwintować jedną M8) + łącznik miedzy nimi w postaci odp. długości wałka

 

2pcs-Steel-Drive-font-b-Shaft-b-font-Uni

Opublikowano

Te elementy piękne są, lecz do łódki nie nadają się.

Koledze Przemkowi w sumie żaden kardan nie jest potrzebny.

Potrzebny jest łącznik do połączenia wałka giętkiego z silnikiem.

I taki łącznik można kupić pod adresem który podałem.

A.C.

Witam tak to wszystko już wczoraj patrzyłem ta końcówka niema gwintu e środku tylko jest śruba trzymająca górę. Jednak muszę coś wymyślić i to konieczne

Co ciekawe...wybrałem się na małe zakupy kupiłem łączniki i szlag mnie trafił nic nie pasuje wałek silnika ma drobny gwint

Witam tak to wszystko już wczoraj patrzyłem ta końcówka niema gwintu e środku tylko jest śruba trzymająca górę. Jednak muszę coś wymyślić i to konieczne

Co ciekawe...wybrałem się na małe zakupy kupiłem łączniki i szlag mnie trafił nic nie pasuje wałek silnika ma drobny gwint

cea85663aa6bb40e9043a98886b1c41b.jpg
Opublikowano

Eh... na spalinach to może i się nie znam ale  prawidła są takie, że silnik musi  być w osi z wałem czy to spalinowy czy każdy inny. Kardany nie nadają się na takie obroty, są nawet niebezpieczne. Zwykłe zaciskowe sprzęgło, jakie pokazał Andrzej C zda egzamin doskonale. Popełniony został jeden błąd, ja bym posadzał w kadłubie wał razem z silnikiem a nie osobno.

Opublikowano

Tak on będzie z wałem moge go w każdej chwili ustawić to na razie prowizorka silnik nie jest przymocowany

Czyli zmieniać wał też na 8mm?zamiast jak teraz jest 5mm i to można zrobić z pręta od strony śruby nagwintowac 5mm i z drugiej strony taki zacisk ale musiał by być przy silniku m8 gwint w środku zacisku i z drugiej strony gładki.

Właśnie było by dobrze z wałka silnika odrazu wejść w wał napędowy

Tu gdzie jest strzałka 8mm w środku niema gwintu ten łącznik widziałem cały rozebrany

 

0a58647c2812b3b92c8b720811a68870.jpg

Opublikowano

 

Kardany nie nadają się na takie obroty, są nawet niebezpieczne

Bez przesady, silnik od dmuchawy ma zazwyczaj ok 8000obr/min max, silniki do Traxxów elektryczne czy spalinowe mają więcej obrotów, a często i mocy które ich kardany wytrzymują (co prawda przez przekładnię),

http://www.rctrax.pl/traxxas-silnik-bezszczotkowy-velineon-3500/4815/

http://www.rc-trucks.org/traxxas-trx-3.3.htm

http://www.rcuniverse.com/forum/traxxas-monster-truck-forum-251/5587752-horsepower-chart-rb-323-traxxas-3-3-a.html

 

trx-3.3-power-curve.jpg

 

I choć tu zapotrzebowanie na moc odebraną z wału silnika nie będzie maksymalne, więc i obciążenie przegubu nie ekstremalne, ale potencjalnie może być problem z drganiami czyli wyważeniem kardana przy tych obrotach i ich wpływem na wał śruby i jego posadowienie..

(co obrazuje poniższy filmik)

http://www.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY&feature=youtu.be

Opublikowano

Obawiam się, że silnik w tej konfiguracji może mieć słabe chłodzenie... Plastikowa obudowa, która została usunięta kierowała strumień powietrza na żeberka cylindra

Opublikowano

Tu nie ma co wymyślać, bo wszystko zostało już dawno wymyślone. Potrzebny jest łącznik i jak go nie ma, to trzeba wytoczyć i nie kombinować.

Jeszcze raz powtarzam, że się narobisz i niewiele z tej zabawy na wodzie będzie. Ten silnik nie nadaje się do łódki.

 

Owszem łódka będzie pływać, ale nie tak jak byś chciał.

Chcesz popływać i mieć z tego frajdę, to musisz kupić motorek modelarski, benzynowe nie są aż tak drogie. I wtedy coś możesz budować.

Już Ci tam napisałem: Silnik od kosy jest do kosy, silnik od dmuchawy jest do dmuchawy. A silnik do modelu jest do modelu. I nie ma inaczej... A dlaczego? To też trudne nie jest :) Przy obrotach max 8 tys to Twoja łódka będzie płynąć, ale już nie do końca w ślizgu. Już paru się na tym przejechało i nie ma po co powielać błędu. Chyba,że zadowoli Ciebie tylko to że Twój stateczek w ogóle popłynie. Niektórym to wystarcza ;)

 

Co do nie osiowości to nawet zawodnikom się zdarza. Jakoś ta łódka płynęła, ale fakt jest faktem,że osiowe wklejenie całego zespołu to jest podstawowa rzecz.

A.C.

post-197-0-68790900-1498739286.jpg

Opublikowano

Kolego my Ciebie zrażamy do modelarstwa lecz chcemy byś sam się do modelarstwa nie zraził . Napapracujesz się wykosztujesz przy czym nie zdobędziesz prawie żadnych poztytwnych doświadczeń pierwsze pływanie i złe.doswiadczenie co strasznie zniechęca.

Opublikowano

No lepsze chyba pływanie jak rozbić szybowiec 4metry i spaline 3,80 metra ; (

Mam plan...kupię pręt wymierze utne dam do nagwintowania jedna strona drobny m8 druga pod śrubę napędową m5 połącze długą nakrętką obie strony i będę próbował dalej ;)

Najważniejsze jest to się nie poddawać metodą prób i błędów

A co za tym razem idzi... wszystko kosztowało od zawsze i będzie kosztować.nie odrazu a Warszawę zbudowano.trening czyni mistrza. Niech to nawet 20lat trwa dojdę do wprawy na tyle że będę zadowolony ;)

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.