kaczma2 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Z tą szpachlówką coś nie tak. Nie powinna się oderwać. Stosuję samochodową Finish.
krankor Opublikowano 19 Czerwca 2018 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Tak sobie paczę, paczę i podziwiam po kolei robione mechanizmy. Mam uwagę do (swoją drogą ciekawy pomysł) mechanizmu pulsowania dymu. Myślę, żeby usunąć te sprężynki. One powodują to nierówne pulsowanie. I niepotrzebnie silniczek się męczy. Wstawiłbym zwykłe ramię, popychacz. Taka przekładnia mimośrodowa, "jak w parowozie" Silniczek nadal obracałby się, ale ze stałym obciążeniem, a klapka regularnie machałaby lewo-prawo z częstotliwością regulowaną obrotami silniczka. o takie coś
taganc Opublikowano 19 Czerwca 2018 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Ja tez tu często zaglądam i podziwiam Twoją pracę, idzie to w dobrym kierunku. Zastanawiam się tylko dlaczego uparłeś się na pulsowanie wylotu spalin ? Holowniki posiadają ciężkie silniki wielocylindrowe przy których wyrzut spalin jest ciągły i płynny. Jedynie zmienia się ich ilość w zależności od obrotów. Pozdrawiam Tadeusz.
krankor Opublikowano 19 Czerwca 2018 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Tadeusz, z tym pulsowaniem i nie tylko zapewne chodzi o trudny do ustalenia wzorem tzw. stopień fajności modelu
JADAR62 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2018 Dziękuję za zainteresowanie tematem. Dokładnie - chodzi o bajer - dym ciągły, laminarny wygląda bardzo sztucznie w modelu. Co do przedstawionego mechanizmu, to będzie działał, ale nie dla ruchu klapki 180 stopni. Próbowałem taki mechanizm. Im większy stopień obrotu klapki, tym większa precyzja wykonania jest wymagana. Inaczej klapka potrafi przeskoczyć przy wzroście obrotów. Mechanizm ze sprężynką spełni się całkowicie po zamontowaniu mocniejszego silniczka. Niestety nie mam słabszych sprężynek o tak dużym skoku.
krankor Opublikowano 19 Czerwca 2018 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Rozumiem, że już zbudowanego mechanizmu nie chce się za bardzo przebudowywać, ale... gdyby przymykane klapką rurki były przycięte pod kątem mniejszym od 180 stopni np. 120 lub mniej to klapka nie miałaby szans przeskoczyć. Niemniej, działaj dalej po swojemu.
kaszalu Opublikowano 19 Czerwca 2018 Opublikowano 19 Czerwca 2018 (edytowane) Można dołożyć dodatkowe koło zębate o większej ilości zębów połączone korbowodem z wałem korbowym na silniku - można tak przelożeniem regulować kąt obrotu klapki ! Jak chcesz to narysuje o co chodzi !☺ Wtedy będzie zupełnie bez sprężyny, czyli tak - koło zębate Z2 na wale klapki,koło zębate Z1 o większej ilości zębów napędzane korbowodem , zazębione z kołem klapki Z2 o mniejszej ilości zębów , korbowód napędzający kolo zębate Z1 z wykorbienia na wale silnika. . Ps Klapka nadal wykonuje ruchy wahające tyle że bez sprężyn i dodatkowego obciażania silnika - nie obraca się dookoła osi !! Edytowane 19 Czerwca 2018 przez kaszalu
JADAR62 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2018 Mniejszy kąt obrotu to większa częstotliwość dymienia - czyli idziemy w stronę przepływu laminarnego, a tego chciałem uniknąć. Wiele jest dróg, aby dojść do Rzymu :D . Kombinujcie dalej. Burza mózgów zawsze dawała dobre rezultaty. Póki co zrobiłem próbę szpachli z folią. Klei, że nie idzie oderwać. Widać działa inaczej niż żywica epoxy. Zrobiłem przymiarkę z kołem ratunkowym. wg mnie było warto Oczywiście będzie jeszcze pomalowane na biało/pomarańczowo + napis na kole (ten jest tylko próbny). No i ciąg dalszy kingstonów: wymagają jeszcze dopieszczenia, tego co wyszło po położeniu podkładu. Andrzeju twoje rozwiązanie jest bardzo dobre. Pozostaje tylko odpowiedni dobór kół. 1
kaczma2 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Jest jeszcze takie coś jak tłumik. Daje takie zjawisko w silnikach spalinowych gdzie jest inne ciśnienie. Takim przykładem jest stary , bardzo stary Ursus. Strzelał na całą okolicę. Nie wiem czy w wytwornicy dymu przepływ przez odpowiedniej wielkości zbiornik da pożądany efekt.
JADAR62 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2018 Nowy silniczek zamontowany. Jest lepiej, ale nie do końca. No nic, tak musi zostać. Może po zakończeniu budowy wrócę do tematu i zastosuję układ Andrzeja.
JADAR62 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2018 Efekt po kolejnym szlifowaniu i podkładzie. Dziób w końcu Ok: Kingston denny też Ok: kingston burtowy wymaga jeszcze dopieszczenia. 2
kaszalu Opublikowano 23 Czerwca 2018 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Elegancko , gładko i błysk aż po oczach daje !! Świadczysz drobne usługi - mam właśnie jeden kadłub do wyszlifowania !!!
JADAR62 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2018 Andrzeju - miło słyszeć, że ci humor dopisuje od rana :D 1
kaszalu Opublikowano 23 Czerwca 2018 Opublikowano 23 Czerwca 2018 (edytowane) Zawsze mi się humor poprawia jak oglądam Twoje relacje z budowy Atlasa !! Cóż, widzę że ze zlecenia niciiii , sam się muszę zabrać za ten kadłub . Edytowane 23 Czerwca 2018 przez kaszalu
JADAR62 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2018 Działaj, działaj, a ja popatrzę :D
JADAR62 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2018 NIm zacznę prace przy odbojnicy bocznej i pokładzie, muszę wyrównać wysokość burt. Jednak są różnice do 2 mm. Rufę muszę podnieść prawie 5 mm. To też wstrzymuje dokończenie układu chłodzenia. Nie mogę na tym etapie ustalić wysokości wylotów za burtę.
JADAR62 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2018 Na koła poszła biała farba: Do silnika napędu głównego i regulatora dołożyłem wentylatorki. Nie wiem jeszcze czy potrzebnie czy nie. Ale jakby trzeba było, to już są. Prośba do kolegów, aby polecili jakiś włącznik termostatyczny 12V, załączanie przy 40 stopniach, moc 1A chyba wystarczy na 6 wentylatorków. Wiem, wiem, mogłem dać większy silnik, bez przekładni i by nie było kombinowania. Ale skoro już mam taki napęd, to chcę go przetestować. W Summicie 1:10 się sprawdza wyśmienicie. Czy taki włącznik NO będzie dobry?
fordson Opublikowano 24 Czerwca 2018 Opublikowano 24 Czerwca 2018 No nie do końca jest to o co Ci chodziło. Potrzebujesz wyłącznik termiczny otwarty ,który załączy się przy określonej temperaturze, na szybko taki http://www.planetaelektroniki.pl/product.php?id_product=2241 Jak przeczytasz opis na stronie , w mig się połapiesz co i jak Ten z Twojej miniaturki nadaje się do zamontowania na silniku jako ostateczne zabezpieczenie, silnika, z temperaturą wyłączenia 50 lub 60 stopni
JADAR62 Opublikowano 24 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2018 Tej strony nie mogę otworzyć. Nie jest dostępna w moim regionie. Ale znalazłem taki włącznik:
Rekomendowane odpowiedzi