Skocz do zawartości

extra 300s z zestawu pana Mirka Galbarczyka


kylorc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 376
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam

 

Mimo ograniczeń czasowych nie wytrzymałem i kadłub prawie już skończony, wczoraj pierwszy raz w życiu wyginałem balsę na mokro i przyszpilałem do szkieletu, nawet fajnie wyszło :).

Wprowadziłem pewne modyfikacje, jako miłośnik węgla mam zamiar wymienić rurę metalową (z zestawu - waga koło 43 g) na rurę węglową (waga 13 g), podobnie zrobię z podwoziem (jeszcze do mnie nie dotarło, więc nie podam różnicy wagi, ale myślę że będzie.

Jestem mile zaskoczony sztywnością całej konstrukcji, oglądając części i biorąc do ręki delikatną sklejkę i jeszcze delikatniejszą balsę zastanawiałem się jak to będzie.

Nasunęła mi się też pewna myśl a`propos podwozia.

Otóż jako że ląduję na średnio równej powierzchni nie chcę podwozia mocowanego na sztywno, nie mówiąc że metalowe śruby i nakrętki z zestawu są solidne ale nie za lekkie, zastanawiam się nad patentem jaki stosuję w katanie mini z PA, czyli podwozie na kołki i cienkie wkręty, w razie średnio udanego lądowania, podwozie się oddziela od kadłuba nie powodując strat w konstrukcji, a wymiana starego kołka na nowy i wkręcenie ponownie wkrętów nie stwarza problemu, ewentualnie myślę też o śrubach i nakrętkach plastikowych, w razie czego się łamią i podobnie oddzielają podwozie od kadłuba, a są też przy okazji zdecydowanie lżejsze.

Póki co w miarę czasu będę składał dalej.

Pozdrawiam Panie Mirku, fajnie że mnie Pan namówił, całkiem przyjemne to składanie :)

 

Viper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie metalowe śruby z nakrętkami i podkładkami w moim zestawie były do zrobienia osi kół w podwoziu. Docelowo podwozie miało być mocowane do kadłuba właśnie na śruby plastikowe M3 lub M4 wkręcane w odpowiednie nakrętki kłowe wklejone we wzmocnienie w dolnej części kadłuba.

 

Mam starszą wersję ale wątpię, żeby w tym zakresie się coś zmieniło?

 

PS.Myślę, że M3 byłyby nawet odpowiedniejsze bo ostatnio po dość nieudanym lądowaniu plastikowe śruby M4 wyszły bez szwanku a podwozie mi się pogięło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osłona chyba będzie czarna ale to już po locie:)

Czekam tylko na paczkę z HK i będzie komplet do lotu.

Mam jeszcze pytanie o pakiet do niego.

Mam już 1800 turnigy 20-30 C

Zastanawiam się bo chce kupić jeszcze 2 czy kupić takie same czy z większym prądem rozładowania np 40 C??

 

Jeszcze jedno pytanko:

Czy znacie miejsce w wawie najleniwiej niedaleko Bemowa gdzie możnaby oblatać extrę??

Do rodziców teraz nie jade chciałoby się już polatać.

Na forum znalazłem niby Pałacową. Lata tam ktoś z was elektrykami.

Może byśmy się grupą zmówili i polatali:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się bo chce kupić jeszcze 2 czy kupić takie same czy z większym prądem rozładowania np 40 C??

 

witam!!!wtrącę swoje trzy grosze...

 

latałem wczoraj swoją EXTRĄ 260 PA która jest bardzo podobna wagowo do tej opisywanej w temacie.

 

mam dwa pakiety ZIPPY 3S 2200mAh 25C

jeden pakiet RHINO 3S 2150mAh 25C

oraz świerzo zakupiony TURNIGY NANOTECH 3S 1600mAh

 

ostatni pakiet z wymienionych jest sporo lżejszy od pozostałych oraz ma mniejszą pojemność i czas lotu oscylował w granicach 12 min,czyli tyle samo co na tych cięższych i większych pojemnościowo.prąd jaki może oddać akumulator jest bardzo ważny w lataniu 3D.

 

wniosek jest taki że nie zawsze duży może więcej.

 

pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już 1800 turnigy 20-30 C

Zastanawiam się bo chce kupić jeszcze 2 czy kupić takie same czy z większym prądem rozładowania np 40 C??

 

 

Witam.

Ja bym proponował zaczekać na pozostałe wyposażenie, uzbroić model do lotu i poprawnie wyważyć - wtedy zobaczymy , czy pakiet 1800 wagowo wystarczy do osiągnięcia prawidłowego środka ciężkości.

Jeśli nie , to trzeba kupić pakiet 3cele o pojemności 2200mAh i po sprawie.

Cenowo - niewielka różnica , a nie będzie potrzeby doważania modelu.

Pozdrawiam.

Mirek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model został dzisiaj oblatany.

Niestety bardzo wiało więc pierwsze loty wykonał mój bardziej doświadczony kolega:)

Ja jakoś bałem latać się w takich warunkach.

Start z asfaltu na połowie gazu po kilku metrach model już w powietrzu.

Później walka z wiatrem kilka kółeczek i lądowanie w owsie:).

Model odbył 2 loty obydwa udane.

Okazało się że trzeba bardzo uważnie używać lotek model bez problemu zakręcał już na minimalnych wychyleniach.

 

Wyposażenie:

Silnik: Kda 36-16m

regulator: Mystery 40 A

serwa: HXT 900

Odbiornik: Corona RP6D1

pakiet: turnigy 1800 3s 20C

 

Waga do lotu 1020g.

 

Niebawem chyba uda mi się filmik nakręcić i umieścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Udało mi się kupić trochę materiału dobrej jakości - balsa selekcjonowana o mniej więcej jednakowej wadze - serdeczne podziękowania dla sklepu EMODEL.

Dlatego też od dzisiaj do 20czerwca zestawy modelu EXTRA 300 będą sprzedawane w promocyjnej cenie,

Szczegółowych informacji udzielam telefonicznie - tel. 663737039 lub mirek-gal@wp.pl.

Taka informacja ukaże się też na mojej stronie www.

Jeśli będzie zainteresowanie to promocję przedłużę do wyczerpania zapasu materiału.

Pozdrawiam.

Mirek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Takie pytanko mam odnośnie kółka ogonowego.

Warto założyć to które chciałbym waży z całym "osprzętem" 18 g a płoza sklejkowa 2 gramy.

Jaki wpływ będzie miała dodatkowa waga na wyważenie i na loty??:)

Chciałem kupić coś takiego:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3755

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panie Mirku

Na wstępie dziękuje za okazaną pomoc i cierpliwość

W końcu mogę już pisać na forum wiec zamieszczam na razie w postaci zdjęć relacje z budowy modelu.

Starałem się w miarę chronologicznie je poukładać.

Moja extra jest prototypem najnowszej wersji modelu, co więcej jest to pierwszy drewniano balsowy model jaki zrobiłem, więc z góry proszę o wyrozumiałość.

 

Zamontowane wyposażenie to :

 

silnik (już wiem ze za słaby obecnie będzie http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16233) ale spodziewałem się niższej wagi wiec wcześniej zamontowałem.:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5113

 

śmigło:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5440

 

rygiel.:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3727

 

pakiety:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7314

 

serwa 4x

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10344

 

apa

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8992

 

odbiornik

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=12901

 

masa startowa na pakiecie 3s/2250mAh to 1270g

 

Mi osobiście najlepiej się lata na SC ustawionym 88-90mm, ze względu na masę lepiej tez sprawuje sie śmigło 10x5 niz 11x5, po prostu model jest szybszy,ale i dzięki temu lepiej sterowny.

 

Największe kłopoty miałem z ustawieniem sc w zależności od zastosowanego pakietu,

w następnej kolejności ustawienie zakresu pracy powierzchni sterowych, oraz jego zróżnicowanie w zależności od charakterystyki latania, bazowy wiec ustawiłem zakres większy ok 30st, ograniczany w razie potrzeby poprzez zdefiniowanie DR

 

Pozdrawiam

kamilt

 

36608072.jpg

39980513.jpg

77744349.jpg

19865525.jpg

38386345.jpg

11133375.jpg

65563493.jpg

63931207.jpg

93412422.jpg

78572605.jpg

43145126.jpg

63214962.jpg

54218585.jpg

14921505.jpg

33497999.jpg

23949779.jpg

35394698.jpg

91269217.jpg

33540170.jpg

51303504.jpg

92553675.jpg

97740796.jpg

94078275.jpg

40571063.jpg

72784904.jpg

86607533.jpg

82193495.jpg

19450062.jpg

18968052.jpg

93028061.jpg

43881742.jpg

85321418.jpg

88310226.jpg

20259039.jpg

88009025.jpg

13003514.jpg

68389856.jpg

93721189.jpg

23692399.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu pytanko, czy rozpiętość modelu została taka sama jak w poprzednich wersjach? Widać ewidentnie ogromniaste skrzydła w porównaniu do wcześniejszych wersji z większym skosem. Wykonanie modelu też mi się podoba tylko jedna rzecz rzuciła mi się rażąco w oczy... W miejscu oklejania balsą skrzydła przy kadłubie, słoje są ułożone nieprawidłowo. Powinny iść w tę samą stronę co keson - w tej chwili nie dają wytrzymałości, tylko zbędną masę. Teraz nie ma sensu tego zmieniać, ale to taka mała rada na przyszłość. Pomiędzy żebrami, gdzie znajduje się serwo słoje też powinny być odwrotnie, ale tu akurat, nie przenosi to znacznych obciążeń. Gratulacje udanego oblotu :) Jeśli próbujesz troszkę 3D opiszesz jak zachowuje się modelik? Jeśli nie, dorzuć troszkę więcej informacji na temat samych lotów, opis fajny i świetna relacja zdjęciowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziękuje za łagodna ocenę.Masz 100% racji w kwestii ułożenie balsy na skrzydłach przy kadłubie, błąd zrozumiałem już po pokryciu folia, ale nic do zimy musi wytrzymać.

W zimę skorzystam z wolnego czasu i to przerobie tak jak powinno być.

Rozpiętość skrzydeł o ile dobrze pamiętam to 110cm cięciwa płata przy kadłubie o ile dobrze pamiętam to 350mm, 202mm na krańcach skrzydeł

załączam wymiary :

37b5e1d95f728614m.jpg

Z akrobacji na razie za mocno nie mogę poszaleć ze względu na słaba jednostkę na napędzie, każde zadarcie nosa wyraźnie spowalnia śmigło,a robienie niektórych akrobacji na prędkości nie daje już tego efektu.Z tego co można to:

pętla na prędkości i małym wychyleniu sterów, przy małej prędkości i mocniejszym wychyleniu sterów model wpada mi w pływanie (jak Puchatek przy probie zadarcia dzioba).

Co dziwne zjawisko nie występuje przy odwrotnej pętli( z kabina za zewnątrz łuku).

beczka,lot odwrócony i lot na żyletkę bez większych problemów, model zachowuje się dość stabilnie, prowadzi się ładnie za ręką jest przewidywalny.

Na pewno jest dość wrażliwy na ustawienie SC i warto przed lotem się przyłożyć do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

W większości przypadków głównie z braku czasu na Kępie Zawadowskiej nieopodal piaskarni nad Wisłą, lub w Przasnyszu na lotnisku, ale można by się jakoś ugadać na latanie a przy okazji wymienić doświadczenia dotyczące modelu, poza tym weekend już tuz tuz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.