Skocz do zawartości

Katana 2,12m


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Najlepiej w modelarskich. Ale w elektrycznych też można coś znaleźć. No i najlepiej nie stosować przedłużaczy tylko przedłużyć kabel poprzez lutowanie, w innym wypadku zawsze jest prawdopodobieństwo, że jakimś cudem kabel od serwa odłączy się od przedłużacza podczas lotu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i na "życzenie" forumowiczów mam zdjęcia lepszej jakości z cyfrówki, w końcu sobie taką sprawiłem. Prace powoli do przodu, lotki prawie gotowe, czekam na ostatnią paczkę w której jest klej i galanteria. Model z oklejonymi lotkami wyjdzie ok 3000g, wygięte zostało również podwozie z płaskownika duralowego 6mm. Waży dosyć dużo bo 416g. Myślicie, że watro je trochę "odchudzić" nawiercając niewielkie otwory? Podwozie ma przy kadłubie szerokość 40mm a na końcówkach przy kołach 25mm. Obiecane zdj(model trochę pomarszczył się, trzeba będzie wziąć opalarkę i ponaciągać te "rozstępy" :lol:

 

61191ba79cdd8370med.jpg

 

 

e042ebf104907ba8med.jpg

 

 

5f859d8b6e609f25med.jpg

 

 

c53c3056c2324716med.jpg

 

 

cb5034154933ccd7med.jpg

 

 

63a8c89b9db3d84fmed.jpg

a tu serce modelu z nowo zakupionym dyfuzorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle, polepszenie pracy silnika. Wyczytałem, że chłodzi gaźnik, zmniejsza zużycie paliwa i zwiększa moc silnika w użytecznym zakresie obrotów. W planach są też rękawy przy wrędze silnikowej, które będą "napychać" powietrze przez ażur do konfuzora. Co do nazwy nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dopisz, że dyfuzor potrafi kompletnie "rozregulować" gażnik... mój DA100 po założeniu dyfuzora zaczął kaprysic przerywana pracą i jakąs dziwną dziurą w obrotach ale suma sumaru troche regulacji (bogatsza mieszanka) pracował normalnie. Jak przykręciłem dyfuzor odwrotnie tak aby całe powietrze zza śmigła wpadało wprost na dyfuzor i pchało powietrze do gażnika to dopiero był koszmar, nie dało się latać i nawet żadna regulacja nie pomogła.

 

Podsumowując, po załozeniu dyfuzora prawidłowo czyli tak aby powietrze zza smigla bezposrednio nie wpadalo na dyfuzor i wyregulowaniu silnika na nowo nie zauważyłem żadnych róznic w pracy silnika z, a bez dyfuzora. Chyba zbedny gadget za sto pare złoty do tego silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy jaki będzie efekt końcowy zamontowania dyfuzora. W tej chwili nic nie mogę powiedzieć dokładnie, bo nie odpalałem silnika z nowym nabytkiem. Wezmę pod uwagę Twoje podpowiedzi. A gadżet nie był aż tak drogi, 40zł zapłaciłem, bardziej byłem ciekaw jego działania. Po próbach z dyfuzorem napiszę swoje obserwacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dwa dl50 ktore chodza bardzo dobrze bez konfuzora. Moze sie on przydawac przy gazniku ustawionym w bok od cylindra. Dyzfuzor jest to dysza rozbiezna! Konfuzor powoduje zwiekszenie predkosci przeplywu, i zmniejszenie cisnienia, a co za tym idzie zwiekszenie wydatku paliwa w stosunku do powietrza, co moze skutkowac zmiana regulacji gaznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to bardzo przyzwoita waga Ci wyszła. Dolicz jeszcze około 3,5 kg na wyposażenie i wyjdzie waga gotowego. 6,5kg na model tej wielkości to dobry wynik.

 

Wynik dobry, ale idzie zejsc do 5kg z silnikiem żarowym wtedy by było bajecznie :)

Wkładajac tam Saito 180 albo YS 160 zaoszczędzić mozna nie tylko na wadze samego silnika trzeba pamiętać, że silnik żarowy nie posiada dodatkowego pakietu i modułu. Kolega kierował sie pewnie kosztami za paliwo, więc jest i tak dobrze są modele 2m z 50cc 7.5kg i całkiem fajnie latają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale akurat Funtany Katany w okolicach 2m w wiekszosci lataja na silnikach YS i tak zakłąda projekt więc problemu z wywazanie nie będzie chyba, że to jakis dziwny i inny od wszystkich projekt w co wątpie na pierwszy rzut oka widać, ze to lekko powiększona funtana 140 i wg mnie sc bedzie w 1/3 albo i jeszcze blizej krawędzi natarcia.Pewnie ktoś napisze powierzchnia skrzydeł ogromna spokojnie bedzie latać super ok tylko, że majac prawie kilo lżejszą żarke mozna sobie wyobrazic jak ten model może latac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, na pewno stosunek waga/moc w dużym modelu żarowym jest lepsza-paliwo to duże koszty. Ale ja mam nadzieję, że zamknę wagę w 7kg z paliwem, myślę, że nie będzie źle. Specjalnie wybrałem rozp 2,12m, uznałem, że będzie najbardziej optymalna. No a do 6,5kg dałoby się zejść, na pewno, mniej żeber i materiały naj najlżejsze. Silnik benzynowy wiadomo, najlepiej od 80cm w górę, ale zarówno koszty jak i sposób transportu takiego olbrzyma są nie na moje możliwości. Zmieniłem też koncepcję serw, zamiast 3 Hiteców hs-985MG na lotki i kierunek, zakupię 2x HS-5625MG(5645) na lotki i HS-5955TG na ster kierunku i na gaz dam zwykłe serwo standardowe hiteca(obawiam się że serwo tak małe jak hs-81 może nie dać rady). Myślę, że z takiego wyposażenia będę zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robota powoli do przodu. Wczoraj wkleiłem dźwigienki(przy okazji zrobiłem kółko ogonowe wraz z przyczepieniem sprężyn do dźwigienek) i zalaminowałem od środka mocowanie podwozia. Miało to na celu lepsze związanie elementu w którym osadzone jest podwozie do ścian bocznych. Oczywiście przedtem przetarłem sklejkę gruboziarnistym papierem. Zostało zrobione też podwozie i model stoi już na swoich "nogach". Planowałem też dokończenie lotek i ich oklejenie ale niestety czas na to nie pozwolił. Na następny tydzień planuję dokończenie lotek i oklejenie ich wraz z domkiem pod silnik. Przy okazji ponaciągam też folię, która się pomarszczyła. Myślę też o zrobieniu naklejek. Na początku lutego planuję kupić serwa więc wtedy robota ruszy pełną parą. Zastanawiam się też nad zmianą podwozia na cieńszy dural. Na oblot zostanie ten co jest, później pomyślę nad wymianą. Fotki:

 

 

5d2c4b9aa7d36eafmed.jpg

Katana na nowym podwoziu.

 

 

b798e2814027c830med.jpg

Zalaminowane podwozie(nie poodcinałem jeszcze naddatków, widać liczne wystające wąsy tkaniny)

 

 

efd4df3ec12642d5med.jpg

I mechanika sterów. Mam nadzieję, że będę zadowolony z tych dźwigienek, wyglądają solidnie i są bardzo sztywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wizualnie nie będę wprowadzał innych zmian (prócz maski oczywiście). Przykręciłem też silnik, bo chciałem sprawdzić jak jest z wyważeniem. W tej chwili model bez bebechów taki jak na zdjęciu jest prawie idealnie wyważony( jest trochę ciężki na ogon ale to nie ma znaczenia, wyważy się akumulatorami). Trzeba zaczynać montować serwa i inne wyposażenie we wnętrzu. Mam też dylemat i prosiłbym o podpowiedź. Nie bardzo wiem jakiej średnicy kupić kołpak laminatowy. Mógłby ktoś się na ten temat wypowiedzieć? Niedługo chcę składać zamówienie i przy okazji zamówię kołpak, no i dopiero jak będę znał jego wymiary zabiorę się za robienie maski silnika.

Fotki:

 

0268adcd921562damed.jpg

brzuszek modelu

 

 

i dwa ujęcia góry...

b3416a68c7161168med.jpg

 

 

5d8af40274b3894amed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.