MironRC Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Panowie ! nawiązując do serw gdzie można kupić kabel trzy- żyłowy do przedłużenia serwa? tylko w modelarskich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Najlepiej w modelarskich. Ale w elektrycznych też można coś znaleźć. No i najlepiej nie stosować przedłużaczy tylko przedłużyć kabel poprzez lutowanie, w innym wypadku zawsze jest prawdopodobieństwo, że jakimś cudem kabel od serwa odłączy się od przedłużacza podczas lotu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 No i na "życzenie" forumowiczów mam zdjęcia lepszej jakości z cyfrówki, w końcu sobie taką sprawiłem. Prace powoli do przodu, lotki prawie gotowe, czekam na ostatnią paczkę w której jest klej i galanteria. Model z oklejonymi lotkami wyjdzie ok 3000g, wygięte zostało również podwozie z płaskownika duralowego 6mm. Waży dosyć dużo bo 416g. Myślicie, że watro je trochę "odchudzić" nawiercając niewielkie otwory? Podwozie ma przy kadłubie szerokość 40mm a na końcówkach przy kołach 25mm. Obiecane zdj(model trochę pomarszczył się, trzeba będzie wziąć opalarkę i ponaciągać te "rozstępy" a tu serce modelu z nowo zakupionym dyfuzorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 No to bardzo przyzwoita waga Ci wyszła. Dolicz jeszcze około 3,5 kg na wyposażenie i wyjdzie waga gotowego. 6,5kg na model tej wielkości to dobry wynik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 No nie do końca... Ta waga to bez podwozia głównego. Dlatego pisałem czy jest sens je trochę odchudzić. myślę że nie osłabiając mocno podwozia można zrzucić z 70 g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 jak cos to to jest konfuzor (malejace przekroje w kierunku przeplywu). Jaki jest cel jego zastosowania??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Jak zwykle, polepszenie pracy silnika. Wyczytałem, że chłodzi gaźnik, zmniejsza zużycie paliwa i zwiększa moc silnika w użytecznym zakresie obrotów. W planach są też rękawy przy wrędze silnikowej, które będą "napychać" powietrze przez ażur do konfuzora. Co do nazwy nie jestem pewien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Jeszcze dopisz, że dyfuzor potrafi kompletnie "rozregulować" gażnik... mój DA100 po założeniu dyfuzora zaczął kaprysic przerywana pracą i jakąs dziwną dziurą w obrotach ale suma sumaru troche regulacji (bogatsza mieszanka) pracował normalnie. Jak przykręciłem dyfuzor odwrotnie tak aby całe powietrze zza śmigła wpadało wprost na dyfuzor i pchało powietrze do gażnika to dopiero był koszmar, nie dało się latać i nawet żadna regulacja nie pomogła. Podsumowując, po załozeniu dyfuzora prawidłowo czyli tak aby powietrze zza smigla bezposrednio nie wpadalo na dyfuzor i wyregulowaniu silnika na nowo nie zauważyłem żadnych róznic w pracy silnika z, a bez dyfuzora. Chyba zbedny gadget za sto pare złoty do tego silnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Zobaczymy jaki będzie efekt końcowy zamontowania dyfuzora. W tej chwili nic nie mogę powiedzieć dokładnie, bo nie odpalałem silnika z nowym nabytkiem. Wezmę pod uwagę Twoje podpowiedzi. A gadżet nie był aż tak drogi, 40zł zapłaciłem, bardziej byłem ciekaw jego działania. Po próbach z dyfuzorem napiszę swoje obserwacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 mam dwa dl50 ktore chodza bardzo dobrze bez konfuzora. Moze sie on przydawac przy gazniku ustawionym w bok od cylindra. Dyzfuzor jest to dysza rozbiezna! Konfuzor powoduje zwiekszenie predkosci przeplywu, i zmniejszenie cisnienia, a co za tym idzie zwiekszenie wydatku paliwa w stosunku do powietrza, co moze skutkowac zmiana regulacji gaznika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 No to bardzo przyzwoita waga Ci wyszła. Dolicz jeszcze około 3,5 kg na wyposażenie i wyjdzie waga gotowego. 6,5kg na model tej wielkości to dobry wynik. Wynik dobry, ale idzie zejsc do 5kg z silnikiem żarowym wtedy by było bajecznie Wkładajac tam Saito 180 albo YS 160 zaoszczędzić mozna nie tylko na wadze samego silnika trzeba pamiętać, że silnik żarowy nie posiada dodatkowego pakietu i modułu. Kolega kierował sie pewnie kosztami za paliwo, więc jest i tak dobrze są modele 2m z 50cc 7.5kg i całkiem fajnie latają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Ale nie zapominaj o wyważeniu. To duży model i oszczędzając na masie silnika ryzykujesz konieczność dokładania balastu w ryj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Zgadza się, ale akurat Funtany Katany w okolicach 2m w wiekszosci lataja na silnikach YS i tak zakłąda projekt więc problemu z wywazanie nie będzie chyba, że to jakis dziwny i inny od wszystkich projekt w co wątpie na pierwszy rzut oka widać, ze to lekko powiększona funtana 140 i wg mnie sc bedzie w 1/3 albo i jeszcze blizej krawędzi natarcia.Pewnie ktoś napisze powierzchnia skrzydeł ogromna spokojnie bedzie latać super ok tylko, że majac prawie kilo lżejszą żarke mozna sobie wyobrazic jak ten model może latac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 13 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 No tak, na pewno stosunek waga/moc w dużym modelu żarowym jest lepsza-paliwo to duże koszty. Ale ja mam nadzieję, że zamknę wagę w 7kg z paliwem, myślę, że nie będzie źle. Specjalnie wybrałem rozp 2,12m, uznałem, że będzie najbardziej optymalna. No a do 6,5kg dałoby się zejść, na pewno, mniej żeber i materiały naj najlżejsze. Silnik benzynowy wiadomo, najlepiej od 80cm w górę, ale zarówno koszty jak i sposób transportu takiego olbrzyma są nie na moje możliwości. Zmieniłem też koncepcję serw, zamiast 3 Hiteców hs-985MG na lotki i kierunek, zakupię 2x HS-5625MG(5645) na lotki i HS-5955TG na ster kierunku i na gaz dam zwykłe serwo standardowe hiteca(obawiam się że serwo tak małe jak hs-81 może nie dać rady). Myślę, że z takiego wyposażenia będę zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 5625MG mam i jestem zadowolony cicho chodzą centrowanie idealne zresztą to Hitec więc nie ma co dyskutować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Robota powoli do przodu. Wczoraj wkleiłem dźwigienki(przy okazji zrobiłem kółko ogonowe wraz z przyczepieniem sprężyn do dźwigienek) i zalaminowałem od środka mocowanie podwozia. Miało to na celu lepsze związanie elementu w którym osadzone jest podwozie do ścian bocznych. Oczywiście przedtem przetarłem sklejkę gruboziarnistym papierem. Zostało zrobione też podwozie i model stoi już na swoich "nogach". Planowałem też dokończenie lotek i ich oklejenie ale niestety czas na to nie pozwolił. Na następny tydzień planuję dokończenie lotek i oklejenie ich wraz z domkiem pod silnik. Przy okazji ponaciągam też folię, która się pomarszczyła. Myślę też o zrobieniu naklejek. Na początku lutego planuję kupić serwa więc wtedy robota ruszy pełną parą. Zastanawiam się też nad zmianą podwozia na cieńszy dural. Na oblot zostanie ten co jest, później pomyślę nad wymianą. Fotki: Katana na nowym podwoziu. Zalaminowane podwozie(nie poodcinałem jeszcze naddatków, widać liczne wystające wąsy tkaniny) I mechanika sterów. Mam nadzieję, że będę zadowolony z tych dźwigienek, wyglądają solidnie i są bardzo sztywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 26 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Wizualnie nie będę wprowadzał innych zmian (prócz maski oczywiście). Przykręciłem też silnik, bo chciałem sprawdzić jak jest z wyważeniem. W tej chwili model bez bebechów taki jak na zdjęciu jest prawie idealnie wyważony( jest trochę ciężki na ogon ale to nie ma znaczenia, wyważy się akumulatorami). Trzeba zaczynać montować serwa i inne wyposażenie we wnętrzu. Mam też dylemat i prosiłbym o podpowiedź. Nie bardzo wiem jakiej średnicy kupić kołpak laminatowy. Mógłby ktoś się na ten temat wypowiedzieć? Niedługo chcę składać zamówienie i przy okazji zamówię kołpak, no i dopiero jak będę znał jego wymiary zabiorę się za robienie maski silnika. Fotki: brzuszek modelu i dwa ujęcia góry... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Nie bardzo wiem jakiej średnicy kupić kołpak laminatowy. W modelach tej wielkosci stosuja kolpaki od 3 do 4 cali, a przynajmniej z takimi sie spotykalem. Ja mam 3,25 cala w swoim Raven Funie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 katanie mam cos ok 90-100mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.