maxiiii Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 Od wczoraj stałem się właścicielem używki F16 starmax 64mm. Używka polega na tym, że samolot wisiał prawie 7 lat na ścianie i się kurzył Tak pisał poprzedni właściciel. Jest to zestaw RTF ale będę wymieniał w nim aparaturę i odbiornik. Oryginalne jakoś mi nie pasuje. Ze względu na wiek i stan techniczny został ponownie posklejany i pomalowany. Model posiada turbinkę 64mm i regulowany wektor ciągu na dwóch serwach. Łącznie posiada 7 serw. Regulacja ciągu jest zmiksowana ze sterem kierunku i wysokości. Można je wyłączyć z aparatury. Całe sterowanie w/g mnie jest trochę inne niż w większości samolotów bo używa miksowania ELEVON takiego jak w latających skrzydłach. W nowej aparaturze mogę ustawić zwykłe sterowanie bez wykorzystania ELEVON ale nie jestem pewien które w tym przypadku będzie lepsze. Na filmie pokazane jest oryginalny sposób sterowania. A pytanie brzmi czy powinienem zmienić je na standardowe?
robertus Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 Takie sterowanie jest popularne w parkjetach sylwetkowych robione na dwóch serwach. Możesz zostawić a możesz zmienić, żeby lotki były tylko lotkami plus elevons na ogonie.
RAFALR30 Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 Ja tak miałem zrobione w moim F-18 i nie byłem zadowolony z tego rozwiązania bo lotki działały wg mnie trochę jak hamulce. Dlatego dokonałem przeróbki - osobne serwa na lotki i osobne serwa na stery wysokości. Możesz o tym poczytać w linku poniżej http://pfmrc.eu/index.php?/topic/31497-f-18-super-hornet-malowanie-daimondbacks/page-4 Na Twoim filmie zauważyłem, że masz żle ustawiony ster kierunku bo drążek idzie w prawo a ster kierunku w lewo.
maxiiii Opublikowano 16 Września 2017 Autor Opublikowano 16 Września 2017 Ja nie muszę nic przerabiać każda lotka i stery mają swoje serwa. Faktycznie ster kierunku jest źle ustawiony ale to tylko próby a nie końcowa ustawienia. Niektóre śrubki nie są nawet do końca powkręcane. Robert a czy możesz udostępnić ino do arduino z dopalaczem? Może zrobię coś takiego u siebie.
robertus Opublikowano 16 Września 2017 Opublikowano 16 Września 2017 Proszę https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2864213-DIY-afterburner-led-ring-for-EDF-jets-with-arduino-WS2812B kod: https://github.com/grmis-fr/NeoPixelAfterBurner 1
maxiiii Opublikowano 19 Września 2017 Autor Opublikowano 19 Września 2017 Dzięki. Dzisiaj z ciekawości pomierzyłem turbinę. 5 łopat 46 tyś obrotów 700g ciągu 37A pobór prądu przy 4S Ciąg trochę mały. Zaczynam kompletować dodatkową elektronikę. Nadajnik i odbiornik poszły na półkę, zastąpi je system 433mhz. Na potrzeby tego modelu powstał nowy odbiornik tylko z ppm i RSSI. waga 6g. Po teście w powietrzu 900m RSSI pokazywało 98. Całkiem dobrze. Tylko kto tym modelem poleci na takie odległości:) Zastanawiam się czy nie zmienić tej turbiny na jakąś z 10 lub 12 łopatami. Nie miałem do czynienia z turbinami i nie wiem co mi to da.
robertus Opublikowano 19 Września 2017 Opublikowano 19 Września 2017 Ile waży Ci model do lotu, że chcesz zmieniać napęd?
maxiiii Opublikowano 19 Września 2017 Autor Opublikowano 19 Września 2017 Coś koło 1,1kg. Ale chęć zmiany podyktowana jest tylko odwiecznym dążeniem do dobrej zmiany nawet w tych przypadkach gdy nie jest wcale konieczna:)
robertus Opublikowano 19 Września 2017 Opublikowano 19 Września 2017 https://www.banggood.com/FMS-64mm-4S-3S-11-Blades-EDF-Unit-With-KV3150-KV3900-Brushless-Motor-p-1101637.html?rmmds=search Obczaj tą, ale za dużo ciągu nie zyskasz. Pamiętaj o stratach.
maxiiii Opublikowano 19 Września 2017 Autor Opublikowano 19 Września 2017 Dokładnie o czymś takim myślałem. ale zmiana będzie dopiero po oblocie. Wtedy będę miał porównanie.
RAFALR30 Opublikowano 19 Września 2017 Opublikowano 19 Września 2017 Ja w swoim T-45 Goshawk ważącym 980g użyłem właśnie turbiny FMS 64mm 3S 11 Blades EDF Unit With KV3900 Brushless Motor (ciąg wg producenta 900g) i model wyrywa z ręki. Zawisu w pionie nim nie wykonam ale to przecież nie akrobat.
maxiiii Opublikowano 4 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2017 Od września trochę czasu już minęło ale wczoraj udało mi się w końcu oblatać maszynę. Na filmie widać jak przez pierwsze 100m nie potrafiłem go podnieść aż do uzyskania odpowiedniej prędkości, w tym przypadku było to ok 50km/h. Z pomiarów jakie zrobiłem to wyszło: predkość przelotowa ok 50 km/h, maksymalna w tym locie 90km/h. Drążęk gazu w większości ponad połową. Te 700g ciągu nie jest żadną rewelacją i nie pozwala na wiele. a szkoda. Oczywiście bez filmu się nie liczy:) Oprócz tego zachciało mi się jeszcze raz wystartować i skończyło się to na drobnym krecie - czyli połowa ( ta przednia:( ) modelu rozłożyła się na 10 kawałków. Ale o tym w następnym filmiku. Niestety ale operator nagrywał telefonem w 4k i nie mogę go zedytować na swoim komputerze więc puszczam bez obróbki.
Rawen 75 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Powstaje konkurent dla Twojego Efa.
robertus Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Powstaje konkurent dla Twojego Efa. Liczę na wątek z przebiegu budowy.
maxiiii Opublikowano 28 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2017 A ja na co najmniej film lub lepiej obecność w czasie oblotu:) A mój opuścił przed chwilą szeregi mojej flotki Znaczy sie sprzedany:)
a2j Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Jak i czym robi się taki log z lotu jak u Ciebie na zdjęciach z Google Earth?
maxiiii Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2017 W samolocie należy zamontować takie ustrojstwo: Przykład: https://abc-rc.pl/ardupilot-apm-28-z-gps-ublox-6m
Rekomendowane odpowiedzi