Jump to content

łącznik gaźnika


Miałczek
 Share

Recommended Posts

Jak to jest od FTL 52cc, TGY 52cc to tu: https://hobbyking.com/en_us/xy-replacement-intake-manifold-50cc.html

Może i to by podeszło: http://allegro.pl/podstawa-krociec-gaznika-do-kos-wykaszarek-cg-i6557207485.html   ale trzeba pomierzyć. 

Mam taki silnik i zastanawiałem się na zrobieniem tego króćca z aluminium ale póki co jeszcze nie pękł.

Link to comment
Share on other sites

Jak to jest od FTL 52cc, TGY 52cc to tu: https://hobbyking.com/en_us/xy-replacement-intake-manifold-50cc.html

Może i to by podeszło: http://allegro.pl/podstawa-krociec-gaznika-do-kos-wykaszarek-cg-i6557207485.html   ale trzeba pomierzyć. 

Mam taki silnik i zastanawiałem się na zrobieniem tego króćca z aluminium ale póki co jeszcze nie pękł.

Że Ci się chciało domyślać i szukać jaki to wogóle silnik... Szacun.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Łącznik do gaźnika trzeba kupić nowy bądź dorobić , najlepszym materiałem jest Poliamid PA6 , w polsce nazywany TARNAMID oraz ERTALON. W niektórych silnikach element ten zrobiony jest z TEKSTOLITU.  W żadnym wypadku nie można łącznika wykonać z materiału przewodzącego dobrze ciepło czyli metalu . Łącznik do gaźnika jest izolatorem który chroni go przed nadmiernym nagrzewaniem od cylindra bądź korpusu silnika . Tak więc Tomku szukaj jakiegoś zdolnego tokarza lub frezera ażeby Cię poratował , pozdrawiam roman

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Spróbuj wydrukować z Nylonu. Tylko najpierw rysunek 3D :)

 

EDIT: albo spróbuj narysować w 2D i podeślij do mnie - będę w stanie pomoc.

Istotna informacja - jakbyś podesłał tez informacje co jest z obu stron tego łącznika - w sensie jak wygląda gaźnik i jak wygląda cylinder i jaki jest rozmiar śrub których używasz do skręcenia tego.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli to żeliwo, to lutować twardo mosiądzem, spawanie żeliwa w tak małym detalu może się nie udać z uwagi na naprężenia i cienkie w sumie ścianki (w ogóle żeliwo to dość ciężki temat na zimno nawet elektrodami niklowymi), z kolei nie wszystkie siluminy dobrze się TiG-iem AC spawają (zależy od domieszek...)

Ale mnie to (po dokładnym przyjrzeniu) wygląda na ... bakelit, lub coś pochodnego (jak śmierdząca fenolem przy szlifowaniu podstawka pod gaźnik w Maluchu :D )

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj wydrukować z Nylonu. Tylko najpierw rysunek 3D :)

 

EDIT: albo spróbuj narysować w 2D i podeślij do mnie - będę w stanie pomoc.

Istotna informacja - jakbyś podesłał tez informacje co jest z obu stron tego łącznika - w sensie jak wygląda gaźnik i jak wygląda cylinder i jaki jest rozmiar śrub których używasz do skręcenia tego.

Kolektor dolotowy rozgrzewa się do temperatury ponad 100 C - mam obawy że filament się rozpłynie .

Link to comment
Share on other sites

A porównawczo głowica do 120-kilku °C ?

Chyba kolega troszkę przesadza, parzyłby w palce, poza tym ciągle chłodzony jest świeżą mieszanką, i oddzielony od cylindra termorezystywną klingerytową (lub inną) uszczelką...

Link to comment
Share on other sites

Nylon drukuje sie w 230 - 240st C. Przy 200st C nawet nie chce z dyszy wypłynąć...

Najgorszy przypadek to zatrzymanie gorącego silnika wtedy łącznik nagrzewa się do temperatury cylindra, ale jeśli nylon płynie w 230 C to można spróbować . Tak więc Przemku ratuj Tomasza  , jestem ciekaw co z tego wyjdzie . pozdrawiam roman

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.