Skocz do zawartości

łącznik gaźnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam pękł mi łącznik gaźnika więc mam pytanie jest to do naprawy np; skleić czy pospawać , albo kupić taki łącznik może ktoś ma ja nie mogę takiego znaleźć 

post-4292-0-92076800-1507038116_thumb.jpg

post-4292-0-60141000-1507038125_thumb.jpg

post-4292-0-01057700-1507038133_thumb.jpg

Opublikowano

Jak to jest od FTL 52cc, TGY 52cc to tu: https://hobbyking.com/en_us/xy-replacement-intake-manifold-50cc.html

Może i to by podeszło: http://allegro.pl/podstawa-krociec-gaznika-do-kos-wykaszarek-cg-i6557207485.html   ale trzeba pomierzyć. 

Mam taki silnik i zastanawiałem się na zrobieniem tego króćca z aluminium ale póki co jeszcze nie pękł.

Że Ci się chciało domyślać i szukać jaki to wogóle silnik... Szacun.

Opublikowano

Witam

Łącznik do gaźnika trzeba kupić nowy bądź dorobić , najlepszym materiałem jest Poliamid PA6 , w polsce nazywany TARNAMID oraz ERTALON. W niektórych silnikach element ten zrobiony jest z TEKSTOLITU.  W żadnym wypadku nie można łącznika wykonać z materiału przewodzącego dobrze ciepło czyli metalu . Łącznik do gaźnika jest izolatorem który chroni go przed nadmiernym nagrzewaniem od cylindra bądź korpusu silnika . Tak więc Tomku szukaj jakiegoś zdolnego tokarza lub frezera ażeby Cię poratował , pozdrawiam roman

  • Lubię to 1
Opublikowano

Spróbuj wydrukować z Nylonu. Tylko najpierw rysunek 3D :)

 

EDIT: albo spróbuj narysować w 2D i podeślij do mnie - będę w stanie pomoc.

Istotna informacja - jakbyś podesłał tez informacje co jest z obu stron tego łącznika - w sensie jak wygląda gaźnik i jak wygląda cylinder i jaki jest rozmiar śrub których używasz do skręcenia tego.

Opublikowano

Jeśli to żeliwo, to lutować twardo mosiądzem, spawanie żeliwa w tak małym detalu może się nie udać z uwagi na naprężenia i cienkie w sumie ścianki (w ogóle żeliwo to dość ciężki temat na zimno nawet elektrodami niklowymi), z kolei nie wszystkie siluminy dobrze się TiG-iem AC spawają (zależy od domieszek...)

Ale mnie to (po dokładnym przyjrzeniu) wygląda na ... bakelit, lub coś pochodnego (jak śmierdząca fenolem przy szlifowaniu podstawka pod gaźnik w Maluchu :D )

Opublikowano

Spróbuj wydrukować z Nylonu. Tylko najpierw rysunek 3D :)

 

EDIT: albo spróbuj narysować w 2D i podeślij do mnie - będę w stanie pomoc.

Istotna informacja - jakbyś podesłał tez informacje co jest z obu stron tego łącznika - w sensie jak wygląda gaźnik i jak wygląda cylinder i jaki jest rozmiar śrub których używasz do skręcenia tego.

Kolektor dolotowy rozgrzewa się do temperatury ponad 100 C - mam obawy że filament się rozpłynie .

Opublikowano

A porównawczo głowica do 120-kilku °C ?

Chyba kolega troszkę przesadza, parzyłby w palce, poza tym ciągle chłodzony jest świeżą mieszanką, i oddzielony od cylindra termorezystywną klingerytową (lub inną) uszczelką...

Opublikowano

Nylon drukuje sie w 230 - 240st C. Przy 200st C nawet nie chce z dyszy wypłynąć...

Najgorszy przypadek to zatrzymanie gorącego silnika wtedy łącznik nagrzewa się do temperatury cylindra, ale jeśli nylon płynie w 230 C to można spróbować . Tak więc Przemku ratuj Tomasza  , jestem ciekaw co z tego wyjdzie . pozdrawiam roman

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam na razie zostało sklejone trzyma bardzo mocno zobaczymy po locie ale na razie nie ma czasu i pogody ale jak coś będzie nie tak to jestem w kontakcie z Przemkiem 


  • 3 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.