Jump to content

Nowy Redox 2200 mah, 3S - brak reakcji silnika


qbapfmrc
 Share

Recommended Posts

Witam, zakupiłem ostatnio nowy pakiet Redox 2200 mah, 3S, po naładowaniu (2x na niskich prądach poniżej 1C) przyszedł czas na oblot. Na początku wszystko było ok, model latał bardzo ładnie. Po 5 min. wylądowałem i sprawdziłem kontrolnie napięcia na celach: 3,8V na każdej równiutko. Podłączyłem go ponownie i ... cisza - silnik nie reaguje. Ale wszystkie stery reagowały poprawnie. Po krótkiej konsternacji rozłączyłem i podłączyłem jeszcze raz - wszystko było już ok, silnik pracował normalnie, więc wystartowałem. Latałem 18 min. bez żadnych problemów.

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?

Link to comment
Share on other sites

Witam, zakupiłem ostatnio nowy pakiet Redox 2200 mah, 3S, po naładowaniu (2x na niskich prądach poniżej 1C) przyszedł czas na oblot. Na początku wszystko było ok, model latał bardzo ładnie. Po 5 min. wylądowałem i sprawdziłem kontrolnie napięcia na celach: 3,8V na każdej równiutko. Podłączyłem go ponownie i ... cisza - silnik nie reaguje. Ale wszystkie stery reagowały poprawnie. Po krótkiej konsternacji rozłączyłem i podłączyłem jeszcze raz - wszystko było już ok, silnik pracował normalnie, więc wystartowałem. Latałem 18 min. bez żadnych problemów.

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?

Może regulator był przegrzany?

Link to comment
Share on other sites

Ja bym sprawdził połączenia silnik-regulator, jeśli uda Ci się podłączyć w ten sposób, że silnik nie działa - poruszaj kabelkami między silnikiem i regulatorem jak ruszy (pewnie zagra muzyczka) to będzie wiadomo. Dla pewności robiłbym to osobiście bez śmigła.

Inna sprawa to ustawienie odcięcia w regulatorze, chociaż skoro miał 3.8V i jeszcze latałeś tak długo to raczej nie jest to. Piszę o tym bo mam tak z jednym modelem, że gdy pakiet jest już mocniej rozładowany to po podłączeniu serwa działają, ale nie gra muzyczka z silnika oraz nie da się go włączyć.

Link to comment
Share on other sites

silnik - Silnik 3F EMAX GT 2812/10; max pobór prądu 21A (wg danych producenta przy śmigle 11x5,5)

regiel - Foxy 45A

śmigło - APC 11x5,5

 

Ustawienia regla nie pamiętam, jutro sprawdzę, ale odcięcie mam chyba przy 3,2V.

Link to comment
Share on other sites

silnik - Silnik 3F EMAX GT 2812/10; max pobór prądu 21A (wg danych producenta przy śmigle 11x5,5)

regiel - Foxy 45A

śmigło - APC 11x5,5

 

Ustawienia regla nie pamiętam, jutro sprawdzę, ale odcięcie mam chyba przy 3,2V.

Pisałeś już o przerywaniu silnika na takim zestawie (chyba to samo?):

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/63856-funcub-silnik-przerywa-w-trakcie-lotu/&do=findComment&comment=636512

 

Jeśli kable regulator-silnik są w porządku, a w momencie niedziałania silnika odbiornik ma zasilanie i stery działają, to nie wiem, trzeba zaczekać na kogoś bardziej doświadczonego.

 

Pozdrawiam  :)

Link to comment
Share on other sites

Bystry jesteś  ;) . Ale wtedy problem był trochę inny bo silnik przerywał w trakcie lotu. Wtedy na 90% przyczyną były wydojone pakiety Ray i Turnigy. Ray działa dobrze do dziś ale już krócej, a Turnigy spuchł i nadaje się tylko do utylizacji. Prawdopodobnie regiel mi odcinał zasilanie gdy napięcie spadało chwilowo podczas dużych obciążeń. W samym reglu mam spory zapas A. Oba pakiety używane były od 4 lat.

Tym razem silnik nie odpalił w ogóle na ziemi - no może po prostu strzelił focha  ;)

Specjalnie kupiłem teraz Redoxa bo chcę pokombinować z różnymi pakietami.

Link to comment
Share on other sites

Ja czasami mam podobnie w moim FunCubie. Mam tam regulator EMAX ESC Simon 60A i też czasami po podłączeniu pakietu cisza i silnik nie kręci. Nie zaobserwowałem jakiejś prawidłowości kiedy tak się dzieje - mam kilka pakietów - ale chyba nie ma to chyba związku z pakietem. Czasami muszę kilkakrotnie podpinać i odpinać pakiet co by regiel "wystartował". Natomiast jak zapika to już zero problemów.

Link to comment
Share on other sites

U mnie wystąpiło w Redoxie 30A coś podobnego i nic nie wskazywało że z reglem coś nie tak, bo loty zakończyłem bez problemowo i regulatora nie forsowałem ostro.. Kuku zaczęło się jak podpiąłem  nowy pakiet a regiel zaczął mi wydawać trzy krótkie sygnały i tak sobie powtarza,silnik nie reaguje.Po zmianie timingu wydaje dwa lub po jednym dzwięku jak poprzednio i silnik szarpie, serwa reagują normalnie.Teraz się zastanawiam czy regiel jest "załatwiony".

Gorąca prośba;

Może ktoś z doświadczonych kolegów coś napisze. :(

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak ten regulator -ale wiele regulatorów mierzy napięcie pakietu   -jeśli napięcie wpinanego pakietu  jest poza "widełkami " to nie uruchomi silnika i nie pozwoli wystartować -niejako regiel zabezpiecza przed startem z nienaładowanym pakietem lub z uszkodzonym pakietem.

 

 przy czym  w locie zgasi silnik  jeśli spadnie poniżej np 9V -i po zredukowaniu gazu do 0 i ponownym dodaniu troszkę niższego pozwoli odpalić silnik -

to przy zapięciu zasilania na pakiecie który ma poniżej 11-12V w ogóle nie uruchomi silnika. Napięcie przy którym regiel zgasi już pracujący silnik jest inne niż napięcie które pozwala odpalić po wpięciu zasilania.

Niektóre regle będą piszczeć błąd.

 

nie wiem jak Twój regiel -czy ma tą funkcje -ale może mieć. - to może być zabezpieczenie przed startem z nienaładowanym pakietem.

Poczytaj instrukcję regla i sprawdź ustawienia zabezpieczeń...

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.