JADAR62 Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Nie mam tylu kanałów proporcjonalnych do sterowania, a nie chcę mieć tylko pozycji skrajnych przy ruchu armatki wodnej. Regulator i silnik da możliwość ustawienia działka w dowolnej dostępnej pozycji. Układ będzie taki jak na twoim trzecim obrazku. Zasilanie będzie z regulatorów EVX-2. Do sterowania radaru, albo przekaźnik, albo regulator. Regulator tańszy. Będą dwa odbiorniki 14 kanałowe jak pokazałem wcześniej. Niebawem próby więc się okaże jak to działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Do sterowania radaru, napisałeś. Do radaru wystarczy włącznik. Włączasz radar na brzegu i model stawiasz na wodę. są też przełączniki elektroniczne sterowane z odbiornika. Np. na 5 kanale w nadajniku przełączasz dźwignię przełącznika a w modelu uruchamia się to do czego jest podłączony przełącznik elektroniczny RC. Może to być część oświetlenia, ster strugowodny, radar i inne. Wielkość przepływu prądu zależy od mofsetu IRF na ile Amperów. Można zrobić samemu, mały, mało elementów dostępnych w kraju. Na zdjęciu, ten mały element u dołu, wysunięty z białej płyty. Uruchamia syrenę elektroniczną. https://photos.google.com/photo/AF1QipNLW7jsl-Ha41GQ0IkYzyeeY_g9MK6sRGmOrFo5?hl=pl Zakryte jest serwo. Ono przełącza wyłączniki krańcowe 3 stykowe do steru strugowodnego. Neutrum - stoi, prawy - silnik w prawo, lewy - silnik w lewo. Jest też coś takiego jak S-BUS Futaby. Poprawka, właściwy link https://photos.app.goo.gl/Gsrm9vhwxn5jA2aZ7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RomanX Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 możesz udostępnić schemat tego przełącznika elektronicznego RC i link do zdjęcia który wkleiłeś - nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Napęd radaru mozna zrobic z serva,wypinajac potencjometr z napędu zębatki silnika.Ale to twoja koncepcja.Buduj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/48148-rc-switch-za-5-zł/ tu jest schemat prawie na samym dole strony. Ten właścowy jest na scalaku 4013B. Za rezystor 47k i potencjometr wstawiłem rezystor 100k. https://photos.app.goo.gl/J6ghAt5JPDs8CTaa6 link do zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Dzięki za wszystkie pomysły. Dobrze, wiedzieć, że jest tyle rozwiązań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Trzecia i ostatnia pompa na miejscu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Listwa z przekaźnikami do oświetlenia: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Umieszczanie regulatorów: TURNIGY 30A - 6x VIPER MARINE 20A - 5x CARSON SWITCH CH4 6x i CH2 1x 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Panel z regulatorem EVX2, zasilaczem DC-DC, oraz modułem dźwięku oraz po zamontowaniu w kadłubie: Panel z włącznikiem głównym, wskaźnikiem naładowania baterii oraz wskaźnikiem temperatury napędu głównego oraz po zamontowaniu: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Panele z kostkami łącznikowymi.. I to już ostatnie panele elektryczne - następny w nadbudówce. Teraz czas na odbiory. W kadłubie są już wszystkie zamontowane, poza oświetleniem. Cała reszta będzie w nadbudówce. Wychodzi mi, że będą 24 przewody z kadłuba do nadbudówki oraz jeden wężyk z wodą. Aby dokończyć podłączenia, brakuje mi kabli w otulinie silikonowej. Czekam na dostawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Kompletnie wyposażony kadłub bez drobiazgów i balastu - 12,8 kg. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 UUUUU .... zrobiło się poważnie I coś jakby znajomo....... WIEM - Star Trek II , maszynownia promu Discovery !!!! Ale na poważnie - jest kawał MACHINY !! Gratulacje z powodu zakończenia tego etapu produkcji !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Dzięki :D Jeszcze trochę zejdzie. Teraz przygotowania do prób z aparaturą i potem na wodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 No myślę !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Jedno mnie tylko nurtuje Darek - jaki będziesz miał dostęp do tych wszystkich elementów po nakryciu całości pokładem ... Pewnie masz to już przemyślane i luki pokładowe dają taką możliwość, ale jest dosyć ciasno, szczególnie przy elementach umieszczonych w dolnej części kadłuba... Można też zdejmować cały pokład, tak jak teraz na zdjęciu - problem tylko z uszczelnieniem go potem na obwodzie. A "grzebanie we flakach" w warunkach polowych parę razy już zaliczyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Oj jest ciasno i Twoje obawy są bardzo słusznie. Niektórych problemów nie da się przeskoczyć i trzeba będzie z nimi żyć. Jak to się mówi - remontów nie przewiduję. Od początku planowałem, tak, aby wszystko można było zdemontować przez otwór pod nadbudówką. Zdejmowany cały pokład? Hm....to zbyt wielkie wyzwanie dla mnie. Musiałem tylko wykonać małe korekty w podcięciu paneli Nr 1 i 3. A tak to wygląda podczas demontażu. wyjmowanie panelu 1 po jego przekręceniu: wyjmowanie wytwornicy dymu, po przekręceniu kominów: i już Reszta jest już prosta. Także poprzez przekręcanie. gdy dojdą kable będzie trudniej, ale da się. Co do remontów polowych - tylko drobiazgi. Do napędu głównego dostęp jest łatwy. Najwyżej padną lampki, a to nie problem dla żeglugi szuwarowo-bagiennej. A gdy będzie potrzebny dostęp do dolnych paneli, to trzeba będzie wszystko zdemontować od góry. Kable będą na tle długie, że wszystkie panele będzie można wyjąć bez rozpinania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Koncepcja dostępu jest - sprawa przemyślana ! Montuj i pływamy !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Pierwsza próba - na sucho. Mała regulacja wychylenia steru i manetki napędu silnika i wszystko działa jak powinno. Co tu mówić - jaka cena aparatury, taka precyzja sterowania. Ale do modelu pływającego w pełni wystarczy. Musi :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 No i fajnie ! Jak będziesz robił zrębnicę luku w pokładzie ( pod nadbudówkami ) to w miarę możliwości daj górną krawędź luku minimum 10 - 15 mm ponad górną krawędzią pokładu - po chlapnięciu wodą na pokład podczas przechyłu albo wejścia na falę może ona na zasadzie osmozy penetrować do kadłuba ! A tam - żyć nie umierać - stado złączek i innego wrażliwego wyposażenia do zamoczenia .... Wiem coś o tym z własnych doświadczeń ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi