gignasiak Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Witam mam mały problem z uchwytem silnika , pękł podczas Kraksy i nie wiem czy to pospawac , czy dorobić jakiś uchwyt przykrecany do śrub skrecajacych karter.ewentualnie jak spawac to rozkręcić karter czy spawac na skręconym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Witam Ja dorabiałem nowe ucho i przykręcałem śrubą od karteru . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Odlew będzie problem pospawać , dorób jakiś ucho do śrub skręcających karter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 A z HK nie dasz rady sprowadzić nowej części? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gignasiak Opublikowano 11 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Nie za bardzo sie znam na zakupach z HK chociaz widziałem tam na jakiejś stronie za ok 20$ A z jakiej grubości blachy czy płaskownika zrobić to ucho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 ok.= 5 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 12 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2017 Wprawiony w spawaniu alu spawacz TiG da radę to zrobić. Ale przed spawaniem zrób małą próbkę spawania na tym fragmencie ucha który nie będzie obciążony by sprawdzić spawalność materiału karteru i zlewalność ze spoiwem, bo jak zapewne wiecie niektóre siluminy marnie się spawają, a nie znamy dokładnie gatunku materiału..I efekt mółby być niepewny nawet gdyby się zespolił, Jeśli chcesz pospawać to bezwzględnie rozkręć, zukosuj do spawania bo grubość jest znaczna (spawanie warstwami http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/67-zyczenie-internautow/na-yczenie-internautow-2012 http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/74-fragmenty/fragmenty2012/wrzesie2012/806-wprowadzenie-do-metalurgii-spawania-aluminium-i-jego-stopow ), i krępuj połówkę do płaskiej ceramicznej lub granitowej powierzchni przed spawaniem (np granitowa szlifowana płyta pod garnki lub nawet kawałek szlifowanej płyty od kamieniarza). Jeżeli urwane ucho po przymocowaniu karteru do płyty przyłożone w swoje miejsce "wisi" nad jej powierzchnią w powietrzu, to należy podłożyć kawałek nierdzewki (lub ceramiki) by na nim leżał. Zapobieże to ewentualnemu "popłynięciu" spawu lub zwichrowaniu, oraz zachowa dolną płaszczyznę w miejscu złożenia połówek (ucho też sztywno krępujemy po przyłożeniu przed spawaniem) Spawaj TiG AC małymi porcjami z długimi przerwami między, by maksymalnie zredukować grzanie (i ew. wypaczenie) spawanego karteru (granit też odbierze część ciepła). Po spawaniu nadspaw można opiłować.. A jeśli nie spawać, to można by podfrezować karter w miejscu pęknięcia(jest w tym miejscu wystarczajaco gruby z uwagi na gwint śruby skręcającej połówki) w taki sposób by można w tak powstałą kieszeń wstawić dopasowaną płytkę/wkładkę zastępującą oryginalne ucho, z dwoma otworami: - zewnętrznym (A) - do mocowania silnika jak w oryginale, - i drugim otworem B o średnicy śruby skręcającej obie połowy, do mocowania i ściśnięcia płytki/wkładki ucha między dwoma połówkami karteru. Zastąpi to jakieś niezbyt wygodne objemki, a wytrzymałością powinno być zbliżone do oryginalnego (lub nawet lepsze) Dodatkowo można wkleić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wotoma Opublikowano 12 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2017 http://www.bigplanes.nl/contents/en-uk/d40.html Tylna i przednia połówkę (crankcase, parts: X4503) wychodzi razem 30 euro + przesyłka. Jak mają tylko na stanie za tydzień będzie u Ciebie w domu. W HK niestety nie znalazłem nic z 45 RCGF. Serdecznie T 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 12 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2017 Wolałbym dorobić łapę a niżeli to spawać spaw na tak cienkim karterze to ryzyko albo albo uda się lub nie a sprytnie dorobiona łapa będzie jeszcze lepiej trzymać. Najlepiej dorób tylny dekiel mocujący i przykręć 4 śrubami trzymającymi dwie części karteru a z tych łap zrezygnuj blacha 5mm będzie idealna i bardzo mocna a do niej lordy czy słupki i do kadłuba takie mocowania maja silniki do modeli pływających klas 27ccm FSR i sprawdzają się idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Najlepiej dorób tylny dekiel mocujący i przykręć 4 śrubami trzymającymi dwie części karteru podobne rozwiązanie masz tu... http://pfmrc.eu/index.php?/topic/70113-s-ma%C5%82y-silnik-benzynowy-na-metanol/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gignasiak Opublikowano 13 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Byłem dzisiaj u spawacza ale bez silnika. mówi źe da rade pospawac ale nie chce ryzykować żeby się karter nie pokrzywił , na stronie big plane jest dostępny tylko przód wiec chyba dorobie to ucho z blachy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gignasiak Opublikowano 14 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Trochę czasu to trwało ale wyszło to tak blacha 3 mm waga 50 gram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi