Skocz do zawartości

Smok paliwa w zbiorniku.


Gość Kaziuk

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Najwygodniej i najczyściej i jednym ruchem, jak pisał Fokker , tankujesz.

 

… i wygodnie opróżniasz zbiornik z resztek paliwa.

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Jestem już bliski płaczu, bo tego nie rozumiem.

Czy jeśli stosujemy ten zawór, to 3-króćcowy zbiornik ma sens?

A bez tego zaworu - w zbiorniku 3-króćcowym, jeśli tankujemy przez przewód tankowania, to trochę paliwa, pomimo odpowietrzania w tłumik, nie leci i tak niepotrzebnie w gaźnik?

Opublikowano

Wszystkie zbiorniki są 3króćcowe, niektóre mają zaślepione jedno wyjście na króciec.

Ten zawór o którym mówi Fokker ma wbudowany zaworek który przy tankowaniu odcina "drogę" do gaźnika. Mi osobiście nie podoba się cięcie przewodu do gaźnika dla tego proponowałem Ci wcześniejsze rozwiązanie to o którym pisał Milko.

Opublikowano
Czy jeśli stosujemy ten zawór, to 3-króćcowy zbiornik ma sens?
W zbiorniku 3 rurkowym, na jeden należy najzwyczajniej założyć kawałek wężyka z zaciśniętym końcem lub srubka M3

 

A bez tego zaworu - w zbiorniku 3-króćcowym, jeśli tankujemy przez przewód tankowania, to trochę paliwa, pomimo odpowietrzania w tłumik, nie leci i tak niepotrzebnie w gaźnik?

A jeśli nawet poleci kilka kropel to co najwyżej nie będziesz przed odpaleniem zasysał. I tak napełnia się zbiornik z zamkniętą przepustnicą więc możliwość wlania się paliwa do gaźnika jest znikome.

Martwisz się problemami które przy eksploatacji silnika nie są istotne!

Opublikowano

Wiem, że martwię się na zapas... :?

Więc co będzie wygodniejsze, czystsze i mniej stresujące przy tankowaniu standardową butelką:

1) 3-króćcowy zbiornik z wężykiem od króćca tankowania wyprowadzonym na zewnątrz w sposób: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46&products_id=3591

2) 3-króćcowy zbiornik z króćcem tankowania zaślepionym, a w wężyk gaźnika wstawionym i wyprowadzonym na zewnątrz: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46&products_id=705 ?

Opublikowano

Kaziuk bo przekombinujesz !!!! Zakładaj zawór o którym Ci pisaliśmy czyli Twoja wersja 2

To naprawdę czystość ,wygoda i możliwośc opróżnienia zbiornika po lotach

Opublikowano

Dzięki, tak zrobię.

Powiedz mi jeszcze, bo ze zdjęcia nie widzę, a chcę kupić od razu 3 sztuki... - Czy da się ten zawór wyprowadzić i przymocować przez laminat 1mm?

Opublikowano

Jeżeli masz zbiornik z trzema wlotami to polecam pierwszą opcję, tanio i praktycznie. Co innego gdyby zbiornik miał dwa króćce, wtedy ten zawór będzie potrzebny.

Opublikowano
ja mocuję takie zawory na kątowniku duralowym (właśnie ok 1 mm) do wręgi. W moim Kratku widać punkt na masce tam mam wlew paliwa

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4698&postdays=0&postorder=asc&highlight=skrzynka+stsrtowa&start=15

Czyli tam u Ciebie wlew jest osadzony wgłębi, pod pokrywą silnika?

A ile masz nalotu na tym Cub-ie?

Zero... Ale ćwiczę na FMS.

Wiem do czego zmierzasz, ale jak coś rozwalać, to niech przynajmniej wlew paliwa ma elegancki...

Opublikowano

Sadysta. A czy nie na tym to polega, że jak się nie wywrócisz, to się nie nauczysz?

A Twoje początki jakie były?

A ja się zawezmę i nie rozwalę... :P

Opublikowano

Wlew paliwa możesz spokojnie zrobić na osłonie laminatowej silnika i jak zastosujesz przeżroczyste przewody paliwa to nawet nie musisz sciągać wężyka z tłumika aby podczas tankowania widzieć kiedy masz pełno tylko obserwuj przy tankowaniu wężyk , który podłączony jest do tłumika i jak zobaczysz że paliwo się przedostaje przez niego to masz pełno a po odpaleniu z tłumika po prostu wyleci troszkę mieszanki, która się przedostała podczas tankowania bo przy częstym sciąganiu wężyk się niestety przełamuje no i brak ciśnienia w zbiorniku nie trudno. Wiem to bo sam tak robię i to się sprawdza w praktyce.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.