Piotter Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Kończę budowę drugiej Extry. Wyposażenie to Turnigy 3536-1100 z reglem Dynam 30A do tego odbiornik Jeti REX5 albo Corona z syntezą. Serwami bedą 4 x HXT900 ( w poprzednim egzemplarzu 2x HS55 i 2x E-Sky 9g). Zastanawiam się czy nie byłoby lepiej na ogon założyć jakieś mocniejsze serwa. Starszy egzemplarz modelu napędzany jest 3530-1100 i śmigłem APC 10x5E, więc siły na sterach są chyba mniejsze niż w tym nowszym, mam więc wątpliwości czy HXT900 wystarczą. W innych modelach o zbliżonych rozmiarach i wadze, zakłąda się już chyba HS81 albo odpowiedniki. Pytanie więc czy te małe wystarczą ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotter Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Skończylem budowe nowego egzemplarza Extry. Dokonalem jednak na wlasna rękę pare zmian w konstrukcji: A tak wygląda po oklejeniu i zmontowaniu: Pozostaje mi doszlifowanie ustawień nadajnika i OBLOT . No ale to niestety jak sie zrobi zdecydowanie cieplej.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Szacun za oklejenie wyglda to znakomicie jednak model tylko z nazwy Extra 300, bo w mojej ocenie Extry nie przypomina ani troche. Dla porównania http://www.extremeflightrc.com/images/aircraft/extra300e/mainpic.jpg I prawdziwa http://www.aerobaticsaircraft.com/extra300/index.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotter Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Wiem że nie wygląda jak prawdziwa Extra, ale zestaw Kolegi Mirka który jest podstawą dla tego modelu tak się nazywa, a wlasnej nazwy nie mam. Roboczo więc nazywam ten modelik tak jak w nazwie wątku. Prawdę mówiąc przecież, od egzemplarzy Kolegów rózni się tylko tymi dorobionymi końcówkami płatów i usterzenia. Jak widac też chyba stylistyką ciągnie mnie do kształtów modeli F3A które pierońsko mi się podobają, więc nastepny elektro-akrobat jaki zbuduję z planów lub kupię będzie czymś w tym rodzaju. A może Kolega Mirek by coś takiego stworzył ? Wierzę że potrafi. Fajnie że jest Sereno z Artex-u, ale konkurencji nigdy za wiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Witam wszystkich. Świetnie wygląda ten model. Proszę napisać jaka wyszła końcowa waga modelu z pełnym wyposażeniem. Co do modelu F3A , to na razie mam ciekawe plany modelu do startów w klasie F3Aklub o rozp. 1400mm, ale trzeba je opracować pod ploter a to zabiera naprawdę bardzo dużo czasu. w tej chwili kończę zestaw modelu PIPER J3 CUB o rozp. 1500mm z napędem elektrycznym lub spalinowym oraz zestaw motoszybowca o rozp. 1950mm. Oba zestawy bedą w wersji " kit " . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Witam. Wspaniale. Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 22 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Parę zdjęć z zimowego latania: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotter Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Masz zacięcie do latania zimą. Mnie błyskawicznie grabieją ręce i po zawodach.. . Zmarzlak jestem :>. BTW. Zważyłem moją nową Extrę i bez akumulatorów waży 843g. Niby sporawo, ale poprzednia przy masie (bez akumulatorów) około 800 g z silnikiem 3530 śmiga całkiem dobrze. Do obu egzemplarzy mam pakiety 3s 2250 mAh i 1800 mAh, a najcięższy waży 191g. Razem więc maksymalnie powinno to wszystko ważyć 1034g. Według DriveCalca silnik 3536-1100 ze śmigłem APC 11x5,5E powinien dać 1220 g ciągu statycznego, co w sumie na pełne latanie 3D a zwłaszcza zawisy raczej nie pozwoli, ale tradycyjną akrobację powinien model wykonywać bez problemów. Gdyby mimo wszystko brakowało mi ciągu to mogę założyć śmigiełko 12x6E. Na razie tego jednak nie zrobiłem, ponieważ wolę sobie dłużej polatać z mniejszym śmigłem (i prądem), a ponadto model ma względnie krótkie podwozie i przy starcie z niezbyt równej łaki już 10x5 robiło za kosiarkę do trawy w paru przypadkach uniemożliwiając start, a co dopiero wyraźnie większe :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 mnie również palce marzną i z 3D nici. Z zmarzniętymi palcami w rolling harieru nie zejdę poniżej 2m. bo drążków nie czuje. A normalne kręcenie się w kółko to nuda ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdzisiek Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 I ja stałem się szczęśliwym posiadaczem tego modelu. Przedtem miałem też tę starszą wersję ale sprzedałem ją z powodu braku miejsca w moim "hangarze" :wink: Pudełko z zestawem wygląda podobnie jak zestawy firmy ARTEX. Wszystkie elementy cięte są laserowo, jakość wykonania bardzo dobra i bardzo szybko i przyjemnie się składa. Wielkie uznanie dla Pana Mirka za dobrą robotę. W tej chwili model jest już wykonany ale jeszcze nie latany - trzeba tylko włożyć serwa i to wszystko. A tak wygląda mniej więcej EXTRA w moim wykonaniu. Aha, koła na razie są tymczasowe, wkrótce wymienię na inne. Napisałem także krótką relację z budowy. Krótka bo model szybko i przyjemnie się składa. Jeśli ktoś jest zainteresowany to może zajrzeć na tę stronkę: http://zdzisiekt.pl.tl/EXTRA-300S-v-.-2.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
focus_73 Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Zdecydowanie "do twarzy" tej Extrze w żółtym :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotter Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Oblatałem opisywany wczesniej egzemplarz Extry. Lata świetnie , aczkolwiek zauważalne inaczej niż niż poprzedni model w wczesniejszej wersji tego zestawu. Dzisiaj w Kole nieco wiało wiec nie ryzykowałem dłuższego latania, ale to co zwróciło moją uwage to fakt że nowszy model jest zdecydowanie szybszy niż jego poprzednik. Sterowanie jest też jakby bardziej precyzyjne. Oczywiście różnią sie silnikami (stary 3530-1100 i APC 10x5E, nowy 3536-1100 i APC 11x5.5E), ale zastanawiam sie czy zmiany których dokonałem w konstrukcji nie mają tu jakiegoś wpływu. O ile końcówki płata chyba wiele nie zmieniają, poza może zmniejszeniem oporu, to różnice w wielkości usterzenia mogą mieć już znaczenie. Jak wróci bezwietrzna pogoda to postaram sie zrobić jakies porównanie, ale już teraz zauważyłem że bez wiekszego trudu modelem robię manewr który poprzednik wykonywał nieco trudniej. Konkretnie chodzi mi o U-turn. Nie jestem pewien czy to prawidłowa nazwa ale chodzi o pionowe wznoszenie i zakręt sterem kierunku w płaszczyźnie pionowej do pionowego nurkowania. Mam wrażenie że nówka robi go zdecydowanie lepiej. Tak czy inaczej jest OK i mogę kolejny raz Koledze Mirkowi pogratulować udanej konstrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_cz Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Witam, a ja w Extrę Mirka włożyłem spalnikę ASP 2,5, na której latał poprawnie, bardzo szybko jednak poprawnie. Czasami bałem się że przy ostrych manewrach przy tej prędkości może się rozlecieć jednak nic takiego się nie stało Obecnie moja Extra została wyposażona w silnik OS MAX 2,5. Podzielę się spostrzeżeniami PS. Wiem, że wątek jest elektryczny jednak myślę, że może kogoś to zaciekawi Pozdrawiam zdjecie 1 zdjecie 2 zdjecie 3 zdjecie 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Szkoda,że takie ciemne zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gładkilot Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 piotr_cz, a jaka waga ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Szkoda,że takie ciemne zdjęcia A u mnie wszystko gra Bardzo ładna, czysto zrobiona Extra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ojdas Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Obecnie moja Extra została wyposażona w silnik OS MAX 2,5. Witaj, Możesz zrobić jakieś zdjęcia przy zdjętej owiewce + ewentualnie jakieś zdjęcie, gdzie widać bak? ps. ten silnik os to 2,5 cm3? pzdr. Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_cz Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 gładkilot: gotowa do lotu 1300. W modelu zamontowane są serwa HS 85MG+, 150ml zbiornik. ojdas: oczywiście, w wolnym czasie zrobię bez osłonki. Na poniedziałek powinny być Silnik to OS MAX 2,5cm3. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_cz Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 ojdas: obejrzyj zdjęcia bez łoża. Do tego modelu polecam silnik ASP 2,5 albo ok 4cm3 bo na OS brakuje jej mocy. Pozdrawiam, zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotter Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Mam takie pytanie: Jak w swoich Extrach ustawiacie środek ciężkości ? Do tej pory latałem z sc ustawionym na dzwigarze skrzydla przy kadłubie czyli o ile w tej chwili pamiętam 7 cm od krawedzi natarcia. Pytam, bo wczoraj nieco zwątpiłem, czy aby jest to ok, ponieważ spróbowałem latać na nożu i okazało się że model mocno skręca w stronę kabiny, tak że zatacza koła. Jak rozumiem, oznacza to że przy obecnym ustawieniu SC, model wytrymowany do lotu poziomego ma nieco podniesiony ster wysokości, który przy obrocie modelu w bok o 90 st. zaczyna działać jak ster kierunku. Stąd właśnie pytanie gdzie powinien być SC żeby model na nożu latał prosto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.