Skocz do zawartości

Extra 300 58" firmy Extreme Flight w wersji Elektro


Rekomendowane odpowiedzi

Latam na 5s 2700 i 6s 2650 i zapewniam Cię że nie jest to 3,5min, a ponieważ przez większość czasu latam na pół gwizdka, więc zapotrzebowanie nie jest takie olbrzymie, za to kiedy trzeba kopa ma potężnego. Dla mnie jest to silnik nr 1 do modeli porównywalnych rozmiarów i wagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ja proponuję bezszczotkowego Osa OMA-5020-490, na 16x10 na 5s jeśli mnie pamięć nie myli ma coś koło 5kg ciągu, a na 6s na tym samym śmigle koło 6,1kg. Mam taki w podobnej wielkości katance (1500 mm rozpiętości).

Model z wagą do lotu około 2,6 kg na 5 s nielimitowane dynamiczne wznoszenie, a na 6s... lepiej niż rakieta :)

 

Do czego ma być 6kg ciągu w model 2,2kg ? 4-4,5 wystarczy. Ta Extra to dosyc mały model w odniesieniu do innych modeli klasy 50E. W odróżnieniu od Katany ma znacznie mniejszą powierzchnie nośną, więc też walczę z wagą w granicach rozsądku i zakłądam duże śmigło wtedy uzyskam duży zakres prędkości. Jeżli będzie potrzeba jeszcze zbijać wagę można iść dalej i robic to co koledzy na Niemieckim forum. Jednak mam przeczucie, że w granicach 2,2kg będzie optymalnie.

 

Do latanie typowego 3D zależy nam na lekkim napędzie z możliwością założenia dużej średnicy śmigła i dobrej reakcji na gaz Pulso tu wypada lepiej niż OS

 

Wszystko  dobre co  dobrze dobrane :)

 

Aktualnie zatrzymałem się na etapie mocowania maski i niestety silnik musi być przesunięty do przodu bo niewsunę kabiny pod maskę. Fabryczny zalecany motor musi być znacznie większy i dłuższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem dlaczego Os ma mieć gorszą reakcję na gaz????

Ja go używam, a nie teoretyzuję.

A co do średnicy śmigła to 16x10 nie jest małe.

Ale oczywiście jak i w wielu innych dziedzinach naszego wspaniałego hobby, każdy idzie własną drogą :)

Tak czy siak, gratuluję modelu i życzę udanych lotów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucę zdjęcia w miarę postępu prac. Ten model można zrobic poniżej 2kg, ale to już wiąże się z wycięciem przodu domku i zmianie kabiny na węglową. Jeżeli ktoś z forumowiczów posiada na sprzedaż takowa to jestem zaiteresowany.

 

Na pewnono silnik musi zostać przesunięty 2cm w przód aby swobodnie włożyc kabine pod maskę

 

edit 22:18 :)

 

Waga modelu gotowego to 2290 + śmigło. Wyważenie wychodzi w 1/3 do normalnego latania z aku max w przodzie. Jeżeli na 15x8 bedzie około 48A i ciagu wystarczy to śmiało można zastosować aku 2500 mah http://www.modelarski.com/produkt-Akumulator_Flightpower_Evo_Lite_V2_2500_22,2_v_6S1P_20C,6519.html  i 80g zaoszczędzone

 

Zdjęcia wrzucę jutro

 

tak w ogóle jest w PL jakis sklep, który oferuje pakiety 6s w granicach 2200-2250 mah 20-30C ? przeszukałem większość sklepów i jest totalna cienizna

 

A co do średnicy śmigła to 16x10 nie jest małe.

Ale oczywiście jak i w wielu innych dziedzinach naszego wspaniałego hobby, każdy idzie własną drogą :)

 

No właśnie każdy ma swój sposób na swój model. Dla mnie skok 10 to za dużo wole wiatrak (hamulec) większa średnica mniejszy skok, a np do modelu F3A no to już  16x12 nawet. :) Do testów mam APC 15x8E APC16x8E 16x10E odpada 16x8 Turnigy wood, Master airscrew 3x15x7

 

 

Zastanawiam się czy przesuwac silnik w przód do odległości producenta to około 2cm.

 W tej chwili musiałbym z góry podebrac maskę żeby włożyć kabinę i chyba tak zrobie, żeby dodatkowo nie pogrążyć sobie jeszcze  przedniego sc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucę zdjęcia w miarę postępu prac. Ten model można zrobic poniżej 2kg, ale to już wiąże się z wycięciem przodu domku i zmianie kabiny na węglową. Jeżeli ktoś z forumowiczów posiada na sprzedaż takowa to jestem zaiteresowany.

 

Na pewnono silnik musi zostać przesunięty 2cm w przód aby swobodnie włożyc kabine pod maskę

 

edit 22:18 :)

 

Waga modelu gotowego to 2290 + śmigło. Wyważenie wychodzi w 1/3 do normalnego latania z aku max w przodzie. Jeżeli na 15x8 bedzie około 48A i ciagu wystarczy to śmiało można zastosować aku 2500 mah http://www.modelarski.com/produkt-Akumulator_Flightpower_Evo_Lite_V2_2500_22,2_v_6S1P_20C,6519.html  i 80g zaoszczędzone

 

Zdjęcia wrzucę jutro

 

tak w ogóle jest w PL jakis sklep, który oferuje pakiety 6s w granicach 2200-2250 mah 20-30C ? przeszukałem większość sklepów i jest totalna cienizna

 

No właśnie każdy ma swój sposób na swój model. Dla mnie skok 10 to za dużo wole wiatrak (hamulec) większa średnica mniejszy skok, a np do modelu F3A no to już  16x12 nawet. :) Do testów mam APC 15x8E APC16x8E 16x10E odpada 16x8 Turnigy wood, Master airscrew 3x15x7

 

 

Zastanawiam się czy przesuwac silnik w przód do odległości producenta to około 2cm.

 W tej chwili musiałbym z góry podebrac maskę żeby włożyć kabinę i chyba tak zrobie, żeby dodatkowo nie pogrążyć sobie jeszcze  przedniego sc.

 

Witaj,

moje osiągi to na 15x8 APC - 48A. Na Xoarze powinno być mniej i zaoszczędzisz ok. 20g

 

Mam nadzieję, że nie przerabiałeś maski. Osobiście zdecydowanie przesunąłbym silnik te 2cm do przodu.

Argumenty za:

  • dajesz tylko "podkładki"
  • masz proporcje modelu - jak sugerowała fabryka
  • nie tracisz powierzchni bocznej (2cm krótszy model) np. do lotów na żyletkę
  • aku odsuwasz do tyłu i masz możliwość manewrowania SC (przód-tył). Przy przeróbce nie masz możliwości przesunąć SC przodu. wiem, że to rzadkość w 3D, ale różne są preferencje i pogoda.
  • przejście na Xoar'a zniweluje Ci częściowo to przesunięcie.

 

I tak masz komfortową sytuację. Ja w Extrze 300 EXP 48" będę skracał domek silnika bo nie zniosę przerwy 9mm między maską a kołpakiem. Silnik będzie dłuższy niż fabryczny. Ale to nie w tym roku.

 

P.S. Balansując wyposażeniem pamiętasz, że dł. kabli regiel-silnik to zalecane 10-15cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2290g to też niezły wynik.

Co do bateryjki, to nie lepiej zamówić w europejskim oddziale HK, wyjdzie taniej, a i wydajność prądowa może być większa.

Dla przykładu bateryjka wydajna prądowo i na dodatek jedna z lżejszych

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=32651

 

P.S. Pomyliłem się , ten FP jednak lżejszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnika nie przesuwam uporałem się z tym. Wyważenie jest z max przesuniętym aku w przód cofnę go i będzie ok. Pakiet, który pokazałeś miałem w SU 29 50E sebartu i się sprawdziły. Co do kabli fabrycznie bez przedłużania jest ich pod dostatkiem. Silnik, śmigło bliżej skrzydeł też ma swoje plusy 2cm to nie dużo i tak zostanie.

 

Extra wygląda extra, a jak będzie w praktyce zobaczymy. Zostało trochę kosmetyki regulacji. Na pewno model będzie troszkę podrasowany uszczelnionymi szczelinami sterów i dorobię generatory SFG, żeby ułatwić sobie latanie na dużych kątach z małą prędkością :) kosztem wyglądu

 

Trochę martwi mnie mocowanie podwozia w tym modelu, mimo, że jest to ostatnia wersja z pełnym podwoziem klocek wygląda dosyć delikatnie.

 

Exterka ma trochę ciężkie skrzydła w odniesieniu do Sebartowskich  modeli myślę, że zastosowali gorszej jakości ( wagowo) folię.

 

Jeżeli zaprzyjaźnię się z tym modelem i będzie potrzeba, to powalczę z wagą wymieniając mocowanie silnika, pakietu, ośki kół na pręty węglowe, a może może zdobędę kabinę węglową :)  i zejdę do 2kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michał nie przesadzaj z tymi 20g

mam xoar 14x7 i apc 14x7 i tam jest dokładnie 9g róznicy

 

Kurcze, mam tylko Xoara 11x5 i APC 11x5,5 do porównania. Sprawdzę dla ciekawości. No ale faktycznie te 20g to przesadziłem. Jeden rozmiar więcej to może będzie 11-13g różnicy. No ale zawsze coś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica między APC 16x10 a drewnianym turnigy 16x10 to 30 g,na korzyść drewnianego. Dodatkowo na stronie PA była zamieszczona informacja a`propos APC,że nie dają porównywalnych parametrów w stosunku do zalecanych drewnianych voxów, mimo że ileś tam lat wstecz rekomendowali właśnie APC.

Przyłączam się do prośby Michała, fotki zastosowanych sposób odchudzania, PLEASE :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin mnie "pchnął" do szukania (zał.)

 

Faktycznie można jeszcze spróbować VOX'a czy Turnigy. Wg. mnie jeszcze TopFlite ma prawie ten sam kształt co VOX.

 

Xoar jest APC podobny. Osiągi też, ale lekkie śmigło to szybsze wejście na obroty i mniejsze chwilowe obciążenie prądowe dla silnika.

 

A co do notki PA - ja od jakiegoś czasu korzystam z wyważarki DuBRo

i wyważam śmigła i kołpaki.

Z obserwacji APC poniżej 12x6 wymagają sporych poprawek. Większe - albo przypadek albo prawie wcale. Z obserwacji znajomego i 2 moich śmigieł - Xoar i Graupner są prawie idealnie wyważone fabrycznie. No i jeszcze z info od znajomego, że drewniane zwłaszcza większe są sztywniejsze a tym samym lepsze.

post-7590-0-76968700-1437125719_thumb.png

post-7590-0-58224500-1437125724.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie właśnie teraz mam chwile luzu ale nie zrobię dziś zdjęć. Jutro postaram się pofocić i wrzucić. Dzięki za cenne informacje.

 

No i trzeba koniecznie zrobić zdjęcia, bo ostatni lot jaki robiłem to było w 2010r...

od tego czasu prawie nie latałem :o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Uuuu fatalnie, wielka szkoda.

Ale o ile kraksa nie nastąpiła w pierwszym locie, to ponawiam pytanie o wagę do lotu i jak ten silnik się sprawował, czy dawał nadmiar ciągu.

Jeśli model nie do odbudowy to chętnie bym kupił podwozie, może być z kołami, ewentualnie inne elementy nieuszkodzone też mógłbym rozważyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.