gignasiak Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 Witam mam mały problem z uchwytem silnika , pękł podczas Kraksy i nie wiem czy to pospawac , czy dorobić jakiś uchwyt przykrecany do śrub skrecajacych karter.ewentualnie jak spawac to rozkręcić karter czy spawac na skręconym silniku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanislaw Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 Witam Ja dorabiałem nowe ucho i przykręcałem śrubą od karteru . Link to comment Share on other sites More sharing options...
radziu45 Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 Odlew będzie problem pospawać , dorób jakiś ucho do śrub skręcających karter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 A z HK nie dasz rady sprowadzić nowej części? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gignasiak Posted September 11, 2017 Author Share Posted September 11, 2017 Nie za bardzo sie znam na zakupach z HK chociaz widziałem tam na jakiejś stronie za ok 20$ A z jakiej grubości blachy czy płaskownika zrobić to ucho Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanislaw Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 ok.= 5 mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted September 12, 2017 Share Posted September 12, 2017 Wprawiony w spawaniu alu spawacz TiG da radę to zrobić. Ale przed spawaniem zrób małą próbkę spawania na tym fragmencie ucha który nie będzie obciążony by sprawdzić spawalność materiału karteru i zlewalność ze spoiwem, bo jak zapewne wiecie niektóre siluminy marnie się spawają, a nie znamy dokładnie gatunku materiału..I efekt mółby być niepewny nawet gdyby się zespolił, Jeśli chcesz pospawać to bezwzględnie rozkręć, zukosuj do spawania bo grubość jest znaczna (spawanie warstwami http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/67-zyczenie-internautow/na-yczenie-internautow-2012 http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/74-fragmenty/fragmenty2012/wrzesie2012/806-wprowadzenie-do-metalurgii-spawania-aluminium-i-jego-stopow ), i krępuj połówkę do płaskiej ceramicznej lub granitowej powierzchni przed spawaniem (np granitowa szlifowana płyta pod garnki lub nawet kawałek szlifowanej płyty od kamieniarza). Jeżeli urwane ucho po przymocowaniu karteru do płyty przyłożone w swoje miejsce "wisi" nad jej powierzchnią w powietrzu, to należy podłożyć kawałek nierdzewki (lub ceramiki) by na nim leżał. Zapobieże to ewentualnemu "popłynięciu" spawu lub zwichrowaniu, oraz zachowa dolną płaszczyznę w miejscu złożenia połówek (ucho też sztywno krępujemy po przyłożeniu przed spawaniem) Spawaj TiG AC małymi porcjami z długimi przerwami między, by maksymalnie zredukować grzanie (i ew. wypaczenie) spawanego karteru (granit też odbierze część ciepła). Po spawaniu nadspaw można opiłować.. A jeśli nie spawać, to można by podfrezować karter w miejscu pęknięcia(jest w tym miejscu wystarczajaco gruby z uwagi na gwint śruby skręcającej połówki) w taki sposób by można w tak powstałą kieszeń wstawić dopasowaną płytkę/wkładkę zastępującą oryginalne ucho, z dwoma otworami: - zewnętrznym (A) - do mocowania silnika jak w oryginale, - i drugim otworem B o średnicy śruby skręcającej obie połowy, do mocowania i ściśnięcia płytki/wkładki ucha między dwoma połówkami karteru. Zastąpi to jakieś niezbyt wygodne objemki, a wytrzymałością powinno być zbliżone do oryginalnego (lub nawet lepsze) Dodatkowo można wkleić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wotoma Posted September 12, 2017 Share Posted September 12, 2017 http://www.bigplanes.nl/contents/en-uk/d40.html Tylna i przednia połówkę (crankcase, parts: X4503) wychodzi razem 30 euro + przesyłka. Jak mają tylko na stanie za tydzień będzie u Ciebie w domu. W HK niestety nie znalazłem nic z 45 RCGF. Serdecznie T 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
elpazo Posted September 12, 2017 Share Posted September 12, 2017 Wolałbym dorobić łapę a niżeli to spawać spaw na tak cienkim karterze to ryzyko albo albo uda się lub nie a sprytnie dorobiona łapa będzie jeszcze lepiej trzymać. Najlepiej dorób tylny dekiel mocujący i przykręć 4 śrubami trzymającymi dwie części karteru a z tych łap zrezygnuj blacha 5mm będzie idealna i bardzo mocna a do niej lordy czy słupki i do kadłuba takie mocowania maja silniki do modeli pływających klas 27ccm FSR i sprawdzają się idealnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted September 13, 2017 Share Posted September 13, 2017 Najlepiej dorób tylny dekiel mocujący i przykręć 4 śrubami trzymającymi dwie części karteru podobne rozwiązanie masz tu... http://pfmrc.eu/index.php?/topic/70113-s-ma%C5%82y-silnik-benzynowy-na-metanol/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
gignasiak Posted September 13, 2017 Author Share Posted September 13, 2017 Byłem dzisiaj u spawacza ale bez silnika. mówi źe da rade pospawac ale nie chce ryzykować żeby się karter nie pokrzywił , na stronie big plane jest dostępny tylko przód wiec chyba dorobie to ucho z blachy Link to comment Share on other sites More sharing options...
gignasiak Posted September 14, 2017 Author Share Posted September 14, 2017 Trochę czasu to trwało ale wyszło to tak blacha 3 mm waga 50 gram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts