mecenas Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Pytanie: Gdzie dokładnie powinien być zamontowany czujnik temp. w powyższym silniku? Ma ktoś wiedzę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Moim zdaniem głowica od tyłu silnika wcisnąć miedzy żeberka , tak aby przepływ powietrza nadmuchiwał ciepłe powietrze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 A ja dzisiaj planuję pierwszy rozruch swojego FG60R3. Próbowałem rozsądnie ustawić śmigło do rozruchu ręcznego ale jak nie ustawię to to i tak w tym układzie wychodzi co obrót jakoś "pokracznie" także obowiązkowo coś na łapkę trzeba założyć. Te finałowe ustawienia to po ilu litrach zaczynacie stosować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 13 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Dzięki za szybką odp. Czyli błędu nie popełniłem, tzn. w "najcieplejszym" miejscu silnika, od tyłu górnego cylindera, w okolicy kolektora wydechowego. I kolejne pytanie,: Jaka max. temp. pracy tegoż silnika? Rozmawiałem z mechanikami lotniczymi i dowiedziałem się, że w Wildze (też gwiazda chłodzona powietrzem) czujnik temp. założony jest na 4-tym cylindrze w okolicy świecy, a nominalna temp. pracy tegoż silnika to -uwaga! 150-220 st.C ! . ps. Łukasz alias Chuck Yeager robi świetne wydechy do niego, lepsze od Keleo. Tłumiczek też sobie wyspawałem. http://images82.fotosik.pl/106/bc649fe572c3d6e3gen.jpg A ja dzisiaj planuję pierwszy rozruch swojego FG60R3. Próbowałem rozsądnie ustawić śmigło do rozruchu ręcznego ale jak nie ustawię to to i tak w tym układzie wychodzi co obrót jakoś "pokracznie" także obowiązkowo coś na łapkę trzeba założyć. "Zamachasz" się na śmierć , silnik nie posiada ssania, w instrukcji stoi że silnik przeznaczony do rozruchu z rozrusznika. Pierwsze odpalenie po zatankowaniu musi być z rozrusznika aby pompa miała siłę zassać, każde następne gdy gażnik jest zassany można już palić ręką. Ważna uwaga, po zakończeniu lotów wypalić paliwo tak aby nie zostało w gażniku, ponoć żle wpływa na jakieś uszczelki czy coś . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 a nominalna temp. pracy tegoż silnika to -uwaga! 150-220 st.C ! . Wojtek pisałem ci że twoje 160 stopni to nie jest żle , tylko czujnik nie przy wydechu przy świecy będzie lepiej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 No i działa! Tak jak pisaliście, górny cylinder gorący, dolne zimne lub ledwie ciepłe. Silnik uruchomiony zgodnie z procedurą , gaz do dechy, igła odkręcona prawie do końca a on pracuje. W zasadzie to wyplułem pierwszy litr paliwa. Mam trochę kłopot bo obrotomierz przestał działać i nie wiem czy ten próg 4000 obr. mam za niski czyli mniej. Silnik kręcił pomimo prawie całej wykręconej igły! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 Wypaliłem 5l paliwa w procedurze docierania następnie przy pełnej otwartej przepustnicy regulowałem igłą od przelania do wys. obrotów z coraz dłuższym cylkem wys. obrotów.Ostatecznie osiągnąłem max . 6200 obr/min na śmigle Bambula 22X10. Temp cylindra górnego zmierzona za pomocą pirometru to w przy tej pogodzie (15 stopni na zewnątrz) 127 stopni C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 Przyczyną wysokiej temperatury górnego cylindra (Nr 1 wg rysunku) jest sterowanie zapłonem, które polega na tym, że pojedyńczy zapłon we wszystkich trzech cylindrach silnika jest realizowany w czasie dwóch obrotów wału korbowego (720 stopni) co oznacza, że iskra na świecach cylindrów pojawia się wg sekwencji cylindrów Nr1-Nr3-Nr2-Nr1. A więc cylinder Nr 1 ma dwa wybuchy na jeden cykl "rozrządu" zapłonu czyli nagrzewa się znacznie szybciej niż pozostałe dwa. Pozostaje jedynie kwestia czy wysoka wartość temperatury cylindra Nr 1 jest bezpieczna czy nie. Pozostałe parametry decydujące o temperaturze głowicy tj. ciśnienie doładowania i "warunki chłodzenia" dla każdego cylindra wg koncepcji Saito są takie same dla każdego cylindra. "Except that on a 3-cylinder radial. the timing is set over 2 revolutions.#1 cylinder & #3 cylinder are set during the 1st revolution & #2 cylinder is set during the 2nd revolution.Firing order is 1-3/2-1 for 720° of crankshaft rotation." https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2339447-A-complete-guide-to-Saito-model-4-strokes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 Przyczyną wysokiej temperatury górnego cylindra (Nr 1 wg rysunku) jest sterowanie zapłonem, które polega na tym, że pojedyńczy zapłon we wszystkich trzech cylindrach silnika jest realizowany w czasie dwóch obrotów wału korbowego (720 stopni) co oznacza, że iskra na świecach cylindrów pojawia się wg sekwencji cylindrów Nr1-Nr3-Nr2-Nr1. A więc cylinder Nr 1 ma dwa wybuchy na jeden cykl "rozrządu" zapłonu czyli nagrzewa się znacznie szybciej niż pozostałe dwa. Stanisław z tego co piszesz to na drugi cykl będzie zapłon tylko w 2 i 3 cylindrze , zawsze zapłon w pierwszym cylindrze jest początkiem całego cyklu silnika w przypadku 4-ro takta to są dwa pełne obroty bez względu na liczbę cylindrów i zawsze ten początek ma być na tak zwanym pierwszym , a który to pierwszy tu jest wolna amerykanka , w przypadku silnika gwiazdowego przyjmuje się ten pionowy , a to że w SAITO ten pionowy się mocniej nagrzewa to jest jakaś zagatka na którą jest tyle teori ilu posiadaczy takiego silnika , tak jak wielu nie wie czemu gwiazda zawsze ma nie pażystą liczbę cylindrów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 Może to wynika że jest "górny"? Ciekawy jestem jak się by silnik obróciło.Ciekawe jest to że dolne nie pracują na bogatej mieszance tylko"przepompowują i wylewają'' do wydechu. Jak się zuboży to zaczynają pracować (pojawia się temperatura). Pomimo tego to na pełnych obrotach temperatura "górnego" jest o ok.30 stopni wyższa.Może jak Stasio pisze, coś w tym sterowaniem zapłonu jest? Gwiazdy mają nieparzystą liczbę cylindrów z powodów "przesunięcia" osi cylindrów względem siebie tak aby nie były w jednej osi co by miało miejsce w układzie parzystym przez co zmniejsza się obciążenia na czop korbowodu i popoprawia warunki smarowania i powoduje niesymetryczną kolejność obciążania układu korbowego i klepania o czop w sytuacji kiedy korbowody ustawiły by się w jednej linii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 Gwiazdy mają nieparzystą liczbę cylindrów z powodów "przesunięcia" osi cylindrów względem siebie tak aby nie były w jednej osi co by miało miejsce w układzie parzystym przez co zmniejsza się obciążenia na czop korbowodu i popoprawia warunki smarowania i powoduje niesymetryczną kolejność obciążania układu korbowego i klepania o czop w sytuacji kiedy korbowody ustawiły by się w jednej linii. Ta teoria na temat dlaczego jest nie parzysta liczba cylindrów jest błędna , w gwiazdach nie ma przesunięcia cylindrów jak to ma miejsce w bokserach . Wyjaśnię to czemu tak jest tylko poczytam waszych opini na ten temat . A co do temperatury no jest to zagatka , ciekaw jestem co piszą w instrukcji o ile coś jest na ten temat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 Artur Ma rację. W każdym cylindrze czterosuwowego silnika gwiazdowego zapłon następuje co 720 stopni obrotu wału korbowego. Jeżeli mamy nieparzystą liczbę cylindrów np. 5 to wtedy zapłon jest co 144 stopnie (720:5=144) czyli KOLEJNO w co drugim cylindrze ustawionym co 72 stopnie (360:5=72) a sekwencja zapłonów w cylindrach jest: 1-3-5-2-4-1 (czyli na dwa pełne obroty wału w pierwszym cylindrze zapłon jest dwukrotnie a w pozostałych jednokrotnie). Gdy mamy parzystą liczbę cylindrów np. 6 to zapłon musiałby nastąpić co 120 stopni (720:6=120) a cylindry położone byłyby co 60 stopni (360:6=60). W tym wypadku zapłon zawsze byłby tylko w cylindrach 1-3-5 a co z cylindrami 2-4-6? Byłyby pozbawione zapłonu. Natomiast gwiazda dwusuwowa o parzystej liczbie cylindrów np. 6 jak najbardziej będzie działać bezproblemowo bo tam zapłon w każdym cylindrze jest co 360 stopni obrotu wału czyli (360:6=60) czyli w każdym cylindrze kolejno następowałby zapłon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 Gwiazda dwusuwowa nie istnieje nikt jeszcze nie zbudował takiego silnika bo on nie będzie działał . A co do cyklu pracy w gwieżdzie to nie może być na pierwszy cykl po uruchomieniu zakładając start od pierwszego cylindra przy 3 cylindrach zapłon będzie na 1231 a w drugim cyklu 2 i 3 a co dalej ? Założeniem cyklu zapłonu w silniku 4-takt bez względu na to czy to jest gwiazda czy boxser czy rzędowy 4 cy 5 cylindrów jest to że co 720 stopni czyli co dwa obroty zapłon ma być na tym samym cylindrze w dokładnie tym samym położeniu wału korbowego , i ten cylinder jest tak zwanym pierwszym , a który to jest to jest kwestia konstruktora silnika i jego sterowania np. samochody RENAULT pierwszy ma od strony skrzyni biegów a wszyscy inni producenci samochodów ustalili pierwszy od strony rozrządu . A te 720 stopni to nie tak do końca bo 720 stopień pierwszego cyklu a 0 stopień drugiego to to samo miejsce na podziałce wału korbowego a zakładamy np zapłon 5 stopni przed górnym punktem tłoka to w każdym cyklu masz tyle zapłonów ile jest cylindrów i nie może być inaczej , dodam że ta teoria jest podparta wieloletnią pracą w warsztacie samochodowym . Coś mogę więcej na ten temat popisać ale nie tu bo nie jest na temat . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 Gwiazda dwusuwowa nie istnieje nikt jeszcze nie zbudował takiego silnika bo on nie będzie działał . (...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 O ile się nie mylę to rotacyjne lotnicze gwiazdy pracowały w obiegu dwusuwowym.Były i wersje czterosuwowe.???? Chodziło mi o przesunięcie lub można napisać umiejscowienie po obwodzie silnika a nie przesunięcie osi cylindrów wzdłuż wału silnika bo w gwieździe takiego przesunięcia nie ma.???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 Te dwa silniki z filmów widziałem więcej takich filmów i silników tylko problem jest taki że w nich wał śmigła nie jest wałem korbowym silnika bo nie może tak być . Czemu nie może tak być bo w dwusuwie każdy cylinder musi mieć szczelnie zamkniętą skrzynie korbową , jedyny wyjątek jest boxer dwucylindrowy ma dwa cylindry na jednym wale , a cztero cylindrowy ma oddzielone szczelnie dwie skrzynie korbowe . Stanisław musisz sobie poczytać jak działa silnik dwusuwowy czemu zasysanie paliwa jest przez skrzynie korbowe to wtedy zaskoczysz czemu gwiazdowy silnik na wspólnym wale korbowym nie będzie działał tak jak to jest w czterosuwie . A tu widać jak działa skrzynia korbowa gwiazdy i jak jest zbudowany korbowód . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niunio2000 Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 Witam a ja mam pytanie odnośnie też temperatury ale Saito FG 57t możne ktoś ma jakieś info byłbym wdzięczny, u mnie na prawym jest około 141oC na na lewym oki 118oC trudno coś znaleźne pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 Pozdrawiam Radosława i Dziękuję za Dyskusję!!! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 Co do temperatury ja bym spróbował ustawić innym cylindrem do góry i zobaczył bym jak się zachowuje temperatura na poszczególnych cylindrach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi