Skocz do zawartości

Poszukuję wału Kardana


Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Na 8 tysiącach obrotów czy nawet na 10 żaden ślizg z napędem półzanurzonym nie wyjdzie na śrubę. A to wiąże się z tym, że nie wejdzie w ślizg. Dopiero po wyjściu na śrubę opory spadają i model przyspiesza, powierzchnia zmoczona kadłuba jest najmniejsza. Te 14-16 tyś obrotów to minimum moim zdaniem dla dużej śruby w granicach 65-67mm. Dla mniejszej dużo więcej. I tu jest knyf, bo żeby zakręcić taką śrubą tyle obrotów motor musi mieć moc. A ten ma według autora 1 koń mechaniczny. Na moje oko o 3 konie za mało przynajmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę mi tu się z fachowca nie nabijać :D

Ta łódka popłynie ale wolno. A dlaczego? Bo sprawność całego całego układu to max 30%. W tym przypadku max 15% ( z wielu powodów)

Śruba przy takich obrotach ma tą sprawność jeszcze mniejszą. Opór wody jest ponad 800razy większy niż opór powietrza. Silnik pomimo, że  ma dość duży moment ale moc malutką, taką jaką potrzeba do napędu dmuchawy, ale nie łódki. Do tego dochodzi wielkość kadłuba, bo motor ciężki i wielki...

 

Sumując: Moim zdaniem gra nie warta  świeczki. Do tego dochodzą detale które trzeba nabyć, bo Kolega jak widać dostępu do maszyn nie ma. Drogo wyjdzie. Więc ta budowa moim zdaniem nie ma większego sensu.

 

Do nauki proponuję budowę FSR STD. Taniej będzie, a łodka i tak będzie pływać szybciej niż ta nieszczęsna wanna :)

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Proszę mi tu się z fachowca nie nabijać :D

A uchowaj boże, chylę czoło przed doświadczeniem kolegi Michała, a i dowiedzieliśmy się przy okazji czegoś o ślizgach..

 

http://www.youtube.com/watch?v=rAKnu65cRT0&feature=youtu.be

 

:D

http://www.youtube.com/watch?v=8KzU2MRFOtMttps://www.youtube.com/watch?v=8KzU2MRFOtM

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj dokładnie widać o co chodzi. To jest duża jednostka, prawdziwa. 

 

Tak pracuje napęd wentylowany ( półzanurzony) W  1 minucie filmu katamaran płynie szybko ale śruby nie pracują jeszcze jak powinny, napęd potrzebuje bardzo dużej mocy bo cała średnica śruby pracuje w wodzie. Od 50 sekundy filmu slizgacz  wychodzi z wody i warto obejrzeć moment kiedy śruby zaczynają pracować jak powinny.  w 70 sekundzie filmu właściwie pracują, zapotrzebowanie na moc maleje, silniki wykręcają się na swoje obroty.  W modelach oczywiście dzieje się to dużo dużo szybciej wręcz blyskawicznie. O ile dostarczymy odpowiednich obrotów i mocy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.