hornet2 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Jak ładunek dostarczany jest to pakietów? Głównymi przewodami prądowymi - czy przewodami balanserow. Mi to wyglada ze wszystko miedzy plytka a pakietem idzie przez zlacze balansera. Imaxem nie da się ładować aku wyłącznie poprzez gniazdo balansera . Musi być podpięte aku również pod gniazdo ładowania . Aku są ładowane przez przewody balansera i jednocześnie przez nie balansowane . W przypadku tej ładowarki max . prąd ładowania dla 6S wyniesie 2,3A . Tutaj ktoś wcześniej obliczył że 2,0A . To jest obliczenie dla 4,2V/ogniwo . W tabeli którą wcześniej przedstawiłem jest 2,3A . Po prostu wzięli 3,7V ogniwo . 50W : ( 3,7V x 6 ) = 2,25 A . Zresztą ładowarka i tak sama sobie dobiera prąd ładowania . Alarm w kopterze też się włącza gdy napięcie zbliża się do 3,7V/ ogniwo .
Konrad_P Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Andrzej dzięki za odpowiedź. Już trochę bardziej zaczynam kapować. Z tego co zrozumiałem to czym niższa rezystancja wewnętrzna tym lepiej. Co do ładowarki to masz niewątpliwie rację, chiński pośredni sport, kupiony tylko tylko po to żeby można było na lotnisku doładować pakiecik z drugiego większego pakietu. Ten pomiar rezystancji wewnętrznej to taki przypadek ale skoro ładowarka daje taką możliwość to chciałem sprawdzić. Mirek dość często się właśnie odwoływał do rezystancji wewnętrznej i z tego co zrozuiałem jest to dość istotny parametr mówiący o kondycji całego pakietu. Dla tego zadałem poprzednie pytania. Wspomniana ładowarka to coś takiego https://www.banggood.com/HTRC-T240-DUO-AC-150W-DC-240W-10A-Touch-Screen-Dual-Channel-Battery-Balance-Charger-Discharger-p-1244206.html?utm_design=41&utm_source=emarsys&utm_medium=Shipoutinform171129&utm_campaign=newsletter-emarsys&utm_content=Winna&sc_src=email_2671705&sc_eh=8b0021aa756833551&sc_llid=842291&sc_lid=104858042&sc_uid=YhE0A06c6q&cur_warehouse=CN Co do dociągania pakietów jak piszesz to biorę to pod uwagę i nie będę już dociągał przed wcześniejszym rozładowaniem. Ogólnie to ja ładuje pakiety 3s 850mAh 75C Tattu. No i taka mała ciekawostka. Ten pakiet z tą tak małą rezystancją na poziomie 2mW to pakiet 3000mAh 4s 20C który przeleżał ponad 5 lat w stanie całkowitego naładowania do wczoraj. Wczoraj jak go podłączyłem do tej ładowarki to pokazała, że na poszczególnych celach jest po cirka 2,9V. Prądem 1C nie chciała ładować wywalając błąd. Załęczem ładować prądem 0,1C i po 2h pakiet osiągnął 3,6V na cele. Wówczas przełączyłem na 1C i bez problemu się zbalansował na 4,2V. Ten pakiet będzie mi słóżył do doładowywania tych malutkich pakiecików na lotnisku więc jego jakość nie jest dla mnie jakimś problemem. Andrzej kurde to co po niżej to ja nic не понимаю. Może tak troche bliżej krawężnika zamiast tak ostro po bandzie. Jak masz pakiet 1 miliom na którymś ogniwie, to są takie możliwości: - duży pakiet (tak powyżej 5000 mAh) doskonałej jakości, albo mniejszy jeszcze lepszej. - mały pakiet będący dziełem kosmitów, skontaktuj się niezwłocznie z np. Teslą (tymi od aut elektrycznych), nie schodż w ofercie poniżej bańki dolców za sztukę. Nie mów, skąd go masz . Uważaj bardzo, żeby nie zrobić zwarcia przewodów wychodzących z tego pakietu, bo to mógłby być natychmiastowy start do krainy wiecznych lotów. - masz przeciętną ładowarkę z przeciętnymi szajbami, normalka. Ale nie daj się nabrać (to tak żartem trochę) - SLS X-tron 4S 5200 mAh dobrze zaformowany po kilku cyklach małym prądem. Rozładowany do 14,5V uruchamia Diesla bez trudu... Miodzio .
miruuu Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Andrzejowi chodziło po prostu o to, że wartość 2mW brzmi mało realnie, tym bardziej dla takiego leżaka. Trafienie na 3mW na celę stanowi spore wyzwanie nawet zaopatrując się w te z najwyższej modelarskiej półki. Ja również przypuszczam, że może i Twoja ładowarka dobrze ładuje lipole, to z tym pomiarem troche przedobrzyła Co do samego pytania, na które w sumie sobie już odpowiedziałeś - tak, im niższa rezystancja tym lepiej i moim zdaniem jest to najlepszy z łatwo dostępnych sposobów na szybką weryfikację w jakim stanie jest nasz lipolek. Z tego powodu osoby zwracające uwagę na ten parametr z chęcią go prezentują gdy sprzedają używane, ale jeszcze dobre pakiety
Konrad_P Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Aaaaa. No trzeba było tak od razu. Teraz już rozumiem. Dzięki. Te 2mW wydały mi się mocno podejrzane skoro nowy pakiet po raz pierwszy ładowany ma rezystancję na poziomie 20mW No to teraz jeszcze jedno trudne pytanie. Czy jest jakaś wartość rezystancji wewnętrznej gdzie można mówić, że pakiet jest jeszcze OK a przy której wiadomo, że pakiet tylko do utylizacji?
miruuu Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Ciężko tak to okreslic dokładnie. Jak kupuje lipole to mają z reguły między 3 a 6 (Ale moje urządzenie pomiarowe też nie jest super jakości... ). Jak kupiłem kiedyś od kolegi takie co miały po ok 15-20 to były to właściwie zlomy. Ale z drugiej strony zależy do czego potrzebujesz. Ja zwracam na to uwagę bo wylatuje je z reguły w 3-4min. Do spokojnego pytania pod mniejszym obciazeniem może to nie mieć większego znaczenia. Tak czy siak. Gdybym kupil nowy pakiet i miałby powyżej 10 na cele, czułym się oszukany (o ile świadomie nie bralbym tanioszka).
Konrad_P Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Ten nowy pakiet o którym mówię to Tattu 850 mAh 3s 75C. Ja ciągnę z niego 60A przez 30s a potem latam do 10 min już spokojnie. Po takim locie w pakiecie zostaje około 3,9V na każdej celi. No nie powiem że mnie mocno zmartwiłeś tymi 6 mW ponieważ żaden z moich pakietów nawet się nie zbliża do tej wartości. Wszystkie oscylują pomiędzy 16 a 25mW.
japim Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Ogólnie to rezystancja wewnętrzna w prosty sposób mówi jak będzie dodatkowo siadać napięcie pod obciążeniem. Jeżeli masz pakiet 4000mAh o rezystancji wewnętrznej np 20mOhm i pociągniesz z niego 40A to oprócz naturalnego i stopniowego spadku napięcia wynikającego z wylądowywania energii będziesz miał spadek napięcia wynoszący 2.4V... (3 x 0.02Ohm * 40A = 2.4V) - czyli kiepściutko... Aby spadek był mały to jak pisał Miru - pakiet 4000 powinien miec ok 7mOhm - czyli 3 x mniejszy opór wewnętrzny i 3 x mniejszy spadek - ok 0.8V...
Konrad_P Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Przemek a co oznacza w Twoim wzorze ta 3 chodzi mi o ten wzór 3 x 0.02Ohm * 40A = 2.4V Czy to oznacza ilość cel?
japim Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Masz 3 ogniwa po 20mOhm - połączenie szeregowe = suma oporów - bo jednakowy prąd płynie przez wszystkie 3 ogniwa na raz
AMC Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Ten nowy pakiet o którym mówię to Tattu 850 mAh 3s 75C. Ja ciągnę z niego 60A przez 30s a potem latam do 10 min już spokojnie. Po takim locie w pakiecie zostaje około 3,9V na każdej celi. No nie powiem że mnie mocno zmartwiłeś tymi 6 mW ponieważ żaden z moich pakietów nawet się nie zbliża do tej wartości. Wszystkie oscylują pomiędzy 16 a 25mW. Coś tu nie gra... 60A x 30s = 1800 As = 1800 000 mAs >>> / 3600 (tyle sekund ma godzina) = 500mAh. Uwzględniając straty na omawianej Rw trzeba dodać do tego stracone przy takim dużym poborze co najmniej 20%. Na te 10 minut spokojnego latania zostawałoby 250mAh przy wydojeniu pakieciku do zera. A jak zostaje 3,9V/ogniwo, to to jest więcej niż 250mAh ładunku. Rezystancja wewnętrzna ogniwa od strony elektrycznej jest tożsama z szeregowo włączonym opornikiem. Na nim odkłada się spadek napięcia, jeżeli płynie prąd - zgodnie z prawem Ohma. Jednak ten paskudny opornik nie ma stałej wartości, ta zależy od: - jakości początkowej pakietu - kondycji pakietu, czyli stopnia zużycia bądż uszkodzenia - stanu energetycznego (stopnia naładowania/rozładowania) - temperatury wewnątrz ogniw, tej realnej w danej chwili, nie tylko temperatury otoczenia. - w związku z tą w/w temperaturą, ale także i bez niego: od prądu rozładowania; ta wielkość jest dynamiczna i opisana jasno wykresami w karcie katalogowej... No właśnie... Nikt nie lubi tracić (noo...hmm... pewnych rzeczy w pewnym wieku to nie dotyczy), więc im Rw jest mniejsza, tym lepiej. Paskudność tego opornika tkwi też w tym, że straty na nim idą w ciepło, a ono w temperaturę. Ta z kolei może albo trochę pomóc, albo bardzo zaszkodzić ogniwkom. Producenci podają jako graniczną temperaturę rozładowania zwykle 45*C, a ładowania 35 lub 40*C. Mam na myśli tych, którzy podają rzetelne dane. Zwróćcie proszę uwagę na ten jakoś pomijany milczkiem niewygodny fakt, że firmy brandujące modelarskie pakiety ani mru-mru na temat gwarantowanej minimalnej ich żywotności. Ciekawe... Kokam czy Panasonic zawsze podają w karcie katalogowej wyrobu (widzieliście coś takiego dot. modelarskich ?) wraz z odnośnymi warunkami eksploatacyjnymi, których trzeba dotrzymać.
Konrad_P Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Coś tu nie gra... 60A x 30s = 1800 As = 1800 000 mAs >>> / 3600 (tyle sekund ma godzina) = 500mAh. Uwzględniając straty na omawianej Rw trzeba dodać do tego stracone przy takim dużym poborze co najmniej 20%. Na te 10 minut spokojnego latania zostawałoby 250mAh przy wydojeniu pakieciku do zera. A jak zostaje 3,9V/ogniwo, to to jest więcej niż 250mAh ładunku. Cóż tym razem to ja poszedłem chyba po bandzie. To jest tak. W modelu mam uprzędzenie Altis, które odcina zasilanie silnika po 20s a nie po 30s ja wyżej napisałem (w 30s to jest mierzona i zapisywana wysokość). Do tego nie zawsze lecę całe 20s na silniku, zdarza się, że wyłączam go kilka sekund szybciej. Po prawie 10 min. locie w pakiecie 850mAh zostaje od 3,8V do 3,9V.
Konrad_P Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Panowie dzięki za rozjaśnienie tej mojej humanistycznej wiedzy. Cóż ładowarka jest nowa i dopiero kilka razy była w użyciu. Pewnie z czasem opanuje i ją i być może te pomiary Rw będą ciut bardziej rozsądne. Nie mniej w tej ładowarce intryguje mnie jeszcze jedna rzecz, mianowicie ładowarka ma 3 stopnie balansowania - fast, norma i slow. I teraz jak Wam się wydaje która z tych opcji będzie lepsza dla pakietu?
Konrad_P Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Szklana kula pokazuje, że normal . A widzisz, znaczy się, że mamy taką samą tą kule.
miruuu Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Nie znam tej ladowarki, ale BYĆ MOŻE chodzi o poziom akceptowalnych rozjazdów między celami. Jak ładujesz i w górę to nie ma co się pieprzyc zbytnio i tracic czas. Ale czasami zależy nam na bardzo dokładnym wyrownaniu cel i wtedy możemy poczekac. Co do ohmów... mój przykładowy pakiet z wczorajszego ładowania: SLS 3000 6S 30C. Ma obecnie pół roku i około 30 cykli w heliku (czyli wysysanie 70% pojemności w 3-4 minuty, często w sposób nierownomierny ). Po locie zawsze zimny lub letni. A co do łączenia... 6 takich pakietów jak wyżej połączonych równolegle wykazują mniej więcej 6 krotnie niższa rezystancje:
hornet2 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Ona ładuje przewodami balanserow? Ładowanie szeregowe przy pomocy tej płytki
maxiiii Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Dwie cele pokazują inne napięcie. Ta ładowarka jest sprawna?
hornet2 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Dwie cele pokazują inne napięcie. Ta ładowarka jest sprawna? Tak , jak najbardziej . 0,01V różnicy pomiędzy ogniwami jest dopuszczalne . Na zdjęciach jest pokazany początek ładowania . Potem w trakcie ładowania napięcia pomiędzy ogniwami są wyrównywane do 0,00V .
Rekomendowane odpowiedzi